LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] up2date

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
crazycat
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2006 19:34

Re: up2date

Ongelezen bericht door crazycat »

Joopataa,

Klinkt wel leuk in de carnavals tijd! Joopataa taa taa! haha

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: up2date

Ongelezen bericht door joopataa »

Hoe later op de avond hoe vrolijker het volk. Dus toch goed gekozen ha ha.
Joopat :D aa.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: up2date

Ongelezen bericht door Fiore »

er waren meer posts gemaakt, over die rare actie tegen jou hoor, maar dat was allemaal al weer snel verdwenen..wel raar dat haar posts tegen jou in andere topics nog wel aanwezig waren. ze zou helemaal verwijderd moeten worden.laat je niet kisten!

anoniem12345

Re: up2date

Ongelezen bericht door anoniem12345 »

In artikel 2.2. en 2.3 van de lidmaatschapsovereenkomst staat dat je binnen 8 dagen na inschrijving kunt annuleren. Je betaalt dan wel 25% van het totaalbedrag als annuleringskosten.
Is dat waterdicht?
Ik heb zojuist mijn annulering via e-mail en via post verstuurd, nadat ik gisteren mezelf heb laten ompraten om lid te worden.
Kan iemand mij geruststellen en laten weten of die annulering ook daadwerkelijk gaat gebeuren?

Alvast bedankt.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: up2date

Ongelezen bericht door joopataa »

Fiore, Bedankt voor de reactie. Ik vond het natuurlijk niet grappig maar wist heel vlug uit welke hoek de wind waaide. Om niet weer alles op te halen ga ik er maar niet verder op in.

Joopat :D aa [ voorheen jurrien ]

crazycat
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2006 19:34

Re: up2date

Ongelezen bericht door crazycat »

Beste Anoniem12345

Het vervelende is dat je hebt getekend. Je bent dus akkoord gegaan met deze voorwaarden. Heel vervelend voor je. Ik hoop maar dat je niet het duurste pakket hebt genomen. :(

Als je echt zeker wilt zijn van een geslaagde annulering, kun je de brief het beste 'aangetekend' versturen. Je krijgt dan een ontvangst bevestiging (handtekening retour kaart).

Je hebt dan bewijs dat Up2date de brief heeft ontvangen.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: up2date

Ongelezen bericht door joopataa »

Hier ligt de fout natuurlijk niet bij up2date. Jij tekende zelf het contract en dat is rechtsgeldig. Annuleren moet mogelijk zijn binnen die 8 dagen maar ik zou toch echt de volgende maal beter nadenken voor je iets tekent wat veel geld kost.Maar hier is up2date geen uitzondering, want dit werkt zo bij de meeste zaken waar je voor tekent in persoon en niet via een website of iets dergelijks.
Toch succes gewenst.
Joopat.

Florien

Re: up2date

Ongelezen bericht door Florien »

Weer typisch Nederlands dit!!
Succes, wat de dames hebben, wordt niet gegund!!
Zo zielig!!

Up2Date verleend diensten, zij maken veel mensen gelukkig met die diensten (de cijfers zijn maar lieft 78% slagingspercentage!!).
En het is logisch dat zij niet IEDEREEN uit hun bestand tevreden kunnen maken! Sommige mensen zijn nou eenmaal lastig te matchen!
En je hoort altijd alleen de mensen die niet tevreden zijn!
Kom op zeg, laten we wel even reeel blijven!

Groeten Florien, een zeer gelukkig klant!

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: up2date

Ongelezen bericht door joopataa »

Nu is er dan een beetje rust en dan ga jij beginnen ? Niet zo slim hoor om dit topic weer op te starten.
Joopat
Laatst gewijzigd door joopataa op 06 feb 2006 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Florien

Re: up2date

Ongelezen bericht door Florien »

Ik had het forum niet eerder gelezen en wilde alsnog mijn ei kwijt!!

crazycat
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2006 19:34

Re: up2date

Ongelezen bericht door crazycat »

Fijn een gelukkige klant te horen! Maar de toon.....bedenkelijk

Sent Wierda

Re: up2date

Ongelezen bericht door Sent Wierda »

Het is een discussie geweest die veel helderheid heeft verschaft over de werkwijze van up2date. Vooral dankzij crazycat.
Jammer dat velen die zich hebben ingeschreven te weinig op de hoogte waren van hun rechten. Zoals: je hebt er recht op in een (zeer) vroegtijdig stadium te weten wat de tarieven zijn.
En: je hebt er recht op te betalen binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur (= het volledige bedrag; betalen in termijnen kan ook). Want je hebt er ook recht op (evenals het bureau) om binnen een week de overeenkomst te ontbinden. (Als je dan reeds het volledige bedrag hebt betaald, dan geeft dat een hoop overbodig gedoe.)
De hele discussie is in zoverre nuttig geweest dat gebleken is dat vele cliënten te weinig op de hoogte zijn van hun rechten.

Sent Wierda
[email protected]
Om niet het verwijt te krijgen dit te hebben geschreven met een bepaalde pet op: zie www.relatiebureaus.info (zie ook: Nieuws).

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: up2date

Ongelezen bericht door joopataa »

Dan heeft het allemaal toch wel wat nut gehad. En kan iedereen nu niet meer zeggen dat zij niet van de voorwaarden op de hoogte waren. Ik ben echt blij dat er wat rust is, kunnen de klanten weer gewoon daten.

Joopataa :D

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: up2date

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Mensen die duizenden euro's uitgeven voor een paar dates zijn volgens mij een beetje erg hopeloos op zoek en misschien een klein beetje de weg kwijt.. Volgens mij is wat up2date doet niet meer als misbruik maken van deze zwakte. Het zal vast allemaal netjes in een contract staan maar dat maakt het niet minder smerig.

Har

Re: up2date

Ongelezen bericht door Har »

Sjoerd reageer jij uit ervaring ??


Mensen die een date zoeken kunnen dat beter via een buro doen.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: up2date

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Twintig jaar levenservaring.

koorn

Re: up2date

Ongelezen bericht door koorn »

laat je inschrijven bij up2date, kost maar 2650 euro, je kan je nog bedenken als je binnen 8 dagen er van af wil. maar daar is wat op gevonden !! binnen een week krijg je de eerste date oproep, t is dan wel niet wat je er van verwacht, maar voor Up2date is de buit binnen, want je ziet daardoor geen aanleiding om op je "dwaling" van inschrijving terug te komen. immers er wordt meteen al aan "gewerkt",
paar maanden later de volgende date. die komt niet opdagen, en vervolgens hoor je niets meer van up2date, totdat bijna een jaar later blijkt dat er niet meer is betaald en komt de aanmaning voor de restschuld eventueel verhoogd met euro 500,- aan invorderingskosten.
een vriendelijk verzoek om, gezien de gang van zaken om een vermindering van het totaalbedrag, wordt afgedaan met "kontrakt is kontrakt !!!, betalen!!l aan alle potentieele slachtoffers, wees voorzichtig met het zetten van je handtekening., het kan namelijk voorkomen dat Up2date in een jaar tijd wel een date maar geen geschikte date voor je kan vinden, ondanks dat er " dagelijks" voor je wordt gezocht :(

Sent Wierda

Re: up2date

Ongelezen bericht door Sent Wierda »

Na al het voorgaande te hebben gelezen: het is nuttig om kennis te nemen van de strenge regels die nu in België gesteld worden aan relatiebureaus.
In Nederlandstalig België was zo'n 15 jaar geleden de situatie nog beroerder dan toentertijd in Nederland. In België was zelfs sprake van een soort Wild West: "Oplichting, misbruik van vertrouwen en fraude en bedrog waren schering en inslag", aldus de krant De Standaard op 14 febr. jl.
De Belgische overheid heeft in 1993 ingegrepen: voortaan zijn strenge regels van kracht. Met als gevolg dat in Nederlandstalig België het aantal relatiebureaus is afgenomen van 400 toen naar 25 nu. Sinds vorige maand zijn de regels voor Belgische relatiebureaus nog verder aangescherpt.
De Standaard vermeldt een aantal tips voor potentiële cliënten van relatiebureaus. O.a.:
Ga niet overhaast te werk. Vraag of u het contract mee naar huis mag nemen om het rustig door te lezen alvorens u tekent.
Wettelijk mag men bij de ondertekening van het contract geen contante betaling vragen. U moet pas betalen na zeven dagen bedenktijd. Geef ook geen (blanco) overschrijvingsformulier of cheque bij uw inschrijving.
Betaal het totale bedrag niet in één keer. Volgens de wet moet er in gelijke bedragen, gespreid over de duur van het contract betaald worden.


Het lijken hele simpele regels.
Maar België heeft hiermee wel bereikt wat in Nederland niet is gelukt. In Nederland heeft zelfs de omgekeerde ontwikkeling plaatsgevonden: sinds 1992 bemoeit de Nederlandse overheid zich zo weinig mogelijk met wat de relatiebureaus doen. De overheid vindt dat de vrije hand moet worden gegeven aan de 'marktwerking'.
Maar het gevolg van dit alles is dat nu in België niet meer kan gebeuren wat in Nederland is gebeurd sinds 1992 en nog steeds gebeurt.
Sterker nog: in België behoeft een discussie zoals deze discussie op de website van TROS Radar niet meer te worden gevoerd.
Het wordt tijd dat de Nederlandse overheid een actief beleid gaat voeren!

Sent Wierda
[email protected]

crazycat
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2006 19:34

Re: up2date

Ongelezen bericht door crazycat »

Sjoerd, niet alle mensen die bij zo'n buro staan ingeschreven zijn hopeloos.
Er zijn zat mensen die vanwege een drukke baan, niet meer toekomen aan uitgaan. Je wereldje kan dan kleiner worden. Er zijn ook veel vrouwen met een kind, die via deze weg een date zoeken.

Er is inderdaad wel een klein percentage, moeilijk matchbare mensen. Die mensen hebben misschien wat sociale angst, of wat anders waardoor ze moeilijk kontakt leggen.

Deze groep mensen moet eerlijk voorgelicht worden en niet zomaar ingeschreven worden met de '78% slagingskansilusie', want helaas zal dat voor deze mensen niet gelden.

Dit zijn mensen die je niet zo maar hopeloos kunt noemen.

Een buro dat mensen bedonderd is hopeloos!

Sander Neefs

Re: up2date

Ongelezen bericht door Sander Neefs »

Tja, meningen verschillen nogal over Up2Date blijkbaar. Mijn ervaringen waren ook niet al te best. Begin 2004 ingeschreven voor twee jaar en 5 dates gegarandeerd, bijna 2000 Euro betaald, waarbij bijna 1000 Euro terplekke als aanbetaling.
Na anderhalf jaar, veel bellen en klagen dan eindelijk toch de eerste date, echter toch geen succes. Kort hierna heb ik nog eens flink geklaagd en gedreigd met o.a. Tros Radar, wanneer ik niet mijn geld retour zou zien. Men wilde hier eerder niet van weten.
Uiteindelijk kreeg ik toch de helft van de centen terug. Ok, nog veel te veel betaald, maar beter iets terug dan niets.....

Gesloten