LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie weet hoe het wél moet..???

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Lichtje

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Lichtje »

Uh :idea: :?: :!: groet :idea:

NUISHETMENENS

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door NUISHETMENENS »

Uh groet
Laten we de hele zooi nu eens omdraaien.
Wij willen toch transparantie?
Laten de RIB'S die er voor de mensen zijn eens transparant zijn.
En laat de welgewilde gegevens nu eens en voor altijd aan de mensen zien hier op het forum:
Weten we gelijk wie wat presteerd en kunnen we hun daarop beoordelen.
Zij worden tenslotte zwaar betaald, wat als een molensteen om de Nederlandse electoraat hangt....











Ps:ben bang dat er geen één RIB reageert
En laten we niet te vroeg juichen om al die tientallen RIB'S die hier dan hun prestaties vanaf 2002 tot heden gaan beargumenteren!!
Ben benieuwd :!: :!:

Lichtje

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Lichtje »

Dan moet je wel helder :idea: zijn in wat je precieswilt zien.
offe.. wil je 100% zien. Dat gaat natuurlijk nooit, want dan zouden tomaatje en langhaar ook allang werk hebben.
Wees nou eindelijk eens helder....WAT WIL JE! :?: :idea:

Jan Jurk

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Inderdaad Nuishetmenens: wat wil je zien? En hoe wil je meten of iemand ondanks of dankij een RIB een baan heeft gevonden? Ten opzichte van welke andere groep? Een beetje roepen om cijfers kan ik ook hoor. Specifieker please!

Oude Rot
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:57

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Al eerder heeft op dit forum een verwijzing gestaan naar RIB resultaten. Stel daar dan eens concrete vragen over, misschien dat er dan (naast de echt allang herkende ''rotgevallen'' die aan de orde zijn geweest, wat er daarnaast aan ''algemene'' onvrede is. Ik denk zelf dat het er 2 zijn, t.w. gedwongen afschatten en hup- gelijk naar een RIB, dat dus eerst aan opvang en rouwverwerking moet doen en voor de andere groep juist niet (die haten dat) en daarvoor zou een RIB een bak vol mooie baantjes beschikbaar moeten hebben MET de garantie dat een werkgever ze niet af mag wijzen. Sorry dat ik even uit mn slof schiet, maar wees nou eens duidelijk.... er wordt heel erg gepingpongd zonder de kern te raken! :wink:

Jan Jurk

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

...maar uw analyse, oude rot, is bijzonder treffend. Hulde
Groet JJ

tyred

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door tyred »

Hallo .

Wie zich afvraagt waarom er weinig reactie`s te melden zijn over reintergratie..

Een belangrijk oorzaak is namelijk dat het grootste deel van de mensen teziek uit de wao-worden gezet.

Dat reintergratie ( + cwi) bedrijven ook niet weten wat ze met je aanmoeten....geen opstart kunnen maken..
Gewoon omdat er geen mogenlijkheden zijn..

Zelf inmiddels twee afwijzingen liggen...cwi onderneemt geen enkele actie.
Ik heb geen kwalifiserend onderzoeks gesprek gehad... er hoeft geen controle plaats te vinden qua solliciteren.
Mijn inschrijving verloopt schriftelijk......om mij te ontlasten...

Kijk dat is de andere kant van de medaille......

sterkte met vinden van possitieve berichten...

tyred

koebeer

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door koebeer »

Ik zou graag wat willen toevoegen aan de discussie. Ik heb geen ervaring met fora en heb ook niet alle reacties gelezen (wel een aantal). Uit sommige reacties haal ik boosheid/bitterheid. Ik kan me daar veel bij voorstellen, vanwege wat ik allemaal heb moeten meemaken de laatse 3 jaren.

Ik kwam in een reingratie traject terecht omdat ik na een ziekbed en ontslag door reorganisatie voor 50% in de WAO kwam en voor de ander helft weer werk moest gaan zoeken.

Eerst even dit: Er waren enkele zeer goede onderdelen. De contactpersoon was heel persoonlijk en de eerste "cursus" (over onze kwaliteiten/competenties ontdekken en deze onder woorden brengen in een CV/gesprek) was heel leerzaam. Dat heeft me goed gedaan en zal me misschien ook nog wel van pas komen.

Waar ik echter veel moeite mee heb, is dat er erg weinig parttime vacatures zijn (zelfs niet in de grote stad). Als ze er al zijn, zijn ze voornamelijk gericht op vrouwen die niet fulltime willen werken. Als middeloudere man die niet meer zijn oude funktie kan doen is er weinig beschikbaar. En dan moet ik uit die vacatures ook nog gaan selecteren waarvoor ik wel geschikt ben.
Ik weet dat het reintegratieburo (Agens) contacten met bedrijven heeft. Er zijn waarschijnlijk bedrijven die het buro benaderen met vacatures. Toch ben ik nooit door het buro benaderd met een vacature en dat is nu juist wat ik erg op prijs zou stellen (concrete hulp bij het vinden van vacatures/werkgevers). Het CWI helpt mij als gedeeltelijk WAOer ook al niet.
Bij alle sollicitatie die ik zelf doe, wordt stevast gevraagd, waarom ik pt wil werken. Liegen is misschien onverstandig, maar vertellen dat ik voor 50% in de WAO zit, betekend einde sollicitatie. Ik ben zelfs al enkele keren gevraagd wat er dan met mij aan de hand is.
Ik wordt erg onzeker van dat soort vragen en zou daarom liever in contact komen met werkgevers die al weten dat ze met een WAOer/reintegreerder te maken hebben, via zo'n reintegratie buro.

Verder wil ik nog even kwijt, dat van al mijn collega's die twee jaar geleden door de reorganisatie hun baan kwijtraakten en in een reintegratie traject terecht kwamen, er niet een een positieve feedback te melden had. Ik was zelf de enige met was positievere reacties.

Ook vond ik de opmerking (ondanks de knipoog) van Lodi "te druk met klagen misschien", niet erg productief.

tomaatje

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door tomaatje »

Tjsa liegen bij een sollicitatie waarom niet!, tijdens een sollicitatie gesprek zal een werkgever ook niet alles vertellen. Meestal komje er wel achter als je er werkt hoe de vork echt in de steel zit.

Meestal als ik vacatures zie die na een tijdje weer verschijnen met dezelfde functie dan is er meestal wel iets aan de hand. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd te zijn.

Gelukkig doe ik altijd wat background research naar zo'n bedrijf voordat ik de moeite neem om te sollciteren. Tegenwoordig met internet ben je er gauw al achter hoe het er in zo'n bedrijf aan toe gaat.

En kijk laten we de rollen is omdraaien stel dat jij werkgever bent en ik iemand die in de WAO zit of langdurig werkloos bent en je hebt genoeg keuze uit sollicitanten dan neem je natuurlijk de gene met de meeste ervaring,kennis,en diploma's. Dus een beetje liegen in je cv of op sollicitatie kan beslist geen kwaad. Als je de waarheid zegt is het ook niet goed en als je de waarheid niet zegt is het ook weer niet goed.

Lichtje

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Lichtje »

Bij alle sollicitatie die ik zelf doe, wordt stevast gevraagd, waarom ik pt wil werken. Liegen is misschien onverstandig, maar vertellen dat ik voor 50% in de WAO zit, betekend einde sollicitatie.
Ik kan je garanderen als oud-PZ er (gepensioneerd) dat het heel veel voordelen kan hebben om gewoon te vertellen waarom je die WAO hebt en OF je in staat bent om die andere 50% voor 110% in te vullen, kortom, of je zoveel motivatie en rest-kennis en ervaring hebt, dat je ''prijs'' daardoor aantrekkelijk wordt. Gevoegd aan het feit dat je ook nog eens risico-vrij tegen ziekte verzekerd bent en de werkgever 5 jaar lang van het UWV een evt ziekte vergoed krijgt. Als ik je op een leugen betrapte lag je er gelijk uit! :idea:

tomaatje

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ach een bedrijf "werkgever" "iemand van PZ" kan de zaken ook mooier laten doen voorkomen dan ze echt zijn en zal ook niet 110% alles vertellen. Als ik er achter zou komen dat er behoorlijk was loos is ben ik ook gelijk weg. Gelukkig voor het bedrijf en heel erg gelukkig voor mij. Uit eigen ervaring weet ik dan ook dat zo'n berijf het niet lang trekt en uiteindelijk falliet gaat.

En tegenwoordig worden regerenties toch al niet meer goed nagetrokken.

tomaatje

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door tomaatje »

En trouwens iemand zoals ik die een "gat " in zn CV heeft wordt tegenwoordig toch al niet meer gauw aangenomen. Bij 3 maanden werkloos zijn heb je al te weinig werkervaring meer.

Mensen die al jaren in de bijstand zitten en toch graag willen werken worden toch ook niet meer aangenomen.

En dan hebben we het nog niet gehad over hoe je als bijstandsgerechtigde/werkloze tegenwoordig wordt behandeld door UZB's en bedrijven die niet eens de moeite voor je nemen en je behandelen als oud vuil.

Jan Jurk

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Kortom tomaat, blij dus dat er RIB's zijn die de weinige kansen nog proberen te benutten begrijp ik? :D

tomaatje

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door tomaatje »

Soryy maar ik ben vandaag op soll.gespek geweest en voor volgende week heb ik ook een uitnodiging. Nog steeds zonder hulp van een RIB of consulent gedaan. Alleen een beetje geluk heb ik nodig.

Heeft mijn RIB consulente me op de vacatures gewezen dacht het niet, En aan mijn brieven ligt het ook niet. Ok Mijn CV ziet er iets mooier uit dan het lijkt maar ach.

Kortom ik kan het zonder RIB ook wel af.

de tips en trucs haal ik wel van het inernet.

Jan Jurk

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Nou, in ieder geval een gemeend succes gewenst.

Maar dat jij het alleen af kan (?), wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt hoor.
En misschien had je nóg eerder succes gehad als je (goed) was bijgestaan.
Of niet natuurlijk, want dat komt ook voor.

In ieder geval succes.

tomaatje

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door tomaatje »

Dank Jan Jurk,

Ik zie mijn soll met vol vertrouwen tegemoet.
Aan mij zal het in iedergeval niet liggen.

Gesloten