De Cholesterol Leugen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Leon74

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Leon74 »

xflorisx schreef:
19 feb 2024 21:33
Dat had ik al een beetje verklapt door over een ambulance te spreken en een neuroloog. Dan weet de goede verstaander genoeg. Komt meer in de familie voor. En het was voor mij zeker geen licht geval. Gelukkig werd het door mijn omgeving zeer snel herkend en was ik supersnel in het ziekenhuis.
Gelukkig zonder veel bijwerkingen. Had ook erger kunnen aflopen. Bekende die gelijk met mij in het ziekenhuis lag heeft het niet gehaald.
Ik houd daarom de LDL waarde netjes onder de geadviseerde waarde. En slik dus graag. Ik ondervind geen nadelen van het gebruik van de statines.
Nee, dan weet de goede verstaander juist nog niet veel :-)
Wat in de volksmond een "beroerte" heet, kan ofwel een infarct ofwel een bloeding zijn. Big difference.

Als je het over een infarct hebt: Heb een studie gezien die laat zien dat statines het aantal nieuwe infarcten vermindert. mensen die een beroerte hebben gehad en geen statines gebruiken, krijgen vaker nieuwe, kleinere beroertes. Bij mensen die statines slikken na een infarct, kwamen er volgens die studie minder infarcten voor, maar waren ze wel veel ernstiger (dan bij mensen die geen statines slikten) als ze toch een nieuw herseninfarct kregen.

Leon74

Cholesterolremmers (statines) kunnen het risico op dementie verdubbelen:

https://www.youtube.com/watch?v=TtD7O7CRNms

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Leon74 schreef:
20 feb 2024 00:14
Cholesterolremmers (statines) kunnen het risico op dementie verdubbelen:

https://www.youtube.com/watch?v=TtD7O7CRNms
Nog meer youtube video's en nog meer boeken om te kopen. Het verdienmodel is inmiddels duidelijk!

Leon74

ZeerPrivé schreef:
20 feb 2024 01:01
Nee, er zijn niet "meer risicofactoren". Cholesterol is geen risicofactor.
HDL niet nee, LDL wel.
Nee, dat is inmiddels complete onzin gebleken.
Ik heb dat hierboven al laten zien:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36272449/

(vertaling):

"Conclusies: Onder een breed spectrum van patiënten verwezen voor verschillende hartonderzoeken en variërend van laag tot hoog klinisch risico, werd hypercholesterolemie niet geassocieerd met een verhoogd risico op mortaliteit. Onze bevindingen suggereren dat hypercholesterolemie gevoelig kan zijn voor verstorende factoren door andere klinische factoren en veranderingen in behandeling na tests in patiëntenpopulaties."

En zo zijn er tientallen studies te vinden dat cholesterol/ LDL cholesterol geen verhoogd risico betekent.
Het is gewooon niet waar. Klinkklare onzin. Punt.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het lijkt wel alsof we hier een geloofsovertuiger hebben wiens voet je tussen je deur vandaan moet trappen.

Leon74

"Kortom: als je simpelweg turft hoeveel mensen in de statine-groep overlijden (vergeleken met de controlegroep), dan blijkt in menige trial dat net zo veel of meer mensen overlijden, omdat de vermindering in hartinfarcten teniet wordt gedaan door de stijging in andere doodsoorzaken. De absolute aantallen zijn klein, maar dat geldt voor zowel de hartinfarcten als bijvoorbeeld de kankers."

"Een andere merkwaardige procedure van de fabrikanten bij deze trials, is de run-in periode. Dit betekent dat de resultaten van de trial pas worden geregistreerd vanaf een maand na het begin van de toediening van statines. In de praktijk bleek namelijk dat een kwart van de proefpersonen binnen een maand afhaakte – naar je mag aannemen wegens de bijwerkingen – en die hoeven dan niet meegenomen te worden in de evaluatie van de trial.

Maar eigenlijk is het nog veel gekker: bovenstaande is alleen maar wat wij van de farmaceutische industrie mogen weten over statines. Die voeren namelijk zelf de trials uit om de werkzaamheid aan te tonen, en houden de oorspronkelijke data geheim. Onafhankelijke onderzoekers, die niet door de fabrikant betaald worden, krijgen dus niet de kans om die data te analyseren."

https://www.nemokennislink.nl/publicati ... industrie/

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft iemand u gedwongen die statines te nemen?

Leon74

Lady1234 schreef:
20 feb 2024 23:48
Heeft iemand u gedwongen die statines te nemen?
Als je de documentaire van Tros Radar gezien zou hebben, zou je geweten hebben dat dokters vaak psychische druk uitoefenen op mensen. In de documentaire werd een voorbeeld aangehaald van een cardioloog die zei: Als U geen statines neemt, zie ik U over 2 jaar terug op de operatietafel.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja en? Van 2007. En u neemt toch niets, of voelt u zich nog steeds gedwongen?

Leon74

Lady1234 schreef:
21 feb 2024 00:01
Doet dat er toe?

Aygulf

Ongelezen bericht door Aygulf »

Leon74 schreef:
21 feb 2024 00:04
Lady1234 schreef:
21 feb 2024 00:01
Doet dat er toe?
Meer ervaring (17 jaar!), uitwisseling van wetenschappelijk onderzoek en voortschrijdend inzicht misschien? Bovendien heb ik zelf heel goede ervaringen met "oom dokter" zoals u de arts nogal denigrerend noemt. Wilde mij dus juist liever géén statines voorschrijven maar wees nogmaals op veel bewegen (in mijn geval wandelen) per dag, veel vezelrijke voeding. Zelf heb ik daar nog dat proactief flesje van merk B...l per dag aan toegevoegd (of dat wel of niet hielp maakte me niet zoveel uit, wilde gewoon alles doen wat ik zelf kon bedenken). Resultaat was lager cholesterolgehalte en dat blijft nu al jaren op hetzelfde peil. Verder vind ik deze discussie behoorlijk agressief worden en dat u daar flink aan bijdraagt. U hebt uw standpunt, dat is uw goed recht, maar u probeert dat op allerlei manieren op te dringen. Sommigen onder ons delen dat standpunt niet en houden zich aan "oom dokter". So what? Bovendien zijn zulke
medische zaken niet geschikt voor een leken consumenten platform.

Plaats reactie