Pagina 7 van 8
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 09 jun 2005 08:22
door keukenspecialist
Ben al zo'n 7 jaar werkzaam bij ditzelfde
En nog steeds heb je het niet door!
Succes.
KS
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 09 jun 2005 10:17
door Keuken Bart
Ben blij dat er met mij "verkopers" zijn zoals ADVISEUZE.
Bart
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 09 jun 2005 11:59
door Keukencriticus
Liever een keukenadviseur met veel kennis over keukens en minder over de Nederlandse taal dan eentje met veel kennis over Nederlands en minder over keukens.
Een beetje flauw om mensen hierop af te rekenen.
We hebben het over keukens.
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 09 jun 2005 18:59
door Keuken Bart
Beste Keukencriticus,
Je pakt mijn woorden helemaal verkeerd op. Adviseuze laat gewoon zien dat ze haar job echt als een vak ziet.
Bart
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 09 jun 2005 20:31
door layla
Precies, ik zou het ook best leuk vinden om echt als adviseuse te gaan werken in een keukenzaak, maar dan alleen als er niet van die verkooptechnieken als bij DMG toegepast dienen te worden, daar ben ik dan ws veel te aardig voor. Het is toch hardstikke leuk om samen met de klant hun droomkeuken te ontwerpen?
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 14 jun 2005 18:35
door AIM
Wij hebben sinds 2002 een keuken van mandenmakers. De bestelde keuken paste niet echt bij onze vloer en dat hebben we gewijzigd. Van beuken met vanille deurtjes naar een geheel vanille keuken. En ook van een beuken blad naar een kersen blad.
De wijziging is op papier vermeld en ondertekend door Mandemakers.
Zoals je al verwacht...de wijziging is nooit doorgevoerd. Daar kwam ik vlak voor levering achter toen ik een overzicht kreeg met wat er de bezorgt zou worden.
De oplossing was dat we een korting kregen van iets van 500 euro en als we dat niet wilde dan werd de andere keuken besteld maar moesten we het nog 13 weken zonder keuken doen. Wel veel keuze geven ze je dan aangezien onze oude keuken er al uit gesloopt was.
De oven die we besteld hadden was niet voorradig en dus werd het een oven die ruim het dubbelle zou gaan kosten. Met enig onderhandellen hoefde we die niet te betalen en kregen we een extra plint zodat we, als het niet mooi leek met de vloer, hem konden verwissellen.
Ook zou er een extra bestekbak voor de lade besteld worden als extra pleister maar deze hebben we nooit gekregen, misschien komt hij ooit nog.
Toen we een jaar later een grote staande kast en een extra hangkast wilde aanschaffen bleek de fabrikant ons model uit de collectie te hebben gegooid. Dit terwijl de verkoper ons nog vertelde dat bij hun je altijd nog kan bijbestellen, misschien niet 5 of 10 jaar later maar wel na 2-3 jaar. Niet dus!
Veel van onze vrienden zitten ook in de koopfase en vragen vaak naar onze keuken. Tuurlijk het is een mooie en goede keuken (geen folie op de deuren maar gespoten) maar toch denk je elke keer weer....jammer.
AIM
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 14 jun 2005 20:55
door keukenkoopster
Ik ben bezig een keuken te kopen bij Mandemakers in Woerden. Ik ben tot nu toe zeer klantvriendelijk geholpen door een heel aardige verkoper. Alleen de prijsopbouw van de keuken klopt volgens mij niet, na wat onderzoek op internet ben ik erachter gekomen dat Mandemakers bij bijna alle onderdelen het bedrag heeft verdubbelt en vervolgens roept dat je een flinke korting krijgt. Ja zo kan ik het ook. Binnenkort ga ik weer naar Mandemakers toe om over de prijs te onderhandelen, wordt vervolgd...
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 15 jun 2005 15:25
door gastnrzoveel
Mensen, mensen, mensen.
In dit forum een hoop gezeik over de aanschaf van keukens.
Als je het niet aandurft om een keuken te kopen waar dan ook begin er dan niet aan. Maar zo is het met alles. dan kun je dus niks meer aanschaffen.
Mijn advies om een keuken te kopen waar dan ook, **** niet te veel, laat je goed voorlichten, en ga niet dreigen dan krijg je meer voor elkaar, dan dat je een grote bek of agressief bent, al die verkopers zijn ook consumenten en denk maar niet dat ze ja anders behandelen dan dat ze zelf behandeld zouden willen worden. Alles wat tegen zit wordt opgeblazen als een olifant, maar kijk eerst bij je zelf hoe je in de wereld staat, wees correct en meld problemen bij de juiste personen, zodat ze ook een kans krijgen om ze op op te lossen.
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 16 jun 2005 10:54
door adviseuse
Wanneer een klant op zoek is naar een bepaald product (keuken) en dit product wil aanschaffen voor een bepaalde prijs (budget), dan is er toch geen enkel probleem wanneer ik als keukenverkoper probeer deze klant hierbij te helpen. Hiermee bedoel ik dus heel simpel dat ik dan deze mensen best een keuken mag verkopen, wanneer ik datgene heb wat zij zoeken en kan leveren voor de door hen bedoelde prijs. Een hoop geld uitgeven doet men niet dagelijks, dus blijft dit een beetje eng, wanneer iedere verkoper na een afwijzing niet zou proberen toch te verkopen, dan zou er weinig meer verkocht worden. Waarom zou een verkoper niet meer mogen verkopen, dat is toch ons vak. Op het moment dat ik tijd en werk heb gestoken in een klant, vindt ik het echt een waardering wanneer de klant dan ook een overeenkomst met mij aan wil gaan. Zie dit als de bekroning op mijn werk. Wanneer een klant echt nog niet wil kopen, zal ik deze mensen uiteraard bedenktijd geven. Als dit nodig is zelfs langer dan de officiele 18 dagen. De extra's bekijken we dan wel op het moment dat de klant zover is. Het spreekt voor zich dat de tekeningen (kopie) mee gaan met de klant. En nogmaals: ik krijg geen percentage van keukens die ik verkoop, dus NEE ik werk niet op provisie. [/quote]
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 24 aug 2005 14:34
door Deniko
Wil je ook teveel betalen, slechte kwaliteit in huis halen. Koop dan je keuken maar bij Mandemakers, dan ben je zeker van deze 2 punten.
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 06 feb 2006 14:09
door M. van Lagen
Geachte lezer,
Graag zou ik u deelgenoot willen maken met onze lot gevallen bij de koop van onze keuken. Deze is aangekocht bij Mandemakers te Woerden. Nu was dat bijzonder aangenaam. Wij hebben de keuken namelijk nog eerder gekocht (mei 2004) dan het kavel voor ons nieuw te bouwen huis (november 2004) dus dat geeft het belang van de keuken voor ons wel duidelijk aan denk ik.
Na uren overleg (geen enkele tijdsdruk) een aardige aanbieding gekregen. Deze kon beter in onze ogen en dat is uiteindelijk ook gelukt: 50% korting op alle apparatuur (ook de kranen), gratis montage en 60% korting op de kastjes. Uiteindelijk is de aankoop gedaan wat ter plekke werd gevierd met een fles champagne! We dongen zelfs mee naar een reisje naar het EK in Portugal. Op mijn (grappig bedoelde) opmerking dat aangezien we voor een aanzienlijk bedrag een keuken kochten dit toch logisch was dat wij de reis zouden krijgen werd met instemming gereageerd (we waren ook nog de enige in de showroom dus van een eerlijke loting zou toch geen sprake zijn geweest). Met andere woorden we zijn op kosten van Ben ook nog twee dagen naar Portugal geweest!. Nu zou het best kunnen zijn dat we nog steeds teveel hebben betaald voor de keuken maar dat vind ik niet echt belangrijk meer. Ook zou op basis van de andere offertes die wij hadden voor een identieke keuken een iets hogere prijs redelijk zijn geweest. Dus een tevreden man en vrouw alles bij elkaar.
Tot zover klinkt het allemaal fantastisch en dat was het ook totdat er geplaatst diende te worden op 15 december.
Nu wil ik vooraf duidelijk maken dat het mensen werk is en blijft en daardoor fouten gemaakt kunnen worden maar de opeenvolging van fouten begin ik als storend te ervaren en doet zeker afbreuk aan het plezier dat wij hadden met de keuken.
Punt 1: aanrechtblad
Het 8 cm dikke granieten blad van het spoeleiland gesitueerd in een erker achtige uitbouw, zou moeten doorlopen over de vensterbank tot aam het raam kozijn. Echter de inmeter vond dat blijkbaar niet logisch omdat dan de blad hoogte 2 cm hoger uitkwam dan standaard dus is het blad anders geleverd en dienen wij zelf zorg te dragen voor een vensterbank. Na overleg besloten akkoord te gaan met het aangeboden alternatief want we vonden het ook wel wat lullig om het blad volledig af te keuren en zo moeilijk doen wij ook weer niet en het ziet er eigenlijk ook wel heel mooi uit. Helaas bleek het ongeveer 2 cm te kort dus er moest een nieuw stuk komen. (blad lengte is 300 cm dus bestaat uit twee delen) Kan gebeuren niet waar. -komen we later nog op terug-
Punt 2: greep en koelwagen
Heel belangrijk voor ons is enig ergonomisch gemak door dat wij hebben gekozen voor een spoeleiland en een kookeiland is alles laag en zijn er geen hoge of boovenkasten. Daarnaast is gekozen voor een minimalistiche uitstraling door een greeploos systeem toe te passen. Hierom hebben wij gekozen voor een koelwagen ipv een koelkast en schuift het deurtje in zijn geheel naar voren en niet schanierend aan een zijkant. Hierdoor is de hoogte van het deurtje te hoog om de greep door te laten lopen (was helaas niet verteld). Vervolgens blijkt dat er steunwangen nodig zijn tussen de apparaten (deze zijn uitgevoerd in een andere kleur dan de frontjes en de greep kan wederom niet doorlopen). Dit is beide volstrekt onacceptabel maar we wachten rustig af hoe ze dit gaan oplossen.
Punt 3: Zijwang
Er is een zijwang van het kookeiland te groot en in de verkeerde kleur aangeleverd. Ach kan gebeuren. Helaas bij herplaatsing blijkt hij wederom te groot te zijn! das toch knap niet waar. maar dit blijkt een foutje van de leverancier te zijn op de pakbon stond wel het goede formaat. Dit zal vast wel opgelost kunnen worden.
Punt 4: De afzuigkap
Deze zal een zekere frons teweeg brengen.
De afzuigkap (eilandschouw) is voor ons erg belangrijk aangezien deze in het midden van de ruimte hangt en dus overal vandaan zichtbaar is. Door de structuur van het huis moest het een recirculatiekap worden Na lang zoeken uiteindelijk 1 gevonden die onze goedkeuring kon wegdragen. Helaas bleek bij montage dat het door ons uitgezochte type niet recirculatie geschikt te zijn. (oeps foutje kan iedereen overkomen) of we maar even naar Woerden wilden rijden om een nieuwe uit te zoeken. Voor alle duidelijkheid; wij wonen in Lelystad. Daar aangekomen de problemen aangekaart bij de verkoper welke vroeg of wij internet hebben? jawel dat hebben wij. Oke of wij dan via internet een andere schouw wilden uitzoeken en het aan hem wilde doorgeven! niet mee akkoord gegaan en na het hele land doorgereden te zijn uit eindelijk in Haren (net onder Groningen) een fantastische schouw gevonden bij AxiAir. Ook fantastische mensen daar. Het type doorgegeven aan de verkoper. Deze gaf aan dat dit geen leverancier van hen is maar als het ons schikte we e.e.a. zouden kunnen bespreken in de showroom (in Woerden uiteraard). Dus wij weer naar Woerden. wat schetst onze verbazing; hij komt aanzetten met diverse boekjes etc. Nu worden wij het een beetje zat Het moet de AxiAir worden en verder geen gezeur. Uiteindelijk de verkoop directeur erbij (was toevallig in Woerden) Het gaat allemaal goedkomen en hij zou mij persoonlijk op de hoogte houden. Echter na aandringen is er nog steeds geen contact opgenomen met AxiAir hoewel men (al 5 keer) zegt te hebben gebeld en gefaxed (blijkbaar is er nog een firma AxiAir in Haren want het hele team had nog niemand van Mandemakers gesproken).
De Verkoop directeur hiermee geconfronteerd en hij gaf aan dat het niet waar was. Met stijgende verbazing gaf ik aan dat ik met zowel de mensen van de service afdeling als van AxiAir meerdere malen contact had gehad. Hij gaf nogmaals aan dat het onzin was. Blijkbaar herkende hij de toon in mijn stem waarop hij aangaf dat hij mij dan maar op mijn woord moest geloven.... Nou heel graag! Ik word namelijk niet graag voor leugenaar uitgemaakt (zeker niet als het niet waar is)
Om een lang verhaal wat in te korten. Uiteindelijk met AxiAir de levering rechtstreeks laten uitvoeren op mijn eigen adres met de factuur naar mandemaker (uiteraard met medeweten van mandemakers)
Dus de 2e herplaatsing van de keuken en de kap op 31 januari jongstleden gestart. Om het relaas niet langer te maken:
Alle eerder genoemde punten staan nog steeds open, de nieuwe kap kon niet worden gemonteerd omdat men niet de juiste gereedschappen bij zich hadden, op mijn plafond (net fantastisch gestuckd en gesauced) staat vol met vingerafdrukken (niet 1 maar wel dertig helaas ook nog zwart zodat ze goed opvallen op het witte plafond), het nieuwe blad is bij plaatsing gebroken, de zijwang is wederom te groot, de greep kan nog steeds niet doorlopen en de steunwangen zitten er ook nog steeds. Nu kregen we te horen dat we maar een andere koelast moesten gaan uitzoeken. Dacht het niet dus.
Om de klungeligheid van de diverse teams van monteurs verder te illustreren: Wij laten een tapis (spijkertjes door de houten latjes heen) parketvloer aanleggen (hoogte ongeveer 2 cm) helaas stond de gehele keuken (incl, apparatuur) op de betonnen dekvloer! Als er iets zou zijn met de apparatuur moest dus de parketvloer eruit gesloopt worden. Dus het laatste team heeft de gehele keuken 2 cm opgehoogd. (en nu pas hij dus bijna over de vensterbank!!!
Tot zover mijn verhaal. het is nog niet afgelopen en ik verwacht een goede afloop maar u kunt begrijpen dat als ik reeds in de woning had gewoond de sfeer beduiden harder zou geweest. daarnaast ben ik gelukkig redelijk geduldig en geloof ik dat mensen de kans moeten krijgen om hun fouten te corrigeren.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met een vergelijkbare ervaring en hoe de situatie dan nu is.
Met vriendelijke groet,
Een toch nog tevreden keuken koper (maar voor hoelang nog?)
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 16 feb 2006 13:01
door Pucky63
Beste mensen, mijn beide dochters hebben bij Mandemakers Wateringen bij dezelfde medewerker een keuken gekocht; de een een eigen (huis-)merk en de ander een Siematic. Uiteraard is de medewerker gespitst op het verkopen van keukens en wordt er over de prijs quasi onderhandeld, maar daar ben je zelf bij. De aankoopbegeleiding was uitstekend; geen "geduw en getrek", goede voorlichting en verder geen verrassingen. Voor de advisering werd in beide aankopen alle tijd genomen ! Bij de een heeft de opmeting thuis inmiddels plaatsgevonden en bij de ander staat de keuken op afroep tot levering na oplevering nieuwbouw. Ik heb er best vertrouwen in, al staat en valt een en ander natuurlijk bij de productie door de fabrikant en de montage van de monteurs.
Maar ik ben daar niet bang voor; als M de verplichtingen niet zou nakomen, dan weet ik de Directie van M ( met behulp van goede rechtshulp) in beide gevallen zeker en vast direct te vinden, alsook het Garantie-instituut.
Als slotoverweging: heden ten dage loopt de consument helaas nu eenmaal meer risico dan 10 of 20 jaar geleden, hoewel mijn vader in de 60er jaren een gerenommeerde keuken kocht en liet aanmaken, waarvan na zijn overlijden bleek dat de gerenomeerde Duitse Fabrikant de keuken in twee verschillende kleuren had geleverd, de installateur daarvan niets gezegd heeft en de familie eerst bij nauwkeurige beschouwing ontdekte dat er twee verschillende gele kleuren waren gebruikt (waarvan de installateur laconiek desgevraagd mededeelde dat dat aan de lichtinval te wijten was, hetgeen uiteraard niet zo was. en deze installateur deelde de erven tegelijkertijd mede dat, indien de situatie toch zo was als werd beschreven, hij er niets meer aan kon doen, omdat hij inmiddels toevallig failliet verklaard was !), waardoor ik mij eigenlijk afvraag of het werkelijk zo veel slechter is geworden ? Fouten kunnen altijd gemaakt worden, als de leverancier/installateur er maar voor staat die adequaat tot genoegen van de clienten te verhelpen ! Een beetje vertrouwen mag er toch wel bestaan, want anders kun je in deze tijd niets meer aankopen !
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 16 feb 2006 21:00
door fabrikantje
Ik blijf de reacties op de zgenaamde "goede deal" erg amusant vinden om te lezen.
Ik lees net 50% op de apparatuur en 60% op de kasten, een goed deal
Snapt men dan echt niet dat gratis niet bestaat en geloof mij dat 50% op apparatuur en 60% op kasten ook niet bestaat mist de offerte flink gebruteerd oftewel opgeblazen is.
Kijk naar wat je wensen zijn, wat je budget is, vergelijk 2 of 3 offertes op een eerlijke wijze verkregen. Hiermee bedoel ik dat zowel de verkoper als de consument er een handje van kan hebben elkander in de maling te nemen.
En maak dan je keuze op basis van de aanschafsprijs en vergeet aub nu eens de kortingen die je denkt te krijgen.
Om bij de topic mandemakers te blijven
tot slot nog even:
Ik ben het eens met het feit dat gemiddeld genomen de verkoopwijze te agressief is. Echter ben ik wel van mening dat eenmaal de keuken gekocht het qua service wel goed zit.
Mandemakers heeft veel klachten zoals ik heb gelezen, maar afgezet tegen de keukens die worden weggezet denk ik dat dit procentueel nog altijd erg meevalt.
Conclusie: gewoon je keuken kopen als de verkoopwijze je bevalt, bevalt het niet juichen de andere keukenzaken je van harte toe om je daar te ontvangen(met dezelfde risico's)
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 11 mar 2006 23:45
door Raven
verkopers bij de DMG groep verdienen geen reet moeten het echt hebben van de domme klanten die binnen komen.
Want iemand die echt bezig is met zijn keuken gaat naar een keukenspeciaal zaak en niet naar een MEGA KEUKEN DUMPER als de DGM GROEP.
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 12 mar 2006 00:21
door Juleh
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 23 mar 2006 15:00
door C.
Ik vind dat ze bij mandemakers wel errug snel tot een deal willen komen, fanatieker en agressiever dan ik in andere bedrijven meemaakte, NU beslissen anders............
Snap wel ieder wil verkopen, maarre dit bevalt mij niet.
Inderdaad, dat viel mij ook erg tegen. Ik had gedacht dat Mandemakers zelf meer voor kwaliteit zou gaan, maar het ging vooral over de prijs. Er werd een enorm hoge prijs genoemd en daar werd idioot veel korting op gegeven en het moest allemaal die dag beslist worden. Laat maar, dat kun je zo nooit op waarde schatten. 't Enige dat je hebt is een schetsje en geen enkele specificatie van gebruikte onderdelen en prijzen.
Overigens geloof ik wel dat als je eenmaal getekend hebt dat het met kwaliteit en service wel goed zit, maar een goed gevoel hield ik er niet aan over. Bij Mandemakers bleef ik ondanks de enorme "korting" het gevoel houden dat ik te veel zou betalen.
Bij een plaatselijke keukenzaak kwam ik zonder korting voor dezelfde keuken op vrijwel hetzelfde bedrag uit als Mandemakers met korting. Dit kwam mij veel eerlijker over en ik had er een veel beter gevoel bij. En daar gaat om, een goed gevoel.
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 30 mar 2006 20:44
door Deniko
Mandemakers keukens en de rest dat er allemaal bij hoort zijn grote oplichters. Kijk goed bij het berekenen van je keuken in welke prijsklasse de desbetreffende deur valt, want hier wordt veel mee gesjoemeld. Ze tellen minimaal 100 euro bij elke kast op om je aan het eind een flinke korting te kunnen geven. Trap hier niet in en beslis bij mandemakers nooit in 1 keer, de 2e keer dat je terugkomt gaat er nog veel meer van de prijs af. Plus dat de kwaliteit van de Mandemakers keukens ver beneden peil is, de showrooms zien er allemaal wel gelikt uit, maar de keukens zelf is niet van de beste kwaliteit (bijna te vergelijken met ikea) alleen de siematic keukens zijn van goeie kwalitiet.
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 31 mar 2006 13:14
door HELP123
Volgens mij verkopen ze daar dezelfde merken als in veel andere keukenzaken die niet aangesloten zijn bij de dmg groep. Zoals hacker, systemat,rational, siematic.
Dat de verkoopmethodes niet kloppen daar ben ik het helemaal mee eens. Het gaat voornamelijk om het feit dat je moet kopen en denken niet met consumenten mee. En als je dan koopt dan krijg je niks mee geen tekening geen offerte. Alleen 2 velletjes met wat onzin er op
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 31 mar 2006 17:51
door eagle
deniko, wel een beetje beter je huiswerk doen hoor! ikea en de keukens bij de mandemakers groep verschillen wel degelijk in kwaliteit. de gebruikte materialen bij DMG is veel beter.
Re: mandenmakerskeukens
Geplaatst: 02 apr 2006 00:39
door Pier
Terug van weggeweest. E. Wolters meldt zich om allen te waarschuwen om NIET NIJ MANDEMAKERES TE KOPEN.
Of als je er wel koopt de volgende lucratieve truuk uit te halen:
aangezien gen enkel keuken bij Mandemakers de vrachtwagen op gaat die niet helemaal vooraf betaald is (= woorden van een employé van Mandemakers), is er voor iedereen NA DE KOOP nog extra korting te halen bij het ondertekenen van het koopcontract: zeg dat je niet vooraf wil betalen, zelfs geen gedeeltelijke aanbetaling... De verkoper zal meteen in de stress schieten en bereid zijn om je NOG EENS EXTRA KORTING TE GEVEN, want hij MAG gewoon geen keuken verkopen die niet vooraf betaald wordt. Daar sleep je zo weer een paar honderd euri uit!! Gewoon doen!!
Kijk bij Keukenkampioen Kaatsheuvel uit voor John!!!! U is gewaarschuwd.
E, Wolters.