LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Ik vind deze best wel interessant:

http://mlmwaarheid.50megs.com/test.htm

Als je naar alle punten kijkt en vergelijkt met veel mensen die met MLM bezig zijn, zul je zien dat zeker - ik zal het niet overdrijven - 89.999% werkt volgens deze criteria.

Ik pik er ff 1 punt uit. Dit punt hamert Jan al jaren op:
Compensatie: Is het mogelijk met alleen verkopen een redelijk inkomen (bijvoorbeeld modaal) op te bouwen of ligt de nadruk op het werven van distributeurs?
Hoe verhoudt de compensatie zich tussen jou en je upline?
Verkopen levert genoeg op en/of ik ontvang méér over een verkoop dan mijn upline.
Prima!
bij producten MLM is dit een vereiste. Jan hamert hier al tijden op. MAAR dat werd hem niet gelooft. Serge zet het op zijn Site. Ik vind het geweldig!

Hier nog 1. FF gekeken naar Energetix:
Prijs: Als je alleen producten verkoopt, kun je hierop dan genoeg marge halen voor een redelijke winst, of is de prijs dan te hoog ten opzichte van de concurrentie?
De inkoopprijs die ik betaal is laag genoeg om een redelijke winstmarge te kunnen berekenen.
Prima!
Ik vergelijk Energetix ff met zijn grootste concurrenten: Nikken > goedkooste simpele sieraad ± € 65,- tot € ???? over de rest spreek ik niet. DE biostabil: Begint vanaf € 119,- enz. enz.
Bij EX: Min. Verkoopwaarde: € 6,- - Max. € 159,-

winstmarge per product: 20% - max 40% en afhankelijk van maandelijkse verkoop 45%

Nog een leuk puntje:
Ondersteuning:
Is je upline (met name je sponsor) er voor je als je hem nodig hebt? Zijn trainingen en andere business tools gratis (zoals in traditionele bedrijven)? Ze staan altijd voor me klaar, training en dergelijken zijn gratis.
Prima!
Ik spreek weer alleen over EnergetiX. Trainingen zelf zijn altijd gratis. Wel zorgen we voor gezamelijk eten waar iedereen zelf voor moet betalen voor een minimale prijs. Tevens vragen we een vergoeding voor de zaalhuur incl. drinken. Ik wil niet alle kosten zelf betalen. Toch?

Daarbij kan idere downline bij ons terecht met vragen, problemen enz. mbt EnergetiX. Mits ze dit doen op normale tijden en ze zelf eerst hebben geprobeerd tot een oplossing te komen. Downliners zijn geen kinderen die je aan het handje moet meenemen. een beetje EI (Eigen Initiatief) mag wel verlangd worden. Toch?

Op alle punten zal het uitkomen mbt Energetix tot een prima.

GreetZ en bedankt,

Alex van Breemen

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Econometrist »

Wel Alex, dit is voor zover ik me kan herinneren de eerste redelijke bijdrage die we van jou zien. Als jij stelt dat je in staat bent van de marges op je eigen verkopen je eigen broek op te houden en daarvoor niet aangewezen bent op de inkomsten uit downline dan valt daarmee het belangrijkste bezwaar weg. Dan schrik ik nog wel van de hoogte van de marges die ik als klant moet betalen, maar in jouw produktcategorie en klanttype werkt het waarschijnlijk alleen nog maar beter naarmate de artikelen duurder worden.
Het zal daarom zeker niet bij elk type produkt werken. Maar we wisten dan ook al dat mlm alleen bij bepaalde types produkten wordt gehanteerd. Eenvoudige retail produkten kom je er niet tegen.
Daarbij kan idere downline bij ons terecht met vragen, problemen enz. mbt EnergetiX.
Ja, alleen moeten het dan niet het soort vragen zijn die je hier enige tijd geleden t.a.v. jouw produkten te verwerken kreeg.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Huj is 1 keer naar een meeting geweest van een bedrijf en daarvanuit begrijpt hij MLM, knap hoor!!!!!!!!!!!!!!
Oh, het wordt nu weer over de andere boeg gegooid; MLM is zooooo ingewikkeld, het duurt jaaaaaaaaaaren voor je het begrijpt...
http://mlmwaarheid.50megs.com/test.htm
Als je naar alle punten kijkt en vergelijkt met veel mensen die met MLM bezig zijn, zul je zien dat zeker - ik zal het niet overdrijven - 89.999% werkt volgens deze criteria.
Je weet hoe dat werkt he, met zulke testen: garbage in = garbage out.
bij producten MLM is dit een vereiste. Jan hamert hier al tijden op. MAAR dat werd hem niet gelooft. Serge zet het op zijn Site. Ik vind het geweldig!
Hoe geweldig wordt het als je de cijfers invult? Hoeveel moet je verkopen voor een modaal inkomen? En dan hebben we het natuurlijk over netto he, dus ex alle gemaakte onkosten. Hoeveel flessen schoonmaakmiddel moet Jan verkopen? Hoeveel sieraden moet jij verkopen? Zijn die aantallen realistisch haalbaar? Let wel, we hebben het NIET over groepsomzetten e.d. he, dus puur alleen maar je eigen verkopen.
Ik vergelijk Energetix ff met zijn grootste concurrenten: Nikken > goedkooste simpele sieraad ± € 65,- tot € ???? over de rest spreek ik niet. DE biostabil: Begint vanaf € 119,- enz. enz.
Bij EX: Min. Verkoopwaarde: € 6,- - Max. € 159,-
Hoe verhoudt het goedkoopste sieraad van Nikken zich met die van jou? Over welk type hebben we het? Zijn het beiden kettinkjes bijvoorbeeld? Hoeveel edelmetaal zit erin verwerk? Kortom hebben we het over volstrekt gelijkwaardige producten? Je kunt niet een gouden biostabil vergelijken met een verzilverde oorbel, dat is wat ik bedoel.
winstmarge per product: 20% - max 40% en afhankelijk van maandelijkse verkoop 45%
Wat is de gemiddelde prijs per verkocht product?
Ik spreek weer alleen over EnergetiX. Trainingen zelf zijn altijd gratis. Wel zorgen we voor gezamelijk eten waar iedereen zelf voor moet betalen voor een minimale prijs. Tevens vragen we een vergoeding voor de zaalhuur incl. drinken. Ik wil niet alle kosten zelf betalen. Toch?
Hebben we het nu over door het bedrijf georganiseerde trainingen of over door jou (je "team") georganiseerd?

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door MicheLM »

Oh, het wordt nu weer over de andere boeg gegooid; MLM is zooooo ingewikkeld, het duurt jaaaaaaaaaaren voor je het begrijpt...
Beste knul,
Het is ook niet moeilijk, de meesten snappen het in 1 keer wel, een enkeling doet er wat langer over.
Met een plaat voor je kop duurt het een eeuwigheid.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Het is ook niet moeilijk, de meesten snappen het in 1 keer wel, een enkeling doet er wat langer over.
Dus nu is het weer zooooo simpel, iedereeeeeeeeeeen kan het...
Met een plaat voor je kop duurt het een eeuwigheid.
Waarom kunnen MLM'ers niet gewoon accepteren dat er mensen zijn die het snappen, maar het TOCH een slecht systeem vinden? Is de arrogantie zo groot dat het waanidee is ontstaan dat iemand die het snapt het wel goed MOET vinden? Beweer je daarmee dat 98% van de bevolking een plaat voor z'n kop heeft? Of is het misschien andersom, en heeft 2% een plaat voor z'n kop?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@Serge,

Zie deze link: http://beta.prikpagina.nl/read.php?f=48 ... 09&t=15653

Hier staat precies wat ik verdien. Op de rest mag je ook nog commentaar geven.

Kwalitatief zijn de EnergetiX sieraden van een betere en hogere kwaliteit dan de Sieraden van Nikken en zelfs de biostabil.

Bij Energetix is het basismateriaal edelstaal. Daarbij kunnen armbanden, kettingen enz. Goldplated, silverplated of rhodiumplated zijn. Net als Nikken en de biostabil.

Prijsverhouding Nikken > Energetix. Bij Nikken is het goedkoopste een Armband, Bij Energetix een Hangertje. Kijk op de websites en vergelijk!

Gemiddelde verkoopprijs per product is ???? Weet ik niet. Heb ik niet uitgerekend en ik heb daar tot nu toe geen behoefte toe gehad. Onze meest verkochte producten zitten in de prijsklasse van € 28,- tot € 159,- Meestal hebben we kombinatieverkopen. Bijv. 1 Hanger voor € 11,50 + 1 ketting voor € 31,-. enz. enz.

Trainingen in Nederland worden gegeven door Mij en mijn partner en andere mensen die wij daarvoor uitnodigen.
Daarbij gebruiken we door Energetix goedgekeurde en aangeleverde materialen. Zelfs voor trainingen die gegeven worden door Energetix in duitsland wordt alleen een zaalbijdrage gevraagd.

FF terugkomend op trainingen die door mij georganiseerd worden: Mocht de zaalbijdrages van de consulenten meer zijn dan de kosten wordt het "teveel" betaalde gedoneerd aan een goed doel of we gaan met z'n alle er een leuke en gezellige naavond van maken. De keus is aan de consulenten. Tot nu toe heeft het goe doel gewonnen.

Pas als Energetix ziet dat het hier loopt en gaat volgens procedures en regels zijn ze eventueel bereidt om zelf trainingen in Nederland te komen geven.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Zie deze link: http://beta.prikpagina.nl/read.php?f=48 ... 09&t=15653

Hier staat precies wat ik verdien. Op de rest mag je ook nog commentaar geven.
Dat was de vraag niet. Ik heb geen idee hoe de opbouw van jouw inkomen er uitziet (ik neem aan dat je een downline hebt?). Ik zei in het vorige bericht al dat het ging om puur je eigen verkopen.
Kwalitatief zijn de EnergetiX sieraden van een betere en hogere kwaliteit dan de Sieraden van Nikken en zelfs de biostabil.
Dat roepen ze bij wasmiddelenreclames ook altijd ;-)
Bij Energetix is het basismateriaal edelstaal. Daarbij kunnen armbanden, kettingen enz. Goldplated, silverplated of rhodiumplated zijn. Net als Nikken en de biostabil. Prijsverhouding Nikken > Energetix. Bij Nikken is het goedkoopste een Armband, Bij Energetix een Hangertje. Kijk op de websites en vergelijk!
Ik heb Nikken even bekeken, maar kan daar geen prijzen vinden? Wel op Energetix overigens. Ik heb overigens te weinig verstand van sieraden om een goede vergelijking te kunnen maken.
Gemiddelde verkoopprijs per product is ???? Weet ik niet. Heb ik niet uitgerekend en ik heb daar tot nu toe geen behoefte toe gehad. Onze meest verkochte producten zitten in de prijsklasse van € 28,- tot € 159,- Meestal hebben we kombinatieverkopen. Bijv. 1 Hanger voor € 11,50 + 1 ketting voor € 31,-. enz. enz.
Dus laten we het eens houden op zo'n 50 euro? Stel op basis van 20% marge. Das dan 10 euro per verkoop. Voor een inkomen van 1500 euro moet je dan 150 stuks verkopen. Let wel, per maand. En dan gaan we ook uit van 0 euro kosten. Wat verder redenerend (onbewijsbaar, ik weet het), hoe vaak koopt dezelfde klant op korte termijn weer iets? Als ik naar mensen in mijn omgeving kijk lopen er niet veel met 5 armbanden en 10 kettingen om hun nek. Hoeveel klanten ga je op jaarbasis af?!
Trainingen in Nederland worden gegeven door Mij en mijn partner en andere mensen die wij daarvoor uitnodigen.
Je hoort bij de eersten in Nederland?

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Maar we wisten dan ook al dat mlm alleen bij bepaalde types produkten wordt gehanteerd. Eenvoudige retail produkten kom je er niet tegen.
PLEEG TOCH EEN KEER ONDERZOEK.....

Zakt jullie eigen broek daar nou OOK niet van af....!

Iedere keer krijg je WEER op je flikker omdat je uitspraken doet die nergens op slaan.......:?

Zeep, tandpasta, koffie, gampoo, scheerschuim, autowas......
Geen ''eenvoudige retailprodukten:?:?:?
(Klopt wel een beetje....:)
UITZONDERLIJK hoge kwaliteit....., DUBBEL zo duur... en gaan 4 KEER ZO LANG mee.....:D)

JvE

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Econometrist »

mlm-koffie, Jan? Is verder alles goed met je?

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

mlm-koffie, Jan? Is verder alles goed met je?
Ja....:)
En 400 soorten thee.......

Hoezo.....:? Ga je soms serieus onderzoek doen.....?

JvE

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Dat was de vraag niet. Ik heb geen idee hoe de opbouw van jouw inkomen er uitziet (ik neem aan dat je een downline hebt?). Ik zei in het vorige bericht al dat het ging om puur je eigen verkopen.
Ja Serge ik heb een downline.

En ja het zijn allen maar eigen verkopen via Beurzen, thuispresentaties en internet.

Je krijgt antwoord op je vraag, en nog verzin je er wat bij.

Om maar meteen maar te vertellen: Gemiddeld is mijn commisie over mijn downline € 400,-

Daardoor stijgt dus mijn gemiddeld netto uurloon in mijn berekening op het MLM prikbord?
Dat roepen ze bij wasmiddelenreclames ook altijd
Klopt! Alleen zijn daar 75% van de producten van dezelfde fabrikant.
En wasmiddelen zijn geen sieraden. Appels met Peren :wink: ?
Ik heb Nikken even bekeken, maar kan daar geen prijzen vinden? Wel op Energetix overigens. Ik heb overigens te weinig verstand van sieraden om een goede vergelijking te kunnen maken.
Wat zegt je gevoel? Ga je liever voor Nikken, De biostabil of Energetix?
En openheid van prijzen = Tof. Zelfs jet marketingplan staat op de website open en bloot!!
hoe vaak koopt dezelfde klant op korte termijn weer iets?
We hebben klanten die kopen 1 a 2 keer per maand opnieuw iets bij ons. Ze verzamelen bijv. een setje of ze gaan voor de verschillende combinaties. We hebben zelfs klanten die kopen iedere maand een sieraad voor zich, vrienden of familie. dus laten we het houden op gemiddeld 1 keer per kwartaal per klant. Mijns inziens is dat reeel!
Hoeveel klanten ga je op jaarbasis af?!
*Gemiddeld 2 thuispresentaties per maand.
*gemiddeld 3 beurzen (Parabeurzen, sieradenbeurzen, trendbeurzen enz) per maand.
*gemiddeld 50 internet verkopen wereldwijd per maand!

Daarbij gaan we niet leuren. dat laat ik aan de jehova's over :wink:

We maken wel reclame op internet, regionale weekkranten, staan op de grotere beurzen als Huishoudbeurs, Margrietbeurs, Etosbeurs, Lentebeurs M'tricht enz. En daar bedoel ik iedere Energetix consulent mee die ik ken!
Je hoort bij de eersten in Nederland?
Nee! Wel bij diegene die zien dat goede training noodzakelijk is. Als er maar wat wordt rondgebralt gooi je je eigen ramen en dat van de rest van de Energetix consulenten in. Kijk naar de verhalen mbt Harvard enz.
Laatst gewijzigd door E-nergetix op 15 nov 2005 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Econometrist »

Ja....
En 400 soorten thee.......

Hoezo..... Ga je soms serieus onderzoek doen.....?
Jazeker. Gezien mijn aanzienlijke koffieconsumptie, en de in de mlm gangbare hoge kwaliteit en scherpe prijzen zou ik graag wat meer informatie ontvangen. Kan jij me helpen aan de contactgegevens van een koffie-IBO?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Ja Serge ik heb een downline. En ja het zijn allen maar eigen verkopen via Beurzen, thuispresentaties en internet. Je krijgt antwoord op je vraag, en nog verzin je er wat bij.
Omdat je niet duidelijk en consistent bent in je antwoorden. Nu weet ik namelijk nog steeds niet wat je nou met je eigen verkopen verdient. Want je zegt:
Om maar meteen maar te vertellen: Gemiddeld is mijn commisie over mijn downline € 400,-
Dus ontvang je nu per maand 1100, 1500 of 1900?
Quote: Dat roepen ze bij wasmiddelenreclames ook altijd
Klopt! Alleen zijn daar 75% van de producten van dezelfde fabrikant.
En wasmiddelen zijn geen sieraden. Appels met Peren ?
Nee, geen vergelijking. Alleen de realisatie dat ieder bedrijf beweert dat haar producten beter zijn dan die van de concurrent.
Wat zegt je gevoel? Ga je liever voor Nikken, De biostabil of Energetix?
Geen van drieen aangezien ik niet in de gezondheidsbevorderende werking van magneetjes geloof.
En openheid van prijzen = Tof. Zelfs jet marketingplan staat op de website open en bloot!!
Geweldig. Echt wereldschokkend :-)
Quote: hoe vaak koopt dezelfde klant op korte termijn weer iets?
We hebben klanten die kopen 1 a 2 keer per maand opnieuw iets bij ons. Ze verzamelen bijv. een setje of ze gaan voor de verschillende combinaties. We hebben zelfs klanten die kopen iedere maand een sieraad voor zich, vrienden of familie. dus laten we het houden op gemiddeld 1 keer per kwartaal per klant. Mijns inziens is dat reeel!
Dus uitgaande van een op korte termijn relatief stabiele klantengroep, in combinatie met de al voorgestelde marge van 10 euro per product en een aankoop van 1 stuk per klant per kwartaal, kom je voor een maandsalaris van 1500 euro op een totaal benodigd aantal klanten van zo'n:

1500 euro / 10 euro = 150 stuks te verkopen.
Per maand koopt een klant 1/3, dus 3 x 150 = 450 klanten
Lijkt mij behoorlijk veel? (ben me bewust van de tekortkomingen van de berekening, tis een voorbeeld)
Quote: Hoeveel klanten ga je op jaarbasis af?!
*Gemiddeld 2 thuispresentaties per maand.
*gemiddeld 3 beurzen (Parabeurzen, sieradenbeurzen, trendbeurzen enz) per maand.
*gemiddeld 50 internet verkopen wereldwijd per maand!
Hoe zit het met de kostenkant? Benzine, standplaats, verzendkosten enzovoorts? Enig idee van de hitrate?
Quote: Je hoort bij de eersten in Nederland?
Nee! Wel bij diegene die zien dat goede training noodzakelijk is. Als er maar wat wordt rondgebralt gooi je je eigen ramen en dat van de rest van de Energetix consulenten in. Kijk naar de verhalen mbt Harvard enz.
Hoeveel verkopers zijn er inmiddels? Wat is het totale inkomen? Hoe is de verdeling?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Dus ontvang je nu per maand 1100, 1500 of 1900?
€ 1500 + € 400 = € ????

Het staat er echt dat die € 1500,- puur verkopen zijn van mijzelf. Gemiddeld.
En ja het zijn allen maar eigen verkopen via Beurzen, thuispresentaties en internet
Sorry, wie leest er niet wat er staat? :wink:
1500 euro / 10 euro = 150 stuks te verkopen.
Per maand koopt een klant 1/3, dus 3 x 150 = 450 klanten
Lijkt mij behoorlijk veel? (ben me bewust van de tekortkomingen van de berekening, tis een voorbeeld)
Als je per artikel 1 klant kiest wel. Ik weet dat het een voorbeeld is.

Kijk eens maar de wijzes waarop ik Energetix sieraden verkoop.
25% via internet (Nog) 35% via thuispresentaties en 40% via Beurzen.

De rest blijf ik je ff schuldig. Druk, druk, druk

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Hoe zit het met de kostenkant? Benzine, standplaats, verzendkosten enzovoorts? Enig idee van de hitrate?
Kostenkant:

*Benzine ±€ 0,50 liter we rijden op gas!
*Standplaats gem. € 45,-
*Verzendkosten zijn voor de klant. Wij sturen binnen Nederland en België altijd alles aangetekend. Voor beide partijen extra zekerheid!
*Telefoonkosten € 0,00. We bellen via Tiscali.
* Kosten webshop € 10,- /maand
Enz.
Enz.

Hitrate: ± 300 bezoekers per dag/ Dit is een schatting. Als ik kijk naar de PR in google staan we erg hoog!
Hoeveel verkopers zijn er inmiddels? Wat is het totale inkomen? Hoe is de verdeling?
Aantal verkopers in Nederland ± 300. De rest van de Wereld: ????
Totale inkomen: ?????? Wat ik wel weet is dat Energetix Vorig jaar (Hun 3e jaar) ± € 60,- miljoen heeft omgezet.
Verdeling ?????

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door jurrien »

Prachtig dit soort berekeningen. Over de kosten van de auto noemt hij alleen de prijs van het gas,Terwijl je natuurlijk alle andere kosten ook dient te rekenen. De kilometerprijs van een auto zijn Brandstof/verzekering /wegenbelasting/ onderhoud/afschrijving/ slijtage enz.Dan kom je op een heel ander plaatje uit, en zal het eerder rond de € 1.50.-/€2.00.- per gereden kilometer komen.En ook dat je gratis belt, Dit kan nooit zo wezen, ergens ook al zit het in het internet of zo kost bellen geld. Kortom, Zo heb ik nog niet iets berekend gehad. Duidelijk geen zakelijk inzicht.
Jurrien

ps Hoorde ook dat sommige mensen geen verzendkosten betalen,
Dit kwam voor rek , verzender?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Je denkt toch niet dat ik hier mijn totale kostenposten ga neerpennen?

Er zijn duidelijk meer kosten die we maken, maar de grootse kosten posten heb ik niet!

Geen Personeel. Geen bedrijfspand, Geen Magazijn, enz.

Daarbij maak ik wel gebruik van de vele afrekposten mbt de belastingen:

zoals KM-Vergoeding, Telefoonkosten, Internet, eten, Representatiekosten, Scholingskosten en ga maar door.

Zeg dat mijn totale autokosten € 7.500,- op jaar basis zijn. (Reeel?)
Dan zijn je kosten per kilometer als je 40.000km rijdt: € 0.18/km

Kilometervergoeding via de Belasting € 0.18/km

MAW: DE belasting betaalt mijn auto!!

Hoezo geen zakelijk inzicht? :lol:


GreetZ,

Alex van Breemen
www.e-nergetix.be

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Het staat er echt dat die € 1500,- puur verkopen zijn van mijzelf. Gemiddeld.
Ok, had het niet zo duidelijk zien staan, zal mijn fout wel zijn.
Quote: Per maand koopt een klant 1/3, dus 3 x 150 = 450 klanten

Als je per artikel 1 klant kiest wel. Ik weet dat het een voorbeeld is.
Kijk eens maar de wijzes waarop ik Energetix sieraden verkoop.
25% via internet (Nog) 35% via thuispresentaties en 40% via Beurzen.
Zegt me nog niets eigelijk :)
Met name niet over de potentie van de markt e.d. Lijkt me trouwens wel lachen om met 50 Energetix-stands op een beurs te staan...
Kostenkant: *Benzine ±€ 0,50 liter we rijden op gas!
Ik bedoelde natuurlijk het totaal. Wat een auto per km kost kan iedereen uitrekenen, maar hoeveel alloceer je aan een verkocht artikel bijvoorbeeld?
*Standplaats gem. € 45,-
*Verzendkosten zijn voor de klant. Wij sturen binnen Nederland en België altijd alles aangetekend. Voor beide partijen extra zekerheid!
*Telefoonkosten € 0,00. We bellen via Tiscali.
* Kosten webshop € 10,- /maand
Dus? Je weet neem ik aan wel ongeveer hoeveel artikelen je per maand verkoopt en wat je kosten per maand zijn? Vertel?
Hitrate: ± 300 bezoekers per dag/ Dit is een schatting. Als ik kijk naar de PR in google staan we erg hoog!
Ik bedoelde het aantal klanten dat daadwerkelijk iets koopt ten opzichte van het totaal dat je (aan)spreekt.
Quote: Hoeveel verkopers zijn er inmiddels? Wat is het totale inkomen? Hoe is de verdeling?

Aantal verkopers in Nederland ± 300. De rest van de Wereld: ????
Totale inkomen: ?????? Wat ik wel weet is dat Energetix Vorig jaar (Hun 3e jaar) ± € 60,- miljoen heeft omgezet.
Verdeling ?????
Zijn toch allemaal getallen die ik als potentieel verkoper zou willen weten en die jij me zo zou moeten kunnen vertellen. Ik moet toch een inschatting kunnen maken hoe aantrekkelijk de business is? Dan zijn zaken als aantal verkopers, totale markt, potentieel marktaandeel, uitgekeerde bedragen e.d. van belang.
Zeg dat mijn totale autokosten € 7.500,- op jaar basis zijn. (Reeel?) Dan zijn je kosten per kilometer als je 40.000km rijdt: € 0.18/km Kilometervergoeding via de Belasting € 0.18/km
Dus niet reeel. Ik ken echt NIEMAND die evenveel vergoeding krijgt als dat zijn auto kost. Zo dom is de overheid nou ook weer niet.

ondernemer_
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 apr 2005 21:59

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door ondernemer_ »

Dus niet reeel. Ik ken echt NIEMAND die evenveel vergoeding krijgt als dat zijn auto kost. Zo dom is de overheid nou ook weer niet
En toch mag je 18ct per kilometer aan kosten rekenen terwijl de werkelijke kosten lager KUNNEN zijn. Als je inderdaad op benzine 80.000 kilometer gaat rijden, ja ben je duurder uit.

Ik doe dit al jaren zo. Heb onlangs nog controle gehad van de belasting en het was prima in orde.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

En toch mag je 18ct per kilometer aan kosten rekenen terwijl de werkelijke kosten lager KUNNEN zijn. Als je inderdaad op benzine 80.000 kilometer gaat rijden, ja ben je duurder uit.
Ik doe dit al jaren zo. Heb onlangs nog controle gehad van de belasting en het was prima in orde
Waar het mij om ging was dat het bijna onmogelijk is om voor 18 cent per kilometer te rijden. Dus of je hebt een superlichte, superzuinige auto, of je zit jezelf rijk te rekenen.

Gesloten