LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
degen208
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jun 2007 12:24

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door degen208 »

dat was ook niet zo maar ik mijn verhaal niet afmaken
het tweede jaar zou mijn hypotheek bij allle twee de hypotheken 3.3%
worden maar dat is nu 4.8% en 5.6% geworden
dsb heeft een tegen voorstel gedaan maar daar werden hun allleen
wijzer van dus ik heb alles nu overgedragen aan de afm en deze verwees mij naar de kifid daar moeten ze bemiddelen tussen de dsb en mij

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

het tweede jaar zou mijn hypotheek bij allle twee de hypotheken 3.3%
worden maar dat is nu 4.8% en 5.6% geworden
Als DSB jou al heeft toegezegd dat de rente het 2e jaar 3,3% is en ze vragen nu meer kun je misschien beter meteen naar de rechter stappen om te eisen dat ze hun toezegging nakomen.

GarField000
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:29

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door GarField000 »

Maar die toezegging staat vast niet op papier. Dat is dus het hele verhaal iedere keer.

degen208
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jun 2007 12:24

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door degen208 »

Ik heb dit wel op papier staan maar ze zeggen dat dit een overbruggins
rente was

dus de klacht ligt nu bij de afm en de kifid en de laaste moest gaan
bemiddelen

Provence
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:06

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Provence »

Ik heb vandaag een aanbod gehad van 4,5% 10 jaar vast met 125% EW gefinancierd. Waar moet ik op letten. Ik wil sowieso geen verzekeringen etc. afsluiten, maar puur een aflossingsvrije hypotheek. Ik heb elders al een levensverzekering en kapitaalverzekering die ik kan verpanden aan de DSB.

GarField000
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:29

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door GarField000 »

Ze gaan een overlijdensverzekering oid aansmeren die ook in je hypotheekbedrag gezet wordt. Ze zeggen dat dit moet ivm risico oid.
Het is een flink bedrag ...... vraag het maar na tijdens het gesprek.

skb
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:57

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door skb »

Denk dat de meeste die hier komen het wel herkennen , dat ze gebeld worden of post ontvangen van de DSB bank.

Na elke keer gezegd te hebben dat ik uit het bestand gehaald wilde worden maar steeds post en telefoontjes blijf ontvangen heb ik het volgende besloten en hoop dat iedereen die dit leest dit ook gaat doen.

Ik doe de brief die ik krijg open , haal de antwoordenveloppe eruit en vouw daar weer netjes het gehele pakketje in en post deze.

Elke retour gestuurde antwoord enveloppe kost ze geld, dus feitelijk betalenb ze nu 2 x voor dezelfde mailing, als iedereen dit nu gaat doen dan wordt dit auromatisch zo'n hoge kostenpost dat ze misschien wel eens door gaan krijgen dat ze hier mee moeten stoppen.

Zoniet kunnen we altijd nog bakstenen op gaan sturen op het antwoorddnummer denk dan maar eens aan de portokosten.

Dus iedereen die zich hieraan irriteerd DOE MEE!!!!!

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Jan1 »

Zoniet kunnen we altijd nog bakstenen op gaan sturen op het antwoorddnummer denk dan maar eens aan de portokosten.

En hoeveel denk je dat een baksteen kost, of was je van plan om deze te stelen.

vic1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2007 14:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door vic1968 »

Don't trust the DSB Bank.
I received an offer for 4.35 % fixed for 10 years.
Hypotheek sum Euro 408500
After signing the offer offer for 4.35 % for 10 years. they phoned and said that I must takeout life insurance & AOV insurance. Ok I signed for both life & AOV Insurance. Now they phoned me back and said that the hypothek will be in 2 parts
part 1 interest rate will be 5.3 % for 10 years. on 417000
part 2 interest rate 5.9 % on 24700 (take over my car loan and roodstand limit of 25000. Roodstand is currently not used by me but I I have the facility)

Total hypotheek euro 441000

They change the conditions after you sign.

Dont do business with them.

nick2004
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2007 20:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door nick2004 »

Hallo

Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat die dick scheringa nog leeft , zo,n
man moet eigenlijk in koele bloede afgeschoten worden , hij heeft zoveel mensen voor de rest van hun leven in de problemen gebracht.
Dat zo,n man nog kan slapen begrijp ik niet , en het mooiste is nog het kan allemaal gewoon in dit land , Echt Nederland


succes allemaal en mischien breng ik nog iemand op een idee
mijn zegen heeft die

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat die dick scheringa nog leeft , zo,n
man moet eigenlijk in koele bloede afgeschoten worden
Gelukkig is niet iedere Nederlander van het niveau Mohammed B.

konin525
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2007 19:39

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door konin525 »

Nick: Wat een kansloze reactie..
Mensen helpen nog altijd zichzelf in de problemen, misschien is het voor veel mensen wel een uitkomst geweest zo'n lening.... Dat iemand leent en dan niet snapt dat het ook ooit terug betaald moet worden.. tsja.. aan wie ligt dat nou?

Heinzz
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2007 09:38

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Heinzz »

De reactie van Nick2004 kan ik me nog ergens wel voorstellen.
Je mag natuurlijk niet voor eigen rechter spelen, maar je kunt iemand wel wurgen (bij wijze van spreken) als die persoon moedwillig jouw leven naar de verdommenis helpt. (en dat gebeurt als je door een 'hypotheekadviseur' alleen maar verder in de schulden komt te zitten en je huis moet verkopen)
En die DSB/Frisia/Becam instellingen vinden het prima dat deze 'adviseurs' zo te werk gaan. Er wordt goud mee verdient.
'Je zet toch zelf je handtekening', wordt er vaak gezegd.
Deze 'hypotheekadviseurs' zijn getraind in misleiding en zijn er alleen maar op uit een zo hoog mogelijke premie voor zich zelf binnen te slepen. In het leven hebben deze 'adviseurs' eigenlijk al hun eigen moeder verkocht, alleen weten ze het zelf nog niet.

GA NOOIT IN ZEE MET FRISIA/BECAM/DSB !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-Heinzz-

Blackrosev
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2008 23:52

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Blackrosev »

Als je zelf geen verantwoordelijkheid voor je lening wilt nemen.. je weet dat je hoofdelijk aansprakelijk ben voor alles.. je hebt tenslotte getekend, ik neem aan dat je dit niet heb gedaan onder dwang! Lees eerst goed alle voorwaarden door.. en teken pas daarna.. misschien had het dan opgelost geweest.

Mensen let dus beter op met het afsluiten van een lening, iemand anders de schuld hiervan geven heeft gewoon geen zin, jij bent degene die getekend heeft.. dus jij bent aansprakelijk.

En die aanbiedingen, tjah lees de kleine letters!

Tevens heb je, mocht je getekend hebben bij de adviseur zowiezo 2 weken bedenktijd.. mocht het je toch allemaal niet bevallen.. stort je het geld terug en klaar ben je!

PatrickSteemers
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2008 19:27

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door PatrickSteemers »

Was ook van plan een hypotheek af te sluiten bij DSB.
Puur afgegaan op de lage rente die op de site wordt vermeld.
Begin nu na al deze negatieve reacties gelezen te hebben wel erg te twijfelen !
Wil gewoon een goedkope hypotheek, aflossingsvrij, voor ongeveer 90% van de executiewaarde.
Ik neem een flink bedrag mee uit de vorige/huidige woning.
Kapitaalverzekering en overlijdensrisicoverzekering heb ik elders voor relatief kleine (eind)bedragen.
Deze wil ik eventueel wel uitbreiden maar zeker niet oversluiten of meenemen !
Indien ik in een later stadium offerte van DSB heb, waar kan ik deze het beste onafhankelijk laten beoordelen ?
Of naar welke instantie kan ik mij het beste wenden voor goed advies ?
Alle advies is welkom.

ikkewilco
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2008 20:01

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door ikkewilco »

Even hier op terug te komen, stel ik wil bij DSB een hypotheek nemen en weet dat je straks gewoon bijvoorbeeld 5.6% rente ga betalen over een 10 jaar periode en daarbij neem ik geen extra polissen.

Want op mijn werk heb ik al een polis voor arbeidsongeschiktheid , daarnaast kan ik toch gewoon een losse overlijdenrisicoverzekering afsluiten bij een maatschappij die de waarde dekt van het openstaande hypotheek...

Dan ben ik toch helemaal niet slechter af als een andere hypotheekverstrekker???

independerst
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2008 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door independerst »

Als de Consumentenbond, de Vereniging Eigen Huis en Tros Radar zich eens flink tegen de partijken van de DSB Groep gaan verzetten dan wordt de politiek misschien ook nog eens een keer wakker geschut. Maar de politiek wilde de reclames van DBS per definitie niet verbieden. Dus de politiek steekt weer haar kop in het zand. Maar ja had je anders verwacht?
Eerst een oud politieman aannemen om op tv mooi weer te spelen.

Nu oud minister Zalm daar directeur is met al zijn connecties kun je dat ook wel vergeten.

DuckieDuck
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2008 20:44

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door DuckieDuck »

Ook wij hebben een tweede hypotheek bij DSB.
HEt eerste jaar een feestrente van 1,7%. Het tweede jaar een rente van 5.6%
Wij hadden de rente bij ht afsluiten 1 jaar vastgezet.
Enige dagen geleden een brief van DSB ontvangen met een voorstel voor een nieuwe rentevast periode aangezien per 1-3-2008 het jaar alweer om is.
Ik had verwacht een lage rente, aangezien de rente is gedaald. Op internet zie je percentages tussen de 4 en 5% voor 5 jaar vast.
Helaas. DSB durft mij een voorstel te doen van 6% voor 5 jaar vast! Niet te geloven. Als ik niet accepteer dan wordt de rente een jaar vastgezet tegen een percentage van 6.2%
Mag dit?[/quote]

ikkewilco
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2008 20:01

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door ikkewilco »

De rentes die je op internet ziet zijn vaak rentes om nieuwe klanten binnen te halen , de rentes die je gaat betalen om bestaande klanten te houden maar toch wat winst te pakken liggen vaak 0,4% hoger dan de rentes om nieuwe klanten binnen te halen.

En anderzijds je moet altijd weten dat een bank aan je wil verdienen en dus zal die altijd je feestrente willen terug verdienen.Of je het moeten kiezen voor een langere rentevast periode.

miranda39
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2008 18:16

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door miranda39 »

ook wij zijn de dupe van de dsb, door allerlei polissen een veel te hoge hypotheek, wij hebben door omstandigheden (oa snelle achteruitgang van de buurt) onze woning moeten verlaten en zijn gaan huren, onze woning raken we aan de straatstenen niet kwijt doordat we een veel te hoge prijs moeten vragen om de hypotheek nog enigszins te kunnen inlossen, sowieso blijven we met een flinke restschuld.
dsb is ook goed in het uiten van dreigementen.
waar kun je een klacht indienen over die nutteloze polissen en over de dsb bank?

Gesloten