LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderbijslag maar afschaffen ..

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Rembrandt

Re: Kinderbijslag maar afschaffen ..

Ongelezen bericht door Rembrandt »

- Het is niet zo duidelijk allemaal die commentaren, iedereen die geen tekening aan de wand verwachten , kunnen vanzelf moeilijk een bijdrage leveren . Wie hier van leert mag blijven aandragen, wie geen nut ziet moet zich twee keer bedenken want dit is toch ook zoiets waar je wel vooruit moet kijken om niet te veel , maar ook niet te weinig te "kopen" - investeren ... - :cry: Word dit dan nooit duidelijk .

Geld problemen zijn tijdelijk en op te lossen , maar een oplossing voor de toekomstige "dingen" , dat word daar niet mee bereikt .

8)

tomaatje

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ik vind de gedachtengang die sommige mensen er hier op na houden op dit forum maar erg gevaarlijk.

als ze de kinderbijslag zouden afschaffen zou dit een ramp betekenen voor een hoop mensen.

Rembrandt

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Ik vind de gedachtengang die sommige mensen er hier op na houden op dit forum maar erg gevaarlijk.

als ze de kinderbijslag zouden afschaffen zou dit een ramp betekenen voor een hoop mensen.
Ja tomaatje, daar zitten we ook niet op te wachten natuurlijk, maar er zijn er die dat raasend interesant vinden, en luisteren we wel naar goede ideeen of word dit de klaagmuur van zelfmedelijdende idiote mensen ... waar geen verlossing door hun roestende denkpatronen, werkt ?

Zoals gezegt , de geld stroom ; naar de ouders, is een deel van een instandgehouden situatie, maar zou jij je houding ook willen wijzigen als je daar de toekomstige generaties een dienst mee kan bewijzen ? Het is geen slecht idee dit te overwegen, of zit ik nu in je prive straatje , hmmm.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

blijkbaar heeft karr2 ergens zelf een kinder trauma te verwerken. Very Happy
Maak je geen zorgen hoor, met mijn jeugd was niets mis. Ik heb een zeer gelukkige jeugd gehad, zonder kinderbijslag overigens.

Mensen die de kinderbijslag als een uitkomst zien en er volledig afhankelijk van zijn, zijn precies de mensen die geen kinderen zouden moeten krijgen. Waarom neem je kinderen als je van tevoren al weet dat je ze niet kunt betalen? Omdat je er anders niet meer bij hoort in de buurt? Omdat het een leuke accesoire is bij je nieuwe stationwagon?

hotse

Ongelezen bericht door hotse »

Karr2, je bent waarschijnlijk in een ander land opgegroeid.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Karr-2 zegt het al. Hij heeft een zeer gelukkige
jeugd gehad en dat kan niet in Nederland toch.

karr-2

Mag je mij eens uitleggen waarom dat niet kan? Ik woon mijn hele leven al in dit geweldige land en ik was voorlopig niet van plan te vertrekken ook. Geboren en getogen Nederlander.

hotse

Ongelezen bericht door hotse »

Dan hebben je ouders wel kinderbijslag gehad of indien niet dan hebben ze het niet aangevraagd.

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Karr, ik denk dat je Bot321 niet helemaal goed begrijpt. Het is cynisch bedoeld. Zoals ik het lees, geeft hij jou gelijk. Of begrijp IK het nu weer verkeerd, Bot?

bot321

Eindelijk iemand die begrijpend kan lezen.
Als er meer van zulke mensen zijn dan
zal het hele forum wat vriendelijker verlopen.

nipos

Ongelezen bericht door nipos »

Kinderbijslag moeten ze afschaffen vanaf 3 kinderen, en alleen die uit te betalen aan kinderen die daadwerkelijk in Nederland geboren zijn.
Ik wil niemand discrimineren maar er zijn zat gezinnen die om verschillende redenen naar nederland komen voor de kinderbijslag. Gezinnen tot wel 5 of 6 kinderen die elders geboren zijn krijgen hier de kinderbijslag. Mensen met een modaal of minimum inkomen moet geen verschil maken voor deze uitbetaling. Helaas wordt het door veel gezinnen gebruikt als een extra luxe of voor de uit de hand gelopen rekeningen.

Rasje34

Nipos, ik wil je graag gelijk geven. Er zijn zelfs kinderen die niet eens meer in Nederland wonen, die toch kinderbijslag krijgen. Maar ik heb al meerdere keren (ook op andere forums) ervaren, dat als je aan zo'n onderwerp begint, je al gauw wordt uitgemaakt voor racist e.d. Heel beladen onderwerp. Weet waar je aan begint dus :wink:

chelle

Ongelezen bericht door chelle »

Zoals gezegt , de geld stroom ; naar de ouders, is een deel van een instandgehouden situatie, maar zou jij je houding ook willen wijzigen als je daar de toekomstige generaties een dienst mee kan bewijzen ?

Hangt dit dan alleen af van de kinderbijslag :?: :?: :?:
Ik vind dat wel meer geldkranen dicht kunnen.
En kinderbijslag bepalen op het inkomen.

Pientjelien

Ongelezen bericht door Pientjelien »

nee hoor Rasje34, als mensen gewoon hun gezonde verstand gebruiken en lezen hoe ze het moeten lezen, dan is er niets mis met jouw uitspraak.

Rasje34

Ja Pientjelien, dat weet ik, maar er zijn helaas zoveel mensen die gelijk hyper-neurotisch worden bij zo'n onderwerp... :cry:

karr-2

Het is toch geen schande om te zeggen dat het voornamelijk mensen van allochtone afkomst zijn die met 20 kinderen naar Nederland komen en allemaal kinderbijslag ontvangen.

Hoe vaak lees je niet dat er ook bijslag ontvangen wordt voor kinderen die niet eens bestaan?

Alleen kinderbijslag voor kinderen die ook in Nederland geboren zijn, vind ik nog niet eens zo'n gek idee.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

HELEMAAL mee eens!!!

tomaatje

Ik zou graag alles zelf willen betalen hoor zodat ik geen aanspraak hoef te maken op subsidies, ed. met name de kinderbijslag maar helaas het is niet anders in mijn situatie.

en aangezien we NOG in een "vrij" land leven ben ik van mening dat ieder die kinderen wilt dat voor zich zelf moet weten en gebruik mag maken van de subsidies en voorzieningen die daar voor zijn.

bot321

karr-2 je bevind je op glad ijs.
Ik heb me er ook eens aan gebrand
want het wordt ten alle tijden anders
uitgelegd als je bedoeld.

tomaatje

ach ja het lijkt politiek denhaag wel die leggen alles ook anders uit dan ze bedoelen.

Gesloten