LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puzzelparty Oplichters

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
OttoParts
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006 01:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door OttoParts »

Hierbij roep ik alle gebruikers die in bezit zijn van een Nummer Melder
voor de telefoon op, deze te controleren na verdachte gesprekken.
Vaak genoeg zijn malafide bedrijven ervaren in het ontduiken van allerlei fatsoensregels zoals U eerder heeft kunnen lezen in dit forum topic.. daargelaten dat "Bonafide" bedrijven vaak genoeg geen verantwoording nemen voor enigerlei gebruik van hun naam; al dan niet door derden of medewerkers.. keurig te woord staan of niet: misleiding blijft misleiding!

viooltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2006 23:13

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door viooltje »

Hallo Dicken Tattoo,

Bij mij ging het ook om het hondenvoer van Amivita Pets Energy. Ben benieuwd wat voor reactie er komt van het lab als je het hebt laten onderzoeken! Laat je het weten? Ik vertrouw het voor geen rooie cent meer.

Bij mij was na maanden en maanden de 4,95 afgeschreven en een hele tijd later kreeg ik het pakje thuisgestuurd. Ik ga die troep niet aan mijn hond geven, dus heb het per omgaande retour gezonden en opgezegd. De 4,95 heb ik terug laten storten en het nummer laten blokkeren...

Op dergelijke telefoontjes en aanbiedingen reageer ik echt nooit meer!
Bij mij staat de nummermelder trouwens altijd op nummer onbekend of 0000000000 wanneer zulke bedrijven bellen.

Gr viooltje

timcindy
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2006 13:52

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door timcindy »

Hoi hoi
Ook wij hebben gereageerd op dat aanbod van puzzelparty. Jammer genoeg...
We hebben gebeld en gemaild en gedaan, maar we kregen geen gehoor/reactie. Dus heb ik de 29,95 die door hun van mijn rekening was afgehouden, meteen terug laten halen. En vanaf toen heb ik geen boekjes meer ontvangen en ook geen incasso's meer gezien van hun.
Groet,
Tim en Cindy

jkruize
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006 17:00

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jkruize »

Ook ik heb het geld laten retourneren. Dat gaat goed. Maar hoe pakken we ze?
Massaal brieven sturen naar hun antwoordnummer?
Medewerkers boycotten?
Bombrieven versturen?
Aandacht van de politiek?

dorine
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2006 18:51

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door dorine »

Ook ik ben er in getrapt en heb 4,95 laten afschrijven voor een nooit ontvangen puzzelboek...
Ik ben van plan om aangifte te doen.

Doen jullie dit ook?

jkruize
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006 17:00

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jkruize »

Ik doe mee, maar dan moeten we dat organiseren. Minimaal 1000 aangiftes.

dorine
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2006 18:51

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door dorine »

Hoe wil je er zoveel verzamelen?

jkruize
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006 17:00

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jkruize »

We openen een website en een rekening. Iedereen die meedoet, stort .. euro. vervolgens communiceren we via de website (email) wanneer we welke actie doen

dorine
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2006 18:51

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door dorine »

Ik ga niet nog meer geld over (laten) schrijven als je het niet erg vind ;)

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb gelukkig nog geen troep van ze ontvangen, maar ondersteun in principe wel alle ludieke akties om die firma op kosten te jagen. Behalve uiteraard bombrieven, wat waarschijnlijk als grapje bedoeld was.

Zet hier eens het antwoordnummer neer.


Wanneer je post stuurt naar hun antwoordnummer, dan moetzen zij dus de porto betalen. Wanneer iedereen nu eens 10 brieven naar ze verstuurt, betalen ze per stuk 1 ongeveer 1 euro, dus per persoon kost het ze al 10 euro. Wanneer er nu 100 mensen dat doen, dan moeten ze al 1000 euro voor niets uitgeven.

Dan heb ik het over het tarief van een gewone brief tot 20 gram. Om maar te zwijgen van een zwaardere zending. (Tip: maak het niet te zwaar, je wil de TNT-bezorger immers geen hernia bezorgen).

jkruize
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006 17:00

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jkruize »

(Uiteraard zijn die bombrieven niet serieus).
Ik stel voor dat iedereen 25 enveloppen op de bus doet.
Om te weten hoeveel we al hebben, houden we dat bij. Als iedereen die het doet even reageert, dan weten we gelijk de stand.

MAXIEM

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Zakelijke gegevens Puzzelparty:

Adres puzzelparty:
PuzzelParty, Postbus 121, 4850 AC Ulvenhout
Antwoordnummer 25509, 4850 WH Ulvenhout
040-2302450

Zoek zelf ook eens op:

http://sw.detelefoongids.nl/search_web/ ... oresultwho
of
Puzzelparty/Puzzelrijk
Postbus 256
5680 AG BEST
tel nr: 040 230 24 05

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bron: Mister_Fiscus

http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... #post13539

Bent U lid geworden van Puzzelparty/Puzzelrijk en wilt U er vanaf?
Bent U waarschijnlijk het slachtoffer van de mogelijk malafide pratijken van genoemd bedrijf?

Dan raad ik U het volgende aan te doen:

Als U wilt, kunt U een selectieve blokkade indienen voor één of meerdere rekeningnummers van Puzzelparty/Puzzelrijk.
Het bedrijf wat namens genoemde partijen incasseert, heet Global Collect Services B.V. en is gevestigd aan de Polarisavenue 41 te Hoofddorp.

G.C.S. B.V. incasseert onder de noemer "Puzzelparty NL" of "Puzzelrijk NL" bedragen van EUR 4,95 danwel EUR 29,95.
De rekeningen die voor de ontvangst gebruikt worden zijn:
43.37.76.927 (Bank) en P000272649 (Giro/Postbank).

Vraag bij Uw bank naar een blokkade voor deze rekeningnummers en het erbij behorende bedrijf Global Collect Services B.V.
Vraag ook om een zgn. rode kaart (2x). Deze kunt U invullen en naar zowel G.C.S. als Puzzelrijk opsturen. Hiermee zijn alle machtigingen van de beide ondernemingen geblokkeerd.

Is er van Uw rekening reeds een bedrag afgeschreven, dan heeft U het recht om dit te laten terugboeken, oftewel storneren. U heeft hiervoor tot 30 dagen na afboeking de tijd.

Stuur tevens een aangetekende brief naar Puzzelparty/Puzzelrijk waarin U duidelijk aangeeft Uw lidmaatschap per ommegaande op te zeggen en Uw machtiging voor automatisch incasso direct in te trekken.
Belangrijk is dat U deze brief dateert! Desgewenst kunt U er een eigen referentie bij noteren. U mag Uw bank een kopie van deze brief sturen.

Geeft Puzzelparty/Puzzelrijk hier geen gehoor aan, dan zijn zij officieel in overtreding. De overeenkomst is immers schriftelijk ontbonden. Hiervoor is wettelijk gezien maar één partij nodig; U als schuldenaar.

U kunt proberen om Puzzelparty/Puzzelrijk te bellen. Dit kunt U hoogstwaarschijnlijk het beste doen direct na de openingstijd van 9:00. Een aantal telefoonnummers:

040-2302405 (meest recent)
040-2302484
0800-2355435

Indien U een medewerker aan de lijn krijgt, vermeldt U onder de noemer van Uw klantnummer (verifieer bij de medewerker dat Uw gegevens juist in hun systeem staan) dat U per ommegaande het lidmaatschap en de machtiging intrekt.

In principe heeft een dergelijke mondelinge ontbinding evenveel recht als een schriftelijke ontbinding. Het is echter alleen moeilijker om aan te tonen dat U dit heeft gedaan.

Veel succes,
Met de meeste Hoogachting,

Mister Fiscus

Consumentenbond
Tros Radar
Internetoplichting
Vara Kassa

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukses, groeten, Maxiem.

Note:

het kan ook zijn:

Antwoordnummer 10037 5300 VB Zaltbommel
of
Antwoordnummer 14514 5126 ZT Gilze

Let op: alle gegevens van deze "firma" kunnen gedateerd zijn!!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mensen, bovenstaande gegevens moeten voldoende aanknopingspunten opleveren om ze de grond te heet onder de voeten te maken. Heb echter niet de illusie dat ze ervan onder de indruk zullen zijn, want zodra ze er lucht van krijgen dat ze via een gerichte actie van boze consumenten het vuur aan de schenen wordt gelegd, veranderen ze hun naam, en eventueel hun antwoordnummer, en beginnen ze van voren af aan.

Een set enveloppen van 25 of 50 stuks kost bij de wibra 1 of 2 euro. Je schrijft je er mottig aan, maar het levert ze dus een schadepost op van ongeveer 1 euro per ontvangen envelop. Maal 100 is dat toch een aardig resultaat, lijkt me. En als ze verhaal komen halen?

Doen ze niet.

rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door rnijwening »

Ik ben er ook ingestonken en ik hoop dat er bij mij maar 1 keer wordt afgeschreven Ook ik heb niets ontvangen Hopelijk blijft het bij deze 4,95
Riet

dorine
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2006 18:51

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door dorine »

Is het niet zo dat je op een antwoordnummer de post niet hoeft aan te nemen?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Lijkt me niet, want TNT-post maakt kosten door die post te vervoeren. e afzender betaalt niet, de ontvanger dient te betalen. Bij mijn weten hebben dergelijke acties in het verleden al eens succes gehad bij onder meer Garant-O-Matic. Die hebben zich een tijdlang koest gehouden na zo'n aktie, Het was nog in het guldentijdperk, ik had in 1 envelop mijn telefoonnummer verstopt, en prompt hingen ze aan de telefoon, met de vraag wat voor flauwe aktie dit was.

Ik herinnerde ze netjes aan hun eigen flauwe aktie, waarbij me ze voortdurend grote geldprijzen beloofden, en dat ik dat een beetje zat was. Nooit meer last van ze gehad.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door edmoor »

Komt me bekend voor.
Op die manier ben ik ook van zo'n club afgekomen.
Gewoon terugpakken op hun eigen manier.

rx6cfaaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2006 11:09

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door rx6cfaaa »

allen bedankt!

ik kreeg ook zo'n mail in mijn postvak...
toch een beetje verdacht met die 4,95
en na een beetje speuren op het internet kwam ik op dit forum terecht!

de rest hoef ik niet uit te leggen lijkt me...
bericht meteen gewist!

Dus nogmaals THANKS!

jkruize
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006 17:00

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jkruize »

Dat weet Tros radar wel. Denk ik.

JayT
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2006 18:48

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door JayT »

Ik snap niet dat iedereen zo tegen puzzelrijk is...het zijn ontzettend aardige mensen en ik heb hier in huis een mooie SONY televisie staan, en....AHUM!!!! WAT ZEG IK NU???!!!! Het is het vervelendste hoopje tuig van de buitenste richel ( :evil: zo dat wilde ff kwijt) dat op allerlei manieren probeert mensen geld afhandig te maken! Puzzelrijk, puzzeldit, puzzeldat...ik ben een groot puzzelliefhebber en deze lamlullen vergallen het gepuzzel van ieder weldenkend persoon. Ik heb die brief gekregen met die SONY breedbeeldgeval en zag in een oplichtingsprogramma toevallig enkele dagen voor ik de brief kreeg dat het EERST verstandig is om even op google of iets soortgelijks de naam in te typen van de zogenaamde afzender. Nou...ik heb het geweten. Binnen een fractie van een seconde had ik de brief verscheurd in mijn handen liggen. Maar dat er naast mij zoveel gedupeerden zijn...ik zie overal pagina's vol van deze reacties alleen over dat stomme puzzelrijk enzo....en naarmate ik meer lees, ik steeds meer afgrijzen krijg.
Dus tip: Kijk eerst ff op een zoekmachine of vraag vrienden of familie, VOORDAT je ingaat op deze - zo zou je het kunnen noemen - gespamde oplichting! (al ga ik ervan uit dat iedereen niet op zijn achterhoofd is gevallen en hoop ik dat deze tip dus reeds uitgevoerd is). Raak niet verblind door de 'beloftes' en praatjes in de brief, mail, telefoon, weet ik het!

Conclusie: de mensen van dat idiote puzzelrijk zijn de grootste stakkers omdat ze niet op een eerlijke manier geld willen verdienen.
Zoals een president eens zei: "Justice will prevail."

p.s. Misschien een leuke slogan voor de 'volgende oplichtingsronde'? (het onderwerp) :P

Gesloten