LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Tukkertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 mar 2005 08:30

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Tukkertje »

@sharon: keuken wordt dinsdag 26/7 geplaatst.

Tukkertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 mar 2005 08:30

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Tukkertje »

Dames & Heren: De keuken is geplaatst!

Gisteren is de keuken geplaatst. Ardland gebruikt hiervoor zelfstandige monteurs. Maandag is de keuken bezorgd, waarbij elke kast, elk deurtje, elk apparaat nauwkeurig werd uitgepakt en gecontroleerd. Enkele foutjes (verkeerde deur) waren al opgemerkt en middels grote rode stickers aangegeven ('dit artikel voldoet niet aan onze kwaliteitseisen en wordt binnenkort omgeruild').

De monteur heeft echt zeer netjes en nauwkeurig de keuken geplaatst. Petje af voor deze perfect Nederlands-sprekende oosterbuur. Aan het eind van de dag (bijna middernacht) werd een rapportje opgemaakt met alle grote en kleine punten. Op zich geen problemen, maar zoals gezegd enkele deurtjes moeten vervangen worden om de symetrie in de keuken te waarborgen.

Binnenkort wordt de keuken afgewerkt (we laten door een ander bedrijf een glaswand plaatsen), waarna ik enkele foto's zal posten. Ook zal ik binnenkort een eindrapportje maken.

groet,
Tukkertje.

Pfffff

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Pfffff »

Altijd lekker, zo,n uitgebuite goedkope oosterbuur.
Daggie hard werken en dan in zijn auto overnachten ?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Worden de duitsers uitgebuit??? Dacht het niet, die durven meer te zeggen dan wij nederlanders.

Pfffff

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ja, daarom werken ze voor uurprijsje van 20 tot 30 euro.
Ze komen juist hier werken uit noodzaak. De hele week van huis omdat ze in het goede vertrouwde Polen en het voormalige Oost Duitsland geen nagel hebben om de kont te krabben.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik wou dat ik 20 tot 30 euro per uur verdiende!!!
Verdien het wel maar krijg het niet :D

Internet-police
Berichten: 85
Lid geworden op: 21 jul 2005 20:16

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Internet-police »

Dan kunt U toch in de keukenbranche gaan werken !

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door boekhour »

Zelden zo een negatieveling in een forum meegemaakt zoals pfffffff. Man, ga je frustraties ergens anders botvieren.

Tukkertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 mar 2005 08:30

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Tukkertje »

Volgens Pffff woon ik dus in de buurt van Polen of Oost-Duitsland, zeker omdat de beste installateur zo'n 20 km bij mij uit de buurt woont.

Ik heb de afgelopen maanden echt pogingen gedaan om objectief weer te geven hoe onze aanschaf verliep, zonder wie dan ook aan te vallen.... maar het wordt steeds moeilijker.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Tukkertje, niets van aantrekken

Medetukkertje

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door S. »

Dames & Heren: De keuken is geplaatst!
En?????

Kookt ie lekker?
Even wennen zeker, al die nieuwe apparaten.
Jullie zitten je zeker ook ongans te zoeken waar alles nu ook al weer in welk kastje ligt.

Veel plezier met de nieuwe aanwinst.

Scara

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Scara »

Tukkertje, feli met de keuken en nu nog afwachten of de aftersales
goed is en je de goede deuren biinen hebt ( week 34 ?? )
Werd de keuken nu geheel aangesloten of niet , zo nee, wat voor een kosten kreeg je bovenop de montage kosten ??
Daar je dit door derden moest uitvoeren.

Gr Scara

keukenconsument
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mar 2005 18:10

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door keukenconsument »

@ Tukkertje

Tot nu toe lijkt het perfect te gaan.

Wat bedoel je met
maar zoals gezegd enkele deurtjes moeten vervangen worden om de symetrie in de keuken te waarborgen.
Die symetrie had je toch al op de tekening geregeld?
(Ik koop ook een Sigma)

Sjurrel
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2005 23:33

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Sjurrel »

Hé Tukkertje,

Geniet maar lekker van je nieuwe keuken, en laat de negatieve (anti-Duitse?) reacties de pret vooral niet bederven.

Ook wij zijn vorige week zaterdag naar Ardland getogen, maar onze bevindingen zijn helaas iets minder positief dan de jouwe. We hadden om 14 uur een afspraak. Vanwege de vakantiedrukte op de weg zijn we ruim van tevoren thuis vertrokken. Na een rit van ruim 2,5 uur, een behoorlijk aantal files en een telefoontje naar Ardland dat we iets later zouden zijn (is wel zo netjes) kwamen we om kwart over 14 hun showroom binnen. Onze verkoopster was nog even met een klant bezig, het zou niet lang meer duren. Even in de showroom gekeken en een kopje koffie gedronken. Maar na ruim een uur wachten (het was inmiddels half 4) begonnen we ons toch te vervelen. Nee, heb even geduld, ze is zo klaar. Pas om half 5 werden we geholpen!! De deur was inmiddels een half uur gesloten en er waren niet veel mensen meer in de zaak. Maar ze zouden ons nog gewoon helpen, al zou dat tot middernacht duren. Nou, welgeteld heeft de verkoopster ons in ruim een half uur alle hoeken van de showroom laten zien en alle apparatuur getoond die zij voor ons in gedachten had, of we maar een keuze wilden maken. We hadden natuurlijk al een uitgewerkte tekening bij ons dus dat scheelde haar weer het nodige tekenwerk, maar ze had wel érg veel haast. Is vanuit haar oogpunt wel begrijpelijk; als je zes dagen per week de hele dag in de weer bent, wil je op zaterdagavond natuurlijk op tijd naar huis. Maar wij voelden ons behoorlijk afgezeken; we rijden niet het hele end vanuit het Zuiden des lands om eerst ruim 2 uur te moeten wachten om vervolgens in een half uur een keuze te moeten maken.

We hadden natuurlijk hoog gespannen verwachtingen door alle ervaringen op dit forum. De offerte die Ardland ons gisteren heeft gestuurd was voor ons niet interessant om de rit nogmaals te maken. Maar wat ons vooral tegen is gevallen, is de haastige en norse werkwijze van de verkoopster. Wat natuurlijk niets wil zeggen over de andere verkopers....

Voor ons is Ardland dus uitgelopen op een teleurstelling. Maar we beseffen daarentegen ook dat er heel veel mensen wel geslaagd zijn voor hun keuken.

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door layla »

Mijn ouders zijn een paar weken geleden ook naar Nordhorn gereden om naar een keuken te kijken, maar waren ook niet echt enthousiast thuisgekomen. Ze vonden het het ritje naar Duitsland ook niet echt waard en gaan ws hun keuken bij Siematic in Nederland kopen.

gummetje
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:29

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door gummetje »

ik ben benieuwd naar de reactie van Ardland, ik weet bijna zeker dat ze meelezen. ik vind dit namelijk niet zo netjes.

Tukkertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 mar 2005 08:30

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Tukkertje »

@Scara: aftersales moeten we dus nog even afwachten.... eind augustus weet ik meer.... De installatie hebben we door een Nederlandse monteur laten doen, was binnen 1,5 uur klaar dus kosten vallen meer (gas + water aansluiten).

@keukenconsument: ja, we zouden de kasten symmetrisch krijgen en daar was een foutje gemaakt. Die twee deuren worden vervangen. Wat netjes is, is dat er al een sticker van de fabriek op de deur zat met 'wordt vervangen'.

@anderen met minder goede ervaringen: jammer, heel jammer. Ik denk dat de Duitsers worden overspoeld door de Nederlandse de afgelopen jaren. Ik denk ook echt dat je de directie van Ardland hiervan op de hoogte moet stellen! Succes met jullie zoektocht!

Eind augustus/begin september komt het volgende bericht m.b.t. de aftersales (de wijzigingen) en de foto's (als we de glaswand geplaatst hebben).

Prettige vakantie allen!
Tukkertje.

Sharonnebonneke
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2005 13:23

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Sharonnebonneke »

Tukkertje, bedankt voor alle informatie, echt heel fijn om dit alles zo duidelijk te kunnen lezen. Ben benieuwd naar de foto's. Mag ik nog 1 vraag stellen, wellicht dat er ergens wel staat maar ik erover heen gelezen heb, wat heeft jouw keuken gekost?

Bedankt, Sharon

Tukkertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 mar 2005 08:30

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Tukkertje »

@sharon : de gehele keuken bestaat uit

- Rational Sigma hoogglans wit: L-opstelling + aparte kastenwand
- Siemens apparatuur (koelkast, oven, halogeen/combi-oven, design afzuigkap 90cm, vaatwasser)
- ATAG gaskookplaat, 6-pits, 90cm
- 2 x design schappen (rvs+glas, verlichting)
- montage (geen water/gas)
- afvalbak
- draadmanden voor voorraadkast
- 3 x halogeen spotjes

Voor het bedrag van 11.000,- Euro.

LET OP: we zitten nog in een after-sales traject. Ik kan dus nog steeds niemand volledig aanraden om bij Ardland te kopen, alhoewel wij tot nu toe tevreden zijn. Zoals gezegd volgt later een totaal rapport(je).

Tukkertje.

marjonk
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2005 14:10

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door marjonk »

Ik heb 3 weken geleden een keuken besteld in Duitsland bij Ekelhoff, ook gevestigd in Nordhorn (D). Voor € 12.000 krijg ik (hopelijk) een schitterende keuken die mij in Nederland bijna 20.000 zou hebben gekost. In week 38 zal de keuken worden geplaatst, dus ik zit vol spanning te wachten.

Ik hou jullie op de hoogte.

Gesloten