LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd
Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd
En zo is het balletje weer rond.
Wie zal de cirkel doorprikken?
leeftijd 26 jaren jong,
Werk je soms in de horeca?
De euro heeft mijn klanten geen cent gekost. Geldt dat ook voor de gemiddelde Horeca klant? (ik lig in een deuk wanneer je ja zegt)
Je bent het bewijs dat er nooit verzadiging zal plaats vinden want over een tijd maak je gebruik van MLM maatschappijen zonder dat je er erg in hebt.
En misschien vind je ook wel dat iedereen dat kadootje van de leesmap, omdat ie iemand lid heeft gemaakt, terug moet geven. De eigenlijke klant zou het voordeel moeten hebben.
Men gaat toch veel enthousiaster een bedrijf promoten wanneer je er financieel voor beloond wordt!
Ach, wat probeer ik toch te doen.... Paarlen voor de .......
Vr. gr., maar ga a.u.b. nooit in zaken want je bent binnen een week failliet.
Jan van Eechoud
Vertel dit verhaal nou eens aan de consument?Toevallig ken ik de andere kant van de horeca, en weet ik hoeveel kosten er gemaakt worden. Je kunt bij een horeca-colaatje niet de inkoop van de cola zelf alleen vergelijken met de verkoopprijs van hetzelfde colaatje. De horeca biedt meer dan dat (sfeer, enzovoorts) waarvoor je ook betaalt. Als je al deze zaken bij elkaar optelt en dan vergelijkt zie je meteen dat de marges eigenlijk helemaal niet zo groot zijn (vaak zelfs nog te klein om de zaak draaiend te houden). De kosten zijn gewoon erg hoog (pand, personeel, inrichting).
Werk je soms in de horeca?
De euro heeft mijn klanten geen cent gekost. Geldt dat ook voor de gemiddelde Horeca klant? (ik lig in een deuk wanneer je ja zegt)
Je bent het bewijs dat er nooit verzadiging zal plaats vinden want over een tijd maak je gebruik van MLM maatschappijen zonder dat je er erg in hebt.
En misschien vind je ook wel dat iedereen dat kadootje van de leesmap, omdat ie iemand lid heeft gemaakt, terug moet geven. De eigenlijke klant zou het voordeel moeten hebben.
Men gaat toch veel enthousiaster een bedrijf promoten wanneer je er financieel voor beloond wordt!
Ach, wat probeer ik toch te doen.... Paarlen voor de .......
Vr. gr., maar ga a.u.b. nooit in zaken want je bent binnen een week failliet.
Jan van Eechoud
Ik, want ik stop ermee.En zo is het balletje weer rond.
Ik ben erg blij dat er toch nog even op een nette manier gediscussieerd is. Waarschijnlijk zullen we het nooit geheel eens worden, maar ik geloof nu wel dat er MLM'ers met goede intenties zijn. En dat was toen ik hier net kwam wel anders.
Iedereen suc6 gewenst met alles!
Ik investeer dan wel in middelen die ik gebruik, niet in middelen die ik ook nog aan iemand moet gaan verkopen. Dat verschilt. Verder is het bij reguliere ondernemingen zo dat je je dienst uniek probeert te maken. Anders is het niet verkoopbaar. Terwijl dat bij MLM niet het geval is: je investeert in producten die duidelijk duurder en slechter verkoopbaar zijn dan wat er al op de markt is. Daarom heeft een nieuw bedrijf met een uniek en nieuw product wel kans van slagen, maar een MLM'er die met het zoveelste telecomabonnement aan komt leuren moet het hebben van overtuigende technieken die nogal ver gaan. Dat lukt enkel als mensen niet nadenken.Dus inversteer je een behoorlijk kapitaal.150.000euro is niks.
Voor 70 euro schrijf ik een bedrijf op mijn naam in bij de KvK. Dat is het probleem niet.Tussen de 40 en de 400euro kun je dus je eigen bedrijf, onder de vlag van....., beginnen.
Nee, want de oplichter zelf is ook een MLM'er.Hiermee sugereer jij dus dat de uitkomst van elke mlm-er negatief is.
Ja, en dus gebeurt het niet wou je zeggen? Beetje naief.Oplichting is bij de wet verboden.
Nee hoor, er zijn ook oplichtersbendes die met meerdere mensen de top van de pyramide bezetten...Oplichting heeft als gevolg dat er maar EEN iemand rijker is geworden.
Boeit dat? Je hoeft niet alle producten na te gaan om erachter te komen of een bedrijf relatief duur is.Heb je alle 480 produkten die ze in eigen produktie hebben uit getest? (niet jokken hè?)
Laat me niet lachen. Mensen willen wel, maar je hebt voor de Makro een pasje nodig. Die krijg je enkel als je een uitdraai van de KvK hebt waarmee je aan kan tonen dat er een bedrijf achter je staat.Je moest eens weten hoeveel mensen best wel bij de Makro boodschappen zouden willen doen, maar ze kunnen zich niet permiteren "in het groot" in te kopen.
Onzin argument. Het oordeel "te duur" wordt niet gegeven op basis van artikelen uit verschillende prijsklassen zoals Lada, Mercedes en Ferrari. De MLM'er krijgt van mij het stempel te duur als zijn Lada die precies hetzelfde is als de Lada's uit reguliere bedrijven veel en veel duurder is.Nee, te veel geld voor jouw portemonnee!
Ja, en dus is er enkel een vervangingsmarkt aanwezig. En hoe vervangen mensen producten? Door producten die ze al kennen. Dus geen MLM. Of door producten met een goed imago. Heeft MLM dat? Nee. Hebben grote bedrijven dat? Ja. Vraag mensen maar eens naar een telecom bedrijf. Wat zeggen ze dan? KPN, Vodafone, Debitel, Telfort en Orange. Maar geen MLM bedrijf. Vreemd he.De markt IS al verzadigd! Iedereen heeft al zeep, of een wasmachine, of parfum en je kunt overal van alles kopen.
Ik gebruik al jaren Estee Lauder, incl. de eau de toilette.Wanneer je bent gewend 2 euro te betalen voor een lippenstift van de Hema, dan vind je 18 euro voor een lippenstift van Estee Lauder erg duur en misschien een lippenstift van Amway van een tientje redelijk in prijs. (Artistry= bij de 5 topmerken ter wereld-Euromonitor)
Ik heb lopen zoeken naar Artistry via Euromonitor: kan niets terugvinden hierover. In pagina's in het Nederlands kom ik alleen maar op Amway zelf, een aantal chatrooms én verkooppagina's zoals E-Bay. Ik ben 48 jaar, maar ik heb nog nooit van Amway make-up gehoord of iemand in mijn omgeving erover heb horen praten dat het zo geweldig is. Kun je even precies de URL opgeven waar dit staat? Euromonitor geeft 145.000 hits, je denkt toch niet dat ik.....
Wat wel een feit is, dat als ik iets nodig heb zoals wasmiddel, schoonmaakartikelen, etc. ik naar de winkel ga en een keus heb uit diverse merken en prijzen. Daarnaast koop ik "in het groot in" als bij Bas A-merk waspoeder dik in de aanbieding is. Dit doe ik ook met vaatwastabletten en schoonmaakmiddelen.
Kijk, dit noem ik nou het Dreft-effect. Eén theelepel is genoeg voor de hele vaat. Er is niet één huisvrouw die dat geloofd omdat vet het sop doet neerslaan. Doet mij denken aan Tell-Sell en quick & bright. Mooi filmpje, leuk gebracht maar in werkelijkheid is het natuurlijk niet zo en werkt het niet zoals gezegd wordt.Je betaald 3x zoveel voor een produkt van Amway waar je 6x zo lang mee doet. Niet iedereen kan zich permiteren voordelig uit te zijn!
Hoe kun jij oordelen over mijn portemonnee? Jij kent mij niet eens! Helaas voor jou, heb ik geen pijn in mijn portemonnee maar ik geloof dat dat probleem wel komt als ik de te dure produkten van Amway zou moeten kopen.Nee, te veel geld voor jouw portemonnee! (Uienleer zeker? Net als die van mij. Wanneer je hem open doet springen de tranen in je ogen)
Ik snap niet waar dit op slaat. Omdat ik vind dat produkten in verhouding te duur zijn en ik een vrije keus wil hebben?Raak over zulke dingen nou niet zo gefrustreerd, muts. Hoe komt het toch dat jij en nog een heel stel mensen de hele dag rond lopen of ze poepen moeten?
En dan ben ik weer een muts en moet poepen. We zijn weer bij af. Jullie kunnen het niet laten, nietwaar.
Ben blij dat ik toch voor 90% gelijk heb. Nu nog de laatste 10%Het beroerde is dat de ANTI's nog steeds voor 90% gelijk hebben! Er ZIJN veel mistoestanden. En ook bij Amway zijn er nog steeds organisaties die ethisch zich niet helemaal netjes gedragen.
Je moet eens zoeken op het item Herbalife. Zogenaamde niet goed, geld terug-garantie. Niet dus.En Madeleine...wanneer je nou na 2 maanden de zeeppoeder echt te duur in gebruik vindt, laat je het toch weer op halen op kosten van Amway (heb je 2 maanden gratis gewassen)
Moet ik jou nu aan gaan spreken als vergane glorie of zo? Wat probeer je hier nou mee te bereiken? De bedoeling erachter zal vast zijn dat ik te jong ben om iets zinnigs te kunnen melden. Zucht.leeftijd 26 jaren jong,
De meesten begrijpen dit volkomen. Waarom denk je dat er nog steeds mensen een cola in een cafe gaan drinken?? Mensen zijn bereid voor het extra deel te betalen, omdat ze uit huis zijn, de sfeer prettig vinden, bediend worden in plaats van zelf naar de keuken hoeven te lopen enzovoorts. Je oorspronkelijke opmerking was dat een colaatje 1, 2, 3 x over de kop ging. Ik zeg daarop dat dat niet klopt omdat een cafe meer kosten maakt dan enkel de inkoop van het colaatje, waardoor de marges eigenlijk best tegenvallen. Reageer daar nu eens inhoudelijk op i.p.v. meteen domme aannames te doen in de trant van "Werk je soms in de horeca?"Vertel dit verhaal nou eens aan de consument?
Want NEE, ik werk niet in de horeca, zoals je ook al had kunnen weten als je beter had opgelet bij al deze discussies.
Mooi, dat laatste hoef je dan niet te doen want ik heb ook de indruk dat het allemaal duurder is geworden. Alleen probeer ik dan meteen inzicht te krijgen in de achterkant van het verhaal: hoe zit het met de kosten van de ondernemer? Zijn die gestegen? Ik durf er wel een hand voor in het vuur te steken dat dat het geval is (hoewel dat niet de volledige prijsverhoging zal verklaren, er is ook gewoon misbruik van gemaakt, maar goed, de markt corrigeert die zaken vanzelf weer wel).De euro heeft mijn klanten geen cent gekost. Geldt dat ook voor de gemiddelde Horeca klant? (ik lig in een deuk wanneer je ja zegt)
Dat is een onmogelijkheid. Niet alleen omdat ik DENK dat MLM nooit echt groot zal worden (dat wordt nu immers al ruim 50 jaar geroepen), maar met name omdat je als klant zelf actie zal moeten ondernemen om via MLM zaken af te nemen (namelijk bestellingen plaatsen).Je bent het bewijs dat er nooit verzadiging zal plaats vinden want over een tijd maak je gebruik van MLM maatschappijen zonder dat je er erg in hebt.
Daarnaast heeft dit wederom NIETS met verzadiging te maken. Dat begrijp jij niet, maar dat komt doordat je niet eerst meegelezen hebt voordat je je in de discussie mengde. En IK ga niet continu alles hier herhalen.
Een cadeautje vind ik onvergelijkbaar met financiele vergoedingen. Ik ben overigens wel van mening dat bestaande klanten zo nu en dan eens in het zonnetje zouden moeten worden gezet. Bijvoorbeeld de Veronica-gids: word nu lid en ontvang dit en dat. Ik ben al jaren lid, maar krijg nooit wat. Dat soort dingen stoort vaste klanten bij veel ondernemingen.En misschien vind je ook wel dat iedereen dat kadootje van de leesmap, omdat ie iemand lid heeft gemaakt, terug moet geven. De eigenlijke klant zou het voordeel moeten hebben.
Bij MLM blijkt zelfs tot vervelens en irritatie toe ja.Men gaat toch veel enthousiaster een bedrijf promoten wanneer je er financieel voor beloond wordt!
Blablabla. Je kunt het echt niet laten he? Ieder begin en ieder eind van je bericht moet even snel een steek bevatten.Vr. gr., maar ga a.u.b. nooit in zaken want je bent binnen een week failliet.
Nou, daar zit je dan met een winkelpand dat schoon leeg is.Zal lekker lopen die 'handel'die je niet hebt.Ik investeer dan wel in middelen die ik gebruik, niet in middelen die ik ook nog aan iemand moet gaan verkopen
Dit slaat even nergens op. Ik investeer ook in middelen, zoals de dagelijkse zaken. Als ik een pak waspoeder koop (lekker banaal, is een middel om de was te doen) koop ik dat niet om de helft daarvan nog eens door te verkopen met winst aan een vriendin of familie. Die zijn natuurlijk ook niet achterlijk en kopen het gewoon in de winkel.Quote:
Ik investeer dan wel in middelen die ik gebruik, niet in middelen die ik ook nog aan iemand moet gaan verkopen
Nou, daar zit je dan met een winkelpand dat schoon leeg is.Zal lekker lopen die 'handel'die je niet hebt.
Ik begrijp die behoefte niet om spullen door te verkopen aan derden.
Daarnaast de zogenaamde vrije tijd etc. Fijn als je sponsor (ook zo'n vreemde uitdrukking, een sponsor is iemand die b.v. geld of produkten geeft aan organisaties) bent, moet je ook nog eens jouw distribiteurs nalopen om te zorgen dat je handel blijft lopen.
Dat is onderussen wel duidelijk dat je het niet begrijpt.Ik begrijp die behoefte niet om spullen door te verkopen aan derden.
Het ging over een BEDRIJF starten. En als je een bedrijf start, heb je het een en ander nodig. En voor die benodigdheden, inversteer je.
Moet ik deze domme opmerking nu serieus nemen?Quote:
Tussen de 40 en de 400euro kun je dus je eigen bedrijf, onder de vlag van....., beginnen.
Voor 70 euro schrijf ik een bedrijf op mijn naam in bij de KvK. Dat is het probleem niet
Je kunt een bedrijf inschrijven bij de KVK, maar dan heb je nog niks.
-
Dus nu is het doel van MLM een bedrijf starten?Quote:
Ik begrijp die behoefte niet om spullen door te verkopen aan derden.
Dat is onderussen wel duidelijk dat je het niet begrijpt.
Het ging over een BEDRIJF starten. En als je een bedrijf start, heb je het een en ander nodig. En voor die benodigdheden, inversteer je.
-
Ik geloof dat je hiermee een spijker op de kop slaat. Maar niet op de manier die je bedoelt.Moet ik deze domme opmerking nu serieus nemen?
Je kunt een bedrijf inschrijven bij de KVK, maar dan heb je nog niks.
Je mag pas spreken van een bedrijf zodra je bij de KvK bent ingeschreven.
Zijn alle MLM deelenemers dan bij de KvK ingeschreven?
Maarschalk, doe nu niet zo onnozel!Dus nu is het doel van MLM een bedrijf starten?
Nou, zo onnozel is de uitspraak niet. Er wordt veel gehamerd op het feit dat MLM-ers zelfstandig ondernemer zijn, dat zij een eigen bedrijf kunnen beginnen.
Door deze uitleg te geven aan MLM, zullen bepaalde mensen aanspreken. IK HEB EEN EIGEN BEDRIJF!!! Dit is natuurlijk onzin, het is gewoon kettingverkoop. Hoe dan ook, wat er ook voor produkten of diensten verkocht worden, het hangt aan een ketting naar boven. Je moet distribiteurs vinden wil je een beetje inkomen hebben. Het is allemaal leuk en aardig, maar ik blijf van mening dat het systeem niet klopt.
Je bent dan wel zelfstandig, maar naast dat er geen plichten zijn, heb je ook geen rechten.
Ik denk dat de reden waarom er inleggeld betaald moet worden is omdat als je 600€ hebt ingelegd, iemand zich uit de naad loopt om nog wat van dat geld terug te zien. De bedrijven die met MLM werken weten dat als er geen inleggeld wordt gevraagd er niets gebeurd omdat het gewoon moeilijk is distribiteurs en klanten te vinden. Het lijkt mij nu niet echt leuk dat als ik ergens kom weer moet leuren met mijn spullen. Daar heb je haar weer met haar gezever.
Door deze uitleg te geven aan MLM, zullen bepaalde mensen aanspreken. IK HEB EEN EIGEN BEDRIJF!!! Dit is natuurlijk onzin, het is gewoon kettingverkoop. Hoe dan ook, wat er ook voor produkten of diensten verkocht worden, het hangt aan een ketting naar boven. Je moet distribiteurs vinden wil je een beetje inkomen hebben. Het is allemaal leuk en aardig, maar ik blijf van mening dat het systeem niet klopt.
Je bent dan wel zelfstandig, maar naast dat er geen plichten zijn, heb je ook geen rechten.
Ik denk dat de reden waarom er inleggeld betaald moet worden is omdat als je 600€ hebt ingelegd, iemand zich uit de naad loopt om nog wat van dat geld terug te zien. De bedrijven die met MLM werken weten dat als er geen inleggeld wordt gevraagd er niets gebeurd omdat het gewoon moeilijk is distribiteurs en klanten te vinden. Het lijkt mij nu niet echt leuk dat als ik ergens kom weer moet leuren met mijn spullen. Daar heb je haar weer met haar gezever.
maar ik blijf van mening dat het systeem niet klopt
fijn.omdat ook niets van snapt
fijn,omdat je ook niets van begrijpt.maar ik blijf van mening dat het systeem niet klopt
Nou de geringe verdiensten die je met MLM verdient vallen onder overige inkomsten voor de Belastingdienst. ( Incidentele verdiensten)
Pas als je "eigen bedrijf" grote vormen van verdiensten aanneemt moet je je laten inschrijven bij de KVK.
Maar ja voor de meesten komt het niet zo ver.
Pas als je "eigen bedrijf" grote vormen van verdiensten aanneemt moet je je laten inschrijven bij de KVK.
Maar ja voor de meesten komt het niet zo ver.
-
Beantwoordt de volgende vraag dan eens?maar ik blijf van mening dat het systeem niet klopt
Is een MLM-er nou ondernemer of niet?
Dit kan je simpel testen.
Je bent ondernemer als je een bedrijf hebt, en dan sta je dus ook ingeschreven bij de KvK.
Of je bent geen ondernemes in welk geval je of in loondienst bent, of je verricht werkzaamheden voor iemand anders en krijgt betaald nav de opdrachten die je doet.
Volgens sommige "gasten"snapt Madeleine het niet. Ik dan ook niet.
Als je mijn vraag beantwoordt snap ik het misschien beter.
Ik zou zeggen, doe maar eens een poging.
Geen tijd voor!Ik zou zeggen, doe maar eens een poging.
En al zou ik het uitleggen,is het nog steeds de vraag of je dat aanneemt.Tegenstander staat erom bekend dat ze niets aannemen, zelfs als er bewijzen zijn zetten ze hun oogkleppen in werking.