LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kindervrije campings

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.

Ik wil graag naar een kindervrije camping

JA
56
41%
MISSCHIEN
9
7%
NEE
73
53%
 
Totaal aantal stemmen: 138

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door sprookje »

Enjoy Paradise - Secrets ExcellenceDit hotel is echter alleen voor volwassenen vanaf 18 jaar! De luchthaven Punta Canta is 70km van het hotel verwijderd. ...

HLN.be: reisnieuws - Operator biedt rustige vluchten aan zonder ...Operator biedt rustige vluchten aan zonder huilende kinderen ... Ik betaal dus om rustig te reizen (zelfs hotel) en ik ben géén kinderhater

Sunweb VakantiesPrima hotel voor mensen zonder kinderen. Het diner is 's avonds pas om 19,30 uur en de animatie vanaf 15,oo uur heben wij niet kunnen vinden. ...

De kamers zijn typisch Brits en bezoekers ontdekken in het hotel etsen en ... Vliegen zonder kinderen? Het Deense Star Tour gaat een nieuwe klasse invoeren ...

Luxe hotel in Sliema - Malta - hotel Fortina Spa Resorthotel Fortina Spa Resort. Sliema. AANRADER: All In met basis ... restaurant 'Qui-Si-Sana' met 'gezonde keuken' (kinderen niet toegelaten), Japans restaurant

als er vraag is komt er ook een aanbod
hieboven enken kindvrije hotels

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Op de ene camping mogen geen honden, op de andere geen kinderen.
waarom maken mensen zich meteen weer zo druk, vakantie moet voor iedereen prettig zijn, voor elk wat wils.. Je bent zelf vrij om een vakantie bestemming te kiezen, laten we elkaars wensen en meningen alsjeblieft respecteren!

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door evie01 »

Je hebt zelfs hotels waar kinderen niet welkom zijn! (ik weet dat op Ibiza en in turkije hotels zijn waar ze niet toegelaten worden)

Ieder zijn ding hoor! Persoonlijk zou ik zo'n camping niet uitzoeken (tis ook wat he, je kinderen 2 weken thuislaten) Maar ik kan begrijpen dat mensen die bewust (of onbewust) kinderloos zijn zich niet prettig voelen met heeeeeele kuddes kinderen om zich heen.

Je kunt toch ook voorkeur hebben voor bv een nudistencamping of een waar WEL of GEEN honden toegelaten mogen worden. En mensen met kinderen kunnen toch ook kiezen voor een formule waar veel voor kinderen georganiseerd wordt?

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door kuiffie »

Kan me best voorstellen dat er kindervrije reizen / accomodaties worden aangeboden .
Ik heb zelf kinderen maar die zijn opgevoed .
Die lopen niet te rennen door het restaurant als we daar zitten te eten , die gillen niet alles en iedereen bij elkaar in een hotel , die vragen niet overdreven aandacht , die gillen niet in een vliegtuig en zitten niet de gehele vliegreis aan de stoel van de voorganger te trekken en tegen de leuning te schoppen .
Maar ik heb wel altijd van zulke etters van anderen om mij heen als ik op vakantie ga .
Onze kinderen zijn geen heiligen , maar wij hebben ze geleerd om rekening te houden met anderen , maar tegenwoordig moet een ieder zich aanpassen aan de vrije opvoeding van de "moderne" vader en moeder van nu .
Of is het een kwestie van gemakzucht ?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

een triest item, praten over de overlast van kinderen en honden, het eigen ik denken neemt angstaanjagende vormen aan, de tolerantie is ver te zoeken.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door D1RK »

Maar goed dat dit soort mensen hier kan klagen.

Heb ik dat gezeur niet tijdens mijn vakantie....

Ik wil geen disco ernaast, maar die bejaarde reizen met de bus en verkoop demo, zie ik ook nooit kinderen, dus....stap maar in, ik niet!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

Discriminatie van :

bejaarden
kinderen
honden
2 nationaliteiten
buitenlanders etc

prettige vakantie gewenst op de hei (kijk uit voor de schapen)

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Henri, niemand heeft het over discriminatie behalve jij! Het gaat om voorkeuren, dat is heel wat anders. Ik heb geen voorkeur om naar Turkije te gaan, maar dat betekent niet dat ik een hekel heb aan Turken!! En ik heb een voorkeur voor vakanties zonder te veel kinderen, dat wil niet zeggen dat ik een hekel heb aan kinderen (ook al heb ik zelf niet zo heel veel met kinderen).

Gek dat jij niet kan accepteren dat er mensen zijn die een voorkeur hebben voor een vakantie zonder kinderen o.i.d. Het niet accepteren van een mening/voorkeur van een ander kan je ook bestempelen als discriminatie.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

een triest item, praten over de overlast van kinderen en honden, het eigen ik denken neemt angstaanjagende vormen aan, de tolerantie is ver te zoeken.
Ik kreeg ooit de opmerking van iemand dat Nederlanders niet tolerant waren. Ik maakte namelijk een opmerking over zijn belgedrag, keihard een gesprek voeren in de 1e klas van de trein. Omdat ik daar een opmerking over maakte, was ik niet tolerant. Maar hij vond het wel nodig om in de 1e klas een telefoongesprek te voeren om een zeer luid niveau. Wie is er nu niet tolerant, hij of ik?

Een beetje rekening houden met elkaar zou al een hoop schelen.

E91
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2007 17:30

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door E91 »

Zucht, kunnen we nu alsjeblieft ophouden met dit gejammer dat al 8 pagina´s aan de gang is? Als Bailey naar een kindervrije camping wilt moet ze dat vooral doen, fijn. Kinderen zijn niet allemaal etters of blagen of herrieschoppers of weetikhetallemaal, maar als ze rust wilt, laat haar dan en ga hier niet als volwassenen zijnde ruzie lopen zoeken als een stel kinderen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Ben het helemaal met je eens E91. Het is alleen zo jammer dat Henri het niet wil accepteren dat er ook mensen zijn met andere wensen en voorkeuren dan hij heeft.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door sprookje »

Gelukkig is er voor ieder zijn voorkeur iets te vinden.
Stel je voor henri dat jij met jou kinderen op hotel of camping Bailey als buur hebt,jou kinderen zijn een keer luidruchtig of onbeschoft terwijl Bailey rust zoekt nou dan gaan jullie beiden een heel leuke vakantie tegemoet denk in :roll: :roll:
Dus u tussen de kinderen en Bailey ergens zonder kinderen ,perfect toch dat het zo geregeld kan zijn.


Mijn kinderen zijn ondertussen jong volwassenen en ik weet dat zij vroeger vaak bommetjes deden in t zwembad van 't hotel, en als daar dan zo een mooi opgemaakte pop aan 't zonnen was hebben zij ook wel eens naar hun voeten gekregen.Moet zeggen dat hielp maar even want natuurlijk was dat net leuk zo een opgemaakte vrouw nat krijgen!Zij kon daar niet mee lachen en had op dat monent ook beter een kindervrij hotel gehad :lol: :lol:

Trouwens ik wil ook niet in een hotel zitten met alleen bejaarde mensen want die kunnen er ook wat van hoor!!!

Ieder zij neug en wij mensen moeten aanvaren dat niet iedereen denkt zoals wij.En niet iedereen evenveel van kinderen houdt.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door eeliane »

Kindvriendelijk campings, honden toegelaten, 55 + reizen, avontuurlijke reizen, all inclusive reizen, jongeren reizen, geen kinderen te bekennen reizen, ieder zijn meug. Het is geen discriminatie van een groep als je een voorkeur hebt voor het ene maar meeer hoe jouw vakantie er uit moet zien, rust of juist drukte, honden geen honden, veel kinderen of helemaal geen. Over tolerantie gesproken, niet meteen op de kast omdat iemand kinderen niet zo leuk vindt op zijn vakantie adres.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ja eeliane, ik ben het helemaal met je eens, maar de poll had in de eerste instantie een andere vraag. Wat ik me eigen kan herinneren stond er "moeten er kindervrije campings komen".
Daar kon je ja of misschien op antwoorden. Later is er ook nee bij gezet. En nu is de vraag ook nog veranderd. Als ze aan mij vragen moeten er kindervrije campings komen? nou voor mij hoeft dat niet, want ik kan met iedereen leven. Of het nu oud jong puber of dier is, maakt mij niet uit, iedereen en alles heeft goede en slechte kanten toch?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik kan ook met iedereen leven, alleen als ik op vakantie ga dan doe ik dat op de manier dat ik wil. Dus het liefst zonder veel kinderen, zonder veel jongelui, niet in een all in resort. Gewoon op mijn manier. Net zoals jij het op jouw manier wil doen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik kan ook met iedereen leven, alleen als ik op vakantie ga dan doe ik dat op de manier dat ik wil. Dus het liefst zonder veel kinderen, zonder veel jongelui, niet in een all in resort.

De achtergrond is eigenlijk de vervlaking en onverschilligheid van de yuppies ten opzichte van de medebewoners of het nu bejaarden,baby,s,kinderen,zieken etc zijn, huisdieren hou ik er maar buiten.

Bailey moet in de Sahara op vakantie gaan, daar kun je last van kamelen krijgen. Leven en laten leven.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Leven en laten leven? Begin jij daar dan eerst eens mee en accepteer dat er mensen zijn die iets anders willen. En waarom fixeer jij je ergenis alleen maar op mij, terwijl er genoeg mensen zijn die hetzelfde denken. Beetje gefrustreerd?

En Sahara?? Nee hoor veel te warm. Ik houd namelijk ook niet van teveel hitte of discrimineer ik nu de zon?

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door mariska666 »

jaha gelijk heb je!!! Maar ik gaf alleen me eigen mening. Ik ga graag naar een vakantie verblijf waar van alles komt. En als antwoord op die poll, (wat er de eerste keer stond) of er campings gebouwd moeten worden waar geen kinderen mogen komen, is het antwoord nee..
En als antwoord op deze laatste poll is mijn antwoord ook nee, omdat ik niet graag naar een camping ga waar alleen oudere mensen komen. En zo heeft iedereen zijn eigen mening en dat is prima.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door eeliane »

Eerlijk gezegd er zijn ook campings waar over het algemeen veel ouderen komen, die daar dan hun sta-caravannetje hebben, naar de oudere soos gaan op de camping etcetc.
Geen disco daar, niet veel voor de kids,
zou jij daar dan heen gaan met je kinderen? Een stel tieners tussen de ouderen? Nee dat doe je ook niet, dicrimineer je dan nu de ouderen als je er niet heen wilt met je kinderen? Tuurlijk niet, iedereen zoekt z'n eigen leeftijdsgenoten, met tieners ga je ook niet naar een 'kindvriendelijk voor de allerkleinsten met mini-disco camping" want dan balen ze ook. Op een gegeven moment ben je helemaal uit d ekinderen en heb je gewoon zin in wat meer rust en meer leeftijdsgenoten om je heen, wat is daar mis mee?

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door mariska666 »

Nee, eeliane je leest niet goed. Ik vind ook dat iedereen moet doen wat hij of zij het leukste vindt. Maar ik geef alleen mijn eigen mening, ik neem aan dat dat mag of niet? En ik snap ook dat oudere mensen het misschien gezelliger vinden bij een resort waar voor hun leuk dingen georganiseerd worden. En ik snap het ook dat er mensen zijn die niet naast een disco willen staan met hun tentje.
Ik zelf vind het allemaal niet zo erg en kan me eigen er niet aan storen, mag dat dan niet?

Gesloten