LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

Mabili
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2006 14:14

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mabili »

Gelukkig dat Tros radar hier aandacht aan gaat besteden.
Vandaag pas ondekt maar gelijk wel een email verstuurd naar de redactie.
Wij hebben sinds mei IPB van KPN en ook al vanaf de eerste dag problemen hiermee.
Vaak niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden.
De eerste week was VOIP nog helemaal niet werkzaam omdat de ordersysteem niet goed werkte.
Hierdoor moest alles opnieuw ingevoerd worden en ook dat ging niet goed. uiteindelijk na ruim 1 week alles werkzaam.
Alleen toen waren de problemen ook al aanwezig.
Vaak niet kunnen bellen of bereikbaar kunnen zijn.
Vele mailen gebeld maar nooit een reactie van KPN ontvangen.
Tot dat de afdeling klantenreactie in juni contact opnam en ons een voorstel deed om toen de eerste 2 maanden weer terug te storten op onze rekening.
Dat was gebeurd alleen de klachten werden steeds erger.
Vaak tijdens een gesprek dat de verbinding werd verbroken en dat is zeer lastig als je vaak in contact bent met het AMC omdat ons zoontje van 8 maanden behoorlijk wat gezondheidsproblemen heeft.
Op 25 juli was de maat vol wederom 2 dagen niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden.
Mail verstuurd naar KPN en op 27 juli een reactie gehad dat ik binnen 1 week tot uiterlijk 1 maand een reactie van KPN zou krijgen.
Dit is dus niet gebeurd.
Diverse mails verstuurd en telefonisch contact gehad maar geen reactie van KPN , ook in de mail vermeld dat ze in gebreke zijn en al zet je er een termijn in ook daar werd niet op gereageerd.
Na 27 augustus na de landelijke storing en ook daarnaast nog steeds veel telefonie problemen te hebben nog geen reactie van KPN.

Afgelopen maandag 4 september nog eens gebeld en wat bleek.
De melding van 25 juli was afgesloten de klantenservice was hier ook verbaasd om omdat er geen contact met ons was geweest maar er stond ook geen oplossing in. Wel stond in de ticket vermeld dat iemand ons voicemail had ingesproken maar wat niet dus bleek te zijn gebeurd.
Klantenservice heeft de ticket van 25 juli weer heropend en we zouden die dag nog terug gebeld worden.
Ook dit is niet gebeurd.
Afgelopen vrijdag 2 verschillende reacties van KPN gehad.
Er is een melding geopend over de klacht van 21 augustus (landelijke storing) en een nieuwe melding over de technische problemen over de telefonie.. echter was deze ook al diverse keren gemeld bij KPN maar blijkbaar zonder contact te hebben gehad met ons ook afgesloten.
Waar KPN mee bezig is weet ik niet maar de melding van 25 juli is blijkbaar wederom weer afgesloten en wat er nu gaat gebeuren ik weet het niet maar we zitten nog steeds met een product wat niet goed werkt.
Haal je geld terug door te storneren dat word er gelijk vermeld dat je dan afgesloten kan gaan worden..

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Wheeler »

Vermoedelijk naar aanleiding van de uitzending van morgenavond op trosradar vandaag 2 telefoontjes ontvangen.

Het eerste telefoontje kwam van Planet Internet met de vraag of alle problemen nu waren verholpen!!!
Ik vroeg de dame in kwestie, maak je nu een grapje of meen je het serieus?
Ik maak geen grapje meneer, ik vroeg me af of alle problemen welke u heeft inmiddels zijn opgelost, mijn antwoord was kort, nee mevrouw, de problemen zijn nog steeds niet opgelost, deze heb ik al sinds 19 april van dit jaar, vele mails gestuurd, erg veel telefoongesprekkken gevoerd, maar helaas, allemaal zonder enig resultaat, en daar komt dan nog bij dat ik zelfs dubbel moet betalen, voor IPB en mijn gewone telefoonaansluiting.
Deze mevrouw ging er meteen mee aan de slag vertelde zij tegen mij, mijn antwoord daarop was, en weer eens 5 maanden wachten voordat ik een reactie krijg zeker?
Nee, zo verzekerde ze mij, we gaan er echt serieus mee om, ik geef het door aan de technische dienst van KPN.

Tot mijn grote verbazing werd ik enkele minuten later gebeld door, jawel, de KPN!!!

Ook hier mijn verhaal weer gedaan en ook hier kreeg ik te horen dat ze er hard mee bezig zijn dit LANDELIJKE PROBLEEM op te lossen.

Op mijn vraag of het soms te maken had met de uitzending op trosradar morgen kreeg ik geen direct antwoord, maar door rustig en normaal te blijven praten kwam het er uiteindelijk toch uit, ja daar heeft het mee te maken.

De KPN vertelde mij, ik heb twee optie's voor u, u zegt nu kosteloos op of u krijgt een compensatie van de door u betaalde kosten.
Ik vroeg de man, wat denkt u nu zelf, als ik nu opzeg zit ik zonder internet en telefonie en heb ik maanden voor jan met de korte achternaam betaald voor een product dat ondeugdelijk is!!
Ja was het antwoord, ik kan er ook niets aan doen!

Nou, doe mij dan maar een totale kwijting van de door mij betaalde kosten voor zowel IPB als ook voor de door mij betaalde telefoonnota's welke volledig ten onrechte zijn opgelegd door de KPN.

Dit zou zo worden geregeld, ik wacht af of het ook gebeurd, ik heb naam en toenaam, dus ik weet ze te vinden.

Zijn er overigens nog meer mensen benaderd door Planet en KPN over de problemen die ze hebben?

We zien de uitzending van morgen met belangstelling tegemoet.

Mabili
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2006 14:14

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mabili »

Alleen vrijdag 2 emails.
In de 1 werd vermeld dat er binnen 1 week contact word opgenomen (maar dan niet over die van 25 juli en alles daarvoor of daarna maar over 21 augustus "landelijke storing") en de ander ging over dat er een nieuw ticket was aangemaakt over het technische probleem en dat het alleen door grote drukte kan duren voordat er contact word opgenomen en dus even geduld moet hebben. Daarbij als ik dan contact heb dat ik dan even moet vragen of ik doorgezet kan worden naar klanten reactie zodat ze mijn klacht in behandeling kunnen nemen... nou deze is al bekend bij hun alleen ook door hun gesloten zonder dat er contact is geweest of laat staan dat er een oplossing is aangeboden..

Hier schiet het dus niet op.
Geduld heb ik wel anders had ik het al opgezegd dit probleem loopt al vanaf mei 2006 maar is in juli nog erger geworden.

leusi049
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2003 15:35

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door leusi049 »

Ik heb zelf mijn klachten gedeponeerd bij KPN.Ik heb hier van allerlei reacties gelezen.
na kontakt met deskundigen kom ik tot de volgende konklusies:
1. KPN heeft problemen met de netwerken dor het nwe IPB
2. Planet is slechts 'n lege huls met 'n naam Planet. De techniek en alles is KPN.Idem dito met Het Net.
3.KPN callcentre leveren slechte diensten DE callmedewerkers doen
maar wat.Misleiden de klient als er al wordt opgenomen
4. Als je planet belt moet je wachten totdat je aan de beurt bent.En dan heb je ook 'n gesprek. Wat dat ook waard moge zijn
5. Als hje KON belt wordt de telefoon meteen opgenomen en vervolgens wordt je voor 10 minuten in de muziekstand gezet
6. De Experiabox(Siemens) werkt matig. bellen via voip ?
7. KPN dient mijns inziens te zeggen: we stoppen tijdelijk met de verkoop van dit produkt: EERST DE TECHNIEK OPLOSSEN
ÉN : alle klachten die er al liggen afwikkelen naar tevredenheid van de klant !!!! Met behoud van elke dag ADSL en telefoon

Zorgeloos bellen én internetten ? Nee voorlopig niet.

zoefay
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006 15:23

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door zoefay »

Fijn dat ik niet de enige ben die zich hier dood aan ergert!
Ik besloot op KPN internetplusbellen over te stappen nadat ik van KPN (normale aansluiting) en Planet Internet was overgestapt naar UPC (ook zo en bloed onder je nagels vandaan haler).
Enfin ik krijg een bevestiging: binnen drie weken ontvangt u uw installatiepakket.
Na drie weken: niets.......
Ik ga naar de primafoonwinkel, die konden slecht melden dat het "van de week" wel binnen zou komen, een paar dagen later gaat mijn vrouw naar de Primafoonwinkel en verzoekt om een duidelijke datum.
"Moet u klantenservice bellen, zegt de (zeer onbeleefde) medewerkster bij Primafoon Almere.
"Dat is wat lastig" zegt mijn vrouw, "zonder telefoon....en ik ben ook niet van plan voor 10 cent per minuut ellenlang in de wacht te worden gezet". Nou het mocht wel bij hun, maar mijn vrouw weigerde dat, "belt u zelf maar", zei ze tegen de medewerkster(je verbeeld je toch dat je klant bent he).
Hierop pakte de medewerster zuchtend haar mobieltje en meldde dat ze het intern zou proberen maar mocht het niet lukken dan moest mijn vrouw het zelf doen want ze was niet van plan "voor elke klant een uur aan de telefoon te gaan hangen"(daar achtte ze ons als klant wel goed genoeg voor!).De uitslag was: "het pakket is aangeboden bij TNT en valt dus nu onder HUN verantwoording".
Hierop ben ik zelf weer naar Primafoon gegaan(ik heb niets te maken met via wie zij hun spullen aanbieden) en heb gezegd niet weg te zullen gaan voor ik fatsoenlijk antwoord kreeg mbt de levering, enfin: de "supervisor" werd erbij gehaald en deze dreigde mij "het pand uit te laten zetten".
Dezelfde avond witheet met klantenservice gebeld(mobiel, ik had namelijk twee mobiele nummers en internetplusbellen bij kpn besteld in een keer!), maar om een lang verhaal kort te maken, zonder kpn begin je nergens iets met je internet(ik ben kleine zelfstandige).
De volgende dag kwam het pakket, ik had al gebeld omdat men was vergeten op mijn bevestiging te zetten dat ik had getekend om voor 10euro extra per maand onbeperkt te kunnen bellen, maar dat was volgens klantenservice makkelijk op te lossen middels "mijn KPN"(een soort eigen inlogpagina, geen haar op hun hoofd die er over dacht het zelf te corrigeren, "dat kan niet" meldde de medewerkster van klantensevice.....).
Zelfs mijn buurman die ICT-er is kreeg dat echter niet voor elkaar, dus KPN gemaild, antwoord (binnen twee dagen): "log in op mijn KPN enz........".
Mijn vrouw weer naar primafoon... die hebben volgens hun geen inzicht in klantgegevens!, dus weer naar huis, klantenservice gebeld, na vele malen doorverbinden krijg ik de melding: "het is erg druk, belt u op een later tijdstip terug, de verbinding wordt nu verbroken".
Krijg ik van de week (mijn brief aan KPN lag al klaar) een schrijven van KPN dat IEDEREEN met een internetplus abonnement 6 maanden gratis onbeperkt bellen krijgt (de omgekeerde wereld welliswaar want als je het na die 6 maanden niet meer wil moet je er weer via "mijn KPN waar je dus niet op komt, af zien te komen).
Niemand bij klantenservice die dit wist kennelijk...maar buiten dat om zijn ze zo ontzettend ongeinterresseerd en arrogant (dwz bij de Primafoon want telefonisch werd ik, hoewel het gesprek nergens toe leidde, netjes geholpen), dat ik bid dat ik na mijn verplichte jaar iets beters kan krijgen dan dit onbeschofte bedrijf(ik heb zelf een eigen zaak).
Ik had de eerste week ook gewoon geen telefoonverbinding en soms ook geen internet (maar dat vond ik nog wel het meest overkomenlijk).
Het meest stoorde mij de ontzettend onbeschofte houding van de medewerkers bij Primafoon in Almere en de slechte bereikbaarheid van de klantenservice a 10 eurocent per minuut en het feit dat je een soort "doe het zelf pakket" blijkt te hebben aangeschaft waar het op klantenservice aankomt.
Ik hoop dat het ze abonnees zal kosten, zeker nu ik lees dat dit geen incident betreft.

zoefay
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006 15:23

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door zoefay »

Waarbij ik nog vegeet dat de snelheid lang niet overeenkomt bij de beloofde snelheid (ik heb de op een na duurste aansluiting doe maar eens een speedtest! je betaalt lucht.....

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Het kan ook goed gaan bij KPN en dat is in de meeste gevallen zo, want alleen de slechte gevallen komen uitgebreid in het nieuws.

In medio oktober 2005 heb ik InterPlusBellen bij KPN besteld.
Begin november 2005 heb ik het installatie pakket ontvangen en de volgende dag geëinstalleerd.
Met de telefoon verbinding heb ik in het begin enkele heel kleine probleempjes gehad zoals echo en traag overgaan van het signaal aan de andere kant van de lijn.
Later 2x gedurende enkele uren, door een landelijke storing, geen telefoon verbinding kunnen maken.

Met de Internet verbinding de eerste paar dagen niet kunnen E-mailen via mijn oude provider ([email protected]), wel via KPN mijn nieuwe provider ([email protected]).
Na enkele dagen werkte mijn oude provider weer wel.

Tot nu toe (medio augustus 2006) dus bijna een jaar na mijn in gebruikname geen noemenswaardige problemen gehad.

Het is toch bijzonder dat op (naar eigen zeggen van KPN/Planet/HetNet) ongeveer 150.000 deelnemers aan InternetPlusBellen er in verhouding zo weinig klachten zijn.

Ik vindt InternetPlusBellen fantastisch en zou,als ik voor de keus zou staan, het zo weer nemen. Ik kan het een ieder dus van harte aanbevelen.

Als men het soms mocht denken, ik werk niet en heb ook niet bij bij KPN/Planet/HetNet gewerkt.

Met vriendelijke groet,
Willem

zoefay
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006 15:23

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door zoefay »

Maar je draagt KPN wel duidelijk een warm hart toe Willemo, gezien je verschillende positieve reacties, niks mis mee hoor, maar zelfs de woordvoerster van KPN gaf toe dat er wel het een en ander mankeerde aan Internetplusbellen.
Bij jou is het dus naar tevredenheid verlopen, mooi zo!
Maar hoe weet jij nou dat het "in de meeste gevallen goed gaat"? als je er niet werkt.
Bij de mensen waar het niet goed ging en daar zit hem nu net de kneep, wordt dat niet netjes opgelost, maar dat kun jij dus niet weten want jij hebt dat probleem niet.
Dat is echter geen reden om het aantal klachten (wat wel degelijk groot is, zie ook andere links) te baggatelliseren.
Zelfs als het systeem perfect zou worden tzt dan nog hebben ze een belabberde klantenservice.
Dat los je niet op met je excuus aanbieden aan 3 mensen en na de uitzending 1 persoon tegemoet komen qua kostenvergoeding.
In dit stadium en met deze zeer klantonvriendelijke klantenondersteuning raad ik het iedereen af.

kees65
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 00:31

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door kees65 »

ben sinds een paar weken de gelukkige eigenaar van een internetplusbellen abonnement. M'n internetverbinding werkt prima, maar heb wel regelmatig problemen gehad met bereikbaarheid en mogelijkheid tot bellen. Ik geloof dat dit tot de zgn. "landelijke" storingen werd gerekend. Het lijkt alsof KPN onderschat hoe belangrijk bereikbaarheid voor mensen tegenwoordig is. Ik werk veel vanuit huis en ben ook nog eens aan het solliciteren. Het zal je maar gebeuren dat je net gebeld wordt voor een job en de beller krijgt te horen dat dit nummer (tijdelijk) niet in gebruik is.... Ik ben er ook tijdens een internationale teleconferentie wel eens uitgeknikkerd en kon vervolgens met mijn mobiele telefoon gaan bellen - een uurtje, dus meteen door m'n maandelijkse bundel heen. Als ik via m'n adsl en Skype bel, gaat het prima. Bijna gratis (naar Hong Kong of Singapore voor nog geen 2 eurocent per minuut!) en het werkt altijd. Lijn niet goed - even opnieuw Skypen en het gaat OK. Skype is gratis te downloaden en je kunt ook viodeoconferenties houden, met meer mensen bellen en Skype naar Skype (wereldwijd is gratis). Het kan dus wel, als je de technologie en de infrastructuur maar hebt... kpn. Niet alleen maar geld van je klanten vragen, maar ook datgene leveren wat je beloofd. Ik snap niet dat de kpn abonnementsgeld van z'n klanten durft te vragen zolang de problemen aanhouden :?

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Als je zakelijk van een nieuwe dienst afhankelijk bent, zoals o.a. InternetPlusBellen, is het natuurlijk niet verstandig om deze dienst, zeker in de aanloopfase die vele jaren kan duren, te nemen. Dan moet je het oude vertrouwde analoge telefoonsysteem nemen waarvan overigens ook niet gegarandeerd is dat dit geen storingen heeft en altijd vlekkeloos werkt.

U hebt zelf gekozen voor dit nieuwe systeem dat goed kan werken als de kinderziektes er uit zijn. Er zijn namelijk al enorm veel bedrijven die al vele jaren via het Internet hun communicatie doen.
Zij hebben dan echter wel een veel professioneler systeem dat ook vele malen meer geld kost. Vergelijk het met een Opel en een Mercedes. Beiden functioneren goed alleen de storingskans bij een Opel is wat groter dan bij een Mercedes. Beide doen het goed alleen de storingskansen zijn in verhouding tot de prijs en bij de Mercedes dealer wordt u in het algemeen met meer egards behandeld dan bij de Opel dealer..

Met vriendelijke groet,
Willem

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Wheeler »

Willemo,

Vergelijk jij altijd appels met peren?

Wat een onzinverhaal hang je hier nu weer op.

Als een bedrijf als de KPN een product op de markt brengt hoort het toch tenminste de werking ervan te garanderen?

Even jouw voorbeeld aanhoudend, of je nu een opel of een mercedes koopt, beide auto's zullen rijdend de dealer verlaten, anders koop je toch niet zo'n product als het niet deugd?

Nee Willemo, je bent al eerder door de mand gezakt als medewerker van de KPN, is overigens niets mis mee, maar verdedig dat bedrijf toch niet zo op en top, ze maken fouten, hun systeem werkt gewoon niet naar behoren, en er dan ook nog eens geld voor te durven afschrijven, dat is helemaal uit den boze!

KPN doet niet wat het beloofd, dus moet KPN zijn klanten allemaal, en niet alleen diegene die bij trosradar aanwezig waren, compenseren voor de gemaakte kosten.
Las een klantenstop in totdat het product IPB goed werkt, dat is mijn dringend advies aan de KPN.

Eventuele toekomstige klanten zou ik willen adviseren, begin er niet aan, wacht tot alles naar behoren werkt!

Wheeler

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Wheeler,

Jammer dat je de strekking van mijn verhaal niet snapt of niet wil snappen.
Géén KPN'er of ex PTT'er maar ook dat geloof jij niet.
Verder zal ik mij een verstandige InternetPlusBellen gebruiker tonen en maar niet meer reageren op deze topic.

Met vriendelijke groet,
Willem

zoefay
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006 15:23

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door zoefay »

Ben het helemaal met je eens Wheeler, je beidt een dienst aan of je doet het niet en wanneer de kinderziektes er niet uit zijn biedt je de dienst niet aan of je geeft dat toe.
Ik denk niet dat de KPN overigens blij is met het advies van Willemo:bedrijven adviseren geen gebruik te maken van internetplusbellen, wat dat aangaat mogen we er van uit gaan dat hij er inderdaad niet werkt (wij hebben ook een bedrijf en als hij bij mij werkte was dat niet voor lang meer met een dergelijk advies....).

PdB
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2005 22:05

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door PdB »

je gaat als bedrijf toch niet expermiteren met voip pakket van welk bedrijf dan ook als je afhankelijk bent van de telefoon. als je de rest van de forums bekent heeft geen elk provider het voor me kaar om het werkend te krijgen upc, @home, tele2, scarlet noem maar op. overigens bij mij werkt het goed.

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door miniad »

Ik heb het nodige meegemaakt met IPB van KPN. (bijna een jaar)

Het toppunt was verleden week...
Woensdagmorgen had ik geen internet en telefoon meer.Daarna een Hel !
Ik heb regelmatig gebeld met mijn KPN PrePay dus best duur..
Ik kreeg te horen dat ik een wanbetaler ben, dat ik overgeschakeld word naar Analoog, ook dat een medewerker in de centrale perongeluk 2 kruisdraden heeft verbroken.. enz.. enz.. De ene smoes na de ander maar niemand loste het op.
Zes dagen lang geen Telefoon en geen internet dus Zes dagen lang bellen via mobile Kpn prepayd.
Ik heb wel 9 brieven verstuurd naar vesrschillende afdelingen en op geen één antwoordt ontvangen..
Uiteindelijk ben ik na 6 dagen weer aangekoppeld en werkt het e.a...
Excuus?? wat is dat ook weer? KPN is niet meer de KPN die ik kende.. Er zijn andere aanbieders die inmiddels beter zijn.
Dan zou het e.a. verekend worden want de kosten waren inmiddels torenhoog..
Dan zou ik terug gebeld worden.. dan zelf maar na 5 dagen gebeld.. en ik zou weer terug gebeld worden...
Affijn.. dus Niets.. KPN heeft het voor mij verpest en service is het slechtste wat ik ooit heb meegemaakt..
Fout op Fout en geen service.. Uren aan de telefoon en dan nog geen hulp..

Ik zeg het abo op voor dat ik er weer een jaar aan vastzit..
KPN.. is slecht bezig en inmiddels een van de slechtste op het gebied van IPB en in het bijzonder de zeer slechte service..

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door agro »

Ik heb regelmatig gebeld met mijn KPN PrePay dus best duur.
Ook met prepaid kan je 0800-0407 bellen is geheel gratis.
Bij problemen met IPB NOOIT de helpdesk bellen maar altijd de storingsdienst, is gratis en er is een grotere kans dat het opgelost wordt, bij de helpdesk met nummer 09xxx enz wordt je inderdaad vaak aan het lijntje gehouden.

Elaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2006 19:00

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Elaar »

Soms toch wel vreemd..

Want als ik belde via 0800 werd ik uiteindelijk doorverbonden en dan was voor de zoveelste keer een vrouwenstem waarneembaar dat verteld dat het een x-bedrag per minuut kost..

Dus dan kost het mij wel degelijk geld... !

Inmiddels nog steeds contact gezocht met 020 484 2495 op aanraden van de tweede lijn maar krijg daar steeds loze beloftes dat ik terug gebeld wordt... dus niet..
Ik heb inmiddels 9 brieven verstuurd buiten de mails om ... maar geen één reactie..
Ik krijg het vermoeden dat ze het daar ook niet weten en niemand de verantwoording durft te nemen.. wat een SERVICE !
... waar een groot bedrijf klein in kan zijn.. :(

Bij MIJNKPN staat er niets over een site dus kan hem niet AAN of UIT zetten.. maar misschien is dat een landelijke storing..

bolteg
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2006 21:19

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door bolteg »

hallo. het heeft even wat voeten in de aarde gehad maar bij mij werkt het IPB nu goed. Bij mij viel ook steeds na 3 a 4 minuten de wireless lijn naar mijn pc eruit. Ik heb ook verschillende keren met KPN gebeld maar ze konden het probleem niet vinden/oplossen. ik moest maar het siemens gigaset modem op mijn laptop aansluiten anders gaven ze geen support. Nou dat is dus te gek voor woorden. de bestaande WIFI moet kunnen werken. Ik heb het volgende gedaan en nu werkt het absoluut zonder problemen. In de expiriabox heb ik ten eerste de firewall uitgezet. Dit werkt niet samen met de firewall van WINDOWS (bekend feit). daarna heb ik een worddocument gemaakt en daarin de WEPkey ingegeven. nu deze key uit dit document gekopieerd in de wireless lijn definities van de laptop en de expiriabox. Daarna kan je in de box een reboot geven om alles goed te laden. hierna geen problemen meer gehad. Het WORD document doorgestuurd naar nog 2 andere laptops en daar ook in de lijn definities gekopieerd. De bedoeling van het WORD document is dat er in de key geen verschil meer kan zitten. Namelijk niet alle tools registreren een ingetyped code hetzelfde. Het verschil zit in het vastleggen van de gegevens in nummerieke, alfabetische of hexadecimale codes. Ik heb dit reeds bij verschillende mensen gedaan en ook daar zijn alle problemen over.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Groet Ger.

Baseline
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2006 09:57

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Baseline »

:x

Hierbij wil ik met iedereen mijn ontevredenheid over de service en levering van Planet InternetPlusbellen delen.

De situatie:

Ik heb op 28-07-2006 telefonisch (advies deskmedewerker Planet) mijn huidige abonnement ADSL Standard om laten zetten naar ADSL Standard InternetPlusbellen en tot op heden heb ik niets mogen ontvangen of bevestigd gekregen!! HELEMAAL NIETS!
Er zijn een aantal e-mails om mijn probleem onder de aandacht te brengen de deur uitgegaan en tot op heden ontvang je gewoonweg geen enkele reactie!
Na verschillende telefoontjes, wachttijden en interne klachtenmeldingen door de medewerkers is er tot op heden niets gebeurd, sterker nog men beloofde mij tot 3 keer toe om terug te bellen maar geen reactie!
Tijdens mijn telefonische gesprekken moet de medewerker van de Helpdesk zich steeds verontschuldigen over de late levering en de slechte behandeling cq afwikkeling maar een oplossing kan men niet aandragen! Zo zit het systeem niet in elkaar, sterker nog het afdelingshoofd kan ook niets, onbegrijpelijk!

Deze behandeling van de klanten (uit een belronde onder meerdere mensen Planet, Hetnet en KPN klanten) is ongehoord en frustrerend, zo gaat men niet om met mensen die al jaren klant zijn. In de praktijk blijkt dan ook dat nieuwe klanten wel een aardig presentje krijgen en de oude loyale klant is niet meer belangrijk, de buit is binnen! Het minste wat ze kunnen doen is bevestigen dat ik ADSL + Internetplusbellen heb besteld en daarbovenop indien er een vertraging ontstaat dit middels een schrijven te melden, zelfs dit doet men niet.

Ik heb dan ook een normale en juiste reactie op mijn klacht(en) (geen standaard auto-reply) geeist en sterker nog genoegdoening voor de vele telefoontjes en de daaraan gekoppelde kosten. Ik ben altijd een zeer tevreden klant van Planet geweest, maar sinds ze door KPN zijn overgenomen is het hard bergafwaarts gegaan.

We zijn nu 2 maanden verder...... weet iemand een oplossing?

Maar zoals gebruikelijk krijg ik een auto-reply en verder geen reactie!

coolboy
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:47

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door coolboy »

Hoi Baseline, ik heb je verhaal gelezen en ik raad je aan contact op te nemen met KPN-klantenservice op nummer 0900-0244.
Ook een misschien snellere oplossing is om naar een KPN-winkel te stappen of gewoon naar de Primafoon.
Bij Planet weten ze absoluut helemaal niks want zelfs als er een landelijke storing is en je zou door de telefoon heen kunnen kijken ( wat helaas nog niet mogelijk is) dan zou je de medewerker zien kijken of hij water ziet branden. :D :D

Coolboy regelt het tegenwoordig allemaal rechtstreeks via de KPN.
Werkt uitstekend.
Coolboy was ook zeer ontevreden maar dankzij Radar is er nu toch daadwerkelijk wel werk van gemaakt :wink:

Gesloten