LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door -margriet- »

een mogelijkheid is het voer eerst te mengen alvorens helemaal over te gaan... veel oud - en beetje nieuw .......... en steeds meer nieuw erbij.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ja, meestal is dat de beste manier, maar hij moest dus zoveel overgeven van zijn oude voer dat ik daar helemaal mee gestopt ben. En voor zover ik het nu kan zien doet hij het op Duck voeding heel goed. Ik heb direct een hele voorraad ingeslagen :D

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

En voor zover ik het nu kan zien doet hij het op Duck voeding heel goed
Knap hoor Rasje 34 dat je dat al na één dag kunt zien. Ligt een mooie toekomst voor je :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Rasje, als ik je een tip mag geven. Overgiet de Duck eerst met kokend water (wel goed laten afkoelen!) voordat je het geeft. Hou dit een paar dagen vol en ga dan over op normaal voeren. Dan heb je een vlotte verantwoorde overschakeling. Heb je de Uitmuntend-versie?

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Reintje, onze hond eet Duck graag (veel liever dan zijn gewone brokken) en sinsdien heeft hij veel minder gekotst dan in de voorafgaande dagen, dus dan kan ik inderdaad al een beetje vooruitgang zien.

Broodjebal, ik heb inderdaad compleet uitmuntend in huis liggen. Ik zal het eens met kokend water proberen. Bedankt voor je tip.

Mokwai
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2005 09:39

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Mokwai »

Hey Reintje, wat voor hond heb je zelf eigenlijk???
Ben ik ondertussen wel heel benieuwd naar...

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door bitchy »

het is nou eenmaal zo dat vlees beter opgenomen wordt dan brokken.
daar kan je het lang of kort over hebben, maar het is echt zo, en ik heb al eerder meegemaakt dat een hond na uren zijn brokken uitbraakte, nadat ze overstapte op vlees was dat voorbij.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Maar ik heb nog wel een vraag over de hoeveelheid Duck die ik moet geven. Volgens de verpakking mag hij 438 gram per dag (een beetje een raar getal aangezien alle plakjes 100 gram wegen), maar je mag 10% boven of onder deze hoeveelheid gaan. Dan zou ik bijvoorbeeld 481 mogen geven. Kan ik dan niet beter 500 gram (5 plakjes) geven of ben ik dan helemaal verkeerd bezig? Ik heb hem nu 2 dagen lang 4 x 100 gram gegeven, maar ik heb het idee dat hij nog honger heeft. Ik wil hem vanaf morgen 3 keer per dag gaan geven: 's morgens 200gr, 's middags 150gr en 's avonds nog eens 150 gr.
Heeft iemand nog een goeie tip voor mij? :?:

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Wat voor type hond heb jij, Rasje34? Leeftijd en wat weegt hij?
Ik zou de eerste paar dagen 10% onder het gemiddelde zitten en dat aanvullen met bv. wat groente en zuurmelk product als yoghurt of cottage cheese. Die zuurmelk product kun je zien als natuurlijke probiotica en zorgt voor een goede opbouw van de zuurtegraad in de maag. Het staat nu op een brokken PH-waarde en moet naar een biologische waarde opgetrokken worden. Dit bereik je o.a. door zure melkprodukten bv. 2x per week. Als je hond honger blijft houden, zou je 's avonds rond een uur of 20:00 uur nog iets van een pensstaaf of gedroogde runderlong kunnen geven. Als jij denkt dat je hond het aankan, moet je zelf bepalen of je de volle 500 gr. geeft. Zo te lezen heeft hij geen last van de overgang, maar ik zou zelf er nog even mee wachten tot over een paar dagen. Je wilt 3x per dag gaan voeren. Nu je nog aan het overschakelen bent, is dat geen probleem. Alleen zou ik in de ochtend geen 200 gr. geven, maar 100 gr. In de ochtend is de PH-waarde op zijn laagst en zorgt dat (nu nog) niet voor een optimale vertering. Lijkt mij beter 2 x 200 gr. in de middag en de avond te geven.
Als dat na een week goed gaat, is het aan te bevelen max. 2x per dag te voeren.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Hey Reintje, wat voor hond heb je zelf eigenlijk???
Ben ik ondertussen wel heel benieuwd naar...
'n boxer van zes jaar oud, 'n reu en hij weegt 44 kilo en hij is een echt stoere jongen niet alleen om te zien maar ook in zijn doen en laten. Tevreden :?:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

En dat een hond liever vlees eet is heel logisch. 'n hond zal Cesar of iets dergelijks ook graag eten maar de problemen met de tanden en het tandvlees komen pas later. 'n krokante brok zorgt dat de tanden schoon zijn en bij vlees of iets dergelijks gaat alles tussen de tanden zitten en het veroorzaakt tandplak. Dus het is maar waar je voor kiest :roll:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Wij hebben een Franse bulldog van 15 maanden en hij weegt 15 kilo. Ik zal je raad opvolgen Broodjebal en beginnen met 400 gram en 'm wat yoghurt geven (hij krijgt al wel eens een appel tussendoor).

Reintje, ik kraak droge brokken in z'n geheel niet af, maar aangezien onze hond nu problemen heeft met zijn maag, wil ik kijken of hij het op versvoer beter gaat doen. Dat wil niet zeggen dat ik nu al het andere voer in de ban doe. De ene hond is nu eenmaal de andere niet. Als onze hond niet was gaan overgeven, had ik 'm nog steeds brokken laten eten, hoor. Dus je cynisme is nergens voor nodig :roll:

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Rasje34

Geplaatst op 19 Dec 2005 20:04 door Rasje34

--------------------------------------------------------------------------------

Wij hebben een Franse bulldog van 15 maanden en hij weegt 15 kilo. Ik zal je raad opvolgen Broodjebal en beginnen met 400 gram en 'm wat yoghurt geven (hij krijgt al wel eens een appel tussendoor).

Reintje, ik kraak droge brokken in z'n geheel niet af, maar aangezien onze hond nu problemen heeft met zijn maag, wil ik kijken of hij het op versvoer beter gaat doen. Dat wil niet zeggen dat ik nu al het andere voer in de ban doe. De ene hond is nu eenmaal de andere niet. Als onze hond niet was gaan overgeven, had ik 'm nog steeds brokken laten eten, hoor. Dus je cynisme is nergens voor nodig
Ik ben blij dat jij het allemaal nog helder blijft zien. Reintje kan alleen zijn brokkenpad vol foutieve info maar volgen. Hij mocht willen dat zijn hond ook maar een fractie van de spierwitte gebitten van mijn honden bezat, maar dat terzijde.

Rasje34, niet teveel yoghurt ineens geven. Gewoon een eetlepel of 3/4 en bij voorkeur volle yoghurt. Heel verstandig dat je nu nog niet terug gaat naar de brok. Mocht de hond deze week vlot zijn omgeschakeld, dan kun je altijd nog besluiten om hem op KVV te houden of brokkendagen in te stellen. Om het gebit hoef je het dus absoluut niet te doen. De meesten doen het om de kosten te drukken. Ik denk dat het slim is om je aan te sluiten bij een barfforum en ook daar je vragen te stellen. :wink:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Zal ik doen, Broodjebal. Ik neem aan dat dat op een van die sites is die ik een paar pagina's terug heb gezien :?:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Hij mocht willen dat zijn hond ook maar een fractie van de spierwitte gebitten van mijn honden bezat, maar dat terzijde
Weer zo'n extreem idee/standpunt. Jij kent onze boxer niet eens en toch weer oordelen. :roll: Onze hond wordt gezien door duizenden mensen in een week :!: en iedereen is vol lof over zijn prachtige vacht, glans en hoe het dier er in zijn algemeenheid [dus ook zijn gebit] uitziet maaaar zo'n onbekende [vandaar dat ik jou verdenk van linksradicalisme, die denken ook altijd en alleen in het extreme] die het dier nog nooit gezien heeft , heeft zjn stanpunt weer klaar. Eerst over onze zaak en nu weer over onze hond maar zoals al eerder gemeld staat hij[met zijn prachtgebit] zijn mannetje wel en lust hij jou en die honden van jou rauw, alleen een ding is jammer maar gelukkig voor jou en die namaak wolven : hij zit niet op afvalvlees maar op brokken. :lol: :lol:

Tip voor Rasje 34: Dog Chow light [ 3 kilo € 6,95 ]

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik denk dat het slim is om je aan te sluiten bij een barfforum
Ja en binnen een maand weet je meer dan de dierenarts, althans wat voeding betreft :lol: :lol: :lol: :lol: Verder verplicht geiteharensokken aan :lol: :lol:

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

reintje vitesse
Geplaatst op: 20 Dec 2005 08:43 Onderwerp:

Quote:
Hij mocht willen dat zijn hond ook maar een fractie van de spierwitte gebitten van mijn honden bezat, maar dat terzijde

Weer zo'n extreem idee/standpunt. Jij kent onze boxer niet eens en toch weer oordelen. Onze hond wordt gezien door duizenden mensen in een week en iedereen is vol lof over zijn prachtige vacht, glans en hoe het dier er in zijn algemeenheid [dus ook zijn gebit] uitziet maaaar zo'n onbekende [vandaar dat ik jou verdenk van linksradicalisme, die denken ook altijd en alleen in het extreme] die het dier nog nooit gezien heeft , heeft zjn stanpunt weer klaar. Eerst over onze zaak en nu weer over onze hond maar zoals al eerder gemeld staat hij[met zijn prachtgebit] zijn mannetje wel en lust hij jou en die honden van jou rauw, alleen een ding is jammer maar gelukkig voor jou en die namaak wolven : hij zit niet op afvalvlees maar op brokken.

Tip voor Rasje 34: Dog Chow light [ 3 kilo € 6,95 ]
Iemand die bij hoog en laag volhoudt dat brokken goed zijn voor het gebit, kan van mij een radicaal linkse aanval verwachten. :twisted:
Mijn honden krijgen geen afval, het zijn geen vuilnisvatten maar carnivoren met een kort darmstelsel, speciaal ontwikkeld om vlees en botjes te verteren. In tegenstelling tot alle afvalstoffen en synthetische vuiligheid die in een brok verwerkt zitten, kan ik met recht zeggen ik WEET wat ik voer. De gemiddelde hond 'doet het goed' op een brok, maar IS het ook goed voor de gemiddelde hond, nog steeds carnivoor? Denk daar eens over na, Reintje.....voordat je jouw grote kanjer op mij afstuurt. :roll: Dog Chow light.........jammie! :twisted:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door bitchy »

goh reintje dat valt me nou toch altijd zo tegen van jou die reacties.
waarom accepteer je niet gewoon wat rasje zegt, zijn hond braakt minder met Duck, en dan zou hij op jou advies toch weer over moeten stappen op Brokken :shock: :?
beetje krom, vindt je ook niet?

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Rasje34


Geplaatst op 19 Dec 2005 21:29 door Rasje34


--------------------------------------------------------------------------------

Zal ik doen, Broodjebal. Ik neem aan dat dat op een van die sites is die ik een paar pagina's terug heb gezien
Het forum waarbij KVV niet geheel in de pan wordt gehakt door de barfers is www.barfplaats.nl. Daar vind je veel info en kun je al je vragen kwijt. Je hoeft je uiteraard niet aan te melden, door alleen al te lezen kom je een heel eind. Ik ben te allen tijde bereid je vragen te beantwoorden, net zoals een aantal andere vers voerders hier maar baseer jouw mening op wat je daadwerkelijk aan info hebt gelezen.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ha ha, desondanks moet ik toch wel om jullie geruzie lachen, hoor :lol: :lol: :lol: Ik zal mijn hond nergens op af sturen; wacht maar tot je mijn schoonmoeder tegenkomt :D :D :D

Gesloten