LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zagen aan de AOW

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Laten we dan eens beginnen om de (jongere) werkelozen te VERPLICHTEN om elke baan die er is aan te nemen!! (minder werkelozen).
Ouderen worden sowieso al niet aangenomen (nadeel van ouder worden). Er zijn ook genoeg 65+ers die wel door willen werken maar NIET MOGEN. Vaak zijn dit mensen met een "kantoor" of adviesbaan want als men al heel lang zwaar lichamelijk werk heeft verricht is de koek op.

En trouwens Johan, er staan zat hoger opgeleiden te wachten op een baan, die met minder salaris tevreden zijn.

Mirabel

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Mirabel »

Ik begrijp het verhaaltje van gast niet helemaal.
Wat uit Indonesië kwam waren voornamelijk: suiker en tabak (recentelijk) en specerijen (in de tijd van de VOC). Dat zijn dus allemaal producten van plantjes, die weer aangroeien. Dus er is wel wat gestolen maar niks verdwenen zogezegd. Als er geen Nederlanders waren geweest had Indonesië die producten helemaal niet verbouwd en verkocht en dus ook niks verdiend.

In de 17e eeuw was Indonesië trouwens ook nog helemaal niet gekoloniseerd. Je had handelsposten waar de VOC spullen ruilde. Het land is pas veel later bezet, en dan alleen maar om de Engelsen voor te zijn die heel Azië aan het veroveren waren. Nederland heeft nooit zo'n landbezitpolitiek gehad.

Ik wil kolonisatie niet goedpraten. Maar dat verhaal over die enorme zogenaamd gestolen bedragen lijkt me echt iets van een geitenwollensok die zich schuldig voelt omdat hij zelf niet arm is.

Johan 5

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Johan 5 »

Janneke,

Het lijkt me een prima idee om de jongere werkelozen tot werken te brengen. Ook ben ik erg tegen leeftijdsdiscriminatie. In mijn vakbondswerk knok ik hier ook tegen.

Wat betreft hoger opgeleiden die met minder genoegen nemen. Dat begrijp ik niet helemaal. Minder dan wat? Ja, er zullen wel alleenstaande jongeren zijn die van een laag inkomen rond kunnen komen. Maar als je een gezin hebt zul je toch echt in een normaal huis moeten wonen en dan heb je dus te maken met een hoge hypotheek of een hoge huur. Dan is er dus een tweede inkomen nodig. Maar daar is dan weer kinderopvang voor nodig. En dan zijn we weer rond. Het tweede inkomen moet dan 1900 netto opleveren, anders draai je negatief. Is het niet te zot voor woorden?

Je kan het wel omzeilen door te zorgen dat je één laag inkomen hebt, dan krijg je huursubsidie en mag in het ziekenfonds. Maar is dat de bedoeling? Willen we dat de staat nog meer mensen moet ondersteunen. Ik heb trouwens vroeger gewoond in een goedkope huurbuurt, maar met mijn huidige baan zou dat niet meer kunnen. Ik heb mijn slaap namelijk hard nodig. En in die buurt woonden nogal wat lieden die dat klaarblijkelijk niet nodig hadden en een hoop nachtelijke overlast veroorzaakten.

Ten slotte denk ik dat het niet handig is als mijn vrouw of ikzelf thuis zou gaan zitten. Dan zijn er namelijk weer minder werkenden en dat was nu juist niet de bedoeling.

Katrien 5

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Katrien 5 »

He Johan 3, je hebt mijn nummer gepikt! (5) Of is dit een ander Johan?

Wat betreft die kosten zou ik willen zeggen dat de overheid blijkbaar niet goed kan rekenen. Ze nivelleren: lagere inkomens sponsoren, hogere belasten. maar dat doen ze net iets te hard.

Bij het opleggen van al die belastingen en verplichtingen houden ze geen rekening met het totaalplaatje. Dan kan het dus zijn dat je met een hoger inkomen slechter af bent. Tijd om eens in de leer te gaan bij Brugman.

Johan 3

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Johan 3 »

Sorry, ik had er naast getypt.
Ik ben gewoon Johan 3.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Johan, is thuisoppas geen oplossing voor jullie? Is veel goedkoper.

Gast

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Gast »

Janneke hoeveel € per uur wil je dan verdienen ? Misschien kunnen we dan tot zaken komen.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Nee, ik reageer sowieso al niet op onbekenden, voor jou dus € 10,-- per uur :D

Gast

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Gast »

Afgesproken dan kom ik mijn kinderen naar je toe brengen in O. :roll:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Wel eerst betalen!!

Gast

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Gast »

Janneke hier vind je radio Enschede FM :wink: Betaling wordt geregeld.


http://wwwutnws.utwente.nl/utnieuws/dat ... edefm.html

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Janneke52 »

mail me maar op [email protected] kunnen we overleggen hoe de betaling plaats vindt.

Johan 3

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Johan 3 »

Hier in de buurt heb je thuisoppassers via Humanitas. Dat suggereert een boel: het klinkt als een liefdadigheidsinstelling. Maar het is net zo duur als 'gewone' kinderopvang, omdat de organisatie enorme bemiddelingskosten rekent. Hetzelfde geldt zo'n beetje voor een au-pair. Met het additionele probleem dat je dan een extra kamer beschikbaar moet hebben om deze persoon te huisvesten. Die is er niet bij ons thuis. Of we moeten een groter huis zoeken en dan gaan daar weer de kosten in zitten. De enige verdere legale oplossing zou zijn om persoonlijk iemand in te huren. Maar dan ben je voor de wet een 'werkgever' en moet werkgeverslasten betalen en werkgeversverzekeringen afsluiten. Dan is het dus toch weer duurder. Blijft over: een zwart betaalde oppas. Afgezien van het feit dat dat illegaal is, is het ook nog eens zo dat je er dan niet op kan rekenen. Als iemand simpelweg niet zou komen opdagen op een enig moment, dan heb je een groot probleem. Tja, we zijn al veel mogelijkheden nagegaan, hoor. Maar een echte oplossing schijnt er niet te zijn.

Sorry voor de afwijking van het onderwerp, want het gaat hier over de AOW. Maar ik wilde toch graag op de vriendelijke tip reageren.

Gast

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Gast »

mail me maar op [email protected] kunnen we overleggen hoe de betaling plaats vindt.


Ik weet je echte adres ook wel hoor :wink:

Gast

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Gast »

ben vorig jaar in de aow gegaan verdiende eerst 1800 euro netto krijg nu
650 euro bruto want de vrouw krijgt ook nog 450 euro pre pensioen dus ik
kom niet in aanmerking voor de toeslag daarbij heb ik nog 300 euro pensioen.
maakt alles met mekaar 1200 euro netto want over pensioen en aow moet ook
belasting en ziekenfonds betaald worden. mijn vrouw en ik betalen ook nog verplicht 56 euro ziekenfonds plus nog een extra maar dat is niet verplicht.
waren een gezin met twee kinderen die nu de deur uit zijn huur huis 578 euro.
ging allemaal prima toen we allebij nog werkte maar ik zou nu toch wel goedkoper willen zitten maar probeer dat maar eens. krijg ook geen subsidie
want ik woon al twintig jaar zo.blijft over per mnd om van te leven 200 euro
als alle rekeningen betaald zijn.denk dat er zo nog een heleboel oudere zijn.
zullen ook best wel oudere zijn die het beter hebben maar als ik zo de reactie lees van johan en katrien hebben hun ouders er net zo voor gestaan.
als ik dan lees hoe hun over de oudere mensen denken dan moeten ze hun
eigen diep gaan schamen. als je een ouder bent van nu 40 jaar heb je nog niks mee gemaakt van de oudere die nu 65 jaar en ouder zijn die hebben wat mee gemaakt.en wat dat riante leven aangaat dat wordt niet geschreven er wordt geschreven dat door wat die oudere vroeger hebben gedaan zoals staken protesteren ect jullie het nu beter ( rianter ) hebben.
maar johan en katrien ik denk dat jullie straks nog veel harder gaan klagen als
nu als jullie 65 jaar of ouder zijn. en een verzoek schrijf met wat meer respect
over die oudjes want die hebben nog werkweken van 48 uur mee gemaakt
en maar twee weken vakantie nu is dat ook veel rianter.vr . gr. ook eentje
die in de aow zit en volgens jullie geld zat heeft.

Janneke53

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Janneke53 »

Nou dan mag je kiezen, mijn echte adres of [email protected]

Gast

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Gast »

ga je niet naar Enschede vanavond?

Gast

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Gast »

Ja want ik heb een afspraak voor weinig geld.

Gast

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Gast »

voor jou dus € 10,-- per uur

Gast

Re: Zagen aan de AOW

Ongelezen bericht door Gast »

Mirabel

Ok dan kom ga ik nu als Indier naar een bos. Kap daar alle bomen en ga het hout verkopen, dat mag want dat zijn toch maar plantjes....

En slaven dat zijn maar mensen en die kan je ook fokken toch.. mirabel

Toch dus weer een geschiedenislesje

Indie is vanaf 1500 eerst in handen van de portugezen en nederland had hele goede banden met portugal en mocht handelen vanaf Indonesië, in 1568 heeft het geslacht van parme portugal veroverd. Dit geslacht was in in oorlog met de nederlanden.

Vanaf 1580 ongeveer is de VOC begonnen met het verkrijgen van alleenhandel vanaf indie. Ze hadden een monopolie in de plantjes die niets waard zijn volgens mirabel. In 1602 heeft Maurits daartoe de eerste NV opgericht misschien wel bekend mirabel de VOC. We zitten dus in de 17 e eeuw en het begin van de kolonisatie is begonnen.

DE handel met de bandezen verliep nogal moeizaam. omdat zij al eeuwen daar woonden vonden zij (en vindt mirabel heel vreemd) dat zij handel mochten drijven met hun natuurlijke bronnen. De voc was het hier niet mee eens. Dus zijn er ongeveer net zoveel bandezen vermoord door de nederlanders als nu door de tsunami als slachtoffer gevallen zijn. En de voc kreeg alle plantages in handen. de bandezen werden eerst nog betaald, maar op dit loon werk verplichtte kost en inwoning ingehouden. we spreken dus ongeveer 1650 als de bandezen niets meer over iegen land te zegegn hebben en de gouverneur moorden plunderingen en verkrachtingen toelaat.

Gelukkig weet Mirabel dat het export van plantjes was en dus niet erg.

en de export van mensen is bvolgens mirabel ook niet erg.

Mirabel weet namelijk hoe het zit, dus morgen ga ik naar haar tuin, roof haar planten en zeg dat het maar plantjes zijn.

Gesloten