LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OVERLAST HONDEN
Re: OVERLAST HONDEN
ron ik ben het geheel met je eens wat je hier zegt
maar wat ik vind dat de dierenbescherimg in dit land aan regels is gebonden
ze moet het maar eens gaan doen net zo als in de vs
verder even terug tekomen op die pup die blaft dit is er uit te halen door te trainen met het beest en gebruik geen blaf banden dit vind ik mishadeling van het dier uw
zou het ook niet fijn vinden als uw stoom krijg
verder een hond ook al loopt hij in de tuin zou ik zeggen deze niet aan halen je weet nooit wat ze doen ook al zijn ze zo lief
en het licht niet aan de hond dat ie zo is maar aan de baas die maakt het beest zo
ik zelf werk met een hond die ph1 en ph2 heeft deze hond blaft en bijt aleen op comando verder kunnen alle kinderen hier in de straat de hond aanhalen
aleen als ik er bij ben als ik er niet bij ben gebeurd het ook niet deze hond leeft gewoon tussen het gezin
maar ik moet wel zeggen er zijn mensen bij die geen honden waard zijn
maar er zijn ook mensen die echt wel over drijven dat ze last hebben van honden
probeer het gewoon op te lossen met de buren en laat je niet gek maken
lukt dit niet geef dan door aan de wooning bouw dat zij in gebreken blijven
zij moeten er wel degelijk wat aan doen
en politie tja wat moet ik daar nu van zeggen
groetjes een hondegeleider in de bewaking
maar wat ik vind dat de dierenbescherimg in dit land aan regels is gebonden
ze moet het maar eens gaan doen net zo als in de vs
verder even terug tekomen op die pup die blaft dit is er uit te halen door te trainen met het beest en gebruik geen blaf banden dit vind ik mishadeling van het dier uw
zou het ook niet fijn vinden als uw stoom krijg
verder een hond ook al loopt hij in de tuin zou ik zeggen deze niet aan halen je weet nooit wat ze doen ook al zijn ze zo lief
en het licht niet aan de hond dat ie zo is maar aan de baas die maakt het beest zo
ik zelf werk met een hond die ph1 en ph2 heeft deze hond blaft en bijt aleen op comando verder kunnen alle kinderen hier in de straat de hond aanhalen
aleen als ik er bij ben als ik er niet bij ben gebeurd het ook niet deze hond leeft gewoon tussen het gezin
maar ik moet wel zeggen er zijn mensen bij die geen honden waard zijn
maar er zijn ook mensen die echt wel over drijven dat ze last hebben van honden
probeer het gewoon op te lossen met de buren en laat je niet gek maken
lukt dit niet geef dan door aan de wooning bouw dat zij in gebreken blijven
zij moeten er wel degelijk wat aan doen
en politie tja wat moet ik daar nu van zeggen
groetjes een hondegeleider in de bewaking
Er is al gesproken in de Kamer over een Dierenpolitie via de partij voor de dieren, maar ja, als zelfs de reguliere politie gekort wordt op personeel dankzij deze fantastisch functionerende overheid..., laat staan een oprichting van de Dierenpolitie....je zit dan ook met opleidingen,voertuigen etc etc, ik vrees dat je daarvoor in een te klein landje woont rene, maar ik begrijp je volkomen,ik wordt bloedlink met dierenverwaarlozing en mishandelingsverhalen....
ja en deze reg het maar toe laten wat er gebeurd dit kan en mag gewoon niet
ze moeten eens harde gaan optreden tegen zulke mensen kijk maar naar de vs
niet luisteren zonder pardon dieren weg dit moeten ze ook hier gaan doen
ze moeten eens harde gaan optreden tegen zulke mensen kijk maar naar de vs
niet luisteren zonder pardon dieren weg dit moeten ze ook hier gaan doen
Ik begrijp het helemaal....
Wij hebben hetzelfde probleem. De hond van de buren blaft altijd wanneer de bewoners er niet zijn. Ze zeggen zelf de hond blaft niet terwijl de politie al 4 maal gebeld is, maar er moet wat meer gebeuren dan een blaffende hond, want ze zijn nooit wezen te controleren. Ondanks het feit dat wij op deze manier moesten bewijzen/constateren dat de hond echt constant blaft van het meldpunt overlast.
Het probleem speelt dus al langer en ligt ook bij het meldpunt overlast, het probleem is alleen dat de buurman in de woning aan de andere kant geen last heeft. Het is dus 1 tegen 1 en laatst blafte de hond 's nachts van half 2 tot 5 uur door dus wij de politie gebeld, bewoners waren niet thuis, zodat het geconstateerd kon worden, komen ze nooit.. ook werd mij telefonisch vermeld dat ze er toch weinig aan konden doen omdat de bewoners er niet waren(ze gingen niet zomaar de deur eruit slopen) ondanks het feit dat ik genoemd had dat ze alleen hoefden te constateren dat de betreffende hond echt de hele nacht blafte, want de buren zeggen dat we gek zijn en dus wil ik het tegendeel bewijzen.
De andere buurman die geen last heeft hoort dit niet omdat de gang in dat huisje er nog tussen zit met een deur. En bij onze buren kan de hond dus in de gang naast onze woning komen. Tevens is die weekends bij zijn ouders is(student)en. Het zijn huizen die verhuurd worden door particuliere verhuurders dus kan ook geen woningbouwvereniging inschakelen.
Uiteraard is eerst verscheidende keren geprobeerd met de buren te praten. Het gaat echter om zeer aparte mensen waar wij eerder ook al problemen mee hebben gehad betreffende hun auto parkeren op ons erf, heeft ook een jaar geduurd voor de gemeente er op stond dat dat niet meer mocht. En ja nu hebben ze een hond... de auto blafte nog niet eens, dat was puur bederf van ons uitzicht.
Nadat wij de politie hadden gebeld en de ochtend erna hun huisbaas kwam deze 's avonds bij ons aan de deur en de buurvrouw schold ons helemaal uit in het roemeens engels en nederlands ze zei letterlijk tegen mijn vriendin waar ik en mijn vriendin en hun huisbaas bij stond ''Voor mij ben je dood'' toen nog wat gescheld en het eindigde met ''Bitch''. En dan was haar partner nog niet eens thuis dat is een grote gezette man, gezet door het eten en drinken niet van de sport gelukkig, die ons ook al eerder heeft uitgescholden. De situatie is eigenlijk zo erg dat we ons niet meer veilig voelen in ons eigen huis mar verhuizen is ook nog geen optie want we moeten beide nog meer dan een jaar studeren.
Zelf ben ik een groot hondenliefhebber mijn ouders hebben er 2, mijn schoonouders 1, mijn zus heeft er 2 maar ik en mijn partner worden echt knettergek omdat hij ons onze nachtrust afneemt als de buren in de kroeg zitten. Daarnaast blaft hij ook overdag als de bewoners er niet zijn. Hij blaft gewoon altijd en constant als de bewoners er niet zijn. Het scheelt wel dat de hond deze week niet heeft geblaft omdat ze nu weten dat wij de politie hebben ingeschakeld. Er blijft nu altijd iemand thuis om het te voorkomen, maar ik wed dat ze dit nog geen twee weken uithouden en het dan weer de normale gang van zaken is, de overlast dan he.
Het is nu al een heel verhaal en uiteraard er speelt nog meer. Het zijn namelijk oost-europeanen die nu anderhalf jaar naast ons wonen en nog nooit een dag gewerkt hebben. Terwijl ze wel in het bezit zijn van een dikke Audi A6 en een BMW M5 en altijd nieuwe kleding Lacoste polo's en de nieuwste Nike's aan(geen gezicht overigens vind ik) en geloof ik meer dan 600 euro huur betalen waar doen ze het van? Dat is het probleem natuurlijk niet want als ik geen last van ze had dan liet ik ze wel lekker dat is meer wat voor een meer kundige organisatie. Ze leven 's nachts tot uur of 4 en slapen bijna iedere dag uit tot half 2(kunnen we horen want half 2 komt de eerste van de trap) Ook wonen er steeds weer andere roemenen bij in voor een paar maanden, ook heel apart. En uiteraard is er ook nog altijd drank in het spel en ze drinken geen aldi bier altijd dure merken.
Alstublieft
Het probleem speelt dus al langer en ligt ook bij het meldpunt overlast, het probleem is alleen dat de buurman in de woning aan de andere kant geen last heeft. Het is dus 1 tegen 1 en laatst blafte de hond 's nachts van half 2 tot 5 uur door dus wij de politie gebeld, bewoners waren niet thuis, zodat het geconstateerd kon worden, komen ze nooit.. ook werd mij telefonisch vermeld dat ze er toch weinig aan konden doen omdat de bewoners er niet waren(ze gingen niet zomaar de deur eruit slopen) ondanks het feit dat ik genoemd had dat ze alleen hoefden te constateren dat de betreffende hond echt de hele nacht blafte, want de buren zeggen dat we gek zijn en dus wil ik het tegendeel bewijzen.
De andere buurman die geen last heeft hoort dit niet omdat de gang in dat huisje er nog tussen zit met een deur. En bij onze buren kan de hond dus in de gang naast onze woning komen. Tevens is die weekends bij zijn ouders is(student)en. Het zijn huizen die verhuurd worden door particuliere verhuurders dus kan ook geen woningbouwvereniging inschakelen.
Uiteraard is eerst verscheidende keren geprobeerd met de buren te praten. Het gaat echter om zeer aparte mensen waar wij eerder ook al problemen mee hebben gehad betreffende hun auto parkeren op ons erf, heeft ook een jaar geduurd voor de gemeente er op stond dat dat niet meer mocht. En ja nu hebben ze een hond... de auto blafte nog niet eens, dat was puur bederf van ons uitzicht.
Nadat wij de politie hadden gebeld en de ochtend erna hun huisbaas kwam deze 's avonds bij ons aan de deur en de buurvrouw schold ons helemaal uit in het roemeens engels en nederlands ze zei letterlijk tegen mijn vriendin waar ik en mijn vriendin en hun huisbaas bij stond ''Voor mij ben je dood'' toen nog wat gescheld en het eindigde met ''Bitch''. En dan was haar partner nog niet eens thuis dat is een grote gezette man, gezet door het eten en drinken niet van de sport gelukkig, die ons ook al eerder heeft uitgescholden. De situatie is eigenlijk zo erg dat we ons niet meer veilig voelen in ons eigen huis mar verhuizen is ook nog geen optie want we moeten beide nog meer dan een jaar studeren.
Zelf ben ik een groot hondenliefhebber mijn ouders hebben er 2, mijn schoonouders 1, mijn zus heeft er 2 maar ik en mijn partner worden echt knettergek omdat hij ons onze nachtrust afneemt als de buren in de kroeg zitten. Daarnaast blaft hij ook overdag als de bewoners er niet zijn. Hij blaft gewoon altijd en constant als de bewoners er niet zijn. Het scheelt wel dat de hond deze week niet heeft geblaft omdat ze nu weten dat wij de politie hebben ingeschakeld. Er blijft nu altijd iemand thuis om het te voorkomen, maar ik wed dat ze dit nog geen twee weken uithouden en het dan weer de normale gang van zaken is, de overlast dan he.
Het is nu al een heel verhaal en uiteraard er speelt nog meer. Het zijn namelijk oost-europeanen die nu anderhalf jaar naast ons wonen en nog nooit een dag gewerkt hebben. Terwijl ze wel in het bezit zijn van een dikke Audi A6 en een BMW M5 en altijd nieuwe kleding Lacoste polo's en de nieuwste Nike's aan(geen gezicht overigens vind ik) en geloof ik meer dan 600 euro huur betalen waar doen ze het van? Dat is het probleem natuurlijk niet want als ik geen last van ze had dan liet ik ze wel lekker dat is meer wat voor een meer kundige organisatie. Ze leven 's nachts tot uur of 4 en slapen bijna iedere dag uit tot half 2(kunnen we horen want half 2 komt de eerste van de trap) Ook wonen er steeds weer andere roemenen bij in voor een paar maanden, ook heel apart. En uiteraard is er ook nog altijd drank in het spel en ze drinken geen aldi bier altijd dure merken.
Alstublieft
Aha...ik begrijp uw probleem he-le-maal
U lijd aan structurele roddelaritus....
Lastige aandoening. Sterkte!
U lijd aan structurele roddelaritus....
Lastige aandoening. Sterkte!
@ dricus,
Het is bijna Kerst, geef een cadeaubon aan de hond van de buren voor bijvoorbeeld pianoles of blokfluit is ook leuk.
Dan kan hij muziek maken als de baasjes weg zijn , is misschien minder storend.
Het is bijna Kerst, geef een cadeaubon aan de hond van de buren voor bijvoorbeeld pianoles of blokfluit is ook leuk.
Dan kan hij muziek maken als de baasjes weg zijn , is misschien minder storend.
ook ik had een, altijd nerveus, blaffende Mechelse herder naast mij wonen ,showgirl schreef:natuurlijk nemen we je klachten serieus flair, maar je houding dat je absoluut niet met je buren wil praten zet mij wel enigzins aan het denken.
praten is altijd nog de beste oplossing!als je mij meteen de politie op mijn dak stuurt zal ik ook de makkelijkste niet zijn.
daarnaast kan ik me niet voorstellen dat als er meerdere klachten zouden zijn dat de politie dan geen actie zou ondernemen, idem dito met de verhuurder van de woning. of wonen jullie zo giga vrij dat jij de enigste bent die klachten neerlegt??
laten we hopen dat er nu daadwerkelijk iets gaat gebeuren.
en dat het geen wraakactie is.....
met een stafford , die andere honden aanviel, . .....en hun baas .
als ik met die jongen praatte , kreeg ik een chagrijnige blik, van hier tot Tokio, over mij heen !
denk je dan echt dat " praten " helpt?..
Ja, en het is zo, bij een bepaald ras(sen) horen nou eenmaal bepaalde types bij .
Die je niet zo graag op de koffie wilt uitnodigen , vooral niet hierover !!
Hij schopte ook zelf zijn nerveuze hond als hij thuiskwam, die hond was gewoon als-de-dood voor hem ,
zelig !
Dat zag ik door het " kijk-gaatje " van de deur.
Nee, met zulke types , daar kan je echt niet mee praten , dat is naief , als er zo gedacht wordt
oh ja, en ik moest maar zelf een anti-blaf -band voor die hond gaan kopen, a 90 euro, zelf deed hij niets !
Toen hij ging verhuizen, heb ik hier de Champagne open getrokken !
.
.
.
Klopt en met dat soort mensen valt niet te praten.Ja, en het is zo, bij een bepaald ras(sen) horen nou eenmaal bepaalde types bij .