LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ACN MLM Deel 2

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Maarschalk, weet jij een MLM die wel betrouwbaar is? Zou je graag wat meer willen vragen over dit onderwerp.
Ik ken geen mlm die betrouwbaar is.
Alle vragen die je me wil stellen kunnen via dit forum.
Mijn email adres geef ik niet af ivm alle bedreigingen die al zijn ge-uit op dit forum.

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt m'n vraag al beantwoordt.

Zat ook aan ACN te denken, maar nu niet meer.

Wat ik wel een beetje raar vind, is dat je bij voorbaad al zegt dat alle MLM niet betrouwbaar zijn.

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

en omdat Maarschalk geen MLM betrouwbaar vindt veroordeeld hij dus iedereen die aan MLM doet.

MLM = Niet betrouwbaar m.a.w. MLM-er ook niet betrouwbaar.

LEX

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Maarschalk »

en omdat Maarschalk geen MLM betrouwbaar vindt veroordeeld hij dus iedereen die aan MLM doet.
Dit heb ik niet gedaan, maar is een standaard methodiek om mij en andere kritische mensen in een kwaad daglicht te stellen.
Wat ik wel een beetje raar vind, is dat je bij voorbaad al zegt dat alle MLM niet betrouwbaar zijn.
Mijn woorden waren dat ik geen betrouwbaar mlm bedrijf ken.
Niet dat er geeneen betrouwbaar is.
Doch ik vind het systeem dusdanig falen en heb bij elk mlm bedrijf wat ik heb bekeken praktijken gezien die niet door de beugel kunnen dat dit inderdaad wel mijn mening is.

Student_G

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Student_G »

Arme jongen toch,

Je KENT geen goe MLM bedrijf. Ken je Tupperware? Of is dat ook zo'n louche bedrijf? Zit toch al verscheidene decennia op de markt. Unilever? Klinkt bekend? 400 bekende merken hebben ze. Je moet maar eens op hun site kijken. Zij gebruiken MLM in Afrika omdat dat continent heel veel verbanden kent tussen families en stammen e.d. En neem nu ACN. Al meer dan 12 jaar bestaan ze en hebben een omzet van meer dan 600 miljoen. Je hebt helemaal gelijk. Afzetters zijn het!. AL die klanten die die omzet genereren zijn gek en worden afgezet waar je bij staat. Tsjonge jonge jonge dat geloof je zelf toch niet! Je hoeft niet om MLM te geven, maar een beetje nuance moet kunnen! Je roept over onderbouwing van de voordelen, maar je eigen onderbouwing is ook niet om naar his te schrijven. En even een omgedraaide wereld: Ahold, KPN, Baan, Enron, WorldOnline. Allemaal traditionele bedrijven die toch op de rand van criminaliteit balanceren of balanceerden. Dat er slechte dingen gebeuren in het bedrijfsleven zal niemand ontkennen maar roepen dat alle MLM- bedrijven (die je kent dan...) slecht zijn is ronduit kortzichtig. Ik wil niet al te fel worden, maar het irriteert me nogal de manier waarp hier gediscuseerd wordt. Dus misschien moet je dit als niet verzonden beschouwen, en ben ik ondertussen een beetje frustratie kwijt.

Vriendelijke groet

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Student_g, ik heb gezegd dat dit mijn mening is.
Ga me vervolgens niet allerlei woorden in de mond leggen, die ik niet gezegd heb.

Als je praat over afzetters: Unilever doet inderdaad in Afrika ook aan mlm. Een van de voordelen was dat men dan een hogere prijs kon vragen.
Dus afzetters is misschien niet onterecht. Want mlm bevordert de transparantie van de markt niet.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Je KENT geen goe MLM bedrijf. Ken je Tupperware? Of is dat ook zo'n louche bedrijf? Zit toch al verscheidene decennia op de markt.
En omdat ze al langere tijd bestaan, zijn ze dus betrouwbaar? Als je een ander gaat aanvallen op onderbouwing moet je natuurlijk niet zelf met onzin aan komen zetten...
Unilever? Klinkt bekend? 400 bekende merken hebben ze. Je moet maar eens op hun site kijken. Zij gebruiken MLM in Afrika omdat dat continent heel veel verbanden kent tussen families en stammen e.d.
Als je eens wat verder kijkt dan je neus lang is kun je hier wel wat meer over zeggen dan enkel dat dit komt door sterke familiebanden. Bijvoorbeeld het feit dat veel Afrikanen in plattelandsgebieden wonen (waar de kosten voor een winkel te hoog zijn), zonder goede/goedkope transportmiddelen om bij die winkel te komen. En misschien nog een opvallend kenmerk van Afrikanen: gemiddeld behoren ze in financiele zin nou niet bepaald tot de upperclass. En wie zijn er gevoelig voor de geweldige "business opportunity" die MLM zogenaamd biedt? Drie keer raden.
En neem nu ACN. Al meer dan 12 jaar bestaan ze en hebben een omzet van meer dan 600 miljoen. Je hebt helemaal gelijk. Afzetters zijn het!. AL die klanten die die omzet genereren zijn gek en worden afgezet waar je bij staat.
Wie heeft het over klanten die worden afgezet?????
En even een omgedraaide wereld: Ahold, KPN, Baan, Enron, WorldOnline. Allemaal traditionele bedrijven die toch op de rand van criminaliteit balanceren of balanceerden.
De tegenstanders van MLM zijn niet tegen MLM omdat er gefraudeerd wordt of iets dergelijks. Dat zulke dingen voorkomen bij traditionele bedrijven betekent niet ineens dat MLM "dus" beter is. Daar zullen dergelijke praktijken evenveel voorkomen. De tegenstand is puur gebaseerd op het systeem zelf. Een behoorlijk belangrijk punt in het geheel van deze discussie.

de grote kenner

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door de grote kenner »

waarom wordt MLM op het piamide-gedeelte besproken?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

waarom wordt MLM op het piamide-gedeelte besproken?
Twee redenen:

1) Er was eerst geen MLM deel op dit forum;
2) Veel mensen vinden MLM niet meer of minder dan een piramidespel.

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind banken oplichters! Dus ik moet posten onder oplichting ofzo?

Wat een slap gedoe. Die redenen gaan nergens over.
De Tros heeft ruimte gemaakt voor MLM en dan moet je niet ( omdat JIJ dat vindt ) onder piramide spelen posten!

Dat noem ik kinderachtig gedrag.

gast400

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door gast400 »

2) Veel mensen vinden MLM niet meer of minder dan een piramidespel.
Kom maar met je onderzoeksresultaten, waarin je "veel mensen" onderbouwend definieert !!!

Gast66

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast66 »

Beste ACN'ers,

Wat ik niet goed begrijp na het lezen van jullie berichten op het forum, is dat jullie erg graag je eigen verhaal willen verdedigen. Als ACN echt zo goed werkt, waarom zou je de moeite nemen om mensen te overtuigen? Ik zou het wel weten: lekker geld opstrijken en de rest, die er niet in gelooft, uitlachen.

Verder heb ik een familielid dat intensief bezig is met ACN en de gehele familie probeert hem te ontwijken. Hij kan over niets anders praten en probeert iedereen, inclusief familie en vrienden, over te halen om met ACN mee te doen. Erg vervelend dat dit over de rug van familie en vrienden moet gaan.

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Die mensen zijn totaal gehersenspoelt, Zo erg zelfs dat ze het zelf niet eens meer weten. Gestoord!....Ze komen steeds met nog mooiere verhalen. Maar inkomsten???

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Maar inkomsten???
Nog veel meer :lol: :lol: :lol:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Ik vind banken oplichters! Dus ik moet posten onder oplichting ofzo?
Als je vindt dat je door een bank bent opgelicht moet je dat zeker doen ja.
Wat een slap gedoe. Die redenen gaan nergens over.
De Tros heeft ruimte gemaakt voor MLM en dan moet je niet ( omdat JIJ dat vindt ) onder piramide spelen posten!
Ik zeg ook niet dat ik vind dat MLM en piramidespelen hetzelfde zijn. De Tros heeft destijds (na aandringen van een aantal MLM'ers) besloten een nieuw onderdeel toe te voegen waar de discussie over MLM naartoe kon worden verplaatst. Als ik het me goed herinner zijn toen een aantal threads verplaatst, maar zijn een aantal threads hier onder piramidespelen blijven staan. Zolang daar nog in gereageerd wordt sterven deze threads blijkbaar niet uit. Je kunt een mail naar de Internet redactie sturen met de vraag of ze deze of andere threads waarvan je vindt dat ze hier niet thuishoren kunnen verplaatsen? Ben je een stuk opbouwender bezig dan nu.
Dat noem ik kinderachtig gedrag.
Ik vind het een stuk kinderachtiger om hier te roepen dat de 2 redenen die ik noem onzinnig zijn. Dat jij het niet met die redenen eens bent (dus bijvoorbeeld vind dat MLM niet hetzelfde is als een piramidespel) betekent niet dat dit een onzinreden is. Ik zou geen andere redenen kunnen bedenken waarom hier nog over MLM wordt gesproken, jij kennelijk wel, dus laat maar weten welke redenen dat volgens jou dan zijn.
Quote: 2) Veel mensen vinden MLM niet meer of minder dan een piramidespel.

Kom maar met je onderzoeksresultaten, waarin je "veel mensen" onderbouwend definieert !!!
Is dat nodig dan? Hou eens een enquete op een willekeurige plek in Nederland zou ik zeggen. Van de mensen die ik ken en die ik gesproken heb over dit onderwerp (laten we die als steekproef beschouwen) is piramidespel het eerste woord dat in ze opkomt. Ik heb ook niet gezegd het grootste deel of zo, veel mensen betekent voor jou misschien iets heel anders dan voor mij.

gast400

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door gast400 »

Van de mensen die ik ken en die ik gesproken heb over dit onderwerp (laten we die als steekproef beschouwen) is piramidespel het eerste woord dat in ze opkomt.
Goed wetenschappelijk onderzoek, student !!!

Oscar H.

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Oscar H. »

mlm is allemaal piramidespel. Ik kan het weten want een buurvrouw van mij is persoonlijk falliet verklaar met haar euphony bel bedrijfje. Nu woont ze in een caravan en heeft ze niks meer! Ze zou snel rijk zijn vertelde ze mij maar nu is die club er met haar geld vandoor.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Goed wetenschappelijk onderzoek, student !!!
Ik heb toch niet beweerd dat ik daar wetenschappelijk onderzoek naar heb gedaan of zo? Dat maak jij er nu weer van! Gaan we nu een discussie houden over de vraag of MLM omgeven is door een negatieve sfeer? Ik dacht dat dat wel het laatste was waar discussie over mogelijk (of nodig) was.

Softline

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Softline »

Hallo allemaal,

Duizelingwekkend gewoon dit forum. Voor en tegenstanders, berekeningen, gezeur over tikfouten etc. Net een soap serie.
Laat het gezeur ophouden. Onafhankelijke ACN vertegenwoordigers claimen ervan te kunnen leven, mijn vraag: Scan een betaling die je als laatste van ACN hebt gekregen in en zet hem voor ons allen op het web. Zo weten wij allen of het klopt of dat het flauwekul is.
Laat maar eens zien, uiteraard mag je alle ander zaken zoals persoonsgegevens maskeren. (Het hoeft dus geen probleem voor jullie als ACN'er te zijn.)

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Zo weten wij allen of het klopt of dat het flauwekul is.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens, zoals ik hier al vaker heb beargumenteerd. Met jouw methode kun je ook aantonen dat je door het meespelen in de lotto rijk kunt worden, maar daarmee bewijs je niet dat het systeem voor iedereen werkt. En dat is nou juist het probleem dat de tegenstanders met name tegen MLM hebben: Het gros van de mensen die er instappen verdient er niets mee en heeft ook een bijzonder kleine kans om er iets mee te verdienen. En waar men zich er bij het meespelen in de lotto zeer bewust van is dat de kans op winst bijzonder klein is, wordt MLM voorgespiegeld als zou iedereen er goed mee kunnen verdienen. Zowel de theorie als de praktijk spreken dat tegen.

Gesloten