LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Groen6
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2008 21:22

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Groen6 »

Ook In Nieuw Lekkerland zijn de heren van Pritell actief, en wel RANDY met vertnr. 2029.
Hij zegt nog steeds dat ze van KPN zijn, dit het liefst bij oude mensen zo ook bij mijn vader van 80 jaar.
Uw begrijpt het al hij heeft dus getekend, maar ik heb de aangetekende brief al klaar liggen.
Ik begrijp alleen niet dat er al klachten waren over deze firma in 2005 en nog steeds gaan ze ongestoort door !

grobun
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2008 09:24

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door grobun »

Gisteren werd mijn moeder (80) in haar aanleunwoning bezocht door een jongeman die voordeed dat hij namens KPN kwam. Hij vertelde haar dat haar abonnement gewijzigd moest worden en dat hij alleen wat gegevens moest invullen en controleren. Ook zei hij daty de mensen hem € 2.50 mochten geven omdat hij student was. Op het laatst moest ze haar handtekening zetten. Dit wilden we niet, omdat nergens uitbleek dat de firma PriTell daadwerkelijk van de KPN was. Hij probeerde haar nog over te halen, maar we hielden voet bij stuk en wilden eerst meer weten. Uiteindelijk droop hij af. Na zijn vertrek heb ik de receptie gebeld en verteld dat er colporateurs rondliepen. Zij zouden actie ondernemen.

Wat ik het meest kwalijke vind is dat ze bij oude mensen onder valse voorwendselen (volgens priTell verplicht veranderen abonnement KPN) proberen hun diensten door te drukken. Veel mensen hebben geen idee dat het om pre-select bellen gaat. Toen ik opmerkte dat het me veel aan Tele2 deed denken ontkende hij ten stelligste dat dit zo was.
Mijn moeder kreeg nog een compliment dat ze zo goed bij de tijd was. Hij maakte het wel anders mee. Hopenlijk zijn er niet te veel mensen ingetrapt.

Groen6
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2008 21:22

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Groen6 »

Na een vervelende aangetekende brief te hebben gestuurd naar Pritell, kreeg mijn vader 5 dagen daarna een brief van pritell terug dat hij er weer vanaf was, nu is het alleen nog zaak om ook de autm. afschrijvingen in de gaten te houden.
Laat het voor iedereen duidelijk zijn , niet op reageren, en de deur zo hard mogelijk dicht smijten.

Girie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:48

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Girie »

Vandaag is mijn moeder (ook) opgelicht door Pritell. Mooie praatjes; we zijn echt van de KPN etc etc. Handtekening gezet en rekening nummer doorgegeven. Op het moment dat ze de deur dicht deed ging er en kwartje vallen. Ze is direct naar buiten gegaan om deze jongeman te zoeken. Helaas in geen velden of wegen te bekennen. Over haar toeren kwam ze bij mij. Direct gekeken op internet en jawel....daar kwamen de verhalen. Ik heb een email gestuurd aan Pritell. Heb gemeld dat ik mij beroep op de colportage wet en per direct de overeenkomst ontbonden wil zien. Morgen dezelfde brief per fax en aangetekend versturen.
Doe ik dit goed? Moet ik nog andere acties ondernemen. Het is toch niet normaal dat ze nog steeds doorgaan met deze oplichting en dat er niets aan gedaan kan worden. Vaak zijn er oudere mensen de dupe, maar ik denk dat ik er ook in zou trappen. Graag ontvang ik van iemand nog tips/advies.

Wuls
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:46

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Wuls »

Hiernavolgende tekst stuurde ik enige tijd terug aan Pritell, ook op deze mail volgde overigens geen reactie.

'Aangezien u telefonisch niet bereikbaar bent en evenmin terug belt, probeer ik het op deze manier: een van uw colporteurs heeft -naar wat mij nu blijkt- halve waarheden verkondigend ('wij zeggen uw volledige abonnement bij KPN op, dit duurt ongeveer 6 weken en u ontvangt pas na 6 weken een rekening, goedkoper kan niet enz.') mijn vader een 'aktie-aanmelding bij Pritell aangesmeerd en daar zit hij nu dus voor een jaar aan vast.
Onlangs kreeg ik de aktie-aanbieding onder ogen en wat blijkt het KPN abonnement wordt in het geheel niet opgezegd. Aangezien mijn 76 jarige vader nauwelijks belt en al het goedkoopste abonnement via KPN had blijkt nu dat hij er door uw deurverkoper is ingeluisd; hij betaalt nu en aan KPN en aan jullie. In plaats van goedkoper betaalt hij dus 14,82 euro extra per maand.
Al googelend over het internet blijkt mijn vader echter niet de eerste en enige te zijn -geweest- die de dupe is geworden van jullie praktijken die blijkbaar uitstekend blijken te werken in bejaardencentra'.


Bij het postkantoor waar ik de aangetekende opzegbrief aanbod verzuchtte de baliemedewerkster toen ze de naam van het bedrijf zag 'u bent de zoveelste'.
Het wordt de hoogste tijd dat RADAR aan deze praktijken (weer?) eens aandacht besteedt

bmwrt
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2008 12:31

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door bmwrt »

IK zie nergens de goede gegevens van de Pritell organisatie, het adres waar het kantoor zich bevindt is,

Pritell
Bartokweg 161
1311 ZX Almere

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

Op de site staat onderaan in heel kleine lettertjes:

Postbus 60310, 1320 AJ Almere • Tel. 0900-PriTell (0900-774 83 55 • €0,30 p/m) • Fax 036-5465437

Kamer van Koophandel:
Handelsnaam:
Pritell B.V.
Bartokweg 161, 1311ZX Almere Hoofdvestiging

Altijd zo snel mogelijk schriftelijk en aangetekend met ontvangstbevestiging op zeggen ( binnen 7 werkdagen, liefst binnen 7 werkdagen na telefoontje, hoewel de wet aangeeft na dagtekening brief)

Met bejaarde ouders en volwassen kinderen afspreken dat er nooit aan de deur of via telefoon meer iets gekocht wordt, of abonnement aangegaan wordt.

Altijd * Nee, geen belangstelling * zeggen en onmiddellijk contact verbreken. Nooit discussie aangaan!
Waarom u geen belangstelling hoeft nooit beantwoord te worden. Dit voorkomt narigheid. Pretium waart ook rond en gebruikt dezelfde misleidende taktiek door zich in eerste instantie voor KPN uit te geven.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

- Geef de tele-terrorist lik op stuk door met een scheidsrechtersfluit in de hoorn te blazen.
Dit lijkt mij goed uitvoerbaar voor welke bejaarde dan ook!

Deze tip las ik op de site waar ook een tegenscript te vinden is voor degene die de degens wil cruisen met de manipuleerders aan de telefoon:

http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscr.pdf

:lol:

Patience
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2008 09:37

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Patience »

Tot mijn schrik lees ik, en daar maken waarschijnlijk alle oplichtersbedrijven zoals bij mij Energie Direct misbruik van, dat het mensen verstandig lijkt om toch maar aanmaningskosten e.d. te betalen. DOE DIT NOOIT. Pas als de rechter hen gelijk geeft moet u betalen. In bijna al die gevallen dat een contract of overeenkomst niet correct is afgesloten zal de rechter de eiser nooit gelijk geven.Vorig jaar as ik flauw van de brieven van het incassobureau dar mij dreigede m et in de kou zitten met kerstmis en oud en nieuw. Ik heb gevraagd of ze me nu eindelijk snel voor de echter wilde dagen. Het antwoord was"u wordt op uw wenken bediend, de dagvaarding ligt klaar" Ik heb er nooit meer iets van gehoord.
Eén zo'n oplichtersfirma stuurde mij eens een dagvaarding, bij nauwkeurige bestudering bleek dat het een "voorbeeld" trof van "het papier dat u straks gaat ontvangen als u nu niet onmiddelijk betaald. De hoge kosten zijn geheel voor uw rekening" ik heb niet betaald en er nooit meer iets van gehoord. ALLEEN EEN RECHTER BEPAALD OF U ECHT BETALEN MOEIT!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wel eerst nagaan of uw kans om de recht zaak te winnen groot is. Dus even juridisch advies hierover inwinnen omdat anders incassokosten + gerechtskosten bovenop de vordering komen.

Heeft u rechtsgeldig bewijs van betaling of tijdige opzegging contract e.d., dan kunt u rustig een gerechtelijke procedure afwachten.

Niet laten intimideren als u in uw gelijk staat en dit kunt bewijzen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html

Hier kunt u na het aanmaken van een account telemarketing etc blokkeren!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Toch apart - verkopers van deze club die een 'kpn pas' hebben.

Als iemand deze aan de deur krijgt - gelijk politie bellen - want zij doen zich voor als iemand anders (in dit geval KPN personeel terwijl het Pritell (of whatever) personeel is).

Mischien dat de "klantenservice" - die hier eigenlijk nauwelijks inhoudelijk op zaken is ingegaan, het dan doorkrijgt.
Of nog beter - dat de verkopers zullen verklaren dat dit volgens PriTell zo moet - en dat ze dan daarvoor aangepakt kunnen worden.

Wuls
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:46

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Wuls »

De colporteurs van Pritell blijken in veel gevallen geen ventvergunning aan te vragen. Wanneer ze in uw gemeente aan het werk zijn -geweest- dan is het raadzaam om hier bij gemeente naar te informeren. Een gemeente kan in het geval dat geen ventvergunning is aangevraagd/afgegeven ook actie ondernemen.
Wanneer u of uw ouders in de gladde babbels van de heren/dames van Pritell zijn getuind meld dit dan ook bij de politie.
Probeer ook zo veel mogelijk andere gedupeerden te vinden en aan te sporen om in actie te komen.
Bellen met de 'klantenservice' van Pritell is zinloos: je wordt door een €0.30 per minuut kostend menu geleid waarna de verbinding verbroken wordt of het verzoek volgt om naam en telefoonnummer in te spreken opdat men terug kan bellen. Bespaar jezelf de moeite: er wordt niet teruggebeld. Op email reageert men incidenteel en dan alleen via het adres [email protected]
Maak de naam van Pritell bekend in je omgeving: door meer mensen op de hoogte te stellen van hun bestaan en hun streken wordt de overlevingskans van Pritell kleiner.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... colportage


Ook hierover een klacht indienen bij:

Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

Het beste blijft met bejaarde ouders/kennissen etc bespreken dat zij niet aan de deur kopen of ingaan op telefonische verkoop.

Bij infofilter.nl kunnen zij zich deels beschermen tegen telefonische colportage.

Zeg NEE tegen colportage!

Peetje_46
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2008 13:11

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Peetje_46 »

Pritell is in juli 2008 dus ook actief in Etten-Leur. Ze zijn bij mijn bejaarde moeder aan de deur geweest en gelukkig heeft zij niets getekend en toegezegd!

Maar wat een verrassing, ze is toch plotseling overgezet op bellen via pretell, en de eerste rekening is in de bus gevallen en afgeschreven. Zonder medeweten van mijn moeder! Dus ondanks dat je niks tekent zoal een machtiging voor automatische afschrijving , of een contract of overeenkomst, is het schijnbaar voor pritell mogelijk om toch je geld te laten overboeken. Zij kreeg wel een brief met daarin een actiepapier met al haar gegevens die ze moest ondertekenen en terugsturen, maar dat heeft ze dus niet gedaan.

Wij gaan uiteraard niets betalen, het bedrag laten terugstorten en de bankrekeningen van pritell laten blokkeren. OOk heb ik een email gestuurd, maar zal zoals zovelen vast geen reactie krijgen. Ook gaan we aangifte doen bij de politie.

Volgens mij moet je in Nederland volgens de wet toch nog steeds en overeenkomst of een contract tekenen (of een mondelinge afspraak) om iemand als klant te betitelen.

Als iemand nog tips en dergelijke, graag! Ik bereid me maar voor dat dit muisje nog een staartje zal hebben, gezien de verhalen van anderen. Ook wij zullen absoluut weigeren om maar één cent te betalen, nee wij verwachten eerder een vergoeding van pritell voor de aangedane stress en leed die die meebrengt voor mijn moeder.

PC van Eekelen

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Klinkt alsof je genoeg hebt gedaan.

Bewaar wel alles, en print de mail ook uit, voor in het dossier.
Geef bij de bank aan dat er nooit toestemming is geweest, en vraag waarom zij (de bank dus) dit zomaar accepteren - en dien ook bij de bank een klacht in.

(Genoeg klachten kan een bedrijf het recht tot automatische incasso doen verliezen)

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

Waarschijnlijk heeft uw moeder haar bankrekeningnummer verstrekt, want zonder kan er geen afschrijving plaats vinden.

U schrijft dat Pritell aan de deur geweest is. Dat is plezierig, want dan moet Pritell een formulier kunnen laten zien, waarop de handtekening en bankrekening + toestemming van uw moeder tot automatische incasso staat.

Ik adviseer u dan ook Pritell een aangetekende ( evt met ontvangstbevestiging) brief te sturen waarin u aangeeft dat het zonder schriftelijke toestemming van uw moeder geïncasseerde bedrag is gestorneerd. U wilt binnen 4 weken een schriftelijk bewijs zien van Pritell waaruit blijkt dat uw moeder een overeenkomst is aangegaan, haar bankrekingnummer heeft verstrekt en getekend heeft voor toestemming tot automatische incasso.
U geeft aan dat u een selectieve blokkade op Pritell laat zetten door uw bank.

Mocht binnen deze termijn geen schriftelijk bewijs ( = kopie van door uw moeder ondertekend formulier!) door u ontvangen worden en er wordt weer een automatische incasso afgeboekt, dan adviseer ik u deze zaak aanhangig te maken bij de Geschillencommissie telecommunicatie. U kunt dan tevens een klacht hierover indienen bij Consuwijzer.nl

Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

Maak kopie van uw brief en bewaar verzend en evt. ontvangstbewijs van Pritell goed.

Spreek met uw moeder af als er colporteurs aan de deur staan, alleen: Nee, aan de deur wordt niet gekocht! Geen belangstelling! te zeggen en de deur weer te sluiten.
Als het nodig is: alleen herhalen: nee, geen belangstelling, nee geen belangstelling.
Dit is het principe van de kapotte grammofoonplaat. U wint altijd omdat u niet naar de argumenten van de tegenpartij luistert, maar blijft herhalen: nee, geen belangstelling!

Ook aan de telefoon. Houdt het simpel: nee geen belangstelling. Hoorn op de haak!

Normaal heb ik een basis lijstje, maar dit advies is het simpelst en voorkomt dat er gegevens ontfutseld worden ( ook Pretium ligt op de loer met telefonische colportage)

Mocht u nog vragen hebben...

Peetje_46
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2008 13:11

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Peetje_46 »

Bedankt voor de reactie. Ik zal die aangetekende brief versturen, want mijn moeder heeft absoluut geen gegevens aan deze mevr gegeven zegt ze. Ze was ook heel erg overstuur toen ze zag dat ze haar rekeningnummer zomaar hadden. Ze heeft absoluut niets getekend aan de deur. Het aanmeldingsformulier kreeg ze per post (na het bezoekje van die colporteur) met al haar gegevens en welkom als klant, en die moest ze ondertekend terugsturen. Maar deze ligt nog ongetekend thuis, hebben we wel bewaard voor het geval dat....

Mijn moeder is al zo voorzichtig met alles, maar deze jonge dame aan de deur maakte zich bekend als KPN medewerkster...tjaa en dan ben je 80 jaar en dan blijf je(zoals je geleerd hebt) vriendelijk.

bedankt!

Peetje_46
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2008 13:11

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Peetje_46 »

Misschien een domme vraag?
Moet ik de aangetekende brief sturen naar het Postbusnummer of de Bartokweg?

Gr Petra

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het vriendelijk willen blijven van oudere mensen is in dit geval een probleem.
Overtuig uw moeder ervan dat ze ook heel vriendelijk maar beslist: "Nee, ik heb geen belangstelling" kan zeggen. Ze kan dit op vriendelijke toon blijven herhalen. Niets anders zeggen. Alleen heel vriendelijk: Nee, ik heb geen belangstelling.

Print dit uit en hang het aan de binnenkant van de deur.

Leg ook een kaartje bij de telefoon:

Hier kunt u mijn aanpak telefoonterreur lezen:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=1095

BTW vraag of uw moeder ermee accoord gaat dat u haar aanmeldt bij: www.infofilter.nl

Succes!

Gesloten