LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Henrice »

De producten van AMway hebben een 100% opname in het lichaam, daar waar andere producten tot maximaal 70 % opname komen, Dit zijn dingen die allemaal zijn getest en dus een reden om de suppletie van AMway te gebruiken.

100 % opname is onmogelijk, is ook niet te testen.

Schoen
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2006 15:28

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Schoen »

Eerst even voorop, nee ik volg het WHJE programma niet.

Voor de een werkt het ene dieet of programma, voor een ander niet of een ander programma.
Programma's en dieeten moeten ook gevoelsmatig bij je passen. Als dat niet zo is zul je snel afhaken.

Wat mij stoort aan de opmerkingen van "koop dit niet" "doe dat niet" is dat het zo lekker ongenuanceerd is. Ieder heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening maar laat een ander ook in zijn waarde.

Welk programma je ook zou volgen, zei het Herbalife, Weight Watchers, ... , ... of Weet Hoe Je eet. Er is altijd iemand die het bedacht heeft en ervoor betaald krijgt. Of er wordt verdiend aan bijeenkomsten/abonementen, boeken en recepten of aan shakes/maaltijdvervangers/aanvullingen. Zo zit onze wereld nou eenmaal in elkaar, voor niets gaat de zon op.

Daarbij zou je als ik het goed lees kun je het WHJE programma ook doen zonder Amway te spekken maar door je lokale reformzaak oid te spekken - aldanniet met hetzelfde resultaat -. Da's dan ieders eigen keuze.

Voor iedereen die WHJE of welk ander programma dan ook volgt: Hou vol als het voor je werkt en succes gewenst.

ggggast
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2006 13:42

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door ggggast »

Ik heb het dieet gedaan maar door lichamelijke en geestelijke klachten heb ik behoorlijke vraagtekens bij dit dieet gekregen.

Ten eerste het positieve nieuws: Ik ben wel afgevallen 7 kilo totaal in 6 weken. Mijn BMI is van 25,4 naar 23,4 - ik heb dus nooit echt overgewicht gehad...................
maar mijn hele hormoonhuishouden is van slag, daardoor ben ik erg neerslachtig geworden en heb last van wisselende stemmingen.
Ben de eerste week WHJE begonnen met menstrueren terwijl dat amper 14 dagen geleden was - vervolgens 70 dagen niet meer gemenstrueerd??

Moest en moet nog steeds laxeermiddelen nemen (zoals 80% van de WHJE-ers). Bijna iedereen heeft last van obstipatie en ondanks dat ik nu al 6 weken gestopt ben heb ik daar nog steeds last van!! Heb ik dankzij dit dieet luie darmen gekregen en moet hoelang moet ik nog aan de laxeermiddelen blijven????

hier wat reacties waar wij dus nooit een echt antwoord op gehad hebben (jaja er zijn meer mensen met vragen)!!

Voor de niet WHJE-ers - wij moeten dagelijks
3x vitaminepil nemen (daily)
3x vezel kauw tablet
3x visolie capsule
3x schep proteinepoeder
(de prijzen per pot(je) liggen tussen de E 20,- en E 30,- en gaan met deze hoeveelheden Héél snel leeg)


Wie weet waarom je zoveel visoliecapsules op een dag moet nemen? Wat is de gedachte hierachter? Volgens het etiket moet je dagelijks één capsule innemen. Bij het programma kassa was een internist die het gebruik van visoliecapsules zelfs afraadt omdat ze schadelijk kunnen zijn! En wij dan met onze al 10x meer werkende stoffen 3x daags????
Ik begin me zo langzaam af te vragen of we niet teveel van alles slikken.
Zo heb ik ook mijn twijfels over de vezelcapsules. Na zes weken moet je toch een keer schoon zijn en voor een goede stoelgang werken ze al helemaal niet. Het grootste gros heeft last van obstipatie! Om het programma succesvol te doen slagen is het echt nodig om je supplementen volgens voorschrift in te nemen zegt men, maar wie weet wat de achterliggende gedachte hiervan is?
Bedankt alvast voor jullie reacties.


hieronder nog een stukje over soja:

Lieve medelijnsters, Ik heb op internet een aantal artikelen gevonden over het gebruik in de westerse wereld van soyaprodukten. Volgens onderzoeken zou het erg ongezond zijn die produkten, zoals soyamelk en zeker soya-eiwitten e.d. te gebruiken. De hersenen zouden eerder verouderen en het zou kankerverwekkend zijn. Voor babies en jonge kinderen zou het helemaal slecht zijn omdat de hormoonhuishouding erdoor in de war raakt. Er zitten stoffen in soya, die ongeveer het zelfde zijn als oestrogenen. Graag hoor ik jullie mening. Door soya te gebruiken dacht ik gezond bezig te zijn, nu begin ik te twijfelen.

- Er is aangetoond dat teveel visolie schadelijk is, wat is hierop de reactie van WHJE? Ons is ook nog verteld dat de visolie zo duur is omdat er in vergelijking met bijv. kruidvat visoliepillen wel tot 10x meer werkzame stoffen in deze pillen zit - dit bericht verontrust ons nog meer.

- Op alle potjes staat duidelijk MAX DOSIS 1 st. PER DAG NIET OVERSCHRIJDEN, wij slikken er 3? voor de meeste vitaminen etc. kan dit geen kwaad die plas je wel uit echter er zijn ook vitaminen en mineralen die in te grote mate innemen wel degelijk kwaad kunnen. Van bepaalde vitaminen/mineralen krijgen we teweinig binnen maar van sommige (welke in eiwitten zitten) juist heel veel
Hoe zit dat? en als het dan geen kwaad kan is deze hoeveelheid werkelijk nodig?

- Volgens de goedemorgenberichten heb je een slechte stoelgang door de reinigende werking van de vezeltabletten, er zijn echter mensen in die al 6 tot zelfs 12 weken of langer vezeltabletten slikken, je zou dan toch een keer schoon moeten zijn en zou de stoelgang toch een keer op gang moeten komen?

Onderstaand nog een stukje gekopieerd van het forum:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg heb getwijfeld voor ik met dit dieet begon (jaja, ik mag het geen dieet noemen). Het druisde in tegen alles wat me gezond leek. Vlees en vis eet ik al jaren niet, maar ook heb ik nooit geloofd dat zuivel en eieren goed zijn voor de mens. Een aantal jaren heb ik die helemaal niet gegeten, en voelde ik me erg goed. De laatste jaren at ik ze vrij beperkt, maar was ik wel verslaafd aan kaas (kon zo een hele verpakking brie of kaas wegwerken). Soja at ik wel, maar niet overmatig, omdat er berichten zijn dat teveel soja tot allerlei ellende kan leiden als nierstenen en kanker. Al deze dingen zijn juist waar dit dieet hoofdzakelijk uit bestaat. En dan zo weinig groente, fruit en volkorenprodukten? Maar ongezonde synthetische zoetstof mag dan weer wel? En daar bovenop het idee dat ik in mijn voeding zo veel tekort zou komen dat ik dat met supplementen zou moeten aanvullen??


Deze vragen hebben wij ook al naar WHJE gestuurd maar krijgen daar geen antwoord op. Zodra je het programma niet meer toejubelt of een beetje kritisch wordt willen ze niks meer van je weten!

Iedereen kan "begeleidster(??)"worden, het is gewoon een andere naam voor verkoopster niet meer niet minder. Ze doen het overkomen alsof het dietisten zijn maar dat is BESLIST niet waar.
Mijn begeleidster was 2 weken eerder begonnen met het programma dan mij en wist en weet nog steeds nergens geen antwoord op.

Zo zouden er ook dokters en dieetisten erg over het programma te spreken zijn; echter geen enkele wil er zijn naam hieraan verbinden.
Bij de reacties op het WHJE forum zie je enkel positieve berichten, mijn berichten, met een paar vraagtekens zijn uiteraard NOOIT geplaatst.

Voor mij persoonlijk was het medicijn erger dan de kwaal, echter er zijn ook mensen die zich geweldig bij dit dieet voelen. Als je voor WHJE kiest hou dan dit in gedachten en blijf vooral kritisch als het om je gezondheid gaat!

Ik wil hier nog wel mijn respect uitspreken voor WHJE-er hier op het forum - zij is de enige die iets van zich laat horen. Van de rest krijg je nooit geen antwoord!

dragonnet
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2006 01:06

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door dragonnet »

Ik ben zelf inderdaad 20 kilo afgevallen in een half jaar met whje.
Dit door mijn voedingspatroon compleet om te gooien, en... voedingssupplementen te gebruiken. Dit kost uiteraard weer genoeg centen.

Ben er een half jaar geleden mee gestopt omdat ik op het juiste gewicht zat. Verder gegaan zonder supplementen, maar wel met hetzelfde voedingspatroon. Nu weer een half jaar verder gekomen zit ik weer op mijn oude gewicht. Dus... Ik ga nu met behulp van een dietiste aan de gang om opnieuw 20 kilo af te vallen. Gewoon op de enige echte verantwoorde manier zonder achterlijk hoge kosten en met normale producten.

Het enige wat ik aan hou van de whje regels is:
2 liter water per dag
geen alcohol (af en toe een glaasje)
geen frisdrank
thee en koffie zonder suiker en melk
en om de 2,5 á 3 uur wat nuttigen.

En uiteraard fitnessen om de dag minimaal een uurtje.

Groetjes Dragonnet.

PS mijn dietiste was niet te spreken over het dieet. dit omdat je inderdaad alleen met de supplementen aan je dagelijkse hoeveelheid benodigdheden komt.

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

En daar was ik weer... ;-)


Voeding die je neemt tijdens het programma, zijn gewone producten, daar is niks mis mee en dat geeft ook geen klachten.

De problemen (hormonen/ ontlasting enz) komen door het ontgiften van je lichaam. Afvalstoffen zitten opgeslagen in vetcellen en met het afvallen komen die vrij.
Aan de ene kant vervelend dat het die klachten oplevert, aan de andere kant kun je je ook afvragen wat het in je lichaam gaat doen als het blijft zitten.


Het zijn bijwerkingen die horen bij het ontgiften van je lichaam. Ook de menstruatiestoornissen. Dit heeft tijd nodig en gaat echt over!

Voor obstipatie moet je geen laxeermiddelen nemen. Neem psylliumvezels daar worden je darmen niet lui van!
De obstipatie wordt echt minder.. Ik ben in november begonnen en heb ook maanden last gehad. Toch merk ik dat het beter wordt. Heel vervelend maar wel verklaarbaar. Je eet weinig verzadigde vetten, en weinig koolhydraten. In combinatie met het ontgiften van je lichaam kun je last krijgen van obstipatie, wat trouwens prima met de psylliumvezels is op te lossen.

De hoeveelheden die op de supplementen staan zijn bij een normaal voedingspatroon. Omdat je relatief weinig groente, fruit en granen eet, is het nodig om de tekorten aan te vullen met de supplementen, in deze hoeveelheden. De hoeveelheid die op de potjes staat is een onderhoudsdosering. Het is nodig om je lichaam in balans te krijgen en te houden..


Er is niet aangetoond dat visolie schadelijk is, er is iemand die dat vermoeden heeft en dat verteld heeft bij kassa. Je moet dan denken aan de volgorde:

Hypothese - onderzoek - theorie - wet.

Het merendeel van alle "meningen" valt onder theorie.
Wetenschappelijk onderzoek wil niet alleen zeggen dubbelblind langlopend. Dat kan ook niet. Onderzoek kan ook betekenen: literatuuronderzoek, dus wat is door anderen onderzocht.

Duik in de literatuur over voeding en over alles is iets te zeggen.
Er zijn geen vaststaande natuurwetten, zelfs de schijf van vijf is onlangs aangepast omdat die waarheid alweer achterhaald is. Dit geldt voor visolie, soja, maar ook melkproducten, suiker, aspartaam enz.. Verdiep je in de artikelen en je zult merken: Het is een kwestie van: Wat geloof je?

Bij whje is het een zaak van: luister naar je lichaam! Hoe voel je je? Het grootste deel voelt zich veel energieker en fitter naar verloop van tijd..
(Ik heb eerder 76 kilo gewogen maar had toen beduidend minder energie.. Ik geloof in het nut van ontgiften.. )

Zolang je afvalt blijf je afvalstoffen produceren. Dus het is niet zo dat je darmen na 6 weken schoon zijn en het klaar is. Je zult aan je ontlasting merken dat je darmen beduidend schoner worden.. Maar zolang je vet verbrand zul je afvalstoffen kwijt raken.
Het stukje over de reden dat je met whje bent begonnen. Misschien kun je dat toch nog eens uitleggen? Waarom heb je eigenlijk voor WHJE gekozen? Had je last van klachten waardoor je uiteindelijk koos om iets aan je eetwijze te veranderen? Als je je helemaal top voelde zou je ws niet zijn begonnen.

Het zou fantastisch zijn als mensen alleen maar groente, volkorenprodukten en fruit zouden eten, maar helaas is niks minder waar. Het lichaam is jaren lang vergiftigd met suikers, vetten, kleurstoffen en andere ongezonde dingen. Het relatief weinig eten aan groenten, fruit en volkorenprodukten wordt dus aangevuld dmv supplementen. En de afvalstoffen die zullen moeten worden afgevoerd, wil je je beter gaan voelen.


Wij zijn beslist niet voor synthetische zoetstof. Het gebruik van Burg limo light of Slimpie wordt in feite niet geadviseerd. Men adviseert Diaran. Het moet alleen wel leefbaar blijven. Je kunt willen dat iedereen aan de geitenyoghurt gaat, en de biologische onbespoten groenten, maar dat is niet haalbaar. Het is kiezen uit het minst kwade, en ook voor de zoetstoffen geldt: MET MATE! En liever niet..

De bedoeling bij vragen is dat je die bij je begeleidster neerlegt, en dus niet bij de officiele site. Tenzij je een klacht hebt natuurlijk, en reken maar dat daar iets mee gedaan wordt! Naar de problemen met ontlasting wordt ook zeer serieus gekeken!

Op bovenstaande vragen zal iedere begeleidster je antwoordt moeten geven. Dit zijn inhoudelijke vragen en prima te beantwoorden.

Wat moeilijker is, is wanneer iemand ontgiftingsverschijnselen heeft en onmiddelijk stopt. En dan roepen: het werkt niet.. Bij klachten kan ik alleen maar adviseren, overleg met je begeleidster, kijk samen naar een oplossing. Niet gelijk opgeven, maar zoeken naar de mogelijkheden. Is je begeleidster niet goed? Zoek een ander.. Als je bij degene geen goed gevoel hebt ging ik echt op zoek naar iemand anders die je kan helpen. Je hebt na een startpakket recht op begeleiding!

Het probleem met kritiek is dat het vaak uitloopt op enorme nikszeggende discussies. Ieder antwoord zorgt meestal voor 100 nieuwe vragen en daar is met de beste wil van de wereld niet tegenin te gaan. Als je een negatief gevoel hebt bij het programma, dan doe je het toch niet? Ga naar de Gimsel, koop daar alles onbespoten, biologisch en leef daarvan.. Daar is niks mis mee.


Bij whje ligt vaak het etiket dat het vaag is, toch zit daar wel een bepaalde gedachte achter. Dit is een programma dat (als men zich er voor 100% aanhoudt) werkt. Ben je begonnen en zit er een kink in de kabel, overleg dan met je begeleidster en zoek naar een oplossing die persoonlijk op jouw situatie is afgestemd.

Dus niet : Jij mag dit, en dat niet.. maar: Wat eet je, hoe reageer je daar op, wat is de conclusie? Hoe kunnen we het verbeteren..

Wij kunnen roepen dat het zo fantastisch is, maar het enige wat echt overkomt is, wanneer je ziet bij een familielid, kennis, vriend of goede buur dat het werkt. Dat iemand er stralend uit ziet, zich fit voelt en energiek, of kilo's is afgevallen. Daar kan geen reclame/ uitleg tegenop.

Hopelijk zijn je vragen zo een beetje beantwoord.
groetjes
Ingrid

[email protected]

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Inmiddels ben ik ruim 8 maanden bezig en 34 kilo kwijt..

Voel me nog steeds super, en al is dit nog geen langdurig resultaat en vind ik het roepen van dingen zoals: Ik word nooit meer dik een beetje de goden verzoeken. Maar laat ik het zo zeggen, ik zou niet weten waarom ik dit op zou geven, het bevalt me prima zo.

Haya
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2006 23:18

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Haya »

Hallo
Mijn vrouw wilde na de 2 zwangerschappen de overtollige kilootjes kwijt en ik was ook in de loop der jaren ook teveel aangekomen. Mijn richeltjes waren altijd te tellen tot voor kort het een dikke zwemband werd. Ik ben bijna 42 en heb altijd kunnen eten en drinken wat ik wilde omdat ik voldoende sportte. Plots was ik echter na de vakantie van vorig jaar 5 kilo aangekomen en die heb ik niet meer kwijt geraakt. Ik ben 1.92 en breed gebouwd. Altijd veel gesport, judo, fitness enz en woog op mijn 20ste rond de 96 kilo schoon aan de haak. In die dik 20 jaar daarna verandert je lichaam uiteraard wel en worden spieren eerder en sneller in vet omgezet. Ik woog afgelopen juni 108 kilo!!! Ik walgde van de zwembanden en wilde er vanaf. Een kennis die ik alleen ken als zijnde veel te zwaar en een levensgenieter was 13 kilo afgevallen met WHJE. En onze buurvrouw 15 kilo. De buurvrouw heeft het WHJE pakket aangevraagd enz en de kennis heeft de alternatieve producten in de hand genomen.
Omdat we allebei wilden beginnen en het geld ons niet op de rug groeit (4 kinderen totaal) hebben we gekozen voor de alternatieve route.
En nu na bijna 4 weken ben ik 8 kilo afgevallen en mijn vrouw 6 kilo.
Ik moet zeggen dat ik geen moment honger gehad heb en het alleszins meevalt. Natuurlijk moet ik af en toe even op mijn lippen bijten als er een biertje voor mijn neus staat o i d maar daar ben ik al overheen. Ik zie resultaat en ga nu gewoon door tot ik de 42 dgn heb afgerond. Broeken die me van de kont afzakken en centimeters die eraf vliegen met eigenlijk weinig moeite. De pillen is wel even wennen en zullen me nooit lekker bekomen maar de variatie aan eten is voldoende om een goede maaltijd klaar te maken.
Wel heb ik het gevoel veel minder energie te hebben en dat stoort me eigenlijk het meest nu. Als ik bv wil gaan mountainbiken dan ontbreekt me tijdens het fietsen de energie om een goede prestatie neer te zetten.
Mijn vraag nu aan WHJE-er is;

Komt dit door de afvalstoffen of zijn er nog andere factoren die een rol spelen?

Ik denk dat we momenteel wel gezond eten maar denk dat misschien na het afvallen en de totstandkoming van ons streefgewicht we wel meer koolhydraten gaan nemen om de energiestromen weer te gaan voelen.

Andere klachten zijn
- af en toe hoofdpijn (ja we drinken genoeg en niet te veel water)
- iets prikkelbaarder
- vermoeidheid
- af en toe duizelingen (mijn vrouw)


Wel dat was het eerst maar eens.
Ik ben benieuwd of er reacties op komen......

Een toch positief gestemde alernatieve WHJE-er

Nulla tenaci invia est via (voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar) :twisted:

selmay
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2006 14:55

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door selmay »

Een jaar geleden ben ik begonnen met WHJE.
Ik had een goede start gemaakt, in 6 weken 9 kilo kwijt, daarna nog een paar. Een jaar goed op gewicht gebleven, daarna kwamen de oude kilo's weer erg snel terug.
Helaas moet ik melden dat ik weer ongeveer op mijn oude gewicht zit.

In het begin veel last gehad van hoofdpijn en duizeligheid, 'tegeneten' van vis en eiwitten. Géén last van obstipatie gelukkig, maar ik nam (en neem) iedere ochtend een paar uitgeperste sinaasappels.
Bouillon hielp niet tegen de duizeligheid (advies begeleidster), wel extra koolhydraten.
De eerste ronde gedaan met supplementen van WHJE (=AMWAY), daarna gewoon bij drogist gekocht (zelfde resultaat en veeel goedkoper).
Mij was niet verteld dat AMWAY erachter zat (pyramide-organisatie), anders was ik er zeker NIET aan begonnen!

Het enige positieve waren de kilo's die eraf waren: met een lager gewicht voelde ik mij wat beter in mijn vel en wat beweeglijker.
Ook wordt je aangezet om meer te bewegen en dat is natuurlijk nooit fout.
Wat ik nu nog steeds doe is veel drinken, veel (vette) vis eten, weinig rijst, aardappels en pasta's. Verder at ik al veel groenten en 2 stuks fruit per dag, gebruik ik alleen olijfolie, drink geen koffie, rook niet.
Maar voor mij betekent op gewicht blijven: weinig warm eten, geen vlees, helemaal niet snoepen of andere 'foute' dingen eten, en dat is dus nooit iets bij de thee pakken, nooit friet of snacks etc.
Ik ben geen 'emo-eter', maar ik vind eten gewoon lekker. Dus dat betekent mijn hele leven gedwongen opletten met extra's.

Wat ik met bovenstaand stukje vooral wil zeggen is: pas je eet-patroon aan, snoep nooooit meer, als je je daar prettig bij voelt.
Laat maar eens een whje-er reageren die na jaren nog steeds op gewicht is...

dieetje
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2006 14:25

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door dieetje »

Hallo allemaal,
ook ik ben een enthousiast volger van 'weet hoe je eet'.
Ik ben sinds februari jl. bezig en 33 kg afgevallen.
Heb echt veel meer energie en ben veel vitaler.
Aangezien ik 2 kleine kindertjes heb is dat wel fijn.
Ik zag Dragonnet op dit forum staan en die vertelde dat alle kg er weer aanzitten.
Dragonnet ben ik al eerder tegengekomen (bij Flair of Margriet forum of zo..weet ik even niet meer).
Daar had ik ook al gereageerd.
Je bent er nl. zelf bij.
Je kunt nu eenmaal niet meteen weer alles gaan eten.
WHJE geeft ook aan, dat je dat heel langzaam op moet bouwen.
Van dat andere forum begreep ik dat hij/zij in ca 6 maanden(?) weer alles erbij had gegeten.
Dan heb je in mijn ogen toch iets niet goed gedaan hoor.
Misschien voel je je nu aangevallen, sorry daarvoor.
Maar ik heb mezelf voorgenomen dat ik niet meer dan 3 kilo mag groeien en dan grijp ik meteen in.
Dat gaat prima.
Door de week eet ik gewoon mijn normale dingen, alleen houd ik vol om dan geen aardappels/pasta etc te eten, maar wel extra broodje/fruitje etc.
Dan kan je in het weekend wel wat lekkers nemen enzo.
Maandag weer een opruimdag en zo hou je het makkelijk in het gareel.
Kijk, als je zoveel kilo bent afgevallen, dan heb je er blijkbaar aanleg voor om zwaarder te worden (ik in ieder geval wel).
Je zal dan moeten accepteren dat je gewoon 'levenslang' hebt en niet alle dagen maar alles kunt eten wat los en vast zit.

Ik hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot door deze reaktie...
maar ik wordt eerlijk gezegd een beetje moe van mensen die het WHJE-dieet de schuld geven van hun eigen zwakte.

gr Dieetje :oops:

ingridwiegers
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2006 17:17

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door ingridwiegers »

Ook ik heb meegedaan aan het weet hoe je eet programma. De resultaten zijn goed te noemen. Pas na dat ik betaald had ( een totaal pakket :persoonlijke begeleiding, 42 dagen de goedemorgen-berichten- een week lang niet gehad-,proteinepoeder,multivitaminentabletten en vezeltabletten, pakje granenkoffie, een minimixertje, meetlintje ,wat info en een boekje whje voor de som van ruim 250 euro!!!) kon ik mij via de begeleidster inloggen. Pas dan krijg je de recepten te lezen (deze kun je overigens goed printen), zie je een forumsite van de eigen leden en info. Alles gaat via de e-mail. Over de begeleiding had ik kennelijk hele andere verwachtingen dan mijn begeleidster. Gedurende de eerste 3 weken hebben we nauwelijks echt persoonlijk contact gehad
Op de informatieavond was ons niet duidelijk verteld dat na 29 dagen je opnieuw bij hun de speciale producten MOEST KOPEN die bij hun progragramma hoorde. Omdat ik dat niet wilde , na veel ge-mail (nu kon het ineens wel!) weigerde de begeleidster mij verder te begeleiden en ben ik van hun site gehaald terwijl ik pas op dag 29 zit en nog 13 dagen recht zou hebben op begeleiding. Bij deze gang van zaken zet ik toch mijn vraagtekens. Een manier van eten staat en valt toch niet met de producten van een speciaal merk? Het voelt bij mij als puur winstbejag. Iemand had het over het pyramideprincipe: HELEMAAL WAAR!!! Let dus goed op waar je aan begint!!

dieetje
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2006 14:25

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door dieetje »

Blijkbaar is dat dus heel verschillend per begeleidster.
Met mijn begeleidster heb ik elke dag email contact en af en toe belt ze mij.
Ze pusht mij niet om producten te kopen. Natuurlijk stimuleert ze het wel, maar het is ook haar 'winkeltje', dus dat begrijp ik prima.
Maar als ik het anders wil, is dat ook goed.
Ze blijft mij gewoon begeleiden hoor, ook nu ik al ruim een half jaar bezig ben.
Verder ben ik super tevreden over de begeleiding in het algemeen.
Maar ik hoor wel vaker dingen (op dit soort forums), over andere begeleiders, waar je inderdaad je vraagtekens bij kunt zetten.
Heel vervelend als je zo'n negatieve ervaring hebt, want het werkt super...
:lol:

ingridwiegers
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2006 17:17

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door ingridwiegers »

Dieetje, je hebt gelijk: het whje programma werkt prima. Jammer dat de begeleidsters zo veel verschillen van kwaliteit .Jij hebt geluk gehad of ik pech waardoor ik toch met een kater blijf zitten omdat ik het idee had dat het ook anders kan . Dat zie ik dus bij jou. Ik ga ook gewoon door met het programma maar helaas dan zonder hulp want ik wil niet gedwongen worden om producten tegen mijn zin in aan te schaffen.

dieetje
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2006 14:25

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door dieetje »

Als je het boekje hebt, waar alles instaat, dan kun je toch ook gewoon het programma volgen?
Uiteindelijk moet je het toch zelf doen nietwaar.
En eigenlijk weten we allemaal wel wat we niet goed doen....
maar als je hulp nodig hebt of tips of even ondersteuning...
je geeft maar een gil hoor.
Ik kijk hier af en toe wel even of er iets is geschreven!

Ik was toevallig vanmorgen nog bij mijn begeleidster en heb dit 'voorval' ook opgenoemd.
Ze zei, dat zij zelf nooit mensen zal pushen om dit te kopen. Ze probeert het wel te stimuleren, maar als ze merkt dat iemand niet wil...ook prima.
Zelf had ze een hele batterij staan aan flesjes en doosjes van Amway.
En door het hele huis (handzeep, koffie, wc verfrisser etc) vind je de produkten...
grappig om te zien.


Succes

ingridwiegers
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2006 17:17

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door ingridwiegers »

Je moet het inderdaad eigenlijk zelf doen en m.b.v. de lijsten en het boekje lukt het me prima.Bedankt voor de aangeboden hulp. Aardig van je!!

dieetje
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2006 14:25

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door dieetje »

Ach, uiteindelijk hebben we toch allemaal hetzelfde doel...afvallen!
En aangezien je alle spullen al in huis hebt, kunnen we elkaar beter ondersteunen in onze strijd...toch?
Af en toe tips uitwisselen of even een steuntje in de rug...
soms handig.
In ieder geval veel succes!

:lol:

mazzeltjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2006 11:34

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door mazzeltjes »

Ik ben dus 1 van de succes verhalen:
Mijn verhaal start op 6 november 2005.
Het verhaal wat daarvoor hoort in het kort: Diabetes type 2, 3x dgs novorapid,1x dgs insulatard, 2 bloeddruktabletten, overgewicht.

Ik heb, vrij impulsief, op 4 november een pakket besteld om te gaan afrekenen met overgewicht. 6 november erg sceptisch begonnen want de succesverhalen op de website hadden een hoog "achterkant van een tijdschrift" gehalte. Alles positief, geen klachten en kilo's weg!
Lijnpoging nr ?? (ik ben de tel kwijt)

Het programma is gebaseerd op 10.000 stappen per dag, veel eiwitten, weinig khd en suppletie in de vorm van proteine poeder, visolie, vitaminen en vezeltabletten.

Een soort Atkins, maar minder vet, een soort Southbeach maar met brood, fruit en groente.

Mijn huisarts even kort uitgelegd wat ik ging doen en mijn mmol flink gecontroleerd de eerste dagen...

En nu komt dan het succesverhaal; en dat uit eigen ervaring...

Binnen 1 week duizelig; mmol goed (ik was al aan het verlagen met insuline de eerste paar dagen)dus wat is er aan de hand? Huisarts gevraagd en waarempel! Bloeddruk naar beneden! 1 tablet eraf... mmol weer lager, weer insuline eenheden geminderd...
Na 2 weken: 2e tablet eraf bij een bloeddruk van 110/70!! (ipv 145/95 bij 2 tabletten!)

Lekker doorgaan; fitter worden, minder insuline tot ik overdag niets meer spuit! De insulatard uiteindelijk van 55 naar 7 eenheden!!!!

Internist, dietiste, en diab. verpleegkundige afspraak (mijn halfjaarlijkse APK zoals ik het noem)
Ze staan alledrie perplex! Bloeduitslagen goed, figuur wordt beter!

Internist wilde even wachten met evt aanpassing van medicatie tot mijn volgende APK maar ik hoopte op tabletten ipv insuline...

Mijn gewicht is gedaald van 96,3 naar 78,3 en ik ben al 6 maanden stabiel op dat gewicht!

Ondertussen de cursus gedaan om ook mensen te mogen begeleiden en met veel enthousiasme sta ik hier 100% voor...

Nu ben ik eind september weer op APK geweest en voila: GEEN INSULINE meer!

Voor vragen mag je altijd mailen: [email protected]

Er wordt momenteel door de harde groei en succes van het programma een nieuwe schifting gemaakt bij begeleiders. De kwaliteit moet gewaarborgd blijven... en helaas zijn er ook "verkeerde" begeleiders.

Ikzelf ben altijd eerlijk tegen mijn klanten; ik push niet met andere AMWAY producten, ik ben nl begeleidster van WHJE, geen verkoopster van AMWAY. Ik zie AMWAY dus ook puur als leverancier! Dat is waarschijnlijk niet echt marketing gericht... jammer dan! Ik wil mensen helpen (het is niet mijn kostwinning!)
Ik heb een baan van 12 uur in de gezondheidszorg en een eigen webwinkel in kinderkleding en alles bij elkaar een 60 uur per week bezig! WHJE begeleiding is puur omdat mensen toch blijven vragen hoe ik als bourgondische-altijd-lijnende-brabantse het nu wel voor mekaar heb gekregen...

Ik ben geen dietiste, gewichtsconsulente, verkoopster of wat dan ook
Ik ben ervaringsdeskundige en hoop dat anderen ook enthousiast worden en er baat bij hebben!

Succes allemaal!!

Groetjes Annemiek

dieetje
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2006 14:25

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door dieetje »

Hoi Annemiek,

wat een verhaal.
Geweldig toch, dat je zo veel baat kunt hebben bij zo'n dieet.
En volgens mij ben jij een begeleidster zoals die zou horen te zijn!
Dus niet pushen, maar inderdaad mensen willen helpen.
Mijn begeleidster is dus net zo.
Ik ben heel blij dat ik destijds heb gekozen voor weet hoe je eet!
Ook ik ben veel fitter en van al mijn gezondheidsklachten af!
Hopelijk kunnen we veel mensen enthousiasmeren met onze verhalen...

succes (ben je overigens van www.mazzeltjes.nl?)

gr dieetje

mazzeltjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2006 11:34

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door mazzeltjes »

ja, dat ben ik...

Jomi5
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2006 20:42

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Jomi5 »

Ik kijk eigenlijk een beetje op van de reactie's die ik hier zie over het dieet weet hoe je eet.
Ik wou eigenlijk wel een keer met het dieet whje gaan beginnen alleen is het me nu te duur en ik moet er echt voor sparen omdat we weinig te besteden hebben.

Ik heb al zitten denken om het zelf te proberen met andere middelen maar je moet inderdaad het boekje hebben zoals Ingrid al beschrijft en die krijg je alleen als je gaat starten met het pakket.
En ik ken geen mensen die dit dieet doen dus weet ik niet wat voor boekje het is.

Hoe hebben jullie dat gedaan Haya als ik vragen mag?

Anders zou ik eerst kijken of het dieet wel wat voor me zou zijn dat kan natuurlijk ook nog dat het niet bij je past.
Jammer dat er verder zo weinig over bekend word gemaakt en alles zo geheim moet gaan.

Jomi

iby
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2005 20:04

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door iby »

Ik wil even reageren op het laatste berichtje.
Bij dit gezondheidsprogramma gaan ze niet uit van alleen dierlijke eiwitten, maar zeker ook de plantaardige.
Ook volkoren brood, groente en fruit wordt gegeten.
Het is een goed uitgebalanceerd programma.
Water, mits niet meer dan 2½ liter is voor iedereen gezond.
Om het lichaam in balans te brengen gebruiken ze tijdeljk voedingssupplementen.
Hopelijk ben je gerust gesteld.

Gesloten