LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburger-Mannheim

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
E-nergetix

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@maarschalk,

Verhaal Illinois is door mij aangehaald om het verhaal van Dr. Charles King en Harvard te ontkrachten. Dr. Charles King heeft alleen gestudeerd op Harvard en dat is te zien en te horen op betreffende video/film van vermelde website. Dat is de enige reden waarom dat geplaatst is om het verhaal van Barbero te ontkrachten.

Simpel hé?

E-nergetix

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Dit is een video van Dr. King met een introductiefilm mbt de leergangen networkmarketing op de Universiteit van Illinois. of kijk op http://www.netwkmarketing.com/
Dit was jouw post.
Jij suggereert heel duidelijk dat mlm wordt onderwezen aan de Universiteit van Illinois.
Geef jij nu ook toe dat dat daar niet onderwezen wordt?

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@Maarschalk,

Link met gegevens en verwijzing naar UIC betreffende DR. Charles King.

http://www.uic.edu/depts/cba/cba-depts/ ... /king.html

Gevonden via de UIC website zelf.

E-nergetiX 8)

P.S

Locatie is niet de Campus zelf maar:
Location and Parking
The Lodge at McDonalds Office Campus, 2815 Jorie Boulevard, Oakbrook, Illinois. Complimentary parking is available at the Lodge. A map and directions will be included with your registration confirmation.
En ik moet toe geven tot nu toe niks gevonden mbt roosters e.d.

Heb een mail gestuurd met de vraag of ze MLM cq Networkmarketing onderrichten en zo ja of ik een rooster kan krijgen. Zal wel niet, maar niet geschoten is altijd mis

LR

Ongelezen bericht door LR »

Ja hoor ik was er al bang voor, mensen die gaan zeggen dat ik in de hoek geluld ben.

Laten we nou eens een keer als volwassen mensen rond de tafel gaan zitten, ipv op zon internet forum triest gaan lopen doen.

En maarschalk, je discussie skills verbeterd? Ik heb je op het hele forum nog niets nuttigs zien zeggen. Constant slap ge-ouwehoer, en niet ingaan op wat ik zeg.

Als je echt wil weten of het waar is van de universiteit van leuven, kun je dat lekker zelf uit gaan zoeken. Er zullen nu ongetwijfeld weer mensen zijn die gaan roepen: oh hij kan het niet bewijzen. Nee dat zal dan wel niet, ik heb echt geen zin om dat uit te gaan zoeken omdat jij daar om vraagt. Het zal me echt een worst wezen wat jij van mij en van Hamburg-Mannheimer denkt.

Ik voel me net een neger die aan de klu klux klan probeert uit te leggen dat negers ook normale mensen zijn.

Ik ben overigens nog steeds berijd om een keertje een afspraak te maken dan wil ik ook wel de moeite nemen om met bewijzen te komen wat betreft Leuven. Ik heb alleen niet echt het idee dat de mensen die hier onder een schuilnaampje op alles en iedereen commentaar zitten te leveren, uit hun donkere computer kamertje de buitenwereld in durven te trekken.

Goed ik kon het toch weer niet laten om nog iets te zeggen, ik laat jullie nu verder discussieren op dit geweldige forum.

Maarschalk, ik kan misschien nog 1 tip geven. Zoek alstjeblieft een hobby, er staat verderop in dit forum ergens iets over hoe je zelf senseo koffie pads kan maken.

Maarschalk

ik heb echt geen zin om dat uit te gaan zoeken omdat jij daar om vraagt.
Makkelijk he LR, iets posten wat je niet eens zeker weet en dan hard weghollen.
Dus voor allen: mlm danwel netwerkmarketing wordt aan geen enkele universiteit onderwezen.
Ik voel me net een neger die aan de klu klux klan probeert uit te leggen dat negers ook normale mensen zijn.
Heerlijk he, mensen demoniseren. Dan hoef je daarna ook geen discussie aan te gaan. Probeerden enkele politieke partijen ook met Pim Fortuyn.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

En maarschalk, je discussie skills verbeterd? Ik heb je op het hele forum nog niets nuttigs zien zeggen. Constant slap ge-ouwehoer, en niet ingaan op wat ik zeg.
Onze mlm held is inderdaad uitge*l*u*l*d.
Dat jij iets niet ziet wil niet zeggen dat het ook niet gebeurd is.
Dit zegt meer over jou gebrek aan zicht dan over de debating skills avn de deelnemers van dit forum.
Ga jij ook nog maar een eindje groeien. Als je uitgegroeid bent en terugkomt mag je de universiteit van leuven leugen gaan bewijzen.
Succes jongen.

Joan

Ongelezen bericht door Joan »

Goh Nicoline, je maakt heel wat los: een hoop geschreeuw over en weer.
Ik ken dat Hamburgmannheimer niet, maar besef dat elke instelling zijn voor- en tegenstanders heeft. Probeer uit deze brij voor JOU de juiste dingen te halen, en doe wat JOU het beste lijkt.
Overigens: ben jij de N. die werkt bij D. in T. ?

sofie

Ongelezen bericht door sofie »

De manier waarop de verkopers van HMI hun product door de strot van mensen willen duwen is werkelijk schandalig.

Een soort tupperware party...ja ik moet je dan en dan wat vertellen, nee het is een verassing dus ik kan niks zeggen..je zit nergens aan vast...deze overeenkomst aankoop servicepakket T70 moet je alleen ondertekenen en je bankrekening nummer onder zetten, omdat het voorwerk is, je zit nergens aan vast...volgende keer krijg je een compleet onafhankelijk advies gesprek...nee ik kan je niet copie geven (doorgedrukte tekst), want die handtekening moet er echt onder...wilt u geen handtekening zetten, wij doen erg ons best om toch een onafhankelijke adviseur langs te laten komen....

Dan ronselt de maatschappij wat wanhopige verkopers. Deze verkopers gaan dan hun 'warme contacten' af en lastig vallen met agressieve verkooppraatjes. Omdat de nieuwe verkopers nog in de leer zijn nemen ze dan ook nog een verkoper iets hoger in de organisatie mee om lastige vragen wel te kunnen beantwoorden, lees: een gladjanus.

SCHANDALIG !!!!
Welke idioot leent zich daar voor....
a. iemand die het zelf niet snapt en denkt snel rijk te worden of
b. iemand die het niet kan schelen mensen te besodemieteren en weet dat hij er rijk mee kan worden.

Gelukkig hebben wij GEEN handtekening gezet, maar het warme contact is over en ik ben ook erg boos.
Dus als je al je vrienden en familie zat bent wordt een NCFSA/HMI dombo zonder verstand van verzekeren die als ze het zelf inziet hoe dom het is ook nog eens teveel euro's voor niks voor een brainwash cursus heeft betaald.

Groet,
Sofie

Maarschalk

Sofie, goed gedaan.
Nooit een handtekening zetten, eerst doorlezen, een kopie meekrijgen, deze thuis bestuderen en dan erover nadenken.
Als je direct moet tekenen: beschouw het maar als oplichting.
Als het echt zo goed is kan je ook wel wachten en later tekenen.

Jan1964

Ongelezen bericht door Jan1964 »

Nooit geweten dat er zoveel gepost kon worden over een onderwerp als mlm!
Ik werk nu dik 17 jaar als manager bij een groot Amerikaans bedrijf. Omdat de directie 'democratisch' heeft besloten om een gehele managementlaag ertussen uit te schuiven, zit ik binnenkort zonder baan. Een jaar of 4 geleden ben ik benaderd om voor hmi te gaan werken maar heb dit geweigerd omdat ik het toen te druk had. Toch overweeg ik nu om met ze in zee te gaan, maar door een hoop berichten op dit forum twijfel ik.

Kan iemand concreet aangeven waarom ik wel, of juist niet, voor hmi moet gaan werken?

O ja, hou het aub netjes: welles/nietes spelletjes heb ik niets aan!

Alvast bedankt! Groeten, Jan

Zjeflegrande

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Jan, het was beter geweest om er 4 jaar geleden wel op in te gaan !
Daar je zelf aangeeft dat je binnenkort zonder werk zit, zal het nu onmogelijk zijn om bij HMI te mogen beginnen.
Eén van de eisen die gesteld wordt, is namelijk het hebben van een reguliere baan voor minimaal 20 uur/week, en dit zal aangetoond moeten worden met een geldige arbeidsovereenkomst.
Dus de enige manier om toch aangenomen te worden, zou zijn dat je eerst een andere baan hebt.
Verder heb ik zelf heel positieve ervaringen met HMI. Natuurlijk zullen er ook zijn met minder positieve ervaringen, maar ik heb het bedrijf leren kennen als zeer solide en betrouwbaar.
Het is verder noodzakelijk dat je een hoog doorzettingsvermogen hebt , want het komt zeker niet vanzelf aanwaaien !!
Je moet er zelf ook voor de 100% achter staan, en niet onbelangrijk is de evt partner die moet je volledig steunen.

Aangezien je blijkbaar nu al twijfelt, zou ik je het advies geven om er niet aan te beginnen, dat wordt een hopeloze zaak en verloren tijd voor beide partijen.
Ikzelf zou je niet uitnodigen voor een vervolggesprek, mocht dit in het sollicitatiegesprek naar boven komen.

Maarschalk

Jan1964, kennelijk heb je deze volledige thread gelezen dus je weet mijn mening aangaande hmi en mlm.
Maar ik wil je iets anders meegeven ter overweging:

Je was manager bij een onderneming. Als je met hmi in zee zou gaan dan wordt je een verkoper. Ten tweede ga je dan de verzekeringsbranche in.
Mogelijk dat zowel de branche als de het soort werk sterk afwijkt van wat je eerst deed.

Gast

Het is duidelijk. Maarschalk heeft een ego probleem. Als manager kan je toch geen verkoper worden stel je voor , dat is beneden mijn stand.

Get a life man !

Maarschalk

Het is duidelijk. Maarschalk heeft een ego probleem. Als manager kan je toch geen verkoper worden stel je voor , dat is beneden mijn stand.

Get a life man !
Hier kan ik heel boos om worden. Je legt me iets in de mond wat ik niet heb gezegd of gedacht.

Wat ik bedoel is dat hmi een uitweg kan lijken, maar dat je hierdoor soms niet alle consequenties meeneemt en dat Jan1964 dat moet doen en zich dat moet realiseren. En ineens ander werk doen is een flinke consequentie.
Maar schijnbaar willen we vooral iets anders lezen dan wat ik zeg en me vervolgens persoonlijk aanvallen.

Gast

Nee, we lezen niets anders! Je boodschap is duidelijk, dat jij angst voor veranderingen hebt hoeft je niet te ventileren op iemand die wel wil veranderen en toe is aan iets nieuws.

Angsthaas :lol:

Zjeflegrande

Maarschalk,

Even iets rechtzetten, want je begrijpt het weer niet.
HMI wil geen verkopers hebben, maar omdat je van de grond af begint krijg je er wel training, zowel theoretisch als praktisch, in de eerste 2 à 3 maanden.

Dan stopt de verkooptraining en wordt je begeleidt in de eerste beginselen van het management gedeelte, toegespitst op HMI.
Dus wat dat betreft, gaat het om een gelijkwaardige funktie als manager, maar dan binnen de HMI organisatie.

Ikzelf zou nooit een pure verkoper in mijn groep nemen.

Gast

Aangezien je blijkbaar nu al twijfelt, zou ik je het advies geven om er niet aan te beginnen, dat wordt een hopeloze zaak en verloren tijd voor beide partijen.
Ikzelf zou je niet uitnodigen voor een vervolggesprek, mocht dit in het sollicitatiegesprek naar boven komen.
Uit deze opmerking blijkt al hoe arrogant HMI en zijn medewerkers zijn.
Ik heb het aan den lijve ondervonden. Ik geef het advies om er niet mee in zee te gaan; er niet te gaan werken en zeker geen polissen afsluiten.
Het is net als beleggen. Uiteindelijk kost het je alleen maar een hoop geld. Ook vergelijkbaar met een piramidespel maar dan in een ander "jasje" gestoken.

Jan1964

Ongelezen bericht door Jan1964 »

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Maarschalk, het feit dat ik wellicht in de verzekeringsbranche terecht ga komen lijkt me geen probleem. Ik kan alles en ik neem aan dat er voldoende opleidingen voorhanden zijn om me wegwijs te maken.

Zjeflegrande, als ik het goed begrijp krijg ik eerst een algemene- en een verkoopopleiding. Na enige tijd managementopleidingen.
Dit klinkt voor mij toch wel interessant. Mijn ontslag zal pas ergens in de 2de helft van dit jaar zijn, geeft het problemen als ik (ruim) daarvoor 'instap'?

Ook zal ik eens informeren bij de vriendelijke meneer uit Antwerpen die destijds bij mij op bezoek was, ik heb zijn kaartje nog wel ergens.

Groeten, Jan

sofie

Ongelezen bericht door sofie »

Ik ben benieuwd wat die opleiding nou echt precies inhoudt, zonder het lekkere sausje aub. Dus..hoe lang duurt het precies, wanneer mag je de 'weg' op en niet onbelangrijk...hoeveel kost de opleiding? En graag niet zeggen..investeren in je zelf kost uiteindelijk niks, gedegen opleiding, maar graag concreeet zijn.

Ik heb mijn ervaring hier op het forum gezet, omdat ik het belangijk vind, dat mensen weten waar ze aan beginnen, zowel bij het zoeken van werk bij HMI als bij het afsluiten van een polis bij het ....uh..nederlandse (ncfsa pretendeert dat)..duitse (Hamburger bla bla klinkt duits)...nee...neee...uh belgische bedrijf gekoppeld aan de ERGO groep, maar dat is dan weer nergens een afkorting van....
Maar...ik weet er zijn overal kantoren, dus iedereen heeft gelijk bij HMI.

Zoals jullie konden lezen was mijn ervaring bijzonder negatief.
Een onwetend familielid die vindt dat hij te hard moet werken in de bouw (lees: zeer lui persoon) kwam bij mij inleren.
Ik geloof niet dat er bij hem een gedegen screening is gedaan. Als dit het niveau is van de instappers...mijn hemel...het woord efficient was hem al te moeilijk...het foldertje kon hij niet zonder fouten oplezen... Een plaatsvervangend schaamtegevoel maakte zich van mij meester.

En dan zeggen jullie van de HMI sekte natuurlijk..jij hebt het gewoon slecht getroffen..nou de meneer die erbij zat, had een vlotte babbel, maar was verder niet met enige mensenkennis belast, alleen getuige van het feit dat hij dacht dat wij wel in zijn trucje zouden trappen.

Groet
Sofie

Zjeflegrande

Mijn ontslag zal pas ergens in de 2de helft van dit jaar zijn, geeft het problemen als ik (ruim) daarvoor 'instap'?
Op het moment van instappen zal dat niet zo'n probleem zijn, omdat je in principe een vaste arbeidsovereenkomst hebt.
Het probleem komt op het moment dat je je baan verliest, dan heb je dus geen arbeidsovereenkomst meer.

Gesloten