LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijzenorrlog supermarkten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
G7

Re: Prijzenorrlog supermarkten

Ongelezen bericht door G7 »

Kom jij weleens onder de mensen Karr2?

In ieder geval, droom lekker verder. :wink:

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Misschien omdat sommige mensen ook nog een priveleven willen hebben?

Zie je dat al voor je? Oudere/alleenstaande mensen met z'n allen op een kluitje en samen dit en samen dat. Nu, als ik die beelden van studentenhuizen weleens op tv zie, geef mij portie dan maar aan Fikkie.

De goede natuurlijk daar gelaten.

.
Gelukkig zijn er meer goeden dan de excessen die je op tv ziet.
Wanneer je goede afspraken maakt, dan kan je prima je privacy behouden. Daar staat tegenover dat je meer aanspraak hebt, minder tijd en geld kwijt bent aan eten (eten voor meer mensen is naar verhouding goedkoper) en de huur deelt.

Wanneer je samen in 1 huis woont hoef je lang niet alles samen te doen. Waarom hebben mensen dan de neiging om in hun eentje in een duur huis te gaan wonen (waar ze vaak alleen 'savonds en in het weekend zijn), met alle kans om eenzaam te raken?
Waarom wordt het voor studenten wel normaal gevonden?

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Kom jij weleens onder de mensen Karr2?

In ieder geval, droom lekker verder.
Ik kom vrijwel dagelijks in aanraking met diverse lagen van de samenleving, dus ik weet wel degelijk waar ik over praat meneer G7.

Mensen die nog steeds beweren dat prijzen gestegen zijn door de euro, die leven pas in een droomwereld. Tijd om wakker te worden.....

kampvuur

Ongelezen bericht door kampvuur »

Jan-1

Ook even off-topic...
voor mij is dat niet intressant, de boeterente bij vroegtijdig aflossen ( 9 jaar vast) is dan zo hoog, dat ik beter het gewoon zo kan laten.

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Mensen die nog steeds beweren dat prijzen gestegen zijn door de euro, die leven pas in een droomwereld. Tijd om wakker te worden.....
Jij bent degene die zit te slapen, Karr. De topicstarter heeft het over de prijzenoorlog in de supermarkten. Nergens wordt er gezegd dat dat door de euro komt, alleen jij begint er weer over. Het zit je nogal hoog blijkbaar 8)

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

kampvuur

heb geld zat op de bank en verder geen enkele schuld, behalve (belasting technisch) een kleine hypotheek.
Jij geeft geen antwoord waarom een kleine hypotheek belasting technisch voordelig zou zijn. Dat is ook niet zo, jij kletst zomaar wat, en als je betrapt wordt, dan probeer je de mensen met een kluitje in het riet te sturen. Kijk ook maar eens naar jou uitspraak over de vermeende boete van een wildplassende kleuter. Ook onzin, jij gaf ook hier niet thuis toen je op leugens betrapt werd.

karr-2

Het zal niet de enige persoon zijn die zwijgt als hij of zij op leugens betrapt wordt.
Het zit je nogal hoog blijkbaar
Ja het gezeur over de euro zit me inderdaad erg hoog ja, dat ding wordt overal weer bijgesleept als het gaat om prijzen of winsten.

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ja het gezeur over de euro zit me inderdaad erg hoog ja, dat ding wordt overal weer bijgesleept als het gaat om prijzen of winsten.
Zoals al gezegd: wie is er in dit topic degene die de euro er bij moest slepen? :D

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst door karr-2

Aangezien ik hetzelfde beweerde en nog steeds beweer denk ik dat hier wel op kan antwoorden. Ja de prijzen zijn gestegen, zoals ze dat elk jaar doen. Er wordt hier door diverse mensen beweerd dat de prijzen enorm gestegen zijn dankzij de euro en dat is dus niet waar.

En dit bericht Karr-2 is dus de reden dat de euro er weer bij
gehaald werd voor dit bericht is er nml niet over de euro geschreven.

Geplaatst door Karr-2

Dus Karr-2 wanneer hou jij eens op met dat gezeur.

kampvuur

Jan-1,

ik heb geen zin om een vette boeterente te betalen!!!

Mag dat van jou...of weet jij soms wat het beste voor mij is, en moet ik naar jou luisteren.
Wat een rare mensen lopen er toch rond.

En ja die kleuter van 3 is gewoon schandalig voor woorden om die te bekeuren.
Plotseling was het opeens een nepagent..hoe naiëf moet een mens zijn.
Mijn vertrouwen in het politieapparaat en de daarbij behorende leugens omtrent alles wat toevallig in de media, komt zet ik inderdaad grote vraagtekens bij.

Dat dit nog mag van Jan-1...tjonge tjonge wat ben ik vereerd met jou.

En hoe ik mijn financieële zaken regel is not your business, and not your money.

Jan1

@kampvuur

Je wil/kan dus geen antwoord geven op mijn vraag, voor mij ben je een kwakkerd. Je roept zomaar wat, en in de tweede termijn sta je met de mond vol tanden.

kampvuur

Jan-1

Heb je al drie maal antwoord gegeven.

Wat wil je nu eigenlijk?????

laat maar ik heb je allang door!

Jan1

@kampvuur

Lezen meneer/mevrouw kampvuur, of is dit zo moeilijk voor jou, jij zegt dat een kleine hypotheek belasting technisch voordelig is, mijn vraag is gewoon waarom is dat voordelig. Ik heb jou helemaal niet gevraagd om je hypotheek helemaal af te lossen. Maar je kan daar geen antwoord op geven, omdat het namelijk niet waar is, zoals gezegd, jij kwakt zomaar wat in de groep, en draait als een drol in een pot als je om uitleg gevraagd wordt. Vandaar mijn mening dat je een kwakkerd bent.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Vroeger was het zo dat als je huis compleet je eigendom was er vermogensbelasting betaald moest worden.
Dus als je er schuld op laat hoeft dat niet.
Ik weet niet of dat nog zo is.

Edit> even gekeken maar zie dat die afgeschaft is en vervangen door een ander.
Natuurlijk in het voordeel van de staatskas.
Zie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vermogensbelasting

edit<

Karr-2 is weer lekker in zijn element.
Woont schijnbaar nog ergens voor 200 euro in de maand.
1000 euro vaste lasten is geen bijzonderheid.
Ik woon niet eens in een dure regio maar een huurtje van 4-500 euro is hier vrij normaal.
Tel daar is al je vaste lasten bij en je bent niet ver meer van die 1000 euro af.

Het goedkoopste woon je trouwens in een kartonnen doos is me opgevallen.
Die kun je gratis ophalen.
De mensen die daar recht op hebben kunnen meestal goed van bijstandsniveau leven.
Ze worden ook niet zo oud, dus zijn goedkoop voor de maatschappij.
Voor de rest van de mensen die op de overheid moeten teren, is het aanmodderen.
Ik ga misschien ook zo'n doos halen in de toekomst, maar wil er wel 1 met 2 verdiepingen want me zwager trekt bij me in.
Met zijn 2en met ieder een bijstanduitkering kunnen we het makkelijk redden.
We even de tandenborstels opruimen, je weet nooit of er bijstandscontrole binnenvalt. :wink:

karr-2

Karr-2 is weer lekker in zijn element.
Woont schijnbaar nog ergens voor 200 euro in de maand.
200 euro per maand? I wish,dat zit er echt niet in hoor.

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

't maakt in feite niet uit voor welke maandlast je woont, als je maar zorgt dat je inkomsten dan hoog genoeg zijn. Ik heb ook aanzienlijke hogere maandlasten dan € 200 in de maand maar voordat ik die ben aangegaan heb ik goed berekend of ik nog genoeg overhoud.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Vroeger was het zo dat als je huis compleet je eigendom was er vermogensbelasting betaald moest worden.
Dus als je er schuld op laat hoeft dat niet.
Ik weet niet of dat nog zo is.

Edit> even gekeken maar zie dat die afgeschaft is en vervangen door een ander.
Natuurlijk in het voordeel van de staatskas.
Huh? Vroeger betaalde je belasting over een afgelost huis, en nu niets meer. Dus je betaalt MINDER belasting. En dat is in het voordeel van de staatskas? Ga eens terug naar de basisschool om te leren rekenen!

hharteman

@SJZ
Als je de bijgevoegde link had gelezen dan was je dit tegengekomen

quote>
Sinds 2001 is de Wet op de Vermogensbelasting 1964 ingetrokken en vervangen door Box 3 van de Wet op de Inkomstenbelasting 2001. Vanaf 2001 wordt het vermogen op 1 januari en het vermogen op 31 december genomen, opgeteld, en gedeeld door twee. De belastingdienst veronderstelt een rendement van 4% hierover, en belast dit tegen 30%. Uiteindelijk wordt dus 1,2% (30% van 4%) geheven over het gemiddeld vermogen. Vergeleken met de oude 0,7 % vermogensbelasting is dit dus uiteindelijk neergekomen op een belastingverhoging.<unquote

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vermogensbelasting

Toch echt een belastingsverhoging.
Met mijn rekenen is niks mis denk ik, jouw lezen mischien wel :wink:

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Tja, hoe betrouwbaar is wikipedia als het om belastingzaken gaat? Wat daar staat is absolute bagger. En vervolgens citeer jij de bagger van wikipedia weer in jouw stukje. Maar leugens blijven leugens, ook al citeer je ze.

Maar dat hoef ik niet uit te leggen, je volgt inderdaad deze link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vermogensbelasting en dan klik je door naar het tabblad "overleg" en daar staat precies en correct uitgelegd wat er niet klopt aan dat artikel.

Kennelijk kan jij niet rekenen EN kan je ook niet lezen.

hharteman

Ik kan me alleen maar baseren op wat ik lees.
En als er gevraagd word waarom hypotheek op een huis te houden, was dat voor 2001 om de vermogensbelasting enigzins in de kiem te smoren.

Maar je hebt gelijk, dat artikel deugt niet.
Hier staat het voor mij iets duidelijker uitgelegd.

http://66.249.93.104/search?q=cache:L3G ... clnk&cd=28

De VRH schijnt niet te werken zoals bedoeld.

Gesloten