LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZEGT U NEE OF JA

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.

Voorstel Duisenberg : ZEGT U NEE OF JA

Ja
46
21%
nee
173
79%
 
Totaal aantal stemmen: 219

molly
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2005 09:01

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door molly »

waarom heb ik een vernietegingsbrief opgestuurd in 2005 op advies van st eegalease terwijl in 2003 het had moeten gebeuren?

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door trudy »

Las op verschillende topics en hoorde dat ook van een advocaat op één van de voorlichtingsavonden, dat je kan vernietigen tot 3 jaar nadat je partner van dit contract op de hoogte was.

Dexia hanteert dus een andere maatstaf. Vernietigen kan tot 3 á 3,5 jaar (wat een royaal gebaar weer, dat halve jaartje extra!) na afloop contract.

Aangezien Dexia de touwtjes in handen heeft voor wat betreft terugbetaling, zal zij zich aan die 3 jaar houden, zodat diegenen die hier niet aan voldoen geen 100% kwijtschelding restschuld zullen krijgen, maar slechts 2/3, zoals de andere niet eegaleasers. Hierdoor vallen weer veel mensen buiten de boot en spaart Dexia geld uit.

Dit is dus weer het zoveelste addertje. Nu is de vraag dus: hoe denkt de rechter hierover? wanneer je dan toch maar besluit door te procederen.

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Als we allemaal nee zeggen dan staan Duisenberg ,Zalm ,Tros Radar en
de SLV nog voor joker.Dus ik zeg nee!

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door Hans A »

Ben er een week tussen uit geweest naar....Belgie. In elke klein klo...te dorpje zie dat Dexia-logo. Gelukkig hebben ze er zelf al een kruis door gezet, hoewel ik andere akelige symbolen met een kruis ken.
Gelukkig zie ik dat iedereen er net zo over denkt als ik: NEE DUS!

-2/3 kwijtschelden van een restschuld die waarschijnlijk niet eens bestaat!

-Een restschuld die tgv het schenden van de zorgplicht niet opeisbaar is!

-Inleg kwijt, DACHT HET NIET!!!!

-Inleg die terugbetaald moet worden omdat er zonder WCK vergunning werd gewerkt!

-Inleg en restschuld ik ik terug ga eisen als eegaleaser!!!!


En als ik op de site van PAL de laatste uitspraken lees twijfel ik al helemaal niet meer.

DUS: NNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit mag niet in de doofpot verdwijnen.

Groeten Hans A

appeltjeeitje
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2005 00:11

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door appeltjeeitje »

Ook wij zeggen NNEEEEEEEEEEEEENNNNNNN tegen de voorstellen.
Wij worden er niets beter op en verliezen gewoon teveel geld dus blijven we hopen op betere tijden (uitspraken).
Duitenberg en z'n collega's zij gewoon een stelletje nietszeggende beeldvullers die niets reeels aan de problematiek hebben toegevoegd!
Alleen Dexia komt er in de media als grote weldoender uit (echt niet !)
Samen staan we sterk dus DOORGAAN !!!!

Groeten aan alle gedupeerden.

stingray
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2004 14:29

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door stingray »

ik zeg 3 x nee want ik heb 3 van die flut contracten
MvG stingray

marcel23
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 mar 2005 13:46

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door marcel23 »

Dexia hanteert dus een andere maatstaf. Vernietigen kan tot 3 á 3,5 jaar (wat een royaal gebaar weer, dat halve jaartje extra!) na afloop contract
Volgens mij was het 3/3.5 jaar na afsluiten contract.

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door J Hopman »

Beste Mensen,

We zeggen allemaal NNNNNNNeeeeeeeeeeeeee, en gaan allemaal naar leaseproces die weten wat ze doen.
En dan kunnen we die heren die hun zakken hebben gevuld ook nog eens voor de rechter dagen voor het vullen van hun zakken want het geld wat we betaald hebben aan de stichtingen SVL EN EGL EN AAN AL DIE BRIEVEN DIE WE AANGETEKEND MOESTEN VERZENDEN WAT ELKE KEER ONGEVEER 10-EURO KOSTTE, MOETEN WE OOK TERUG EN DAT ZAL EN moet terugkomen want ze hebben niets voor ons gedaan. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door Idaho »

Ik zeg JA tegen dit voorstel, simpel omdat het voor mij geen zin heeft om nog te procederen (inleg= € 4.000).

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door JH »

Ook een JA voor het schikkingsvoorstel omdat de kosten voor een rechtszaak uiteindelijk ten koste gaat van de terug te vorderen inleg.
Rust en een gezond leven zonder dexia is vele malen belangrijker !

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door Idaho »

esbecede,

Die 1/3 restschuld gaat voor mij niet op, aangezien ik Eegaleaser ben.
Ik had een kontrakt voor 3 jaar en inderdaad, iedere dag de beurs een vrije val zien maken heeft mij als deze jaren niet gelukkiger gemaakt, juist daarom wil ik er nu zo snel mogelijk vanaf, ik wil ook wel weer eens een keer met mijn vrouw en kinderen op vakantie en niet iedere maand elk dubbeltje moeten omkeren (betaal momenteel met een lening mijn restschuld af).

De "geestelijke ongemakken" die ik hiervan gehad heb zal ik niet mijn hele leven met me meedragen, ik hoef alleen maar iedere dag naar de "echte" ellende op de wereld te kijken om te zien dat ik het uiteindelijk zo slecht nog niet heb.

Desalniettemin wens ik je alle sterkte toe bij je strijd tegen Dexia.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ontoelaatbaar dat Dexia de mensen de afgelopen jaren eerst bewust diep ongelukkig heeft gemaakt met al haar intimidaties e.d. en vervolgens die mensen weet over te halen met weinig genoegen te nemen door ze voor te houden dat ze dan van alle narigheid af zijn.
Volgens mij is dit vanaf het begin 1 van de strategien van de Dexia geweest.
Geen wonder dat de andere banken niet met een bank met die mentaliteit vergeleken willen worden.
O.D.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door Idaho »

Beste O.D.

Met weinig genoegen nemen zeg je....ik persoonlijk vind van niet, mijn restschuld is aanzienlijk en die krijg ik volledig terug, om nu te gaan procederen, met nog steeds alle geestelijke perikelen daarbij behorend en uiteraard de kosten voor een degelijke advocaat, vind ik wat ver gaan, want ik procedeer dan voor € 4.000,=.
Trek hier de kosten voor de advocaat vanaf en tel uit je winst.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Met weinig genoegen nemen bedoel ik genoegen nemen met minder dan waar je recht op hebt, totaal geen schade wegens fout contract dus ook inleg terug.

DExia maakt misbruik van de "stress-situatie" want ook voor haar geldt dat hun advocaat meer kost dan dan het inleg-bedrag wat ze nu in de zak steekt.


Vanuit de gedupeerde zijn kant gezien heeft hij groot gelijk als hij het DExia-drama met deze schikking kan beeindigen maar voor Dexia heb ik nog steeds geen goed woord over.

O.D.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 09 mei 2005 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

esbecede
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 feb 2005 00:22

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door esbecede »

Idaho,

Jij bent natuurlijk blij met je teruggave maar vergeet echter niet dat Dexia (terwijl BRUINE NEELTJE op zijn rug in de zon op de Bahama eilanden lag) van jouw geld en dat van 600.000 anderen de rente heeft opgestreken en met dat geld jarenlang gebankierd heeft.

Sorry hoor, maar er is te veel aan de strijkstok blijven hangen; nogmaals ieder zijn keuze, maar vooral mijn oprechte betuigingen en medeleven aan Dexia inverband met het bij rechte geleden en nog te zullen leiden verlies.

enjoy jour life idaho, wacht niet op het gunstige moment ......schep het

met vr.gr. :wink:

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door JH »

De "geestelijke ongemakken" die ik hiervan gehad heb zal ik niet mijn hele leven met me meedragen, ik hoef alleen maar iedere dag naar de "echte" ellende op de wereld te kijken om te zien dat ik het uiteindelijk zo slecht nog niet heb.
Deze stelling kan ik volledig onderschrijven. Materiele rijkdom lijkt zo mooi, maar de immateriele rijkdom is mooier !
Don Quichot vocht ook tevergeefs tegen windmolens. :roll:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door pluutje »

:wink:

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door jll »

Idaho,

Volgens mij zou uw zaak voor de kantonrechter voorkomen, waardoor u niet verplicht bent u bij te laten staan door een advocaat. Met juridische bijstand op basis no-cure no-pay kunnen de kosten laag worden gehouden. Toch het proberen waard, lijkt mij?

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door Idaho »

Beste jll,

Er zijn al eerder mensen zonder een kundig advocaat gestrand bij de kantonrechter, dat risico zou ik nooit nemen en ik heb vrede met mijn beslissing, hoewel ik het eerst nog allemaal moet zien, maar als het gaat zoals is voorgesteld ben ik er klaar mee en mag Dexia duizenden €€€€ op mijn rekening terugstorten.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door jll »

Idaho,

Even bij Piet informeren...

Gesloten