alfatrion schreef: ↑30 dec 2021 16:33
Ik lees dat de vergoeding tussen de 20 en 50 cent per pakket of afgifte ligt. Ik lees verder ook tevreden verhalen van ondernemers: vele kleine beetjes maken een groot geheel. Je kan ook postkantoor zijn, verdienen aan de verkoop van postzegels, kaarten en dergelijke. Uit de inkomsten van een servicepunt zijn de jaarlijkse personeelskosten te betalen. Je krijgt meer verkeer en daar kun je slim mee omgaan.
Ik ontving €0,25 per pakje. Elke dag open van 16:00 tot 21:00u, dat is 35 uur per week. Het minimumloon is €10,91 per uur. In de maand is dat dus €1.654,68. Alleen al om dat te kunnen dekken had ik 6.619 pakjes per maand moeten hebben, oftewel 218 pakjes per dag. Per uur 43,5. Ik deed het er bij, de stroom van de buitenlamp en de deurbel hoef ik niet mee te rekenen.
Ga je het commercieel doen, dan moet je een pand huren, je hebt je nutskosten, je verzekering, enz, enz, enz. Mag u mij uitleggen hoe u dat voor elkaar gaat krijgen. 43 pakjes per uur kan je niet eens verwerken, laat staan als je het commercieel gaat doen. Dan moet er minimaal 2 pakjes per minuut opgehaald/ingeleverd worden. Alleen de handeling duurt al langer.