Beste sadiko17,
ik ben een medewerker van Tele2, graag zou ik u willen vragen om u gegevens en uw klacht naar [email protected] te sturen zodat ik u zo goed en spoedig mogelijk van dienst kan zijn.
Mvg,
Webservice Tele2.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket
-
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59
Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket
Sorry, Ik heb sinds beging januari 2009 alles geprobeerd met de tele2 mijn problemen op te lossen maar helaas zonder succes. Nu heb ik helemaal geen vertrouwen in ik heb een advocaat ingeschakeld.
Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket
ik had vandaag ook een gesprek met een van deze mensen...
mijn verhaal:
ik had medio december 2008 een pakket besteld ADSL+bellen.
Ik kreeg een stuk of 6 sms op mijn mobile met de stand van zaken. Mij wordt o.a. gezegd, mijn ADSL+bellen tot 6. Januari te leveren.
Gekozen had ik voor een monteur, die mij alles kant en klaar afleverd. Geen brief, geen telefoon, geen SMS sinds 6. Januari 2009. Maar wel wordt geld van mijn rekening gehaald. (begin Februari 2009)
Meteen teruggeboekt !!
Vandaag
wilde men de problemen oplossen en alsnog een monteur langsturen. Niks ervan !
Ik heb inmiddels een brief gestuurd en de contract opgezegd. Nu willen ze wel een afkoopsom incasseren !
Niks leveren, maar geld oppikken !
Als er een pakket van hun bij mij komt, gaat ie direct terug !
kissmya**
mijn verhaal:
ik had medio december 2008 een pakket besteld ADSL+bellen.
Ik kreeg een stuk of 6 sms op mijn mobile met de stand van zaken. Mij wordt o.a. gezegd, mijn ADSL+bellen tot 6. Januari te leveren.
Gekozen had ik voor een monteur, die mij alles kant en klaar afleverd. Geen brief, geen telefoon, geen SMS sinds 6. Januari 2009. Maar wel wordt geld van mijn rekening gehaald. (begin Februari 2009)
Meteen teruggeboekt !!
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Vandaag
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ik heb inmiddels een brief gestuurd en de contract opgezegd. Nu willen ze wel een afkoopsom incasseren !
Niks leveren, maar geld oppikken !
Als er een pakket van hun bij mij komt, gaat ie direct terug !
kissmya**
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 aug 2009 09:23
Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem als sadiko17.
Vanaf december 2008 tele2 als nieuwe ISP. Het duurde eeuwen voordat ik was aangesloten (paar maanden ervoor aangevraagd) en je moest nog een halve dag vrij nemen ook, gezien ze niet afspraken kunnen maken met hoe laat precies de monteur komt. Dat is altijd tussen 08.00-13.00 of tussen 12.00-18.00 uur meneer.
Afijn, een halve dag vrij genomen, komt die Imtech monteur. Knipt de draad door en verbind deze door dmv draadjes verbinden en tape erover. (Nou, dat lijkt mij al niet de juiste manier)
Sinds december 2008 heb ik echter alleen problemen gehad dat het draadloos telkens wegviel. Dus ik de vaste pc met netwerkkabel verbonden en alleen de laptop en wii op draadloos (tsja, de laatste 2 gebruik ik niet dagelijks). Wel aantal keer gebeld met technische dienst van Tele2, waarna ze een reset hebben gedaan. Werkte dus niet.
Nu sinds 2 weken heb ik dat de complete modem op rood vliegt als ik 2 min of aan het internetten of aan het tv kijken ben. Bellen doe ik niet, maar dat onnozele pakket zit er eenmaal bij (en bedankt voor de meerkosten Tele2).
Geen TV, geen internet, geen telefoon en draadloos werkte al (bijna) niet.
Weer bellen met technische dienst (klantenservice mag niet direct doorverbinden, dus meestal mag je een dag of 2 wachten voordat ze je terugbellen). Technische dienst bekijkt de storingen en ziet inderdaad dat ik constant de modem reset. (ja vreemd he, internet behoort inmiddels officieel tot een levensbehoefte !). Echter is het telefonisch voor hun niet te achterhalen wat het probleem is. Vervolgens sturen ze een KPN monteur aan, die bij mij thuis de lijn heeft doorgemeten. De lijn is helemaal goed.
Vervolgens weer bellen omdat niets is opgelost, storing is nog steeds trefzeker tussen de 2 en 10 min. Tele2 technische dienst had nu zoiets van, tsja, dan moet het wel aan de modem liggen.
Deze opnieuw opgestuurd, krijg ik er 2 nieuwe binnen ( ?). Ach ja, 1 van de nieuwe modems ingeplucht. Ik weer tv kijken, kijk op de klok en jawel, na 12 min hetzelfde probleem. Modem loopt vast.
Ik weer bellen met de technische dienst, welke KPN op zijn flikker zat te geven dat het probleem echt bij hun moet liggen (ze zijn toch langsgeweest ?) en dat ze een tele2 monteur (imtech dus) gingen aanstellen, om aan te kunnen tonen dat het probleem niet bij Tele2 ligt. Dat gestabbel tussen Tele2 en KPN gaat ons dus weer een halve dag kosten en wetende (door uitspraak technische dienst) dat de Tele2 monteur toch niks kan uithalen, echter moeten ze die aansturen om daarna weer terug naar KPN te gaan!
Ik ben het zo langzamerhand zat, maar zit wel aan een contractsduur van 2 jaar. Deze wil ik wel ontbinden door gebrekenstelling van de ISP als er niet gauw verandering in gaat komen, echter zit ik dan met het volgende probleem. Bij aansluiting heb ik een mini note gekregen (à 399,00). Daar zaten voorwaarden bij (http://www.adslwinkel.nl/templates/adsl ... aarden.pdf). Wat gebeurd er als ik daadwerkelijk ga ontbinden ?
Ook heb ik de vermoedens dat ADSL van Tele2 helemaal niet goed werkt, want wat blijkt:
Een decoder van je TV haalt 5 mb/s weg van je snelheid op de lijn. Tsja, als je dan 2 tv’s hebt, heb je 2 decoders, dus 2 maal = 10 MB/s. Dat is a de helft van je verbindingssnelheid. Daarna moet je er nog bijrekenen dat ik een Wii heb, een laptob en een vaste pc. Krijg je de vraag: Download u veel, want dat kan de problemen veroorzaken. Nee ik download niet veel, want de snelheid is daarvoor te laag. En bedankt Tele2. Internet heb je toch om te internetten en downloaden ?
Vanaf december 2008 tele2 als nieuwe ISP. Het duurde eeuwen voordat ik was aangesloten (paar maanden ervoor aangevraagd) en je moest nog een halve dag vrij nemen ook, gezien ze niet afspraken kunnen maken met hoe laat precies de monteur komt. Dat is altijd tussen 08.00-13.00 of tussen 12.00-18.00 uur meneer.
Afijn, een halve dag vrij genomen, komt die Imtech monteur. Knipt de draad door en verbind deze door dmv draadjes verbinden en tape erover. (Nou, dat lijkt mij al niet de juiste manier)
Sinds december 2008 heb ik echter alleen problemen gehad dat het draadloos telkens wegviel. Dus ik de vaste pc met netwerkkabel verbonden en alleen de laptop en wii op draadloos (tsja, de laatste 2 gebruik ik niet dagelijks). Wel aantal keer gebeld met technische dienst van Tele2, waarna ze een reset hebben gedaan. Werkte dus niet.
Nu sinds 2 weken heb ik dat de complete modem op rood vliegt als ik 2 min of aan het internetten of aan het tv kijken ben. Bellen doe ik niet, maar dat onnozele pakket zit er eenmaal bij (en bedankt voor de meerkosten Tele2).
Geen TV, geen internet, geen telefoon en draadloos werkte al (bijna) niet.
Weer bellen met technische dienst (klantenservice mag niet direct doorverbinden, dus meestal mag je een dag of 2 wachten voordat ze je terugbellen). Technische dienst bekijkt de storingen en ziet inderdaad dat ik constant de modem reset. (ja vreemd he, internet behoort inmiddels officieel tot een levensbehoefte !). Echter is het telefonisch voor hun niet te achterhalen wat het probleem is. Vervolgens sturen ze een KPN monteur aan, die bij mij thuis de lijn heeft doorgemeten. De lijn is helemaal goed.
Vervolgens weer bellen omdat niets is opgelost, storing is nog steeds trefzeker tussen de 2 en 10 min. Tele2 technische dienst had nu zoiets van, tsja, dan moet het wel aan de modem liggen.
Deze opnieuw opgestuurd, krijg ik er 2 nieuwe binnen ( ?). Ach ja, 1 van de nieuwe modems ingeplucht. Ik weer tv kijken, kijk op de klok en jawel, na 12 min hetzelfde probleem. Modem loopt vast.
Ik weer bellen met de technische dienst, welke KPN op zijn flikker zat te geven dat het probleem echt bij hun moet liggen (ze zijn toch langsgeweest ?) en dat ze een tele2 monteur (imtech dus) gingen aanstellen, om aan te kunnen tonen dat het probleem niet bij Tele2 ligt. Dat gestabbel tussen Tele2 en KPN gaat ons dus weer een halve dag kosten en wetende (door uitspraak technische dienst) dat de Tele2 monteur toch niks kan uithalen, echter moeten ze die aansturen om daarna weer terug naar KPN te gaan!
Ik ben het zo langzamerhand zat, maar zit wel aan een contractsduur van 2 jaar. Deze wil ik wel ontbinden door gebrekenstelling van de ISP als er niet gauw verandering in gaat komen, echter zit ik dan met het volgende probleem. Bij aansluiting heb ik een mini note gekregen (à 399,00). Daar zaten voorwaarden bij (http://www.adslwinkel.nl/templates/adsl ... aarden.pdf). Wat gebeurd er als ik daadwerkelijk ga ontbinden ?
Ook heb ik de vermoedens dat ADSL van Tele2 helemaal niet goed werkt, want wat blijkt:
Een decoder van je TV haalt 5 mb/s weg van je snelheid op de lijn. Tsja, als je dan 2 tv’s hebt, heb je 2 decoders, dus 2 maal = 10 MB/s. Dat is a de helft van je verbindingssnelheid. Daarna moet je er nog bijrekenen dat ik een Wii heb, een laptob en een vaste pc. Krijg je de vraag: Download u veel, want dat kan de problemen veroorzaken. Nee ik download niet veel, want de snelheid is daarvoor te laag. En bedankt Tele2. Internet heb je toch om te internetten en downloaden ?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 aug 2009 09:23
Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket
oh ja, zie net ook een bijdehante mail van ze (hoe durven ze met verhindering en kostenplaatje !!!) :
Zojuist hebt u telefonisch contact gehad met een van onze medewerkers in verband met uw storing. Er is afgesproken om een storingsmonteur bij u langs te laten komen. Aan dit bezoek kunnen kosten verbonden zijn. Deze e-mail dient ter bevestiging van de met u gemaakte afspraken.
Uw afspraak staat op 06-08-2009 tussen 08:00 - 13:00 uur bij u thuis gepland. De monteur zal dan de aansluitsituatie komen controleren.
Mocht u verhinderd zijn, laat dit dan uiterlijk 48 uur voor de afspraak weten. Dit kunt u telefonisch doen bij onze klantenservice. Als de monteur op het afgesproken tijdstip niemand thuis aantreft, worden _40,- voorrijkosten in rekening gebracht.
De kosten van het monteursbezoek worden in de volgende gevallen door Tele2 vergoed:
- Van het Versatel-netwerk tot en met IS/RA-punt
Als de storing zich niet bij u thuis, maar van het Versatel netwerk tot en met het IS/RA-punt voordoet. Het IS/RA-punt is het punt waar de KPN-aansluiting uw woning binnenkomt.
- Modem, decoder en splitter
Als er een defect wordt geconstateerd aan de modem, de decoder of de splitter en deze apparatuur door Tele2 is geleverd.
Ligt de oorzaak van de storing bij uzelf, dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. De kosten bedragen _ 79,95 en zuln een automatische incasso in rekening worden gebracht.
Deze kosten worden in rekening gebracht in de volgende gevallen:
- Bekabeling
Als de oorzaak van de storing de bekabeling binnenshuis is, voorbij het punt waar de telefoonlijn uw huis binnenkomt (het IS/RA-punt).
- Instellingen van PC en draadloze verbinding
Uw PC niet voldoet aan de minimale systeemeisen. Of er is sprake van onjuist softwaregebruik.
Is de installatie, enkele dagen voor de storing is begonnen, opgeleverd door een monteur aangestuurd door Tele2, dan zijn de kosten voor het installatiebedrijf. Uitgangspunten zijn dat de installatie door de monteur werkend is opgeleverd en dat de storing is veroorzaakt door een installatiefout van de bekabeling door de monteur. Daarbij is de klant akkoord gegaan met het protocol van oplevering (PvO) door het tekenen daarvan.
Uw klantgegevens:
*privégegevens weggelaten*
Bij onduidelijkheden kunt u altijd contact opnemen met de Tele2 klantenservice op telefoonnummer 0900-241 1602 (lokaal tarief).
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Agnes Kuipers
Klantenservice Tele2
Zojuist hebt u telefonisch contact gehad met een van onze medewerkers in verband met uw storing. Er is afgesproken om een storingsmonteur bij u langs te laten komen. Aan dit bezoek kunnen kosten verbonden zijn. Deze e-mail dient ter bevestiging van de met u gemaakte afspraken.
Uw afspraak staat op 06-08-2009 tussen 08:00 - 13:00 uur bij u thuis gepland. De monteur zal dan de aansluitsituatie komen controleren.
Mocht u verhinderd zijn, laat dit dan uiterlijk 48 uur voor de afspraak weten. Dit kunt u telefonisch doen bij onze klantenservice. Als de monteur op het afgesproken tijdstip niemand thuis aantreft, worden _40,- voorrijkosten in rekening gebracht.
De kosten van het monteursbezoek worden in de volgende gevallen door Tele2 vergoed:
- Van het Versatel-netwerk tot en met IS/RA-punt
Als de storing zich niet bij u thuis, maar van het Versatel netwerk tot en met het IS/RA-punt voordoet. Het IS/RA-punt is het punt waar de KPN-aansluiting uw woning binnenkomt.
- Modem, decoder en splitter
Als er een defect wordt geconstateerd aan de modem, de decoder of de splitter en deze apparatuur door Tele2 is geleverd.
Ligt de oorzaak van de storing bij uzelf, dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. De kosten bedragen _ 79,95 en zuln een automatische incasso in rekening worden gebracht.
Deze kosten worden in rekening gebracht in de volgende gevallen:
- Bekabeling
Als de oorzaak van de storing de bekabeling binnenshuis is, voorbij het punt waar de telefoonlijn uw huis binnenkomt (het IS/RA-punt).
- Instellingen van PC en draadloze verbinding
Uw PC niet voldoet aan de minimale systeemeisen. Of er is sprake van onjuist softwaregebruik.
Is de installatie, enkele dagen voor de storing is begonnen, opgeleverd door een monteur aangestuurd door Tele2, dan zijn de kosten voor het installatiebedrijf. Uitgangspunten zijn dat de installatie door de monteur werkend is opgeleverd en dat de storing is veroorzaakt door een installatiefout van de bekabeling door de monteur. Daarbij is de klant akkoord gegaan met het protocol van oplevering (PvO) door het tekenen daarvan.
Uw klantgegevens:
*privégegevens weggelaten*
Bij onduidelijkheden kunt u altijd contact opnemen met de Tele2 klantenservice op telefoonnummer 0900-241 1602 (lokaal tarief).
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Agnes Kuipers
Klantenservice Tele2
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 aug 2009 09:23
Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket
*update*
Na ongeveer nu 9 maanden met een kwakkelende installatie en de laatste 2 weken met bijna geen verbinding te hebben gezeten, heeft de Imtech monteur een nieuwe draad getrokken en wel nu vanaf de hoofdaansluiting.
Het doorverbinden met de draden kwam de 3e monteur niet goed ter oren en hij gaf aan dat hij blij was dat er geen brand is uitgebroken. Hij verbaasde zich erover hoe de eerste monteur hier te werk is gegaan.
Vooralsnog lijkt alles nu wel goed te werken.
Conclusie is dat ondanks het aangeven dat de kans groot is dat de eerste aansluiting niet goed is gedaan, een hoop telefoonverkeer en moeite om iemand langs te krijgen, de oorzaak toch bij de eerste installatie ligt.
Nou, als alles nu goed blijft gaan, zal ik tele2 aanhouden.
Na ongeveer nu 9 maanden met een kwakkelende installatie en de laatste 2 weken met bijna geen verbinding te hebben gezeten, heeft de Imtech monteur een nieuwe draad getrokken en wel nu vanaf de hoofdaansluiting.
Het doorverbinden met de draden kwam de 3e monteur niet goed ter oren en hij gaf aan dat hij blij was dat er geen brand is uitgebroken. Hij verbaasde zich erover hoe de eerste monteur hier te werk is gegaan.
Vooralsnog lijkt alles nu wel goed te werken.
Conclusie is dat ondanks het aangeven dat de kans groot is dat de eerste aansluiting niet goed is gedaan, een hoop telefoonverkeer en moeite om iemand langs te krijgen, de oorzaak toch bij de eerste installatie ligt.
Nou, als alles nu goed blijft gaan, zal ik tele2 aanhouden.