LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
C200K

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door C200K »

@Ron,

nee, dan kan je altijd nog wel overstappen naar Digitenne of de schotel.

Maar eigenlijk is er over de prijsontwikkeling toch niets te zeggen. Misschien is de UPC over 3 jaar wel zijn monopolie kwijt?!?!

agro

Ongelezen bericht door agro »

3 tv's aansluiten op schotel is geen enkel probleem.
Alleen voor het eerste abonement betaal je het volle bedrag, voor de 2 extra abonnementen betaal je extra 1 (slechts één) euro per maand meer per abbo.

Marijke77

Ongelezen bericht door Marijke77 »

c200k

Je kunt zeker wel op meerdere tv`s kijken naar andere zenders, je hebt alleen per tv een satelietkastje nodig en een dubbele lmb op je schotel, zo kun je op verschillende tv`s naar verschillende zenders kijken.

C200K

@Marijke,

dat ontken ik ook niet. Maar een kwalitatiever decoder kost per tv ongeveer 200 euro, tel uit je verlies!

Dus voor 3 tv's ben ik (naar de info van hiervboven) bijna € 10,00 voor de abonnementen kwijt (dus met alle NL-zenders incl. Talpa).

De installatie zal mij dus ongeveer € 1000,00 kosten.

Het satelliet-abo is dus ongeveer € 8,00 per maand goedkoper, dus met 1 decoder voor digi-tv van UPC. Daarvoor moet ik echter wel € 1000,00 investeren.

Dat wil zeggen dat met de huidige tarieven ik 10 jaar bezig ben voor ik goedkoper uit ben!

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Dat wil zeggen dat met de huidige tarieven ik 10 jaar bezig ben voor ik goedkoper uit ben!
En dan moet je er nog maar van uitgaan dat de huidige systemen 10 jaar blijven bestaan. Er is wel eens eerder iets veranderd waardoor decoders ineens waardeloos werden.

Of: nog erger, UPC neemt Canal+ over :twisted:

C200K

Dat bedoel ik dus Ron,

de satelliet is niet alles!

yvon wdb

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Ik had toen bij kassa op tv gezien dat je met de digitale tv een kastje nodig heb van ongeveer 80 euro!! Maar met die mediabox hoor ik daar niks over, weet iemand daar wat van. Mijn zus heeft nl. vrijwillig!!! een mediabox besteld omdat er bij haar geen andere leverancier is dan upc. Nu blijkt ook dat upc 4 euro goedkoper is als je de tv rechtstreeks bij hun neemt ipv via eneco zoals ik al jaren doet! Omdat eneco dus een tussenpersoon is rekenen ze daar dus geld voor. Nooit geweten. :!: Je moet daar dus ook alweer op letten als consument. Echt niet te geloven, je word echt overal opgelicht. :x

Ron 2

Ik had toen bij kassa op tv gezien dat je met de digitale tv een kastje nodig heb van ongeveer 80 euro!! Maar met die mediabox hoor ik daar niks over, weet iemand daar wat van.
De mediabox wordt je in bruikleen gegeven door UPC, dat zit in de twee euro nog wat die je dan betaalt boven op je normale abonnement.
Hij is maar geschikt voor 1 toestel, de rest blijft analoog.

Advies: wacht even hoe je zus het bevalt.
Kan je in jouw woonplaats wel kabel van UPC krijgen? Je zegt immers dat je nu bij Eneco zit?

yvon wdb

Ik heb de kabel van upc maar betaal aan eneco. Dat zit bij mijn maandelijkse bijdrage aan GEB rekening gekoppeld. Tegenwoordig kan je dat loskoppellen zover ik begrepen heb, maar aangezien ik zoveel klachten en ellende hoor van upc doe ik dat maar even niet, maar het verbaasde me dat we 4 euro per maand betalen voor service van eneco, dat vond ik erg veel. Ik wacht inderdaad af of het mijn zus bevalt en dan kijk ik nog wel even verder. :wink:

Ron 2

maar het verbaasde me dat we 4 euro per maand betalen voor service van eneco,
Er zijn geloof ik nog een paar gemeentes waar UPC het niet voor elkaar kreeg het tarief te verhogen naar het landelijk niveau van 15 euro zoveel.
Misschien woont je zus in zo'n gemeente?

Overigens, als dat zo is dan wordt haar tarief gelijk opgetrokken als ze digitaal er bij neemt.

yvon wdb

Dat is het leuke juist, mijn zus woont aan de andere kant van de wijk als ik ( een nieuwbouw wijk) en het is allebei gemeente rotterdam. Toen ze nog bij mij op de hoek woonde betaalde ze 19.95 voor kabel tv bij eneco ( ik dus ook!) en nu betaald ze 15 euro bij upc. Zelfde gemeente dus en daarom vind ik het zo vreemd. Als ze dus over een half jaar moet gaan betalen voor de mediabox ad. 2 euro is ze nog steeds goedkoper uit. :?:

cvp

Ongelezen bericht door cvp »

yvon wdb

Het verschil tussen UPC en Eneco is 4 euro.
Dat is waarschijnlijk de reden van rechtstreekse betaling aan UPC.
Het is echter wel zo dat als je gaat verhuizen oid je dan alleen naar Eneco hoeft te gaan om het te regelen.
Je hebt namelijk een contract met Eneco en niet met UPC.
Zij hebben het maar te regelen, dat is mij echt 4 euro waard want kom je in de molen van UPC kost het je alleen maar meer.
Ik heb nog 2 bedragen tegoed van UPC tw Euro 13.55 en 46.58.
Daarbij heb ik ook nog Euro 310 kosten gemaakt voor het opnemen van vrije dagen, telefoonkosten, parkeermeters, gereden kilometers enz. ook nog eens 6 weken zonder telefoon gezeten.
Bij elkaar ongeveer 370 Euro en dat gedeeld door 4 is ongeveer 92.
92 maanden UPC is een mensenleven.
Wat is je meer waard?

cvp

edriet

Ongelezen bericht door edriet »

als je de Mediabox niet wilt gewoon terug sturen,op hun kosten.

yvon wdb

Het is dus nu hier zo dat als je gaat verhuizen eneco de kabel niet meer voor zijn rekening neemt in dat deel van de wijk. Dus je bent gedoemd om voor upc te kiezen. Nogmaals, ik ben niet van plan om bij eneco weg te gaan want ik weet wat ik heb en ik weet ook na een paar maanden op dit forum staan wat ik kan verwachten bij upc en daar heb ik ook geen zin in ook al ben ik voordeliger uit. :wink: Maar ik vond het toch een hoop geld wat ze rekenden om als tussenpersoon te fungeren, vandaar mijn reactie. :D

Caitlin

Ongelezen bericht door Caitlin »

Een tijdje geleden kwam men ook bij mij aan de deur met zo'n ding waar ik totaal niet om gevraagd had en wat ik helemaal belachelijk vind is dat ik moest tekenen dat ik het pakket weigerde.

Ten eerste vind ik het heel onbeschoft dat UPC ongevraagd zulke dingen laat bezorgen bij de mensen en ten tweede vind ik het van mezelf stom dat ik voor weigering getekend heb want ook dat had ik niet hoeven doen maar daar dacht ik later pas aan. :oops:

lammertc

Ongelezen bericht door lammertc »

Een paar maanden geleden werd ik gebeld door UPC of ik digitaal wilde gaan, direct de hoorn erop gegooid met de mededeling dat ik niet was geinteresseerd. Daarna al 2x mailing gehad dat de digitale tv er aan kwam, al twee keer per kerende post als ongewenste post geretourneerd, met de melding dat ik dit niet wilde.
Als ze hem nu toch leveren ( zonder tekenen) is het een -ongewenst- kadootje van UPC en houdt ik mij het recht voor om dit apparaat in de schuur te laten staan rotten. Dit doe ik nog liever dan weer iets te moeten ondernemen om van deze spam af te komen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag lambertc,

Wat UPC doet is natuurlijk ronduit onbeschoft, maar.................................je kunt als je de box ontvangt (weigeren bij de deur kan ook en nooit een handtekening zetten, ook niet voor retour) hem het beste naar het postkantoor brengen en hem op kosten van UPC retour zenden. Dan ben je in elk geval van verdergaand gelazer af. Het enige wat je dan nog moet doen, is scherp je bankrekening in de gaten houden en bij eventuele onrechtmatige automatische incasso's de bedragen tijdig storneren.

Retouradres voor de box: 8)

Wij (UPC dus) verzoeken u vriendelijk de mediabox kosteloos retour te sturen naar:

TNT Logistics, Antwoordnummer 2711, 3600 VA te Maarssen.

of

Antwoordnummer 6000, 3600 VA Maarssen (van dit antwoordnummer is niet zeker dat het korrekt is, maar het is wél door UPC genoemd)

of

TNT Logistics Netherlands B.V. Industrieweg 24 -28, 3606AS Maarssen

En ook al beschik je niet over een antwoordnummer dan kun je via TPG het pakket op kosten van de verzender terugsturen (als je dat uitdrukkelijk aangeeft).

Je kunt ook eerst bellen en vragen welk retouradres je moet gebruiken:

0800-0235210

Vriendelijke groet, Maxiem.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

In het burgerlijk wetboek is opgenomen dat u toegezonden post mag houden mits deze niet op uw verzoek zijn toegezonden of het niet om een foutje gaat.

Zij mogen geen geld afschrijven zonder uw toestemming. Houd toch uw bank rekening in de gaten. De bank kan dit namelijk ongedaan maken voor u als u dit binnen 30 meld aan het juiste loket.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Aanvullend op alfatrion:

Artikel 7 van BW7 boek 7:
1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.

(om niet betekent hier: zonder tegenprestatie)

2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of
bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.

3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1–2, de zaak terugzendt, komen de
kosten hiervan voor rekening van de verzender

Vriendelijke groet, Maxiem.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dank voor de uitleg. Zo leesde ik de tekst ook. Andere bronnen: TV (radar, kassa) en posbus 51, consumentenbond.

Gesloten