LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
tankgirl

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door tankgirl »

Beste wanadoo gebruikers (vooral diegene die er vanaf willen)!
Wanadoo heeft vanaf vandaag de algemene voorwaarden veranderd.
Dat betekent voor de wanadoo haters die nog aan zo'n abbo vastzitten nu de algemene voorwaarden kunnen weigeren en wanadoo op kunnen zeggen! U heeft tot 1 december de tijd!

Alstublieft!

Geachte abonnee,

Binnenkort start Wanadoo met telefonie via internet.
Met de Wanadoo Livebox is het straks mogelijk via uw internetverbinding te bellen. Omdat het een nieuw product betreft, heeft Wanadoo enkele wijzigingen doorgevoerd in de Algemene Voorwaarden.

De aanpassingen hebben betrekking op de voorwaarden die gaan over modems en diensten. Daarnaast hebben wij gesignaleerd dat er onduidelijkheid bestaat over de einddatum van contracten. Wij hebben de uitleg over dit onderwerp verbeterd. De nieuwe Algemene Voorwaarden gelden met ingang van 1 december a.s. voor alle abonnees.

Klik hier voor de Algemene Voorwaarden

Klik hier voor meer informatie over de Wanadoo Livebox

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo

tankgirl

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door tankgirl »

Sorry voor de spelfouten van mijn bericht hierboven. Het is denk ik wel duidelijk wat ik bedoel met het bericht toch? hahahaha
:roll:

hfrans

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door hfrans »

:(
Als ik aan wanadoo denk ,moet ik kotsen
ik had op 20 juli asdl-direct aangevraagd , maar dit bleek achteraf niet leverbaar op mijn adres , hier moest ik zelf achter komen daar ik na div. telefonisch kontact en mailtjes ,geen reactie kreeg.
Daar ik op de grond van kopen op afstand na 4 weken geen levering had ontvangen ,heb ik deze opgezegt.hoera ze hebben dit geacsepteerd.
War doen de ****** ,na de opzegging is het ineens wel mogelijk.
En ze gaan ineens de lijn leggen en sturen een modem.
We hebben dit geprobeerd tegen te huoden ,maar tevergeefs.
sinds 11 september was de anulatie akkoord , maar nuwillen ze niet het signaal van mijn telefoon lij halen.
Hun commentaar is ,dat het laksheid betreft van de KPN
daar het signaal er sinds....7 oktber af is volgens de netwerkbeheerder .
BBned
Volgens de KPN ligt dit juist aan Wanadoo c.q.BBned,

Mijn nieuwe provider Tiscali kan het signaal er nog steeds niet op
krijgen i.v.m. lijn sharing ( of tewel hij is bezet.

Ik maak enorme kosten bellen,mailen faxen

Het werkt echt niet
Wat kan ik nu nog doen

Ik stuur ze vanavond toch nog maar weer een faxje ( 50 stuks )
Wie weet??????????????????

vriendelijke groeten Hans Fransen
wanadoo nr
ref: exklantnummer W-1536988

Gast

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Gast »

De wijziging gaat (voor bestaande relaties) in op 1 december aanstaande. Zoals ze verplicht zijn hebben ze één maand van te voren ingelicht.

Je kan dus per 1 december opzeggen. Ik heb al vernomen dat dat zelfs niet mag van Wanadoo. Opzeggen kan tot 1 maand na wijziging is dus 1 januari 2005.

tankgirl

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door tankgirl »

Wanadoo zegt misschien wel dat het niet mag, maar als de Algemene voowaarden veranderen, hoef je dit niet te accepteren en mag je eenzijdig opzeggen.

c.klaassen
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2004 12:14

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door c.klaassen »

we zitten met dezelfde problemen
Na uitgebreide voorlichting, waarbij snelheid en snelheid van nieuwsgroepen werd gegarandeerd( telefonisch ) zijn wij overgestapt. 6-10 contract opgestuurd, op 21-10 pas modem en zaterdag daarop op internet. Snelheid hoogst 24 kb voor de nieuwsgroepen. Direct contact gezocht. gemeld 21-10 modem in huis dus 7 dagen erna maximaal annuleren, nee de datum van contract opsturing geldt dus 6-10, geen kans om meer te annuleren, ik moest maar een duurder ( verdubbeling prijs abonnement nemen ) aangetekend schrijven gestuurd, per e-mail, per telefoon geklaagd, zwart op wit op de mail staan dat ik waarschijnlijk niet op de hoogte was van het knijpen op de nieuwsgroepen ten tijde van mijn aangaan van het contract, maar annuleren ho maar.
Ik zit nu met een onwerkbare provider, een kater en een rot gevoel.
Kortom ik waarschuw iedereen voor Wanadoo.
Heeft iemand nog tips voor mij, want ik ben ze liever kwijt dan rijk

Een ontevreden Wanadoo gebruiker

c.klaassen
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2004 12:14

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door c.klaassen »

bedankt tankgirl voor de tip

IK HEB VANDAAG PER E-MAIL, PER FAX EN PER BRIEF GEWEZEN OP HET FEIT DAT DE ALGEMENE VOORWAARDEN ZIJN VERANDERD, EN DAT DAT EEN REDEN IS OM VOOR MIJ OP TE ZEGGEN.

NU MAAR HOPEN DAT IK EINDELIJK VAN ZE AF BEN

BOGI :D

Gast

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Gast »

een hele goede van de wijziging van de algemene voorwaarden die per 1 december a.s. gaan veranderen. Heb gelijk bij wanadoo gekeken over de voorwaarden. En het staat er ook daar bij hun dat je binnen 30 dagen kan opzeggen!!

ik ga ze gelijk een mailtje sturen en morgen maar ef bellen ook


want ik ben het ook beu!!!!!!!!!!

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Oh breek me de bek niet open van Wanadoo. Nee de verboinding zou liggen aan het modem die je geinstalleerd hebt in de computer, namelijk nooit aan hun zelf. Tevens moeten de mensen die wanadoo via ADSL hebben, want je kunt die rotzooi ook op de kabel krijgen via Casema Kabel. Daar moeten ze wel want anders is Casema het haasje. Maar de snelheid is waardeloos. En wanneer je dat nog deed via ene telefoonlijn, dan ligt het aan uw systeem; ze gaan je niet zeggen, dat het aan hun ligt, omdat ze juist de klanten niets leveren. Dus volgens hun doet alles het prima en jij kan betalen en je zit nog zonder internet.

Dus Wanadoo?? Toedeloe!! www.toedeloe.nl.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

WANADOO TOEDELOE :twisted: :twisted: :!: :!:

Gast

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Gast »

als je wilt opzeggen moet je dat telefonisch of per brief doen niet per mail!!!

Heb hun daarstraks maar gebeld. Met de mededeling dat ik wil opzeggen ivm de wijziging van de algemene voorwaarden...... maar dat is voor hun dus geen reden voor opzegging!! staat wel in de voorwaarden dat je het kan opzeggen. En nu spelen ze mijn aanvraag dus door. En ja hoelang kan het gaan duren.....
En prompt na mijn belletje krijg ik een mailtje dat ik pas eind aug (loopt mijn jaar af) kan opzeggen. lekker..........

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Wanadoo moet met de oudere leden rekening houden dat ze bij de oude(re) leden hun oude voorwaarden dienen te gebruiken en niet de nieue en bij de nieuwe leden de nieuwe voorwaarden, omdat ze voor de tijd van de Nieuwe Voorwaarden al lid waren/zijn.

Verder mogen ze alleen nieuwe voorwaarden maken voor de telefonie en niet voor internet. Je kan niet gedupeerd worden, wanneer je of slecht behandeld bent geweest door die provider of door het slechte internet en het bedrog dat er bij de provider speelt. Hou j gewoon aan de oude voorwaarden, want daar heb je voor getekent en niet voor de nieuwe voorwaarden.

Verder zou ik ook niet op Tiscali overgaan. Kijk maar eens wat je hebt van Compuserve. Een 8 Mb kabel met 2 Mb upstream (Upload) en dat voor 34,95 per maand. Dat is zeker niet duur; de service is net zo goe als dat AOL heeft, nou dan ben je als klant heilig en dat betekent dat je hele goede garantie en service krijgt. Zoals het gebeurd in Amerika zo doen ze het dus ook bij compuserve. Prettig. Ik ga daar ook naar toe, wanneer Chello afgelopen is.

Succes,

Neptunus1963

franske1

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door franske1 »

Wie van jullie heeft ervaring in het opzeggen van het contract bij WANADOO.
Per 1 november zijn de algehele voorwaarden veranderd.
Heb wanadoo gebeld dat ik het er niets mee eens ben en wil mijn contract opzeggen.Dit is dus niet mogelijk!!!!!
Is er iemand die mij hiermee kan helpen.Volgens mij is het zo dat als er een verandering van algehele voorwaarden komt je normaal je contract moet kunnen opzeggen.Helaas volgens de eikel die aan de telefoon had dus niet zo.De man vertelde doodleuk dat ik mijn contract maar moet uitdienen tot November volgend jaar.
Bij mijn weten is het in de nederlandse wet geregeld als een Aanbieder van internet of telefonie zijn algehele voorwaarden eenzijdig veranderd dit een reden is om het contract te beeindigen.
Bij WANADOO dus kenelijk niet.Die denken zeker dat ze boven de wet staan.
Graag wil ik in contact komen met mensen die wel hun contract hebben kunnen beeindigen op grond van de stelling jullie veranderen het contract niet ik.

mvg frans

Gast

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Gast »

ik was eerst als gast maar heb nu een account aangemaakt.

dit staat in de voorwaarden van wanadoo:
(2.4) De Klant heeft uitsluitend het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen dertig dagen na de hiervoor in artikel 2.3 vermelde bekendmaking indien de hiervoor bedoelde wijzigingen voor de Klant leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van zijn verplichtingen, dan wel tot een dienstverlening die wezenlijk afwijkt van de dienstverlening zoals die gold voordat de wijzigingen van kracht werden.

dit gaat dus over als de algemene voorwaarden gewijzigd worden.

het kan dus wel opzeggen volgens de voorwaarden van wanadoo

cyberjunkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2004 19:24

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door cyberjunkie »

ai ben nu echt geen gast meer!

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Beste Corné,

Ik ken jouw hopeloosheid.

Het probleem is, dat jullie allemaal getekend hebben onder een corrupt contract. Kijk jullie (helaas, ik niet, want ik lees de contracten en stel je aan de kaak bij die corrupte bedrijfsjuristen die de contracten gemaakt hebben) hebben aan de andere kant een contract getekend. Daar ben je zelf bij geweest en de rechter zal daar ook naar kijken. Nu willen julli van een contract af en daar geeft wanadoo geen garantie voor, nou dan kan je alleen niet betalen om er zo van af te zijn en dat is je hoofd in het zand te steken.

Je kan wel aan de kaak stellen dat ze geen closule bij het beëindigen van het contract in de Voorwaarden hebben ingebouwd. Dat is crimineel en daar kan via civiele procedure nog wat aan doen, maar het is duidelijk een WURGcontract, die je helemaal niet opd eze mag maken en dan praat je wel over witte boorden criminaliteit.

Mijn geluk is dat ik als netwerkbeheerder alle voorwaarden den contracten ken van alle providers en wat ze willen is jouw geld. Heel simpel. Dan mogn ze dat maar dan met alle redelijkheid en billikheid en niet via die colportagecontracten, want daar lijkt het voor 100% op.

DUS EERST LEZEN VOORDAT JE HET ONDERTEKEND EN EERST DE ALGEMENE VOORWAARDEN OPVRAGEN ALVORENS JE MET DIE LUI IN ZEE GAAT.

Ik zou gewoon een algemene bekende provider nemen als Compuserve. Zij hebben voor 34,95 een providing op de markt van 8 Mb download en 2 Mb upload. Zij zijn klantvriendelijk en daardoor zijn ze in Amerika onder de Naam AOL (= America Online), want Copmpuserve heet het hier maar is een dochterbedrijf van AOL. ZAij hebben de Amerikaanse methode, die me wel zint. Er is een redlijk contract afgesteld en dat betekent dat je iedere maand kan opzeggen is me vertelt en dat staat er ook. Ik heb geen problemen met internet en loopt inderdaad met 8 Mbit downstream en 2 Mbit downstream. De snelheid blijft doordat je met ADSL werkt constant en dan zien je uistekend internet hebt voor een zeer redelijke prijs. Want je werkt wel met T2 Internet. Heel erg goed.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Beste carlotte,

Nou ls je een mooie vrouw bent mag je broek inderdaad wel afzakken hoor. :D. Goed, ik kan wel even dit geven:

Directie
WANADOO
Muiderstraat 1
1011PZ
Amsterdam

Het adres van Wanadoo waar de directie zit. Dus kom met stenen en met hamers en sikkels en pistolen daar naar toe en sla je slag.

VERDER GA NOOIT VAN ADSL NAAR DE KABEL. JE DOET JEZELF TE KORT.

SUCCES,

Neptunus

c.klaassen
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2004 12:14

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door c.klaassen »

Beste corne

Heb je eventueel al de wettekst gevonden vanhoofd Artikel 261 van het 6e (of 8e) "hoofstuk". Hierin staat volgens jou vermeld dat bij elke wijziging van de voorwaarden kan opgezegd worden.

Misschien staat hier iets in waardoor we van Wanadoo kunnen afkomen?

Alvast bedankt Bogi :idea:

bogi

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door bogi »

dit is de e-mail reactie van Wanadoo op het opzeggen van het abonnement bij wijziging voorwaarden, weet iemand of dit juridisch klopt?

Wanadoo Abonnees hebben niet de mogelijkheid om het abonnement op te zeggen voordat het contract is verlopen, ook niet als het gaat om een wijziging in de Algemene voorwaarden.
Reden hiervoor is dat het hier gaat om wijzigingen ten voordele van de klant en niet om wijzigingen waarin de betalingstermijnen en abonnementstermijnen verzwaard worden.

Voor vragen en antwoorden kunt u contact opnemen met de Wanadoo Administratie via het nummer 0900-0156.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo Administratie

cyberjunkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2004 19:24

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door cyberjunkie »

ik heb net mijn rechtsbijstandsverzekering gebeld. Wanadoo kan inderdaad zeggen bij opzegging ivm de wijziging van de algemene voorwaarden dat het in voordeel is van de klant. Maar ze moeten wel met duidelijke argumenten komen.

Gesloten