Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Gaat weer lekker met het forum.

Vandaag krijg ik eerst als ik niet ben ingelogd eerst de cookiemelding niet weg. Na het akkoord met alle cookies klikken verschijnt de melding enkele seconden later weer. Daarna na het inloggen niet meer. tot ik wil reageren in een topic en ik direct opnieuw moet inloggen.

En de layout is nog steeds slecht.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

kuklos schreef:
07 dec 2023 11:36

Vandaag krijg ik eerst als ik niet ben ingelogd eerst de cookiemelding niet weg. Na het akkoord met alle cookies klikken verschijnt de melding enkele seconden later weer. Daarna na het inloggen niet meer. tot ik wil reageren in een topic en ik direct opnieuw moet inloggen.

Dat van die layout was al bekend.

kuklos

Morgan le Fay schreef:
07 dec 2023 11:51
kuklos schreef:
07 dec 2023 11:36

Dat van die layout was al bekend.
Ja, en? Het is nog steeds slecht. Dus hoe meer mensen klagen hoe beter.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Dag allen, zoals jullie merken, zijn we allerlei veranderingen aan het doorvoeren.
We nemen jullie op- en aanmerkingen uiteraard mee.

Vriendelijke groeten,

Moderatie

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

— Dat de schermbreedte niet volledig wordt gebruikt vindt ik erg jammer.
— De marge in het lichtgrijze blok van elke reactie is nogal aan de ruime kant op iPad en Android telefoon.
— De marge in het witte blok “Snelle reactie” is een stuk smaller dan in een reactieblok.
— Met aangepaste marges en met weglating van de nodeloze buitenranden links en recht, kan de regellengte in de reactie wel 30% langer.
— Op mijn Android telefoon is het witte blok “Snelle reactie” overigens iets breder dan de rest van het witte scherm erboven én eronder. Dat staat nogal slordig.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Er zijn blijkbaar wat aanpassingen gedaan in layout van het forum. Sommige daarvan snap ik niet helemaal.

In een browser kun je uitvragen wat de scherm breedte is om deze daarna goed te kunnen benutten. Zo kun je op ieder apparaat de hele breedte gebruiken wat de leesbaarheid te goede komt. Ik snap dan ook niet dat op een 24 inch scherm het grootste deel niet gebruikt wordt (links en rechts is leeg). Bij sommige sites snap ik dat omdat die ruimte gebruikt wordt door reclame, maar dat is hier niet zo. En ik snap ook wel dat het hele scherm gebruiken ook niet handig is. Maar om nu meer dan de helft niet te gebruiken?

En wie verzonnen heeft dat keuze menu's onderaan de pagina moeten komen (zoals Toon actieve topics enz) moet eens een basis cursus website ontwerpen volgen. Dit soort zaken hoort namelijk niet onderaan de pagina. Ik moet nu scrollen om een keuze te maken voordat ik iets kan lezen. Normaal maak je een keuze en scrol je je vervolgens door de inhoud.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik gebruik Safari op de iPad of iPhone en ik heb praktisch geen lege ruimtes links en rechts. Ook zie ik het menu gewoon bovenaan staan, net zoals voorheen.

Lowieze

Ik probeer het nu met Firefox op de laptop en ook daar heb ik er geen problemen mee. Alles werkt goed.
Misschien eens je device updaten of cookies verwijderen?

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
12 dec 2023 10:09
Ik probeer het nu met Firefox op de laptop en ook daar heb ik er geen problemen mee. Alles werkt goed.
Ik heb gisteren mijn hele telefoon leeg gehaald, fabrieksinstellingen, mijn pc weer her geïnstalleerd met Linux. Maar blijf overal dat probleem met het menu houden. Dus aan cookies ligt het niet, ook niet aan updates. Het is gewoon aan de server kant denk ik.

Ik gebruik trouwens 3 verschillende browsers.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Lowieze schreef:
12 dec 2023 10:09
Gefeliciteerd. Maar als ik een web site wil bekijken en daarvoor mijn device moet updaten en/of cookies moet verwijderen dan heb ik geen zin meer om die web site te bekijken. Zeker als dit de enige website is die problemen geeft.
Straks moet ik als de site wil bekijken eerst langs het Juridisch Loket (of was dit het standaard antwoord van iemand anders :mrgreen: )

kuklos

Nu zijn alle teksten ineens vetgedrukt.

Lowieze

Dirkie schreef:
12 dec 2023 13:24
Gefeliciteerd. Maar als ik een web site wil bekijken en daarvoor mijn device moet updaten en/of cookies moet verwijderen dan heb ik geen zin meer om die web site te bekijken. Zeker als dit de enige website is die problemen geeft.
Straks moet ik als de site wil bekijken eerst langs het Juridisch Loket (of was dit het standaard antwoord van iemand anders :mrgreen: )
Het moet van mij niet hoor, maar als een website niet goed werkt kan het helpen om even de cookies te verwijderen. Het is sowieso van belang om je device regelmatig te updaten.

Lowieze

Ik zie in ieder geval dat er hier van alles uitgeprobeerd wordt door Radar. Het zal vast wel goedkomen.

Bezorgdeburger

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Ik vind de veranderingen best goed. RADAR gaf aan er mee bezig te zijn en ik zie nu die veranderingen vorm krijgen.

Je moet ook wat geduld hebben. Een website layout aanpassen en veranderen vergt wel wat werk en tijd lijkt mij.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
12 dec 2023 15:48
Je moet ook wat geduld hebben. Een website layout aanpassen en veranderen vergt wel wat werk en tijd lijkt mij.
Welnee, het zou (in de live omgeving) een druk op de knop moeten zijn.

Hier wordt "gespeeld" in de live omgeving in plaats van in een testomgeving. Heel wonderlijk.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
12 dec 2023 16:09
Bezorgdeburger schreef:

Hier wordt "gespeeld" in de live omgeving in plaats van in een testomgeving. Heel wonderlijk.
Wonderlijk, maar niet voor het eerst..
Blijkbaar heeft men gewoon geen fatsoenlijke testomgeving en ook niet helder welke eigen aanpassingen precies waar zitten en kiezen dus maar gewoon een skin na ( wat ik aanneem ) een update en gaan dan kijken wat er omgevallen is en dat weer repareren.
Zeer onprofessioneel, maar inmiddels wel de zoveelste keer.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ha hoera, wat een verbetering - not.

Blijkbaar is er een student aan de gang die geen idee heeft waar die moest beginnen, laat staan dat er een plan van aanpak lag voordat de eerste wijzigingen werden doorgevoerd

Redactie, is het niet slimmer om de oude lay-out te herstellen, tot er iets goeds op tafel ligt? Dit is echt waardeloos.

Bezorgdeburger

Moneyman schreef:
12 dec 2023 16:09
Bezorgdeburger schreef:

Bij een forum heb je toch liveomgeving nodig?

En wat is er nu nog verkeerd aan?

Layout ziet er goed uit.
Ik klik en scroll zonder moeite of problemen door de onderwerpen.

Ik merk geen belemmeringen eigenlijk

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
12 dec 2023 17:20
Bij een forum heb je toch liveomgeving nodig?
Ja, natuurlijk. Anders heb je uberhaupt geen forum.

Normaal gesproken worden dingen getest in een testomgeving (= kopie van de live versie). Dan kan je spelen en klooien wat je wilt, niemand die het ziet. En pas als alles getest is en corret werkt, kopieer je het naar de live omgeving. De gebruikers merken dan niets behalve ene korte downtime, gevolgd door de (dan wel goede) nieuwe versie.
Bezorgdeburger schreef:
12 dec 2023 17:20
En wat is er nu nog verkeerd aan?
Er is (voor de zoveelste keer) een heleboel functionaliteit verdwenen. Layout is een smaakkwestie, maar daar is zo te zien ook nog wel wat op aan te merken.

Bezorgdeburger

Ik mis geen functies maar dat komt misschien ook omdat ik op een forum niet zoveel meer doe dan onderwerpen aan klikken, ze lees, eventueel reageer en dat is het wel.
En een hele enkele keer mijn PB gebruik.

Wat voor functies zijn er dan nog meer belangrijk?

Plaats reactie