LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
truida

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door truida »

mijn dochter heeft zorgtoeslag en toeslag aan gevraagt nu krijgt ze 87 euro maar ze moet 237 betalen hoe gaat het nou en de huurtoeslag is op derekening van mijn zoon gestort en niet naar de woningbouw en de kinderen hebben ook andere achter naam en ze weten elkaars bank nummer niet eens kun je nagaan wat een zooitje er van gemaakt word een bezorgde moeder

truida

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door truida »

mijn dochter heeft zorgtoeslag en toeslag aan gevraagt nu krijgt ze 87 euro maar ze moet 237 betalen hoe gaat het nou en de huurtoeslag is op derekening van mijn zoon gestort en niet naar de woningbouw en de kinderen hebben ook andere achter naam en ze weten elkaars bank nummer niet eens kun je nagaan wat een zooitje er van gemaakt word een bezorgde moeder

BruceS

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door BruceS »

Beste Mensen denk toch effe logisch na.
Vanaf 1 Maart 2006 MOET iedereen verplicht verzekerd zijn.
De verzekeraars willen natuurlijk nu zoveel mogelijk klanten krijgen, dus daarom heeft de een een nog lagere premie en beste dekking dan de andere.
Maar nu komt het, na 1 Maart zit iedereen er voor een jaar vast aan de verzekering.
Dus wil je gaan veranderen van verzekeraar, dan zul je in de meeste gevallen opeens niet meer toegelaten worden of zelfs nog moeten worden gekeurd.
Ook de premies gaan dan flink naar boven en dat moet nu eenmaal omdat dit wat ze nu doen eigenlijk gewoon niet te betalen is.
Dus we moeten er niet raar van gaan kijken als we volgend jaar allemaal ineens stukken duurder uit zijn voor dezelfde verzekering die misschien dit jaar het goedkoopste was.
Op de eindstreep moeten wij, de burgers, de enorme kosten die het hele gezondsheids circus kost zelf gaan betalen. (Het geld moet toch uit de lengte of breedte komen)
DUS DE WELWILLENDE BURGER WORD ALWEER GENAAID DOOR DEN-HAAG en de VERZEKERAARS.
Want zeg nu zelf, denkt u nu werkelijk dat dit het einde is?????????
Er gaat nog veel meer op ons afkomen.

Toch nog de beste wensen voor 2006

Bruce :P

rfkok

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door rfkok »

waar ik mij aan stoor is dat mijn apotheek opeens geen contract meer heeft met de zorgverzekeraar, terwijl dat vorig jaar nog wel het geval was. nu moet ik de kosten eerst voorschieten.

Hans Re

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Hans Re »

Ik zit bij Zilveren Kruis/Achmea. Collectief via werkgever basis 100,- eigen risico, premie 75,20 aanvullend 3 sterren 10,- voor partner 14,50.
Voor dit jaar dus prima geregeld.
Volgend jaar ook nog wel want dan komen er verkiezingen en zal Hoogervorst er alles aan doen de premies in de hand te houden. Daarna komt er een geweldige inhaalslag en zullen de premies met terugwerkende kracht worden verhaald.
Alleen de vervallen subsidie werkgever en de 4,4% inkomensafhankelijke bijdrage komt uit op een 65 euro meer per maand. Volgens het rekenplaatje van het ministerie zou dat 18 euro zijn, maar die verschuilen zich natuurlijk achter de grote massa.
Ik geloof dan ook dat als straks iedereen zijn salarisstrookje krijgt en daar dan de te betalen premie van aftrekt zal zien dat de inkomesveruitgang op het strookje enorm tegenvalt. Bij mij dus min 65 euro.

Een andere opmerking naar ouderen die zonodig geen kraamhulp in de dekking willen. Begrijpen deze mensen iet dat zij ook ooit eens kinderen hebben gebaard en toen risico liepen. Moeten de jongeren nu maar zeggen wij willen niet meebetalen aan de kwalen van de ouderen, moet je eens zien wat de ouderen dan duurder uit zijn. Mensen moeten zich eens verdiepen wat een verzekering is.

niko23

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door niko23 »

Bij bijna alle maatschappijen bleek het onmogelijk om via internet vanuit het buitenland een offerte aan te vragen. Die liepen vast op de postcode. Allen OHRA had het goed voor elkaar. Zij hadden blijkbaar door dat grensarbeiders per 1/1/06 verplicht in Nederland verzekerd moeten zijn[/b]

plurix

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door plurix »

Wat ik heel erg vind is dat thuiswonende studerende kinderen van 18 jaar en ouder die geen inkomen (of een klein bijbaantje) hebben nu ook de volle mep moeten betalen. zij krijgen dan wel zorgtoeslag maar die staat niet in verhouding tot wat ze moeten uitgeven aan de zorg terwijl ZIJ daar juist het minste gebruik van maken. Het komt er op neer dat of de ouders dat bedrag betalen, of dat de kinderen dat dan maar lenen op hun studierekening.
dat wil dus (bij CZ) zeggen:
Basiszorg: 87.30 + studenten aanvullend: 9.95 = € 97.25
verminderd met de zorgtoeslag € 34.50
is bijbetalen per maand: € 62.75
ofwel per jaar € 753.-

In je hele studerende universitaire opleiding ben je dus € 4518,- ( of voor de ouderen onder ons Fl. 10.000,-) kwijt terwijl je daar helemaal niets voor terugkrijgt.

DAT IS VEEL GELD ALS JE GEEN INKOMEN HEBT.

En de ouders die dat op moeten hoesten kunnen het ook nergens terugvorderen, want zoonlief is ouder als 18 en dus veranwoordelijk voor zijn eigen financiële toestand. Althans volgens de belastingdienst. Maar als je kinderen dan niet betal bij wie gaat die dienst dan zijn geld halen?...

U begrijpt allen dat dit een stukje rechtsongelijkheid is wat ik graag gerepareerd zie..
Mvrgr.
Peter.

estherbert

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door estherbert »

Ik ben al jaren vezekerd bij D.S.W. basis + AV top en deze is altijd naar mijn zin.
Ik heb inderdaad z'n 7 diverse verzekeraars naast elkaar gelegd maar D.S.W. springt er toch boven uit. qua service en afhandelingssnelheid is zij noch steeds top en om voor 1 euro goedkoper per maand over te stappen lijkt mij niet zinvol.Ook denk ik dat je bij ander verzekeraars de aanvullende verzekering de komende jaren of wel de premie de pan uit reizen of wel je wordt er uit gekieperd om dat je te duur bent voor hun zeker zoals ik hartproblemen hebt.
Wat betrefd de aankomende jaren tasten wij in het duister wat betrefd de premies, en dat vind ik wel een taak van de overheid om dat in de hand te houden.
Bert :D

miliaan

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door miliaan »

Zou het niet fijn zijn dat je via internet een vergelijking zou kunnen maken met de diverse zorgverzekeraars.De vergelijkingssite's die er nu zijn geven niet de gewenste informatie.Het moet toch voor een softwarebedrijf een koud kunstje zijn zoiet te maken zodat je diverse maatschappijen kan vergelijken.Nu kom ik er niet uit,want de ene vergoed wel een bril de ander niet en met andere hulpmiddelen eveneens om het over fysio maar niet te hebben. :twisted:

drieshoekerd

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door drieshoekerd »

ben vorig jaar al over gekomen van groene land nar unive in verband op jaar basis is unive 360euro goedkoper dan groenland,dus ik blijf bij unive heb meerdere verzekeraars bekeken, maar unive is voor mij de voordeligste, natuurlijk ook gezien :lol: wat ik voor mijn geld krijg, past precies bij mij, ben tevreden nu.
hoekerddries@home[/u]

Bi

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Bi »

Ik zit nu bij VGZ en zeer tevreden, maar ik moet overstappen naar Menzis omdat mijn werk daar een collectieve verzekering heeft afgesloten en wij van onze werkgever een tegemoetkoming krijgen van 30 euro. Dit echter alleen als we meegaan naar Menzis. Eigenlijk wil ik dit niet, maar ja ik krijg geen zorgtoeslag dus die 360 euro per jaar is wel mooi meegenomen. Ik vraag me echter af als mijn jaarcontract niet verlengd wordt en ik bv weer terug wil bij VGZ of ze dan nog zo happig zijn om je te verzekeren. Want voor de aanvullende verzekeringen zullen ze over een half jaar allemaal eisen gaan stellen, let maar op.
We worden echt belazerd door de regering.

peter1949

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door peter1949 »

Wij hebben beiden een aanbod voor een collectieve verzekering ontvangen van onze werkgever. Resp. UWV (Zilveren Kruis) en een woningcorp. in Amsterdam (Menzis). Daarnaast nog diverse collectieve aanbiedingen van vakbonden, verzekeraars en de federatie woningcorp. Asd.
Heidens karwei om alles te vergelijken. :? Qua kosten ontloopt het elkaar niet zoveel. Echter het aanbod van de AFWC (federatie woningcorp. Asd) was qua voorwaarden veruit de gunstigste. Aangezien ik hiervoor al verzekerd was via de AFWC kan ik naadloos over via dezelfde tussenpersoon VPZ alleen de maatschappij wijzigt, van Anicon naar VGZ.
Mijn vrouw zat bij AGIS die zeggen we op en zij gaat binnen het collectief mee naar VGZ.
Ik ben uiterst tevreden over de aanbiedingen via de werkgever voor collectieve verzekering, zeer uitgebreide info en een goede telefonische ondersteuning. :lol:
Al met al veel werk, maar ben denk ik wel tevreden met het resultaat. :wink:

gerardstahl

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door gerardstahl »

Ik stap niet over. Moet nog wel beslissen welk pakket ik ga nemen.
Mn ouders hebben donderdag een acceptgiro gekregen van de verzekeraar voor januari ruim 200 euries, die smeerlappen hebben daarvoor al ruim 100 euro van de bank gehaald (bedrag wat ze vorig jaar betaalden). Nu moet eerst die 200 euro ook betaald worden voordat de verzekeraar die 100 euro terug wil gaan betalen. samen is dat 300 euro in 1 maand, dat is ongeveer een derde van wat mn vader maandelijks als WAO uitkering krijgt!!!

Zulke geintjes hebben we in het verleden al vaker meegemaakt, dus ben ik bang als ik de overstap maak naar een andere verzekeraar er nog meer problemen gaan komen.

ps. sorry dit moest ik hier ff kwijt.

daphne78

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door daphne78 »

Ik blijf waarschijnlijk bij VGZ, en mijn vriend stapt over van CZ naar VGZ. Er zit nog een kleine kans in dat we naar een nog onbekende verzekeraar gaan omdat ik wacht op een aanbieding van de vereniging van hoofdpijnpatienten.
Ik las hier ook iemand die zegt dat ie fysio 100% vergoed krijgt en daardoor ook gewoon haar no claim houdt, dit is niet waar. Die ben je gegarandeerd kwijt als je van meer gebruik maakt dan alleen huisarts en die paar andere dingen die niet meetellen. De no claim heeft niets te maken met eigen risico maar met het niet claimen van zorg.
Het vergelijken is een ramp, alles is bijna hetzelfde maar dan dus net niet. En ook wij betalen per maand nu 150 euro meer omdat wij ook geen recht hebben op zorg toeslag maar we wel beiden ziekenfondsverzekerd waren.

fleurig
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2005 15:46

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door fleurig »

Ik ben er nog niet uit met die nieuwe zorgverzekering, ik weet wel dat ik ongeveer € 93 per maand kwijt zal zijn aan premie. Mijn grootste zorg is waar ik het geld vandaan ga halen. Mijn totale inkomsten zijn ongeveer € 3200 per jaar (incl. studiefinanciering, zorgtoeslag en bijbaan) Nu moet ik daar een dikke 1100 euro van afstaan voor de zorgverzekering en daarnaast nog 2300 euro voor boeken en collegegeld!

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

Geacht Tros radar team,

Ik kreeg van mijn "oude" particuliere verzekering een aanbod voor mijn nieuwe zorgverzekering. Volgens Menzis ongeveer hetzelfde pakket waar ik eerder voor verzekerd was. Tot mijn verbazing was de enige overeenkomst de financiele kant van de zaak, want ik moest ongeveer dezelfde premie gaan betalen. Maar voor de tandarts waar ik in het verleden hard mijn best heb gedaan om verzekerd te worden, kreeg ik nu plotseling een uitgebreid pakket aangeboden. Om een lang verhaal kort te maken: ik kreeg een zeer uitgebreid pakket aangesmeerd welke ik niet hebben wilde.

Ik kon via internet mijn wijzigingen doorgeven, zo stond in de papieren die meegestuurd waren. Vanaf half december dagelijks geporbeerd om via mijn speciale inlogcode de wijzigingen door te geven. Het systeem bij Menzis werkte niet. Ik kon ook een zgn. wijzigingsformulier invullen. Maar het bezwaar van het wijzigingsformulier was dat ik wel van pakket 1 naar 2 of naar 3 kon gaan, maar ik wilde helemaal geen extra pakket. Dat bleek niet mogelijk op het kruisjesformulier. Dus maar gebeld met Menzis. eindeloos wachten: ik kreeg te horen dat ik apart op het formulier moest vermelden dat ik geen extra pakker wilde hebben. Op het formulier staat echter in rond Hollands dat ik geen geschreven toevoegingen erop mocht zetten, omdat de formulieren automatisch verwerkt worden. Opnieuw met Menzis gebeld, opnieuw eindeloos wachten. Ik hoopte de wijzigingen telefonisch door te kunnen geven. Internet van Menzis zegt dat dat kan, maar dat kon niet: wel van pakket 1 naar 2 of naar 3, maar niet naar "geen extra pakket". Ik kon dat via internet doorgeven. Ik vertelde dat ik daar al een paar weken mee bezig geweest was en dat het niet lukte omdat de wijzigingssite van Menzis niet werkte. Nieuwe tip: ik kon het wijzigingsboekje invullen. Dat had ik al eerder ingevuld, omdat de premie voor mijn zoon van zijn eigen rekening betaald moest worden. Mij werd telefonisch verteld dat ik per boekje nl. een wijziging te gelijk kon doorgeven, omdat de wijzigingen via verschillenmde afdelingen gingen. Ik had het wijzigingsboekje niet meer en zei dus dat ik graag voor 1 januari de zaak rond wilde hebben. De enige oplossing was: een nieuw wijzigingsboekje. Ik stemde hiermee in, maar werd mij gezegd: "Het kan een week of twee / drie duren voor ik het in huis zou hebben.

Opnieuw aan Menzis uitgelegd dat ik van deel van hun aanbod afwilde, waar ik helemaal niet om gevraagd heb! Uitgelegd dat ik dat via internet wilde doorgeven en dat dat niet lukte. Dat ik het telefonisch wilde doen, maar dat dat niet geaccepteerd wordt en dat ik mijn wensen op het wijzigingsformulier niet kwijt kon. Nog een keer uitgelegd: "ik wil van pakket 3 naar pakket 0!!!!

Menzis was na al het gebel niet bereid de wijziging te accepteren. Ik ben daarom direct naar een andere verzekeraar overgestapt. Op 1 januari was Menzis wel de eerste die de premie van mijn rekening afhaalde!

Ik hoop dat mijn verhaal helder is!

Vriendelijke groet,

C.P.M. van Kempen

de Bruin

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door de Bruin »

Ja ik zou wel willen overstappen, omdat wij nu 2 x zoveel moeten gaan betalen. Niemand zou er op achteruit gaan, maar wij dus wel.
Hoe moeten we dit allemaal ophoesten? ik weet het niet en op alle sites kom je er ook niet uit. Wij zijn gewoon genomen met dit systeem.

Helpdesks zijn niet bereikbaar door de vele telefoontjes.

Wat mij zo verwonderd dat Nederland dit allemaal maar zomaar pikt.
Niemand hoor je erover, behalve als je dit onderwerp ter sprake brengt. Dan reageert iedereen.
Ik ben er in ieder geval razend over en ik kom er gewoonweg niet uit. Vele uren op internet hebben mij geen stap verder gebracht.
Ik wil gewoon niet meer betalen voor de bevallingen, enz van een ander. Die tijd hebben wij allang gehad en ga nu niet praten over solidariteit want toen wij in die periode zaten moesten we het ook allemaal zelf ophoesten!

bert schouten

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door bert schouten »

De keuze vrijheid die zo hoog in het vaandel staat van dit kabinet wordt fijntjes om zeep geholpen door collectieve verzekeringen die worden aangegaan door bedrijven, ten eerste de korting die je dan krijgt duwt je al in een richting en ten tweede de werkgevers geven alleen een aanvulend bedrag in de kosten voor aanvullende verzekeringen als je je aansluit bij dit collectief . nou dan is er al helemaal geen sprake meer van vrij kiezen.
Dit kabinet heeft volgens mij een lijfspreuk; solidariteit is uit de tijd.
Iedereen morgen gezond weer op is niet hun streven.

hg bert.

moeke 2

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door moeke 2 »

Kan iemand mij uitleggen waarom een alleenstaande max €400,- zorgtoeslag krijgt en een (echt)paar max €1100.- ?? Zij betalen toch 2xde premie en niet bijna 3x? En iedereen weet dat een huishouden van 2 pers relatief minder kost pp dan een eenpersoonshuishouden, denk alleen al aan de energiekosten.

G Jonkman-Bark

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door G Jonkman-Bark »

:?: Heb nog geen bericht of polisnummer via zilverenkruis , maar wel al een nieuw pasje voor het hele jaar van de oude verzekering, die ik inmiddels heb teruggestuurd. We zijn gelukkig weinig ziek. Nu hoorde ik dat Geové zijn premie voor drie jaar vastlegt, terwijl je dat van het Zilverenkruis maar moet afwachten.

Gesloten