LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Club la Costa / Marina del Sol?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
muppie1968
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2008 11:29

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door muppie1968 »

Ik ben dus vandaag ook gebeld door die lui en voor ik t wist had ik een afspraak staan.. Daarna natuurlijk meteen pluizen op internet omdat ik al een vermoeden had dat er adders onder het gras zaten.. Nu mijn vraag want ik ben al anderhalf uur bezig een telefoonnummer te zoeken om mn afspraak te anuleren.. Hoe bereik ik die oplichters???

Dizzy miss Lizzy
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2008 20:08

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Dizzy miss Lizzy »

Ha Muppie - mooi bouwjaar trouwens :-),

Ik heb de brief nog bij de hand. Het telefoonnummer om afpsraken te bevestigen of annuleren van Club La Costa Netherlands, Safariweg 41-44, 3605 MA in Maarssen is:
020-4037603, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 10:00-20:00 uur.

In het briefhoofd staat ook nog een ander telefoonnummer en een faxnummer vermeld, namelijk:

Telefoon: 0346-570220
Fax: 0346-580097

Ook emailen kan via: [email protected]

Succes ermee!

DML

muppie1968
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2008 11:29

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door muppie1968 »

Thnx voor je info!!! Ik zal die gasten as maandag wel eens bellen want ik heb specifiek vragen gesteld over time sharing.. omdat ik die knekkers wel ken van de boulevard op Playa del Ingles.. Ze denken zeker dat ze met een maffie te doen hebben maar dat merken ze dan maandag wel als ik die lui spreek.. Ik vroeg nog aan die kerel wat het addertje onder het gras was maar volgens hem was het gras al gemaaid en waren er geen adders.. Heb toen nog gekscherend gezegd dat hij eens een lap gras weg moet scheppen en moet kijken wat voor ongedierte er onder huist.. Hij moest daar op zijn beurt weer hartelijk omlachen.. Dat lachen zal hem snel vergaan als ik mn bekkie roer zodra ik één van die knakkers weer spreek..
Ben blond das een feit maar wel een blonde uit n potje en niet van nature!

muppie1968
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2008 11:29

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door muppie1968 »

Ik heb ze zojuist een emailtje gestuurd.. Zal voor de zekerheid as maandag nog eens eventjes gaan bellen..Pffff stelletje lamzakken.

ton1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2008 22:25

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door ton1962 »

h
Laatst gewijzigd door ton1962 op 06 apr 2008 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.

ton1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2008 22:25

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door ton1962 »

hallo dizzy miss lizzy.

bedankt voor het e mail adres van la costa.
ook wij hadden zo,n aanbieding gekregen na het invullen van een vragen lijst op internet.
heb deze ventjes en dame gelijk een mail gestuurd dat we dus vrijdag niet kwamen.
we gaan wel op eigen kosten.
en voor wie het wel aandurft veel plezier en een prettig verblijf.

gr ton.v

ps was de o vergeten door het snelle getyp

muppie1968
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2008 11:29

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door muppie1968 »

Vaochtend dus een telefoontje nav mijn emailtje.... Meteen een heel verhaal over het forum hier dat er alleen maar negatieve reacties waren en zij zelf nooit uitgenodigd zijn door Radar om hun verhaal te komen doen. Toen ik haar wees op mijn email en mijn kritiek over die man die ik aan de telefoon had gehad omdat hij niet inging op het time share gebeuren kwam de verklaring:"Hij werkt hier nog maar net, is van alochtone afkomst en misschien heeft hij u niet goed begrepen". onzin en daarnaast moeten ze dan beter selecteren welke mensen aan de telefoon zitten immers is dat je visitekaartje.. Dus die vlieger gaat hier niet op..
Mevr gaf uiteindelijk toe dat het een time share principe is, zij het in totaal andere vorm (Yeah Right! :shock: )
Enniehoe om een lang verhal kort te maken.. Mijn afspraak is geanuleerd en ik denk dat die firma mijn nummer niet meer draaien gaat.. Of drukken tis maar wat voor foons ze daar hebben :lol: ..
Hasta la Pasta luitjes maak een ander maar "blij" met je gesodemieter..

Helderkijken
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2008 19:58

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Helderkijken »

Hallo allemaal,

Net als veel anderen hebben wij uiteraard ook een prijs gewonnen. Wat hebben wij met vakanties? We gaan meerdere keren per jaar, zomer en winter, op vakantie naar zowel kleine goedkope accommodaties als dure 5* hotels. Meestal een week in de winter, een week of 4 in de zomer en 1 week in het najaar. Uiteraard zoeken wij ook naar de meest prijsgunstigste opties maar je betaald voor echte kwaliteit wel een bedrag. Dat is niet erg maar prijs en kwaliteit moeten in evenwicht zijn.

We hebben uiteraard de reacties hier inmiddels ook aardig doorgespit. Ook op andere fora is nogal wat te vinden. Wat wij menen is dat men niet moet oordelen voordat je dingen zelf ondervonden hebt. Uiteraard nemen wij wel in ons achterhoofd mee wat er hier zoal geschreven is.

Wat doen wij? Ook wij zijn uitgenodigd en we gaan gewoon eens aanhoren wat er zoal aangeboden wordt. En.... nee, wij gaan niets kopen, niet in Maarssen, niet in Spanje, stappen nergens in en we horen het verhaal gewoon eens aan. We nemen 2 flesjes wijn in ontvangst, hopelijk is de kwaliteit goed want we zijn liefhebbers van goede wijn maar een 1ste of een 2de cru van Margaux zit er waarschijnlijk niet in maar dat geeft ook niet. Ook nemen we nog een cadeaubon, Praxis, in ontvangst en we gaan als het aan ons ligt een weekje naar zuid-Spanje. Lekker genieten.

Pas als we terug zijn van die reis, alle impressies beoordeeld hebben zullen we Club la Costa laten weten wat we vinden van de eventuele aanbiedingen die zij ons op dat moment eventueel kunnen doen. Met dien verstande, als het ons überhaupt wat lijkt.

Kort samengevat krijgen we 2 flesjes wijn, een cadeaubon en verblijf voor € 58,= en als we het goed begrijpen is een H/P aanvulling te krijgen voor € 11,= pp. Valt al met al wel mee denken we. De vliegreis is incl. tax te krijgen voor zo'n € 200,= PP en een autohuur ter plaatse(vliegveld) is voor zo'n € 115,= te regelen en vanaf thuis allemaal te regelen. Dan hebben we ook geen last van extra kosten wat betreft transfer in Spanje en je hebt een auto ter beschikking. Nogmaals, wij praten dan over een verblijf in zuid-Spanje. We zouden ook nog kunnen overwegen om met eigen vervoer te gaan, we spreken dan over zo'n 2300 km enkele reis en een vlotte rekenaar kan dan al snel bepalen wat de prijs voor de reis zal zijn, afhankelijk van het verbruik van de auto, soort brandstof en de eventuele tolwegen.

Misschien dat Club la Costa deze benadering wat minder zal vinden omdat ze aan ons zowel in Maarssen als in Spanje geen geïnteresseerden zullen vinden maar dat geeft Club la Costa wel de mogelijkheid om te laten zien dat ze nakomt wat ze belooft en dat zal in ons besluit uiteindelijk, later of eind dit jaar, erg mee gaan tellen.

Voor de twijfelaars of mensen met een andere zienswijze en misschien een betere optie, vraag eens wat gegevens op bij de consumentenbond als je daar lid van bent. Wellicht kunnen zij meer helderheid in deze ogenschijnlijke duistere wereld brengen. Dan sluit je namelijk ook uit, wat hier in dit forum al eens gesuggereerd is, dat betrokkenen van CLC eventueel hier goede reacties plaatsen om zo wat twijfel weg te halen.

Met vriendelijke groet en voor diegene die eventueel nog wel gaan.... tot woensdagmiddag.

Met vriendelijke groet,

Helderkijken.

Sweet_Fay
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2007 16:44

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Sweet_Fay »

Sorry meneer cees peek maar ik heb naast club la costa ook nog een leven waar ik het erg druk mee heb. blijkbaar leeft u voor dit forum dus veel succes ermee.


voor alle mensen die nog op afspraak moeten komen. Het is alleen een presentatie en ja natuurlijk zoeken wij leden, maar u bent er zelf bij en volgens mij oud en wijs genoeg om te zien of het wat voor jullie is. vinden jullie het helemaal niks dan krijgt u toch het gratis weekje accomodatie om zelf een kijkje te nemen. dus wat valt er dan te verliezen. Niks naar mijn mening.

vriendelijke groet
Sweet_fay

ton1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2008 22:25

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door ton1962 »

beste sweet fay.

dus jij wilt mij vertellen ik kom naar maarsen ga met niets met jullie in zee.
krijg twee flesjes wijn een kado bon (heb ik gelezen).
spreek een datum af voor de vakantie.
regel zelf de vlieg reis.
moet voor mijn eigen vervoer naar het resort zorgen.
ben een week op eigen kosten voor eten en drinken ginds.
krijg wel een verkooppraatje in spanje.
en wordt verder niet lastig gevallen.
of heb je nog aanvulingen.


gr ton1962

dorpstraat
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 feb 2008 15:17

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door dorpstraat »

Beste Ton

zoals jij het op noemt is het precies goed.

Wij zijn in Maarssen geweest, niets gekocht en getekend.
2 Flessen wijn meegekregen en de voucher voor 1 week Zuid Spanje of Tenerife.

Inmiddels geboekt, in overleg met het kantoor in Malaga, over het tijdstip, de reis, het vervoer.

Tot nog toe is alles goed geregeld.

Wij proberen het zelf te ondervinden hoe het allemaal gaat.

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste xxx (Sweet_Fay),

Je geeft nog steeds geen antwoordt op mijn vragen.
Je leest schijnbaar ook je berichtjes niet erg goed.
Je durft of mag geen rechtstreeks antwoordt geven.

De vraag is namelijk nog steeds de belofte die in Mijas gedaan is, kan jij die waar maken.

Namelijk het terug kopen van de punten, waar meerdere kopers mee zitten?

Dat zou namelijk de goede naam van Club La Costa ten goede komen, als zijnde een bedrijf waar je zaken mee kan doen, en het negatieve beeld van timeshare verminderen.

Toch met vriendelijke groet
Cees Peek

Helderkijken
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2008 19:58

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Helderkijken »

Nog even een berichtje van ons en met als onderwerp het berichtje hiervoor van Sweet_Fay of Denise_Fay, in ieder geval iemand van CLC.

Het komt ons vreemd over dat wanneer een bedrijf, of een werknemer van dat bedrijf, een blog opstart met de klinkende uitdaging, heb je vragen, kom maar op en ik ben er klaar voor, dat dit zelfde bedrijf of werknemer van dat bedrijf, na één dag actief te zijn geweest de stelling heeft dat er naast CLC een druk leven bestaat. Uiteraard zullen wij dat niet betwisten, vraag is alleen waarom er dan zo'n blog opgestart wordt, zoiets beredeneer je voor het opstarten van iets dergelijks. Anderzijds zou je als bedrijf de vraag kunnen stellen of de hoofdsite niet duidelijk genoeg is voor eventuele nieuwe leden en zou de vraag legitiem zijn of de hoofdsite van CLC niet meer duidelijkheid zou moeten verschaffen.

In de korte tijd waarin we nu kennis maken met CLC valt dit in ieder geval op. Ook rijst bij ons inmiddels de vraag of een aantal andere respondanten toch niet op de één of andere manier betrokken zijn bij CLC gezien de wijze van reageren. Dat is overigens een vermoeden, geen aantoonbaar feit, mede gevoed doordat andere forumlezers vragen beantwoorden die bijvoorbeeld aan Sweet_Fay persoonlijk gesteld zijn. Het antwoord heeft dan generlij waarde in onze ogen.

Beter zou het dan ook zijn de discussie op een ander niveau voort te zetten en de discussie te voeren daar hij thuis hoort. Ik zou zelfs kritiek kunnen uiten waar het gaat om de opzet van dit forum van Radar. Mede doordat niet te achterhalen is wie wat schrjft en vooral in welk belang. Ook hier is de vraag hoe waarheidsgetrouw dit alles is en wat is dan de meerwaarde voor de consument?

Graag willen we benadrukken dat wij, in tegenstelling tot de stelling van Sweet_Fay, de situatie omdraaien. Eerst kijken of CLC nakomt wat zij beloofd en daarna zien we wel weer verder.

En Sweet_Fay.... je kunt wel wat verliezen, veel zelfs. Als men in de overtuiging leeft, en die gedachte geeft u ons allen een beetje mee, dat niet alleen de zon voor niets op gaat dan kan men een valse hoop opgewekt hebben. En uiteraard, ook wij hebben 2 maal een telefoontje van CLC gehad, zou het misschien wel zo beleefd zijn als CLC gelijk te kennen geeft dat er een product aan de man gebracht moet worden. Dat is iets anders dan wat men voorstelt, een presentatie van iets. Wat dat iets is laat zich dan alleen maar raden. Het hadden ook kookpannen kunnen zijn van een paar 100 € in plaats van een product van minimaal € 4995,=. Uiteraard roept dat vragen op en krijgt men op voorhand al negatieve reacties.

Het siert u dan ook niet om iemand succes te wensen met het leven voor een forum, een aanname door u op wellicht verkeerde gronden en derhalve wellicht een verkeerde aanname, terwijl, naar we lezen deze persoon ooit een product afgenomen heeft bij uw firma. After Sales Service? De toonzetting die u hier hanteert past niet bij uw functie als we zo vrij mogen zijn deze opmerking te plaatsen. Wellicht past een functie binnen de verkoop afdeling u beter?

Maar goed, wij blijven nog steeds bij ons standpunt, we gaan graag en vaak op vakantie en dat doen we ook nog eens prijsbewust waarbij we opmerken dat kwaliteit een bepaalde prijs heeft. Daar tegenover stellen we dat, wanneer we € 4995,= inversteren voor 3 jaar met daar tegenover 6 weken vakantie voor, in ons geval, 2 personen, we uiteraard ook de rekensom maken wanneer we dit bedrag zouden beleggen, met een weinig risico voor zo'n 8%, dat dit bedrag na 3 jaar al opgelopen is tot zo'n € 6300,=.

We zijn benieuwd of er tijdens de presentatie zowel in Maarssen als in Spanje gepushed wordt en of er aggressieve verkooptactieken gehanteerd worden, zoals in sommige reacties hier en op andere fora beweerd worden. Wij gaan dus niet om te kopen op voorhand, we willen ons overtuigen van het nakomen van afspraken, het ressort bekijken en beleven en daarna, wellicht hebben we dan een goed inzicht, zullen we een keuze maken. Uiteraard zullen we een eerlijk verslag brengen, hier op dit forum en wellicht elders.

Met vriendelijke groet,

Helderkijken

ton1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2008 22:25

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door ton1962 »

hallo helder kijken.

wat je schrijft is een goede manier van voor anderen de kolen uit het vuur halen.
prima idee zoals je het omschrijft.
eerst nergens mee in ze gaan meenemen wat je krijgt aangeboden.
de reis genieten vertelen van het verkooppraatje ginds.
en daarna een soort van reisverslag hier op het forum zetten.
met dit idee kunnen veel mensen wel leven denkt ik.
is het wel natuurgetrouw weer gegeven voor mensen die nog twijfels hebben om de gang van zaken nog eens door te spitten.
waneer ga met de reis beginnen wij wachten af.

intussen veel plezier ginds.

mvgr ton vissers

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

OPROEP

Hierbij willen wij een oproep doen, aan alle gedupeerden, van timeshare aankopen en in het bijzonder van Club La Costa.

1. Wie zijn wij.
Wij zijn een aantal mensen welke ontevreden zijn over het product timeshare, en mij hebben benaderd met vragen.
2. Wat willen wij.
Proberen met een zo groot mogelijk aantal mensen, gezamenlijk een juridisch statement te creëren naar de timeshare bedrijven toe, dit door middel van vragen aan een jurist van of ECC (Europees Consumenten Centrum) of een andere jurist welke op de hoogte is van internationaal recht en timeshare.
3. Waar gaat het om.
Onze zoals door Club La Costa en andere timeshare bedrijven verkochte timeshare punten, welke wij indertijd hebben aangekocht in een vakantie roes, terug te laten kopen zoals het een goed bedrijf betaamd, wanneer er mensen zijn die niet tevreden zijn met het product en de manier van verkoop.
4. Wat is de doelstelling.
Men zou een groot aantal ontevreden klanten ( zoals wij zijn )weer financieel gelukkig kunnen maken, waardoor er niet meer negatief op Tros Radar hoeft worden gereageerd door ons, welke ontevreden zijn met de gang van zaken binnen timesharing, wellis waar zijn we zelf misschien naïef geweest indertijd, maar er zijn ook voorbeelden van misleiding tijdens de verkoop geweest, zoals waarde vast en weer terug kunnen verkopen, zij met wat verlies.
5. Wat is de actie.
Een ieder die mee wil doen, om als nog te proberen van zijn timeshare af te komen, gelieve contact op te nemen met mij, probeer zoveel mogelijk mensen te contacten welke in het zelfde schuitje zitten om ook met mij contact op te nemen, ik ga het dan aanblok voor leggen aan de Jurist zodat niet iedereen afzonderlijk actie hoeft te ondernemen dit spaart weer een hoop kosten per persoon.
6. Wie en wat is het contact.
Ik ben het contact tussen de diverse mensen en probeer dit op een goede manier te coördineren, contact opnemen met mij kan op diverse manieren:
Per E-mail: [email protected]
Of kijk op : http://timesharesprookjeofnachtmerrie.blogspot.com/
Dit is een kennisbank voor iedereen.

7. Waar staat de oproep.
Deze oproep willen we op verschillende plaatsen zetten, Kassa, Marktplaats, Speurders en op Tros Radar binnen verschillende Forums, om een zo breed mogelijk publiek te bereiken.
8. Wat hebben wij nodig.
Om goed met elkaar te kunnen communiceren hebben we uiteraard een aantal gegevens van u nodig zoals:
Naam, adres, postcode, woonplaats, telefoon en/of mobiel en uiteraard E-mail adres.
Deze gegevens zullen uiteraard alleen hiervoor en strikt geheim behandeld worden, zij worden niet openbaar gemaakt op internet om de privacy te bewaren, behalve als men hier geen bezwaar tegen heeft, maar dan dient het uitdrukkelijk gezegd te worden.
Laatst gewijzigd door Cees Peek op 01 mei 2008 23:33, 2 keer totaal gewijzigd.

ton1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2008 22:25

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door ton1962 »

hallo dorptstraat.


waneer ga je met vakantie.

binnen kort of over enge tijd anders moeten we wel heel lang wachten op je reis verslag.

maar veel plezier toe gewenst.

gr ton vissers

Dizzy miss Lizzy
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2008 20:08

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Dizzy miss Lizzy »

Beste allemaal,

De beste manier... als je tenminste bereid bent de kosten te betalen van twee retourvluchten. Laat iedereen dat goed voor ogen houden. Bepaal zelf hoeveel je bereid bent bij te leggen! Je krijgt niet een reis kado, maar slechts een verblijf. En bedenk dat niemand je arm op je rug gedraaid houdt: je hóeft helemaal niemand een plezier te doen, als je dat zelf niet wilt.

Ikzelf ben in ieder geval héél benieuwd waar je twee tickets voor bij elkaar €400 inclusief tax weet te boeken, Helderkijken. In ieder geval naar Tenerife kosten de goedkoopste tickets die ik kan vinden samen €700. Maar wie ben ik.

Groet,
Lizzy

Helderkijken
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2008 19:58

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Helderkijken »

Nog een reactie voordat we morgen gaan aanhoren wat CLC ons te melden heeft. Allereerst, en daarmee gaan we bijna lijken op verkopers van CLC, hebben we de mening dat wanneer iemand een punt wil maken dit één keer en dan ook goed moet doen.

Dit volgende slaat even op Cees Peek. We weten uiteraard niet wat er voor gevallen is maar dan nog, wanneer een product niet aan staat wil nog niet zeggen dat de verkoper het product moet terugnemen. Daar is het consumentenrecht erg duidelijk over. U geeft in uw eigen uiteenzetting weer dat u het product aangeschaft heb in een soort roes. Blijft, u was er zelf bij, er was geen aantoonbare dwang en misleiding, en als dat al aanwezig was, is moeilijk te bewijzen mits u zaken zwart op wit op papier heeft. Een tip van onze kant, als u meent een zaak te hebben, en velen met u, probeer dan eens de consumentenbond, radar of kassa te benaderen. Als zij u steunen in uw mening dan heeft u één probleem minder, de kosten. Het programma Opgelicht is misschien ook nog een optie maar daar hebben wij zelf niet echt een goed gevoel bij. De anderen hebben een staat van dienst en hebben al redelijk wat successen geboekt. Deze organisaties zullen dan ook, wanneer ze denken een gelopen race te hebben, de kosten dragen. Nog een kleine opmerking, met wat u schrijft op dit forum loopt u het risico uw eigen case zwak te maken, een beetje jurist zal met uw uitspraken een aantal dingen kunnen aantonen en kunnen weerleggen.

Dan even naar Dizzy miss Lizzy. In de brief die wij van CLC ontvangen hebben staat vermeld dat het gaat om het gebruik van één van de 7 luxe accommodaties. Wellicht dat er tijdens het telefoongesprek iets anders geïnsinueerd wordt, bewust of onbewust, maar de brief is bindend in deze en deze geeft dan ook recht en aanspraak. Zoals wij in het eerdere bericht aangaven dat we van plan waren om naar zuid-Spanje te gaan, wellicht Malaga, met de reden om eventueel met eigen vervoer te gaan, kunnen wij ons niet herinneren dat we over Tenerife hebben gesproken. De volgende berekening is van toepassing op een verblijf in Malaga. Vertrek 13 sept. 2008 vanaf Schiphol naar Malaga. Vlucht met Swiss international Airlines. Retourprijs € 205,79. Dit vermenigvuldigd met 2 personen dan kom je uit op € 411,58. In de volksmond gezegd, zo’n € 400,=, toch? De autohuur betreft een Ford Ka bij Holiday Cars Malaga en bedraagt exact € 115,=. Volledigheidshalve moeten we misschien het totaalbedrag vermelden en deze is € 738,58. Dat is dan inclusief boekingskosten(€ 58,=), vliegtickets retour, autohuur en Half Pension(€ 11,=, pdpp). Wat u drinkt komt daar nog boven op. Voor zover de gegevens kloppen wat betreft half pension maar die zijn aangegeven in een forum door de inmiddels “beruchte” Sweet_Fay. We gaan er klakkeloos van uit dat deze gegevens kloppen maar uiteraard zullen we dit ook schriftelijk vast laten leggen mocht ons dit aangeboden worden.

Als laatste een bedankje aan ton1962. Bedankt voor je compliment. Helaas, en dat is voor ons ook erg helder, zijn er meerdere mensen, zoals Cees Peek dat omschrijft, die in een roes leven en wellicht dingen horen die niet gezegd zijn. Uiteraard is het de “kwaliteit” van een verkoper dit te bewerkstelligen maar dan nog. Je zet ergens je krabbel onder en je moet er op bedacht zijn dat echt alleen de zon voor niets op gaat en zelfs dat wagen we te betwijfelen gezien alle milieubelastingen. Wij gaan dus gewoon kijken wat er ons verteld wordt en eigenlijk is dat voor zowel ons als CLC misschien veloren tijd omdat we inmiddels bepaald hebben pas na onze reis, na onze eigen indrukken en evaringen, een beslissing te nemen. Als het aangeboden product zo fantastisch is om het niet te laten lopen zullen we dit zeer zeker niet doen. Als we ook maar even het idee hebben dat er iets anders wordt geleverd dan ons voorgeschoteld wordt zullen we er ook weer onmiddellijk van af zien. CLC zal ongetwijfeld weten dat elke €uro die wij hebben een bepaalde waarde heeft en het is de taak van CLC er ons van te overtuigen dat CLC die €uro’s waard is. Dat kan CLC niet, dat kunnen we nu al meegegeven, door drammerig over te komen, dwang te gebruiken en agressieve verkooptechnieken te gebruiken. Zie het als schoenen kopen, eerst passen en even lopen alvorens de koop te maken.

In het algemeen willen we nog de opmerking maken dat we begrip hebben voor beide partijen. Eigenlijk zijn het drie partijen. Aan de ene kant CLC, lees Sweet-Fay, die probeert een product aan de man te brengen en te verdedigen. De manier waarop zij dit doet, daar hebben wij onze twijfels bij. En voor ons geldt, we werken zo af en toe en hebben tijd voldoende voor andere zaken, ook om onze mening hier te weerspiegelen. Voor haar zou moeten gelden dat wanneer ze een bal opgooit dat ze ook de tijd vrijmaakt om deze terug te ontvangen. De tweede partij zijn de gedupeerden, lees Cees Peek, zij menen, en we trekken dat echt niet in twijfel, dat ze tekort gedaan zijn. De manier waarop hij recht meent te halen is niet de onze. En als laatste partij, dat zijn wij. We kijken, lezen wat de twee voorafgaande partijen schrijven, maar uiteindelijk maken we zelf een keuze op onze eigen bevindingen. Oftewel, CLC moet ons kunnen overtuigen na onze bevindingen en na een redelijke termijn van overwegen. Dat is in ons geval pas na het verblijf op één van de ressorts en niet daarvoor.

In onze ogen hebben alle drie de partijen een punt en misschien komen de drie partijen ooit eens tot een compromis.

Morgen zullen we de lezing meegemaakt hebben en we zullen uiteraard daar onze mening nog over weergeven hier op dit forum. U zult allen wel even moeten wachten want aansluitend de presentatie zijn we even een week weg met een gehuurd jacht. Het jacht is wel zeer luxe maar een internet aansluiting? Maar uiteindelijk gaat het toch allemaal over….. het genieten van vakanties, dat moeten we niet uit het oog verliezen.

Met vriendelijke groet,

Helderkijken.

Dizzy miss Lizzy
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2008 20:08

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Dizzy miss Lizzy »

En dan is er nog de vierde partij, Helderkijken, misschien wel de overgrote meerderheid. Dat zijn namelijk al die mensen, die niet eens van plan zijn om ook maar te overwegen in zee te gaan met Club La Costa (CLC), maar alleen het gratis verblijf willen ophalen, met het idee dat dit om een aantrekkelijk aanbod gaat om vakantie te vieren.

Al deze mensen zullen bij het aanbod van CLC een aanzienlijk eigen geldbedrag moeten neerleggen om uiteindelijk van vijf vakantiedagen te kunnen genieten (één dag ben je namelijk kwijt aan een verplichte rondleiding met verkooppraat).

En dat moet het je waard zijn! Want voor het geld dat je voor vervoer moet neerleggen, boek je net zo goed zelf een weekje weg naar de zon.

De bestemming van CLC in Zuid-Spanje is mij niet bekend, jij gaat er blijkbaar vanuit dat dit Malaga is of vanaf Malaga is te bereizen. Je vliegt inderdaad met zijn 2-en op Malaga voor tussen de €350 - €500 en naar Tenerife voor tussen de €700 - €900. Maar voor mijn betoog maakt dat niet uit. Tenerife of Malaga, mensen moeten uit eigen zak een bedrag toeleggen waarvoor ze net zo goed zelf een vakantie kunnen boeken.

Vanaf €500 boek je al zelf voor twee personen een vlucht en een verblijf van een week naar de zon!

Mijn waarschuwing heeft dan ook niet zozeer te maken met vermeende of aantoonbare misleiding, maar alles met ogenschijnlijk voordeel dat feitelijk geheel of toch zeker voor het grootste gedeelte om een sigaar uit eigen doos blijkt te gaan. Dat wil zeggen: voor iedereen die tot de 'vierde categorie' hoort: zij die alleen voor het gratis verblijf gaan en CLC verder willen laten voor wat het is.

Laat niemand zich dus blind staren op het woordje 'gratis' mensen, maar bereken eerst (al is het maar globaal) voor welke aanvullende kosten je komt te staan en beslis dan of je dat de moeite waard vindt! Alleen jijzelf kunt bepalen of je portemonnaie blij wordt van het aanbod van CLC! En daar kan niemand het mee oneens zijn, toch?

Succes,
Lizzy

dorpstraat
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 feb 2008 15:17

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door dorpstraat »

Beste Ton

Wij gaan in juni naar Malaga.

Toen alles geboekt was, heb ik nog 1 keer gevraagd of er nog andere kosten aan verbonden waren; nee, wel het transfer van vliegveld naar resort, maar ze willen je met alle plezier helpen met het huren van een auto of taxi. Ook met het boeken van een ticket zijn ze bereid om je prijzen van maatschappijen door te geven.

Het meisje op kantoor in Malaga, nederlands meisje, is echt aardig, ze helpt je echt met alles.

Voor 4 tickets Malaga vanaf Munster/Osnabruck met Air Berlin zijn we €600.00 kwijt. Retour.
De kinderen verblijven in Malaga gratis, dus alleen voor ons 2x €29.00 voor ons verblijf in het resort.
Eten en drinken zijn voor onze eigen kosten.

Ze bieden je immers ook een verblijf aan in hun resort voor €29.00 p.p.

We hebben er heel veel zin in, we hopen dat het goed verloopt.
Maar we hebben er alle vertrouwen in. We kopen daar niks dus, we gaan rustig zo'n verkoopdemonstratie bijwonen.

Helderkijken
, succes morgen in Maarssen, gebruik je verstand, denk goed na.
Maak wel gebruik van de voucher voor €29.00 p.p. voor 8 dagen in hun resort in Malaga..I

Als je echt geld over hebt, is het een heel mooi product. Ik zeg, geld over hebt voor zoiets. Dan is het een hele mooie manier van vakantie vieren, zeker als je ouder word en (klein)kinderen hebt, die kunnen daar ook van meeprofiteren.

Gesloten