LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de daklozen krant

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van 06-01-05 van 19.59 uur.

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

weet je ....ik haat ze die bedelaars met hun geniepige ogen..allemaal stuk voor stuk,speel viool zing eeen liedje help de oude mensen,nee ze staan gewoon te kwijlen als er eens een mooi meisje naar binnen loopt.iewwwwwwwwww
laatst stond er een kind een muziekinstrument te bespelen,ja die krijgt wat van me.maar die daklozen,niks helemaal niks!laat ze maar nuttig zijn voor deze maatschappij...i.p.v. stil staan niks doen!wegwezen voor mijn supermarkt...
zo :x

Mohawkmarcje

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Nounou, grote jongen hoor... Lik op stuk. :roll:

Hoe moet iemand die niks heeft zich nuttig maken voor de maatschappij? Als je niet eens een dak boven je hoofd hebt en 'mag' leven van -jawel:- € 80,- daklozenuitkering per maand, wat kun je dan gaan doen? Altijd een makkelijke manier om nergens over te hoeven nadenken: "Laat ze zich maar nuttig maken voor de maatschappij," of: "Laat ze zich maar aanpassen" of: "Laat ze maar een baan zoeken" zijn van die heerlijke dooddoeners waarmee je elk mogelijk gesprek in één keer kunt afkappen. Hoef je tenminste geen constructieve oplossing te bedenken, nietwaar?

Lekker makkelijk praten vanuit je Ikea-bankstel in je Vinex-woning met je auto en je kantoorbaan. Als er iets is dat ík haat is het wel dat opportunistische kleinzielige gedrein van kleinburgerlijke mannetjes die anoniem lekker stoer grove taal durven te gebruiken op een forum. Bah!

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

80 euro is per WEEK. wel goed lezen voor je nodeloos commentaar geeft

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Als er iets is dat ík haat is het wel dat opportunistische kleinzielige gedrein van kleinburgerlijke mannetjes die anoniem lekker stoer grove taal durven te gebruiken op een forum
Enne wat ben je nu zelf aan het doen.
Wat gij niet wil wat u geschied bla bla enzovoort.

Als er iets is wat ik haat is het wel loosers die geen verstand van zaken hebben. mensen die niet lezen.

Een daklozen uitkering is 80 euri per week. Men moet ingeschreven staan bij het LDH en kan in een CWI in een kerngemeente deze UK aanvragen.

Oh eh Ja. kleinburgelijk etc.

Ik werk (bijna) dagelijks met dak en thuislozen. ik weet wat ze nodig zijn. en wat ze nodig zijn is in ieder geval geen drank en drugs. Ik zie de gevolgen die ik kan opruimen, ik zie er mensen aan kapot gaan. Ik zie mensen bedelen voor meer geld, daklozenkranten die opgedrongen worden voor geld om drugs te kopen, om drank te kopen.

Welke complete randdebiel die het stuk hiervoor geschreven heeft moet maar heel snel zijn mening voor zich houden... Hoeveel vrijwilligers werk doe je. Hoe zet je je in voor de daklozen. Hier in Utrecht kunnen we nog mensen gebruiken in het opvangcentrum bij het centraal vlakbij de laatste tramhalte. Wellicht is dat een idee voor je om je daadwereklijk nuttig te maken in plaats van achter je PC debiel commentaar te leveren.

Mohawkmarcje

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

€ 80,- per maand, € 80,- per week, -waar hebben we het over.
Sjeez, wat een reden voor een tirade. Nou, bij deze dan een rectificatie: er had € 80,- per WEEK moeten staan ipv per MAAND. Excuses.

Volgens mij heb je trouwens mijn reactie(s) totaal niet gelezen.

Dus je werkt met dak- en thuislozen... vind je het normaal dat er lieden op dit forum dan roepen dant ze maar mogen verrekken? Toch niet echt jouw mening lijkt me? In ieder geval (ook) niet de mijne. Ik maak bezwaar tegen lui die vanuit een comfortabele positie maar lekker makkelijk oordelen en 'gedurfde' dingen onder het mom van een 'mening' plaatsen.

Verder hoef ik me niet te verantwoorden wat ik wel of niet doe voor mijn meedemensch, en me zeer zeker niet op mijn borst te kloppen. Maar laat ik het zo zeggen: je bent niet de enige die vrijwillig aan de slag gaat voor andere. Je bent niet de enige die een hoop ellende heeft gezien. En je bent geen haar beter dan mij.

Mohawkmarcje

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Fijn trouwens dat je je naam ook effe bij het stukje zette. :roll:

Als je trouwns zonodig persoonlijk commentaar wil geven, mail me dan effe, ik zit niet voor Jan Joker mijn e-mailadres bij elk stukje te zetten.

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

ik sprak niet voor alle daklozen,maar als een gezonde man voor een deur staat te bedelen.kan die ook in de sipermarkt gaan werken voor zijn geld,de banen worden daar notabene aangeboden!ik snap het niet.
en zat ik maar in mijn luie stoel,voorlopig werk ik me te pletter voor mijn centen,en kan ik net mijn gezin onderhouden ja...........
ik werk tenminste in plaats van bedelen..........

Jokertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:10

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Jokertje »

Dit krantje heet officieel STRAAT :!: De verkopers hiervan hebben een legitimatie met foto meestal opgespeld. De verkopers van deze krantjes moeten ze zelf aanschaffen tegen een goedkope prijs en de opbrengst mogen ze zelf houden, het verschil dus tussen in- en verkoop. Wat ze niet verkopen is verlies voor henzelf.

Al die andere krantjes die aan worden geboden zijn gewoon vette nep. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat de verkopers hiervan met busjes uit België worden aangevoerd om de krantjes hier te slijten.

Zoals hier door wat onwetenden wordt geschetst over een dagopbrengst van 75 euro, nou, goeie deal, dan zeg ik mijn baantje op en ga ook daklozenkrantjes verkopen. Hou op zeg laat me niet lachen.

En Noelle, zoek een gezellige chatbox speciaal voor mensen die alleen maar kunnen schrijven met grote spelfouten :shock:
Of richt er zelf eentje op bij MSN, of volg een cursus foutloos schrijven, komt altijd van pas in de toekomst.
De groeten :?

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Noelle heeft zich al een hele tijd niet meer laten zien op dit forum dus ik denk dat ze inderdaad een ander "adresje" gevonden heeft.

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Waar het om gaat is dat de daklozen newspaper, straatnieuws of hoe hij in de verschillende dorpen ook heet, niet altijd het juiste effect heeft.

Wat men zich moet bedenken is dat dak en thuislozen niet in staat zijn om na te denken over de gevolgen van hun beslissing, zoals wij wel zijn. Dit komt door drug, drank in combinatie met een psychisch probleem.

Door de aankoop van het straatnieuws verleid je een dakloze tot dat wat niet goed voor hem is.

de 80 euro per week is een bewuste keuze, Daarmee kan iemand van de straat rondkomen. Het is (ongeveer) het bedrag wat een bijstandsgerichte per week over houdt na aftrek van vaste lasten. Het is hetzelfde bedrag wat een persoon die in de WSNP zit minimaal krijgt.

Als ik meer heb per week maak ik de keuze om luxer te eten, te sparen voor een ipod, of weet ik veel wat. Een dakloze maakt voor hem op dat moment de keuze die voor hem de meeste merites heeft. Omdat hij verslaafd is geeft het meeste voldoening hem zijn kick.

Doordat je dit systeem in hand houdt wordt de motivatie om af te kicken minder. Helaas is het beste alternatief vrije verwtrekking van heroine. Maar daar kleven vele andere nadelen aan, laat staan dat het CDA in deze regring zit en zij niet snappen dat je aan iets anders verslaafd kan zijn dan aan de hosti met wijwater.

Jokertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:10

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Jokertje »

Ok "gast", de reden dat ik reageer op deze topic is, dat ik baal van al die nepkrantjes en al die randfiguren die goede sier gaan maken met een basisidee, waarvan de opzet was om verslaafden, letterlijk en figuurlijk, van de straat te houden. Want dat was dacht ik het idee achter het krantje. Dat er een stelletje slimme jongens, met een minder sociaal gevoel op in gesprongen is, dat is verschrikkelijk jammer en dat doet heel veel afbreuk aan het basisprincipe. Het doel van de krant was, als ik het goed begrepen heb, een verslaafde weer wat sociaal bewustzijn te geven en dat het leven meer inhoud dan mensen lastig vallen met je verslaving. Ook, dat je op een andere manier aan je geld kunt komen, zodat je geen auto's hoeft open te breken om iets te jatten en ook niet in winkels hoeft te gaan stelen om aan je geld te komen. Ik vind het dan ook in en in triest dat een goed idee zo om zeep geholpen moet worden.

Dus Noelle, jouw topic is toch nog ergens goed voor geweest, ook al snapte je er de ballen van.
Groetjes :P

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb de indruk, dat er de laatste tijd in rotterdam minder verkopers actief zijn. alleen bij metro beurs, bij die roltrap waar je als reiziger nu eenmaal langs moet. ik zou graag willen dat die een andere plek kiest.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Logischewijs komen straatkrantverkopers op plekken waar mensen langs "moeten" omdat, als ze op een plek gaan staan waar niemand komt, ze niets verdienen. Dat het lastig lijkt, tja... beter met een krant dan iedereen aanspreken voor een eurotje.... toch?

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

ik zie geen wezenlijk verschil tussen bedelaars die wel of geen krant in hun hand hebben. niemand zit op ze te wachten.

de overlast, op zijn minst, het gevoel van onbehagen, dat velen hierdoor opgedrongen en ongewenst ondervinden blijft precies hetzelfde.

ik vind het jammer, dat gemeente rotterdam dit bedelen-met-een-omweggetje, mogelijk blijft maken.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Tja, we kunnen ze ook bij u in huis plaatsen... maar daar zit u ook niet op te wachten. Wat moeten we dan? Ze ergens in een hoekje van het Kralingsebos dumpen en begraven? Lijkt me ook geen optie, ze zijn een doorn in uw oog, maar resultaat en een onderdeel van deze maatschappij. De één is daar gekomen door tegenslagen, de ander door eigen stommiteiten... maar ze zijn er nu eenmaal.

Ik kan wel dieper op bepaalde zaken ingaan, maar dat veranderd nu toch niets, men zal er voorlopig nog mee moeten leven....

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door woman4life »

Als ik iemand zie (de vaste ken ik meestal ook wel van gezicht in de stad) kennen ze van mij wat lekkers te drinken of te eten krijgen.
stel je eens jezelf voor je bent alles kwijt en je moet zo maar zien te redden.
en dan niet zeggen dat gebeurt mij niet wan thet kan je altijd gebeuren.
als er dan niemand is die jou wat geeft zou je dan ook niet balen, als iedereen jemet de nek aankeek zou je dan niet balen, als iedereen je vies aankeek en met een boogje om je heen ging lopen zou je dan ook niet balen.

hier in apeldoorn is een man vermoord maar het was een zwerver.
er kwam een stille tocht en misschien liepen er 100 mensen mee en waarom zo weinig het was maar een zwerver.

nou ik heb toevallig wel meegelopen want het was ook maar een mens!!!!

ja en de daklozen hebben gebedelt hebben ze verteld voor 1 keer hebben we gebedelt op straat en waarom
om wat bloemen te kopen om op de plek des onheils neer te leggen.


kom op met sommige vooroordelen die ik hier lees

en over degene die het topic starte, als mij dat zou gebeuren zou ik me ook wel erg lullig voelen maar niet iedereen over 1 kam scheren

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

@ michellangelo

oorzaak van het probleem ligt niet eens bij die verkopers.

oorzaak ligt, zoals gezegd, bij het stadsbestuur rotterdam dat het verschijnsel mogelijk maakt door het afgeven van 'pasjes'

in feite is aldus, iedere daklozenkrantverkoper een levend bewijs, van gemeentelijke arrogantie, die, dwars tegen de wil van haar burgers, aldus verkapte ontheffingen van het bedelverbod afgeeft.

ik zou het verschijnsel nog kunnen begrijpen, als ik zeker! zou weten, dat betrokkenen geen bijstand of andere inkomsten ontvangen, als dwingende voorwaarde, voor het afgeven van zo'n 'pasje', en dat een en ander ook zorgvuldig vooraf! zou worden gecontroleerd, bijv. door de stedelijke zorg van de sociale dienst.

kortom, ik geef die verkopers in feite gelijk, maar het bestuur ongelijk.

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb een hekel aan die mensen met die dakloze kranten...goed als je daar een manndje staat maar daarna kan je wel een baantje zoeken hoor,bij die zelfde supermarkt......
ga werken en kijk niet zo naar de mensen,ik wordt niet goed van die bedelaars :oops:

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

jaja gast jij zou ze natuurlijk direct aannemen :?

welke supermarkt neemt zo ie zo personeel ouder dan 18 jaar aan??????????????????????????????????????????????

Gesloten