LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

De nieuwe wet Kinderopvang is bedoeld om werkende moeders weer thuis te krijgen en werklozen aan het werk!

Peiling eindigde op 29 okt 2004 11:30

Waar
2
29%
Niet waar
5
71%
 
Totaal aantal stemmen: 7

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door noelle »

ik vind idd dat iedereen het voor zich moet weten maar ik heb wel mn mening zo als iedereen,

ik heb zo mn mening over werkende moeders en werkende moeders hebben een mening over ons thuis blijf moeders prima,
maar om te gaan gillen dat wij lui zijn,
ik ben niet lui ik denk alleen aan mijn kind en in mijn ogen doen hun behalve aan hun kind denken,

en om dan ook nog eens te gaan zegen schaf de kinderbijslag af dat is kul natuurlijk want ook die werkende twee verdieners krijgen dat,
schaf het dan voor hun af,
maar pak mij er niet mee dat hun zo nodig werken moeten

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Kleffe Kees: ik heb heel goed gelezen alleen deponeer een andere stelling. Door financiele prikkel vanuit de overheid weg te nemen hebben mensen daadwerkelijk de keuze om zelf hun kinderen op te voeden ipv deze te dumpen.

kees klef

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door kees klef »

ik zal t nog een keer proberen:
er zijn mensen die NIET gaan werken omdat dat te duur is. Het loont zich dan niet om te gaan werken omdat de kinderopvang te duur is.
Voor die mensen die juist op dat randje zitten is het natuurlijk belangrijk om juist wel die prikkel te hebben.

we kunnen ook de aow afschaffen, dan willen mensen ook niet meer oud worden.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Kleffe Kees: de eerste keer begreep ik je al. Ben het echter niet met je eens. Goede zaak dat mensen het niet kunnen betalen, blijven ze thuis waar ze horen. De keus die mensen hebben is kinderen krijgen en hier de volle verantwoording voor nemen.
Je hebt geen keus om niet oud te worden dus je vergelijking slaat nergens op!

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door noelle »

hier ben ik het mee eens gast zo is het heelemaal :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

kees klef

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door kees klef »

ook weer geregeld.
welk forum gaan we nu doen? :D

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door noelle »

zeg jij het maar ik volg :D

henk10

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door henk10 »

Misschien moeten we eens van het idee af dat mensen zomaar thuis mogen blijven en daarwerkelijk helemaal NIETS bijdragen aan deze maatschappij. En dan nog zeuren ook dat anderen meer hebben. Zo pathetic.

Natuurlijk hebben ze meer ze dragen ook meer bij!! Daar kan best een beetje subsidie voor de kinderopvang vanaf!! Dan hebben ze nog steeds VEEL MEER ingeleverd dan ze terug krijgen in plaats van mensen als Noëlle die alleen maar vangen en dan nog klagen dat andere mensen iets krijgen terwijl die andere mensen dat in feite zelf betalen, terwijl zij, Noëlle, echt alleen maar vangt en niets afdraagt.

En dat gelul over dumpen van je kinderen. Wat een kletskoek. Mijn moeder heeft altijd gewerkt en ik ben blij dat ik niet zo'n kneuzenmoeder heb die niets beters te doen heeft dan de hele dag thuis te blijven en totaal geen rol te spelen in deze maatschappij.

Het lijtk mij dat iedereen van de beroepsbevolking moet bijdragen aan de maatschappij dus ook luie vrouwen als Noëlle die waarschijnlijk als haar kinderen 16 en 18 zijn nog voldoende reden zal vinden om vooral niet te werken. En dat met de komende vergrijzing en toch echt het idee dat we met z'n allen zullen moeten werken om dat op te vangen.

Dus niet klagen maar werken. Misschien krijg je dan ook nog een beetje subsidie :D

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door noelle »

Ten eerste leven we hier gelukkig in een democratie. Misschien is het een goed idee voor deze meneer om ergens anders naar toe te verhuizen waar een dictatuur heerst. Daar kan men tenminste mensen dwingen en daar houdt deze meneer nogal van zo te merken. In een democratie is iedereen vrij om te kiezen wat men wilt. Als het iemand niet zint, dan dient men of de mening te respecteren of men dient ergens anders te gaan wonen.

Ten tweede hoort u mij niet klagen. Ik ben prima tevreden over mijn leven en ik heb het geluk met dat belastingvoordeel. Net zo goed dat u geluk heeft met die subsidie. Maar ieder mag hierover een mening hebben. Men dient elkaar echter niet te dwingen. Dan leven we niet meer in een democratie, maar een dictatuur.

Tot slot moet ik u helaas teleurstellen in het feit dat ik nooit zal werken. Op het moment dat mijn kinderen oud genoeg zijn, zal ik tijdens schooltijden ook werk gaan verrichten. Maar ik zorg er wel voor dat ik thuis ben op het moment dat de kinderen weer thuis zullen komen (dit is een verworven democratisch recht).

Zo werkt in Nederland. We leven hier in een democratisch Nederland en niet in een dictatoriale staat. Ieder mag zelf weten wat men doet en ieder mag daar een mening over hebben. Accepteer en respecteert u alstublieft ook een keer een mening, dat zou de maatschappij op zich ook al een stuk prettiger maken. Op deze manier kan men een normale dialoog aan gaan als volwassen mensen, zonder dat men bang hoeft te zijn om uitgescholden te worden of erger. Tevens moet men ook eens beseffen dat er meer is in het leven dan een duur huis en een dure auto. Veel immateriële zaken zijn nog vele malen belangrijker (zoals vrijheid van meningsuiting, normen en waarden). Materie is van ondergeschikt belang. Helaas beseffen veel mensen dit echter nog niet, ondanks de huidige maatschappelijke ontwikkelingen

henk10

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door henk10 »

In ieder geval heb je geen van mijn argumenten kunnen cverwerpen en daarmee blijft het terecht dat ervergoeding is voor kinderopvang.

WEn inderdaad mag u kiezen om niet te werken maar dan ookniet uw handje ophouden wat u wel doet.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Henk, ga er niet zo serieus op in, joh.
Noelle is 21 jaar.
Een kind nog dus.

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door noelle »

sinds waneer ben je als je 21 bent nog een kind ?

ik moet hier wel om lachen gast,
ten eerste log je geen eens in dus maak je eigen naam niet bekent en ten tweede vind jij het kenlijk leuk om mensen af te kraken niet dat het mij wat uit maakt hoor want om zulke zieligen mensen als jij kan ik alleen maar om lachen want je zet alleen maar je zelf voor *** en niet mij,


ps
de een noemt het handje op houden en ik moem het dat ik voor mn kind zorg en niet dumpt en dat mijn man werkt voor het gezin,

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Tuurlijk Noelle.
En ondertussen nog even het 1 en ander bij de overheid (en dus je medeburgers) meesnoepen.
Dat is nog altijd handje ophouden!

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door noelle »

ik vraag me af waar dit op slaat,

laat ik het zo zegen mensen denken tegenwoordig o ja ik wil wel een kindje hup zwanger worden maar ik wil wel blijfen werken oooooo maar de overheid zorgt voor mijn kind als ik werken ga dat is lekker ben ik van mn kind af,

ik zit thuis bij mijn kind en als mijn kind slaapt dan doe ik mn werk <om de week 3 uur>

en dat is dan fout in jou ogen om dat ik er voor kies om lekker bij mn kindje te zijn en niet alleen maar te denken aan werken en een nog groter huis en een nog grotere auto,


jij kan het mee snoepen noemen ik noem het aan je verantwoordelijkheid werken JIJ wou een kindje moet je er ook zelf voor zorgen en als je het niet red om een kinderdag verblijf te betalen na 1 jan 2005 dan blijf je toch lekker thuis heb je kind ook nog wat aan

caroline19

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door caroline19 »

Ik zelf heb nog geen kinderen, maar als die er zouden komen zou ik zeker blijven werken. Ten eerste hebben mn ouders krom gelegen om mijn studie te kunnen betalen zodat ik nu goed voor mezelf kan zorgen. Ten tweede betaal ik zo belastingen, tweeverdieners betalen elk ook veel belasting. Ten derde, wat gebeurt er bij een eventuele scheiding. Heeft de vrouw jaren thuisgezeten, moet ze aan het werk, maar heeft geen ervaring dus bijstand dus draait de staat er voor op en ten vierde hoe meer mensen er aan het werk zijn hoe productiever de staat der NL wordt. Er zitten al genoeg mensen thuis. Iedereen heeft het over arbeidsparticipatie en dan zouden we de helft dwingen om thuis te zitten. Waarom kan het in bijvoorbeeld de Scandinavische landen wel en hier niet? Zo ouderwets! De mensen betalen best al veel aan KO, maar werken moet nog wel een beetje lonend zijn. Heb zelf gekeken naar een koophuis, maar op een salaris is dat bijna niet te doen. Voorts worden er ook al weinig kinderen geboren ivm studie, carriere etc wie gaan straks de babyboom verzorgen?
Het zijn altijd mannen in de regering die zulke idiote plannen hebben.

Boukje
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2004 13:45

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Boukje »

Ik ben het helemaal met Lizette eens. Ook ik sta nu voor de keuze om te stoppen met werken omdat de kinderopvang te duur gaat worden. Er wordt al snel gezegd dat je alleen voor je lol en voor het geld gaat werken en dat je beter thuis kan blijven om voor je kinderen te zorgen. Er wordt juist gezegd dat meer mensen moeten gaan werken, dat er meer moeders moeten herintreden. Hoe moet je dat doen als je geen betaalbare kinderopvang hebt. Niet iedereen is in de gelukkige omstandighied dat ouders op kunnen passen.
Nee, met deze maatregel gaat de overheid (weer) echt te ver.

Ook zou een en ander eenvoudiger worden. Nu wordt alles door een bemiddelingsburo (Kintent) heel goed geregeld. Straks krijgen we met meerdere partijen te maken.
1. Het kinderdagverblijf die iedere maand automatsch de rekening inhouden
2. De belastingdienst die de tegemoetkoming storten
3. Het bemiddelingsburo die de ouderbijdrage van de werkgever moet krijgen en die de ouderbijdrage naar ons moet overmaken

Inderdaad veel eenvoudiger en het is echt een aanmoediging voor moeders (en vaders) om te gaan/blijven werken.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Wanneer je wilt blijven werken kan je toch ook een voor een oppasmoeder kiezen.
Help je ook meteen een ander weer aan het werk.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Henk0:
In ieder geval heb je geen van mijn argumenten kunnen cverwerpen en daarmee blijft het terecht dat ervergoeding is voor kinderopvang.

WEn inderdaad mag u kiezen om niet te werken maar dan ookniet uw handje ophouden wat u wel doet.
Kennelijk denkt Henk0 dat als er geen reactie komt op zijn argumenten hij gelijk heeft. Zowel Henk heeft zijn argumenten zoals Noelle die ook heeft. Feit blijft dat de verzorgingsstaat op de lange duur niet te handhaven is omdat de overheid simpelweg teveel bijdraagt aan allerlei zaken. Kinderopvang is er daar 1 van en dat op basis van verkeerde aannamens. Hoezo goed voor het kind om gedumpd te worden zijn eerste jaren? Kijk alleen maar naar de huidige generatie jongeren, deze zijn deels opgevoedt in de kinderopvang, en een echt betere samenleving is het er niet op geworden. En dat allemaal middels subsidie van de overheid!

Lizette

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Lizette »

Tsjonge, ik heb nogal wat losgemaakt zie ik. Wat staat er een hoop flauwekul tussen zeg, maar goed.
Inmiddels nadert mijn ontslagdatum met rasse schreden. Zelf gekozen mensen, dus ik zeur niet. De reacties in mijn omgeving? Ik spreek collega's (ook moeders) die in het verleden, 20 jaar geleden, ook gestopt waren met werken om de zorg voor de kids op zich te nemen (toen nog niet vanuit een financiele reden), en zij noemen die periode de meest waardevolle van hun leven, die ze nooit hadden willen missen. Waarom? Omdat ze de ontwikkeling van hun toen nog kleine kinderen van dichtbij hebben mogen meemaken en ze hebben kunnen begeleiden in hun kennismaking met de wereld. Na een jaar of vijf zijn ze weer (parttime) gaan werken. Mooi toch? Heeft m.i. niks te maken met overheidsgeld en subsidies en wat al meer, maar met liefde en liefde voor het kind. Telt dat nog mee in deze maatschappij??
Op dit moment heb IK er in elk geval geen spijt van dat ik stop. Ik ga bezuinigen en bezuinigen en alle uitgaven stopzetten die niet echt noodzakelijk zijn, dus de inkomsten van onze lokale winkeliers krijgen een minimaal deukje. Nou ja, hun probleem toch? tenminste, als ik sommige bijdragen lees dan is het helemaal niet erg dat wij straks veel minder geld de economie in pompen. Everybody happy, toch! :wink

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Ben het geheel eens met Lizette. Ze kiest nu voor beiden. Kinderen nog jong, zelf thuis zijn, goed voor moeder [of vader] en kids. Gaan ze naar school parttime werken.
Kost geen geld en heeft op vele vlakken alleen maar winnaars, niet in de laatste plaats voor de kinderen zelf!

Gesloten