LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gediscrimineerd door de overheid
-
Re: gediscrimineerd door de overheid
Ach een mens moet ook even op vakantie kunnen, toch!?
QM
QM
Tuurlijk QM. Dat heeft een mens zo af en toe nodig toch? En ben je een beetje bruin geworden? Ikke wel.
Fan
Fan
Creeer fijn je eigen kanker [en dat van je meerokende kinderen\huisgenoten] en zorg ervoor dat anderen geen overlast hebben van jouw rookgedrag. Ik zal mij hobby van asbestfiguurzagen ook fijn thuis blijven beoefenen.
Zo zo de verdraagzaamheid ten top, iemand die zijn eigen belang voorop stelt. Zo zie je als jij je zin niet krijgt kan geheel Nederland de klere krijgen!Creeer fijn je eigen kanker [en dat van je meerokende kinderen\huisgenoten] en zorg ervoor dat anderen geen overlast hebben van jouw rookgedrag. Ik zal mij hobby van asbestfiguurzagen ook fijn thuis blijven beoefenen.
Ook een Fan
Maar je gaat in je eigen huis toch niet figuurzagen in het bijzijn van je huisgenoten/kinderen hè?
Ja zeker doet hij dat, als de buurman maar niet een sigaret staat te roken. QM wat mijn vader er mee te maken heeft, als die kwaal die jij hebt is veroorzaakt door een 73 jarige roker, had die roker allang het loodje gelegd!!Maar je gaat in je eigen huis toch niet figuurzagen in het bijzijn van je huisgenoten/kinderen hè?
Op vacantie met een zweefvliegtuig zeker??
QM
Je bent vast een roker geweest en hebt vermoedelijk met het stoppen gigantisch veel problemen gehad en iedereen met nu nog een sigaret in zijn mond verafschuwd.
Ik ken dit verschijnsel, ik rook zelf helemaal niet, ik moedig ook niemand aan, maar als er iemand bij mij op visite komt staat er wel een asbak op tafel.
Maar jij zult gezien het geel worden van plafon en behang er ook andere redenen voor hebben, ik gun het je van harte.
Je bent vast een roker geweest en hebt vermoedelijk met het stoppen gigantisch veel problemen gehad en iedereen met nu nog een sigaret in zijn mond verafschuwd.
Ik ken dit verschijnsel, ik rook zelf helemaal niet, ik moedig ook niemand aan, maar als er iemand bij mij op visite komt staat er wel een asbak op tafel.
Maar jij zult gezien het geel worden van plafon en behang er ook andere redenen voor hebben, ik gun het je van harte.
Nou bij ons ook hoor! Heb zelf jaren gerookt, maar nu sinds 5 jaar geleden niet meer. Maar de asbakken zijn blijven staan!
Fan
Fan
Ja. eerst wat er op zetten en dan gauw weer weg halen hè? Maargoed, ik doe niet meer mee, dus van mij zul je geen last meer hebben.
Adios
Adios
-
Het enige wat ik wil aangeven is dat het zielige gedoe van rokers en zich gediscrimineerd voelen [=topic] bij mij nogal op mijn lachspieren werkt en de omgekeerde wereld is. Ik ben trouwens niet tegen roken echter wil er geen overlast van hebben. De argumenten die vervolgens naar voren worden gebracht door pro-rokers [73 jarige vader, alcohol, accijnsen en economie] zijn wat mij betreft ook vaak lachwekkend en vaak niet ter zake en typisch reacties van verslaafden. Zo hoeft men niet te rade te gaan bij zichzelf. Het bewijst overigens tegelijkertijd wel mijn gelijk!
Daarom roken lekker thuis doen zodat alleen jijzelf en je kinderen/huisgenoten meer kans hebben op kanker. Wat mij betreft rokers wel een eind naar achteren plaatsen op wachtlijsten. Of is dat discrimineren? En moet roken in het bijzijn van kinderen [zij hebben immers geen keus] niet gewoon bij wet verboden worden of is dat ook discrimineren?
QM
Daarom roken lekker thuis doen zodat alleen jijzelf en je kinderen/huisgenoten meer kans hebben op kanker. Wat mij betreft rokers wel een eind naar achteren plaatsen op wachtlijsten. Of is dat discrimineren? En moet roken in het bijzijn van kinderen [zij hebben immers geen keus] niet gewoon bij wet verboden worden of is dat ook discrimineren?
QM
Overal word gezannikt over het roken en de overlast die het bezorgt bij andere mensen.
Weten jullie echter dat nicotine ook een medicinale werking heeft op een aantal mensen onder ons?
Ik heb bv het Syndroom van Gilles de la Tourette.
Nicotine verminderd de verschijnselen/tic's van Tourette!!
Daar nicotine pleisters NIET in het ziekenfonds pakket zitten en ze DUURDER zijn dan een pakje shag blijf ik roken.
Ik heb er veel baat bij!
Als ik nu echter met de trein of het vliegtuig zou willen gaan en de reis duurt lang krijg ik overmatige verschijnselen, ik "tic" me wezenloos.
Iedereen kijkt dan naar mij omdat ik me "vreemd" gedraag in hun ogen.
Op deze manier word reizen voor mij een hel!
Zoals het vroeger was, dus met apparte rook ruimtes, was reizen voor mij heel plezierig.
Wat was er mis met die constructie?
Niemand had toch last van mijn gerook?
Ik zat toch in een apparte ruimte?
Ik voel het dus wel als discriminatie!!
Weten jullie echter dat nicotine ook een medicinale werking heeft op een aantal mensen onder ons?
Ik heb bv het Syndroom van Gilles de la Tourette.
Nicotine verminderd de verschijnselen/tic's van Tourette!!
Daar nicotine pleisters NIET in het ziekenfonds pakket zitten en ze DUURDER zijn dan een pakje shag blijf ik roken.
Ik heb er veel baat bij!
Als ik nu echter met de trein of het vliegtuig zou willen gaan en de reis duurt lang krijg ik overmatige verschijnselen, ik "tic" me wezenloos.
Iedereen kijkt dan naar mij omdat ik me "vreemd" gedraag in hun ogen.
Op deze manier word reizen voor mij een hel!
Zoals het vroeger was, dus met apparte rook ruimtes, was reizen voor mij heel plezierig.
Wat was er mis met die constructie?
Niemand had toch last van mijn gerook?
Ik zat toch in een apparte ruimte?
Ik voel het dus wel als discriminatie!!
overheid loopt miljoenen mis omdat er minder cigaretten verkocht zijn
maar ondertussen wel blijven roepen dat het geen melkkoe is, en dat rokers juist geld kosten.
maar ondertussen wel blijven roepen dat het geen melkkoe is, en dat rokers juist geld kosten.
QM je zit brand te schreeuwen, ik wil dit niet en dat is slecht, allemaal eigenbeeld en zoete koek ingegeven door onderzoekers.Het enige wat ik wil aangeven is dat het zielige gedoe van rokers en zich gediscrimineerd voelen [=topic] bij mij nogal op mijn lachspieren werkt en de omgekeerde wereld is. Ik ben trouwens niet tegen roken echter wil er geen overlast van hebben. De argumenten die vervolgens naar voren worden gebracht door pro-rokers [73 jarige vader, alcohol, accijnsen en economie] zijn wat mij betreft ook vaak lachwekkend en vaak niet ter zake en typisch reacties van verslaafden. Zo hoeft men niet te rade te gaan bij zichzelf. Het bewijst overigens tegelijkertijd wel mijn gelijk!
En een praktische voorbeeld van een man van 73 jaar die zijn hele leven al rookt, nooit ziek is, zijn voor jouw geen voorbeelden om je egoistische opstelling bij te stellen.
Dit is rechtlijnig denken en in zo'n geval ben ik blij dat jij niet rookt, altans niet van een sigaret.
-
Hier past alleen medelijden!
Typisch voorbeeld van goedkope omgekeerde logica. Omdat er voorbeelden genoeg zijn van mensen die hun hele lang al roken en [nog] geen kanker hebben wordt de schadelijkheid hiervan ontkent.
Brand schreeuwen? Geenszins. Een mening die niet overeenkomt met de meeste rokers? Alleszins.
QM
Typisch voorbeeld van goedkope omgekeerde logica. Omdat er voorbeelden genoeg zijn van mensen die hun hele lang al roken en [nog] geen kanker hebben wordt de schadelijkheid hiervan ontkent.
Brand schreeuwen? Geenszins. Een mening die niet overeenkomt met de meeste rokers? Alleszins.
QM
Ik rook ook en koop de sigaretten voor 19 euro de slof, dit doen steeds meer mensen, dus de overheid gaat steeds meer geld verliezen op de accijns. De gemiddelde niet roker word ongeveer 10 jaar ouder dan een roker. De gemiddelde leeftijd in Nederland ligt op 75 jaar voordat je de pijp uit gaat, dus ik wordt maar 65 jaar. Ik betaal dus mijn hele leven aan mijn pensioen, maar ik kan er nooit van genieten. Ik mis dus 10 jaar lang, wat zal het zijn, 1500 euro per maand. Dat is 180.000 euro. En dan roepen ze dat ík de maatschappij geld kost. Voor dat geld kan ik aardig vaak bestraald worden, gedotterd en wat dies meer zij, niet dan ? Die zielige discussie over wel of niet roken, daar kom je toch niet uit, de anti's zijn erg radicaal en de rokers willen ook geen negatieve dingen horen over het roken. Maar het is een leuk tijdverdrijf om de niet rokers over de urine te jagen als je met argumenten komt die, als je er goed over na denkt, nergens op slaan. Dat je niet mag roken in openbare gebouwen vind ik overigens terecht. Het ergste vind ik dat mensen kritiek hebben op het feit dat ik thuis rook, we hebben nog geen kinderen, en roken beide, wie val ik daar mee lastig ? Of heeft behang ook gevoel ?
Ja QM, ik kan er ook niets aan doen, dat er ook vele mensen zijn die kanker krijgen terwijl men nog nooit gerookt heeft.Typisch voorbeeld van goedkope omgekeerde logica. Omdat er voorbeelden genoeg zijn van mensen die hun hele lang al roken en [nog] geen kanker hebben wordt de schadelijkheid hiervan ontkent.
Ik weet alleen, dat er nu ook onderlinge irritatie op de werkvloer onstaat, dit omdat er in Den Haag weer zonodig iets moet worden bedacht om mensen tegen elkaar uit te spelen.
En wanneer iedereen in Nederland morgen stopt met roken, dan schreeuwen ze in Den Haag om financiele hulp, want daar gaat veel accijns naar toe.
Er zijn meerdere zaken die slecht voor de gezondheid zijn en één daarvan is roken.
Maar ik vind alles zo langzamerhand prima een ieder doet toch maar waar hij zelf zin in heeft, verdraagzaamheid is tot het dieptepunt gedaald en men speelt elkaar alleen nog de zwarte Piet toe.
Met deze huidige regering waarin de C van cristelijk zit, krijgen we nog nieuwe tien geboden, waarvan de eerste zal zijn:
1 Gij zult niet roken in het aangezicht van den ander