LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] st. schulden vrij leven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Bailey »

Dat weet ik. Daarom schreef ik ook 'meestal'.

bedrock01
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2007 10:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bedrock01 »

hoi Allemaal,
ik ben ook een van de vele gedupeerde die ook ruim 3000 euro kwijt is door deze geweldige instantie, Heb alles opgestuurd naar de fiod in Zwolle in afwachting of er iets gebeurt, ik hoop voor iedereen dat er nog iets terug te halen valt wij hebben immers hard moet werken om onze schulden te kunnen betalen en dat iemand er gewoon mee vandoor gegaan is echt schandalig, ik vind het prima dat er een forum is waar wij met z'n alle kunnen kijken wat wij er aan kunnen doen, groet leo

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

iedereen op dit topic is bezig met de ssvl of vespa
maar ok geven we tips,davies en discuseren we over hoe,waarom en waneer
iedereen heeft blijkbaar die behoefte dus doen we dat
op een gegeven moment gaat het over van alles maar uiteindelijk gaat het toch over schuld en ssvl
als d1rk dit niet nodig vind discuseer je lekker niet mee
ik heb al 20 x geprobeerd een goedkope lening te krijgen om de schulden af te lossen
ook bij degene die beloven dat negatieve bkr geen probleem is
toch krijg ik het niet
nu heeft mijn man geen vaste baan,hij zit net bij een nieuwe werkgever
en kan ik het helemaal wel vergeten

zit er toevallig een finacieel adviseur op dit topic dan graag advies
wel een erkende graag

nee hoor,ik betaal nu wel zelf tot de gemeente me helpt
bij de gkb kan je wel lenen maar dat kan bij ons alleen via de gemeentelijke schuld hulp verleneing,niet zelf dus

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Ik denk dat als mensen straks een brief of bericht heeft ontvangen van die nieuwe stichting en of Bouwma...er meer nieuws is..
Iedereen zit nog op berichten te wachten..

Er is een hypotheek verstrekker die het bkr toesting negeerd..
Of dat dat zo verstandig is? En ik denk ook wel dat ze kijken waarvoor die melding bij de bkr was, want soms word je daar al heel snel aangemeld terwijl je helemaal niet echt in de schulden bent, maar gewoon een keer een wanbetaler van iets..(kleins)...
Dat betekend nog niet dat je falliet bent..

Tijdens de eerste maanden van ons traject vroeg ooit eens een schuldeiser, kun je het geld niet ergens even lenen dan..wahhhaha
Ik legde hem netjes uit dat als je in een schuldsarnering zit dat je toch echt wel bent uitgeleent..En dat het ene gat met het andere gat vullen toch echt geen optie is...hij zei ja stom dat ik dat vroeg sorry...

bwtje ik begrijp overgrens helemaal je situatie van je paard, zou volgens mij het zelfde hebben gedaan!

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

dank je wel

er zijn inderdaad hypotheek verstrekkers die zeggen bkr geen probleem te vinden
ik weet het niet
ik wil het ook niet,voor mij geen enkele vorm van lening meer,tenzij het is om deze schulden in te lossen,maar dan nog alleen via de gkb

sheila 1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2007 12:47

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door sheila 1972 »

hallo allemaal,

ik ben inderdaad ook een "slachtoffer" van SSVL, ben er zojuist (vandaag) achtergekomen, dat ik dus waarschijnlijk al 2 1/2 jaar voor jan met de korte achternaam aan het af lossen ben.

Het rare is wel dat ik dus van geen enkele schuldeiser iets gehoord heb, (geen bericht goed bericht ?), en op het laatste overzicht (wat ik kreeg van Vespa) iedereen werd genoemd met nog openstaande bedragen en afgeloste bedragen...., dus wederom voor mij geen achterdocht... tot vanochtend.....
Kwam bij de gemeente en die vertelden mij dat zij tot op heden geen betaling hadden ontvangen....., terwijl deze wel netjes op het lijstje van Vespa staat vermeld. Ik dus bellen..... en toen ja, op last van justitie is ons kantoor gesloten......

Heb net contact gehad met de FIOD in Zwolle. , tel nr.038-4676300, en deze vertelde mij netjes te stoppen met betalen, ik hoef geen aangifte te doen bij de politie, en moet wachten totdat ik post van de door justitie aangestelde bewindsvoerder krijg, wel moet je er een melding van maken bij de giro/bank, en geen geld meer overmaken.
Je krijgt tzt vanzelf bericht, (daar ze 900 dossiers moeten doorlopen, duurt dat even).
Zoek in ieder geval alles bij elkaar wat je hebt, en blijf ten alle tijden de eventuele schuldeisers te woord staan.

Ik hoop dat jullie iets met deze info kunnen, zodra ik iets meer weet zal ik het zeker melden.

groet Sheila

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

hallo allemaal
ik heb net een oproep gehad van de geemeentelijke schuldhulp
let op!! ik was daar al 2 maanden geleden aangemeld
toen zeiden ze dat ze met ssvl niks konden doen,dat dat lot van elkaar stond
nu kreeg ik een oproep voor een gesprek en ik moet alle bewijzen en correspondentie van ssvl meebrengen
nu gaan ze er dus wel wat mee doen
wat weet ik nog niet maar ik laat het woensdag uiteraard horen

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Dat (anonieme) MSN adres waar ik het eerder
over had had ik al weer weggehaald maar bij deze ...
[email protected]

>cybertomaat<

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Andere forums is te vinden op -> http://www.bewindvoerdersforum.nl
Oproep voor dit forum:
Hallo,

Ik ben Mave, oprichter van de site www.bewindvoerdersforum.nl en ik ben op zoek naar gedupeerden van de stichting vespa/SSVL.
Een aantal leden wil graag collectief procederen en heeft inmiddels al een advocaat ingeschakeld.
Wie wil er mee doen, hoe meer mensen des te minde kosten we hebben.
Meld je aan op mijn forum en doe mee.

Groeten van ook een saniet

(het zou wel handig zijn als we danook 1 groep zijn indien nodig, en niet meerdere groepen vanaf verschillende forums)...

gevonden via-> http://www.hotforum.nl/forum/index.php?name=schulden

Wij hebben vernomen dat er a.s maandag/dinsdag een 0900 lijn open gaat en dat dat nummer vermeld staat in de brief die iedereen ontvangt van meneer bouwma landsadvocaat...
En dat de nieuwe stichting ODVS gaat heten.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Er zit dus eindelijk een beetje schot in de zaak zie ik ...
mooi zo !!! succes allemaal ...

odvs ??? Oprotten Die V**le
Schuld"HULP"verlener ... :twisted:

(Hans S. uiteraard ... niet de nieuwe stichting )

>cybertomaat< :wink:

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

ODVS is wat ik verstond zo snel, het klinkt als odvs in ieder geval whahaha...
Waar die afkortingen voor staan???? zullen we er een prijsvraag van maken? overheids .... voor schuldsarnering

nou in 1 week tijd van verschillende mensen al verschillende info gehoord..via het nummer van Bouwma hoorde we eerst dat de betalingen gewoon door moesten gaan omdat vespa werd overgenomen door een nieuwe stichting...week later hoor je van die zelfde mensen dat je je betalingen toch maar stop moet zetten..
Dus of je ook al echt geholpen word is natuurlijk de vraag of ze ook zelf al weten hoe wat wanneer en waaraan en hoeveel.bla bla
Dus of je via het 0900 nummer ook echt geholpen word moet nog blijken natuurlijk, het kost wel 25ct per minuut..
Dus(tip) van te voren een lijst maken met wat je wilt vragen en zeggen!
En alle info die je krijgt ook even snel noteert voor jezelf...dus pen en papier bij de hand!
En niet vergeten altijd namen opschrijven met wie je gesproken hebt!
Want voor hun ben je een dossier nr en het zal de eerste tijd een zooitje worden en de tel zal rood gloeiend staan.

Het is nu afwachten op de bewuste brief die bij iedereen op de mat moet vallen..

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Mischien was het wel OBVS....overheids buro voor schuldsarnering...

ps: het is weekend, ik wens iedereen toch een happy weekend toe, probeer het even twee dagen van je af te zetten en ga iets leuks doen met je geliefdes..

tinkerbel1975
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:53

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door tinkerbel1975 »

Verdrietig, verslagen, kapot. Dat ben ik door die kutstichting.
Ze hebben mijn schulden hoger laten worden dan ooit.

Hoe moet ik aangifte doen, gewoon bij politie? en ik heb heeeel veel stukken, hoe moet ik daar ooit de politie wijs uit laten worden?

En ik heb nog niks gehoord van de FIOD. Neemt die contact op met gedupeerden?

Ik wil meedoen met een gezamenlijke actie. ik wil iig de 800 euro terug die ze me gefactureerd hebben omdat ze het dossier hebben gestopt.

tinkerbel1975
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:53

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door tinkerbel1975 »

Het is de SODVS. Stichting Overdracht Dossiers Vespa/SSVL
Zie link: http://www.om.nl/parket/functioneel/_nieuws/31917/

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door tinne »

tinkerbel, je komt er wel!

je hebt de instelling om uit je ellende te komen, je gaat het redden!

je hebt de link geplaatst, je komt er echt wel!!

succes!

Mvrgr. Tinne

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Is dan toch nog lekker vlot gegaan :wink: , toen wij ze belde waren ze er mee bezig.. En wisten ze nog niet of het maandag na 12 uur of dinsdag open zou gaan..

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ iedereen hier ...
SODVS. Dat is dan het einde van onze Quis ...
Maar het zou natuurlijk ook :
Schulden Opgelopen Door (Hans)
Van S. kunnen zijn :wink:

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

haha,jij daar lijkt het meer op
of Schulden Opgelopen Door Vespa Schuldhulp

ga zo maar door....

het is te hopen dat deze stichting er voor gaat en iedereen kan helpen
inderdaad eerst maar eens kijken of de brief komt en wat er in staat

hulp komt echt wel,maar waneer

ach,zolang de schuldeisers geen druk op je gaan uitoefenen is het nog wel vol te houden toch?
bij mij wel in elk geval
ik ga toch ff kijken bij die oproep van die bewindvoerder of wat was het en uiteraard bij die van de SODVS

verder hoor je inderdaad tegenstrijdige verhalen
ik hoor woensdag misschien meer van de gemeente,maar misschien ok niet
afwachten,afwachten,afwachten..................zucht

tinkerbel1975
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:53

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door tinkerbel1975 »

Hoi allemaal!

Kan ik er van uit gaan dat ze mijn naam ook vinden in die dossiers van SSVL? Omdat iedereen het heeft over een brief krijgen?

En ik kom dus niet in het gemeentelijke traject terecht gelukkig. :)
Ik had ook ineens deurwaardersbrieven terwijl SSVL wel betaalde (yeah right) en toen heb ik het zelf geregeld. Gelukkig maar. Geen erg fijne regeling, een bedrag per maand betalen en na 1,5 jaar is er nog amper wat af, maar nu kan ik de aflossing verhogen gelukkig.

Toen ik SSVL een kritische brief stuurde hebben ze mijn dossier gesloten. Had al genoeg moeten zeggen natuurlijk. Ik heb toen zelfs contact gehad met Tros Opgelicht, maar omdat mensen die ook mee zouden doen zich terugtrokken, konden het item niet verder uitzoeken helaas :(

En dankzij die vervelend-SSVl heb ik een negatieve codering bij het BKR. Alleen omdat zij het zover lieten komen dat er deurwaarders aan te pas kwamen. Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden?

Kan iemand ons hier op de hoogte houden hoe we de landsadvocaat raadplegen enzo?

Groetjes Tinkerbel

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Twee en half jaar geleden gingen we er bijna aan onder door...op het randje van de afgrond gestaan!!!
We hebben wel twee en half jaar rust gehad...dat is het enige positieve dan dat ik me kan bedenken..geen deurwaarders aan de deur gehad..
Nu weer helemaal opnieuw beginnen, maar ja 1 ding heb je geleerd, het bewezen te hebben dat je een schuldhulp traject kunt doorlopen en dat je leven er niet ophoud..
Het zal wel weer een rommelige, zware tijd worden, alles weer oprijtjes zetten, bemiddelen enzo maar als dan ook alles weer op de nieuwe rit is komt er weer rust, wel een armoede periode, maar ik heb ook geleerd dat je dan heel creatief word..En je leert heel veel dingen die altijd maar normaal leken als er geld was te waarderen..En hoe lief mensen zijn in je omgeving die willen helpen..je leert je vrienden kennen en familie...
Onze relatie stond op springen twee en half jaar geleden, verwijten over en weer, aan uit aan uit...knipperlicht relatie, maar uit eindelijk zijn we er sterker uit gekomen, dit overkomt ons nu niet meer...
Oke je bent dan tijdelijk arm fincieel, maar rijk aan vrienden en je geliefde..
En ooit komt het einde van de zwarte tunnel schuldsarnerings traject in zicht, en iedereen komt uit de schulden, ooit is er een laatste betaling...wat een feeeeeest....en hopelijk heeft iedereen zijn lesje geleerd en houd zijn boekhouding op orde en maakt geen nieuwe schulden en geniet van het leven zonder afbetalingen en schuldeisers...

Het is nog nooit zo donker geweest of het word weer licht zei mijn opa altijd...

(tinkerbel)
Ik denk dat zodra iemand de brief heeft ontvangen het hier wel zal melden wat er in staat, en of als iemand naar het 0900 heeft gebeld..
welke info word verschaft..
= je naam afkomstig van een tinkerpaard?

Gesloten