kijk afgezien van wat een mens mooi vind klinken...
afgezien daarvan is bose toch echt slecht van kwaliteit
vergelijk maar eens met andere merken door de degelijkheid en het geluid te bekijken
men neme een schroefendraaier en schroefen een bose box open...maar voordat de schroefendraaier het werk gedaan heeft is de box al open..van ellende uit elkaar gevallen(slecht dun spaanplaat) en wat ziet men daar? goedkope lichte pc speakertjes die niet alleen weinig kunnen hebben maar ook nog eens verschrikkelijk slecht klinken
ik ben van nature niet zo anti een bepaalt merk maar ik vind dat je voor zo,n bedrag niet zulk slecht spul mag verkopen
en van de mensen die het kopen kan ik zeggen: dom dat je een oor aan laat naaien want mensen met gevoel voor kwaliteit gaan naar een audio speciaalzaak en kopen die bose troep niet
goedkope lichte dunne slappe speakertjes zijn het met hele goedkope filter onderdelen( als er al een filter in zit)
mij was het ook al opgevallen dat een saxofoon compleet wegvalt bij een bose suround systeem,je hoort alleen lage en hoge tonen terwijl het midden gebied grotendeels weg is..iets dat schandalig is want de meeste muziek informatie bevind zich nu juist in het midden gebied
in het midden berijk is ons gehoor tevens het gevoeligst.
het is geen uitgebalanceerd correct en zuiver geluid maar een gemanipuleert kunstmatig en dom americaans achtig geschetter
er zijn veel goede merken die je 2e hands voor niet veel kan kopen, en ook nieuw zijn er vaak aanbiedingen en duizenden merken,waarom dan toch die 3-2-1 rommel kopen? zonde van het geld en je humeur
iedereen die eens kwaliteits audio gehoord heeft weet hoe dat ongeveer moet klinken en dat komt veel dichter bij live geluid dan die bose rommel met zijn computer kwaliteit plastic rommel
goede luidsprekers hoeven niet duurder te zijn dan 1000 het stel, neem wat cds mee en ga naar een goede audio zaak met goede merken en ga eens rustig op je gemak wat speakers beluisteren
de speakers die wat saai lijken te klinken zijn vaak de speakers die het meest eerlijk en correct weergeven. je moet alleen wel wennen aan de rust en details die die speakers weergeven en op de rustige gemakkelijke manier. er zijn zoveel merken, de meeste mensen kennen alleen de minder goede merken(laten we zeggen commerciele)
terwijl de vaak onbekende merken vaak van hoge kwaliteit zijn..en nu bedoel ik niet de slechte goedkope onbekende merken zoals yoko maar bv de goeie zoals dynaudio,b&w,totem acoustics,focal,pmc, en heel goed is bv het groningse merk mc systems( echt heel zuiver geluid)
er zijn veeeel meer goede merken alleen het zou tever gaan om ze allemaal op te noemen
koop geluid dat je zelf mooi vind en trek je niks van mode aan, de huidige nederlandse mode en smaak zijn namelijk vrij slecht
omdat we meer naar uiterlijk kijken dan naar de prestatie, en meer naar cijfertjes dan naar het werkelijke geluid of beeld
groetjuz
nee geef mij maar speaker&co merken en bouwsets of gewoon een kant en klaar merk maar dan wel een goeie
groetjuzz