LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Woekerprijzen concertkaartjes
Re: Woekerprijzen concertkaartjes
Even terzijde, maar dat Mojo zo'n beetje alle concerten in Nederland regelt kan natuurlijk ook niet gezond zijn.
Maar dan moet je IMHO ook de artiesten zelf aankijken en ze dwingen hun concerten publiekelijk aan te besteden net zoals de overheid dat doet ...
Alleen heeft de overheid zelf al bewezen dat het op die manier net zo min 'eerlijk' werkt.
Feit is dat je vanaf het begin (ie : de artiest) al een schaars goed hebt dat nooit van z'n leven eerlijk verdeeld kan worden omdat daarvoor gewoon geen tijd & geld is.
En wie bepaald wie er 'fan genoeg' is om een artiest live te mogen zien ?
Is iemand die een paar honderd euro over heeft om een keer in z'n leven z'n favoriete artiest te zien een 'mindere' fan dan iemand die een hele dag voor de kassa bivakeert ?
Laten we dan ook meteen de hele optie- en aandelenhandel verbieden, want daar wordt al eeuwen hetzelfde principe gebruikt als bij de verkoop van kaartjes.
It takes money to make money.
Maar dan moet je IMHO ook de artiesten zelf aankijken en ze dwingen hun concerten publiekelijk aan te besteden net zoals de overheid dat doet ...
Alleen heeft de overheid zelf al bewezen dat het op die manier net zo min 'eerlijk' werkt.
Feit is dat je vanaf het begin (ie : de artiest) al een schaars goed hebt dat nooit van z'n leven eerlijk verdeeld kan worden omdat daarvoor gewoon geen tijd & geld is.
En wie bepaald wie er 'fan genoeg' is om een artiest live te mogen zien ?
Is iemand die een paar honderd euro over heeft om een keer in z'n leven z'n favoriete artiest te zien een 'mindere' fan dan iemand die een hele dag voor de kassa bivakeert ?
Laten we dan ook meteen de hele optie- en aandelenhandel verbieden, want daar wordt al eeuwen hetzelfde principe gebruikt als bij de verkoop van kaartjes.
It takes money to make money.
ik heb drie uur in een stationshal zitten wachten om bij het GWK een kaartje voor the rolling stones te kopen. dat is me gelukt en momenteel ben ik 107,05 euro lichter, maar erg gelukkig met mijn kaartje. dezelfde rang wordt nu voor ruim 300 op internet aangeboden overigens.
wat ik niet begrijp is de ophef die mojo maakt over illegale doorverkoop. zij verkopen die kaartjes wel, het is de consument/muziekliefhebber die eronder moet lijden.
achter op de kaartjes staat, en ik citeer:
'dit toegangsbewijs is en blijft eigendom van de organisator -in dit geval mojo dus-. het is derhalve verboden het toegangsbewijs door te verkopen aan derden, of deze voor commerciële doeleinden op enigerlei wijze aan derden te verstrekken.'
op grond van deze regel zouden ze kaarten in kunnen nemen als er blijk van illegale doorverkoop is. mojo moet niet zeuren maar regels toepassen!
wat ik niet begrijp is de ophef die mojo maakt over illegale doorverkoop. zij verkopen die kaartjes wel, het is de consument/muziekliefhebber die eronder moet lijden.
achter op de kaartjes staat, en ik citeer:
'dit toegangsbewijs is en blijft eigendom van de organisator -in dit geval mojo dus-. het is derhalve verboden het toegangsbewijs door te verkopen aan derden, of deze voor commerciële doeleinden op enigerlei wijze aan derden te verstrekken.'
op grond van deze regel zouden ze kaarten in kunnen nemen als er blijk van illegale doorverkoop is. mojo moet niet zeuren maar regels toepassen!
beste mensen, als je naar een populair concert wilt, moet je gewoon in de rij gaan staan. Het is allemaal heel erg simpel, je kan nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang bij Robbie Williams, erg jammer, maar zo gemeen is de wereld. Duizenden mensen hebben gewoon kaartjes voor Robbie Williams kunnen kopen voor de normale prijs. Zij namen de moeite uren in de rij te staan. Voor mensen die daar geen zin in hebben biedt de ticket site toch een perfect alternatief? geen gedoe met wachten, gewoon thuisgestuurd via de post. een beetje duurder, maar je hebt er dan ook totaal geen omkijken naar, iemand anders heeft het vervelende werk voor je gedaan, daar mag je toch best wat voor betalen? De ticket-sites bieden gewoon een dienst aan waar behoefte aan is. De avondwinkel is ook duurder omdat iemand op een belachelijk uur moet werken. Niemand is toch verplicht die diensten te gebruiken? Ik heb t wel gedaan, ga lekker naar Robbie EN kon fijn uitslapen 's ochtends! win-win dacht ik zo!
wat ik het raarste vindt is dat ze op de kaartjes zetten dat het doorverkopen voor woekerprijzen niet is toegestaan, maar dat er niets tegen gedaan wordt. Als je er niets tegen wil doen zet het dan ook niet op het kaartje.
De reden dat ze er niets aan doen, omdat ze er niets tegen kunnen doen! Wat zij op het kaarten zetten is in strijd met de Nederlandse wet. Er is namelijk geen wet die dit verbiedt. Dus dat gaat niet werken. Je kan helaas niet je eigen regels maken. Door de kaarten te kopen ben je rechtmatig eigennaar geworden. En jij bent de eigenaar en niemand anders kan jouw verbieden iets anders te doen met die kaarten. Ookal wil je niet naar het concert maar het als behang gebruiken, Prima. Ook als je ze wilt doorverkopen voor het dubbelen, ook prima!
Als ze die eis van te voren bekend maken en in het verkoop-contract vastleggen dan mag het, of niet dan ?
En anders verkopen ze de kaartjes maar gewoon op naam, maar dan gaan we natuurlijk weer zeuren over onze 'privacy' ...
En anders verkopen ze de kaartjes maar gewoon op naam, maar dan gaan we natuurlijk weer zeuren over onze 'privacy' ...
Zoals ik kan lezen heb ik op een manier nog geluk gehad want de prijzen schieten echt omhoog. Bij de start van de officiele verkoopstart van de Bon Jovi Tickets kon ik jammer genoeg niet aanwezig wegens ziekte, dus dat was echt balen. Maar wie wilt nu niet naar zijn favoriete groep gaan, en zekers als ze dan nog niet naar België komen. Dus ik ben beginnen zoeken en op ebay vond ik iemand die 2 tickets golden cirkel verkocht aan 250, ik weet het redelijk duur voor wat ze maar waren. maar dat was de prijs voor de 2 en nu betaal je bijna 250 voor 1 ticket.
Het was pijnlijk voor me toen ik dat bedrag storte, deze gang van zaken moet tegen gehouden worden want de artiest word het slachtoffer ervan. zodat we allen gezellig achter een ticket kunnen gaan zonder ons zorgen te moeten maken van gaan die gangsters mij weer voor zijn.
Het is raar maar toen Bon Jovi in België kwam zijn hier nooit woeker prijzen over geweest, en toen stond ik daar te genieten van mijn prijs maar nu moet ik nog naar Nederland rijden waar ik nog nooit ben geweest met mijn auto, en dan nog de weg naar het park vinden en de ingang vinden.
Stop this madness
Het was pijnlijk voor me toen ik dat bedrag storte, deze gang van zaken moet tegen gehouden worden want de artiest word het slachtoffer ervan. zodat we allen gezellig achter een ticket kunnen gaan zonder ons zorgen te moeten maken van gaan die gangsters mij weer voor zijn.
Het is raar maar toen Bon Jovi in België kwam zijn hier nooit woeker prijzen over geweest, en toen stond ik daar te genieten van mijn prijs maar nu moet ik nog naar Nederland rijden waar ik nog nooit ben geweest met mijn auto, en dan nog de weg naar het park vinden en de ingang vinden.
Stop this madness
Voor Ahead:
Over welk Bon Jovi-concert gaat het dan? Voor Nijmegen zijn er nog gewoon veldkaarten te koop op de officiële verkoopsite (ticketservice.nl dus) voor de officiële prijs.
Over welk Bon Jovi-concert gaat het dan? Voor Nijmegen zijn er nog gewoon veldkaarten te koop op de officiële verkoopsite (ticketservice.nl dus) voor de officiële prijs.
Beetje kort door de bocht! Tis namelijk zwaar lullig als je WEL in de rij staat en geen kaartje krijgt omdat op het moment dat jij aan de beurt bent de kaartje UITVERKOCHT zijn... Terwijl Pietje voor je staat en doodleuk verteld dat hij al de 4 kaartjes doorverkoopt voor grof geld...Wilde die jongen zijn strot wel dichtknijpen!!beste mensen, als je naar een populair concert wilt, moet je gewoon in de rij gaan staan. Het is allemaal heel erg simpel, je kan nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang bij Robbie Williams, erg jammer, maar zo gemeen is de wereld.
Dit gaat over de Golden Circle kaarten, een speciaal eerste vak waarvoor (dacht ik) maar 4000 kaarten te krijgen waren. Deze kaarten waren 10 euro duurder, 64 ipv 54 euro, maar dan sta je wel vooraan bij het podium. Deze kaarten waren dan ook binnen 20 minuten uitverkocht.Over welk Bon Jovi-concert gaat het dan? Voor Nijmegen zijn er nog gewoon veldkaarten te koop op de officiële verkoopsite (ticketservice.nl dus) voor de officiële prijs
Sorry, ik weet dat dit niet over het onderwerp gaat, maar ik moet het wel even kwijt.Je moet gewoon niet zeuren, als je naar de dokter wil dan kan je gewoon, als je voedsel nodig hebt is er ook geen schaarste kan je gewoon kopen. Dat zijn belangrijke behoefte in het leven en zeker niet een concertje van een of andere artiest.
Hier in Nederland is er wel degelijk schaarste!! Ik heb 2 kinderen, en toen we door omstandigheden in de WW terechtkwamen hebben ze ons 4 MAANDEN zonder geld laten zitten omdat er nog beoordeelt moest worden of we wel recht op WW hadden. Dat we bijna ons huis zijn uitgezet, dat mijn kinderen niks te eten hadden dat interesseerde ze geen reet!! Godzijdank hebben de kids hele goede opa's en oma's, anders hadden we nu ondervoedt onder een brug gelegen!! Want we konden echt nergens terecht. En nu kunnen mijn kinderen dus niet naar de (voor hun noodzakelijke) fysiotherapie, omdat ik de aanvullende verzekering niet kan betalen.
Sorry, dit moest er effe uit.
Sorry, ik weet dat dit niet over het onderwerp gaat, maar ik moet het wel even kwijt.
Hier in Nederland is er wel degelijk schaarste!! Ik heb 2 kinderen, en toen we door omstandigheden in de WW terechtkwamen hebben ze ons 4 MAANDEN zonder geld laten zitten omdat er nog beoordeelt moest worden of we wel recht op WW hadden. Dat we bijna ons huis zijn uitgezet, dat mijn kinderen niks te eten hadden dat interesseerde ze geen reet!! Godzijdank hebben de kids hele goede opa's en oma's, anders hadden we nu ondervoedt onder een brug gelegen!! Want we konden echt nergens terecht. En nu kunnen mijn kinderen dus niet naar de (voor hun noodzakelijke) fysiotherapie, omdat ik de aanvullende verzekering niet kan betalen.
Sorry waar heb jij het in hemelsnaam over!!! Het gaat hier over concertkaarten. Het is hier niet de plek om medelijden te wekken bij je medemens! Lijkt me ook niet nodig om bij dit forum het bovenstaande verhaal te plaatsen. Ga iemand anders vervelen met je verhaal!
Sorry, ik weet dat dit niet over het onderwerp gaat, maar ik moet het wel even kwijt.
Sorry waar heb jij het in hemelsnaam over!!! Het gaat hier over concertkaarten. Het is hier niet de plek om medelijden te wekken bij je medemens! Lijkt me ook niet nodig om bij dit forum het bovenstaande verhaal te plaatsen. Ga iemand anders vervelen met je verhaal!
Je moet gewoon niet zeuren, als je naar de dokter wil dan kan je gewoon, als je voedsel nodig hebt is er ook geen schaarste kan je gewoon kopen. Dat zijn belangrijke behoefte in het leven en zeker niet een concertje van een of andere artiest.
Volgens mij begrijp jij het niet echt.
Er is een verschil tussen armoede en schaarste.
En als je medelijden weken over je financiële situatie moet je toch echt ergens anders wezen.
Naar miijn mening heeft gast boven wie jij aanhaalt gewoon gelijk.[/quote]
Het gaat niet om medelijden wekken, ik wilde alleen duidelijk maken dat hiet in Nederland niet alles zo goed geregeld is dat dat iemand hier wilt laten doen voorkomen. Maar ga vooral lekker naar je concerten toe en geloof zelf vooral dat hier in Nederland alles goed geregeld is. Ik hoop voor je dat het jezelf nooit zal overkomen.