Pagina 7 van 23
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 11 jun 2008 00:24
door Pruim
Philip, jij bent echt een held voor me.
Mag ik je vriendje worden?
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 11 jun 2008 03:40
door jor
Even herinneren dat u zich beter inhoudt dan te liegen... U had na 29 dagen niet eens betaald, dat duurde na een laatste waarschuwing nog eens 3 extra dagen en ondanks het feit dat betalingen dan al konden verbeurd verklaard worden, hebben we dat niet toegepast.
Nu gaan we niet zo tolerant meer zijn.
Of u betaalt 11 euro of 21 euro om uw lidmaatschap te beëindigen, desnoods met 1.000 euro aan gerechtelijke en advocaatskosten erbovenop, maar betalen zal u.
(...)
Er is niets meer te leveren.
En wij hebben niets beloofd.
U moet nog 11 euro betalen en voor de rest is er niks meer.
Wij op uw rekening storten ? U bent wel de leukste thuis wellicht, maar niet echt goed wijs denk ik.
Gezellige mensen daar bij Playco...
Niemand hoeft Playco de nek om te draaien, dat doet Playco gewoon helemaal zelf met dit soort inbreuk op de privacy en de idote inhoud van verstuurde emails waar ( ondanks zijn woorden ) elke rechter korte metten mee maakt.Het niet vooraf krijgen van de algemene voorwaarden maakt de contracten 100% nietig. Verder is het taalgebruik meer dat van een straat-schoffie dan van een ondernemer.Het verhaal over het vliegticket is haast achterlijk en kan men niet serieus nemen.
.
Geplaatst op 10 Jun 2008 23:13 door Playco
--------------------------------------------------------------------------------
Vorig kwartaal 12 VEROORDELINGEN, allemaal bij verstek omdat ze geen advocaat willen betalen en geen vliegtuigticket natuurlijk.
Kosten waren 898 euro + de openstaande rekening en dit per zaak.
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 12 jun 2008 23:15
door playmo_gast
Philip,
-en NL gedupeerden- * hey, succes op het EK *
Leg mij aub eens even uit hoe jij ook maar iemand kan dagvaarden.
Jouw boeltje stinkt. Volgens jouw setup zit je ergens op de NL antillen. Jij kan en mag eigenlijk zelfs geen handel drijven vanuit België tenzij minimaal als particulier. Jij hebt een eigen zaak. A Priori dien je dan al een Belgische BTW nummer te hebben. Zonder dat ... geen poot om op te staan. Ten tweede verkoop je “en masse” aan je 21.000 klanten vanuit België Playmobil en dit in het paralelle circuit. Dat alleen al zou je moeten overtuigen om stilletjes te zwijgen en de mensen hun geld terug te geven.
Oh ja, dit is geen data van 2007 maar actuele Belgische wetgeving. Gezien het toch regent en we ons allemaal vervelen, stel ik voor dat je je het “Vademecum van de Belgische Onderneming” over correct zaken doen eens aanschaft. Het zou jouw licht misschien doen branden.
Ik raad jullie allen aan je eens te informeren bij een NL consumentenorganisatie, of ctc op te nemen met Test Aankoop in België die dit varkentje even wast. Zonder handtekening op een of andere overeenkomst, EN/OF verkoopsvoorwaarden is er geen sprake van een overeenkomst. Bovendien kan je slechts onder strikte voorwaarden producten verkopen, waarbij je verplicht een abonnement dient te nemen. Dit is koppelverkoop. Wederom niet echt volgens de lettertjes van de wet.
Volgens de huidige website is het "clubreglement" --hilariteit alom-- in voege sinds 2006. Minstens bij overdracht van eigenaar dient de nieuwe eigenaar alle leden een nieuw -of bevestiging van voortzetting van het oude- reglement te bezorgen. Sinds de "nieuwe eigenaars dit nalaten vervallen hun rechten. Don't pay a dime !!
Ten laatste ... het vliegtuigticket, komaan zuiderburen... jullie moeten weten dat hij moet dagvaarden in het arrondissement van zijn vestiging. In zijn geval Leuven, tenzij anders vermeld én kenbaar gemaakt, en een ticketje naar België kost nog steeds geen 850 euro !
Eigenlijk kunnen jullie al veel problemen efficient oplossen met
a) Playmobil zelf in BE jullie relaas te vertellen (dan leg je de bron droog)
b) Toevallig het FOD (Federale OverheidsDienst) Financien (filiaal Leuven) het relaas te vertellen.
Dan leg je onze goede vriend enkele jaartjes droog
Misschien wil Nico71 hier wel een handje in helpen !!
Succes
Mvg
Playmo_gast
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 16 jun 2008 11:58
door nico71
Hoi Playmo_gast,
Helaas staat mijn agenda niet toe om onnodig tijd te verspillen aan nietszeggende raddraaiers zoals Playco, Toys+, Philip en alle andere namen waaronder hij actief is.
Playmobil inschakelen heeft geen zin. Philip koopt niet direct in bij Playmobil ( zij leveren uitsluitend aan levensvatbare, betrouwbare partijen die geen klanten oplichten) en is aangewezen op leveringen van handelaren uit Duitsland.
Het is duidelijk dat het al geruime tijd bergafwaarts gaat met onze vriend. Een site die al maanden niet meer onderhouden wordt, onze zogenaamde Duitse filiaalhouders ToysPlus zijn allang weer uit beeld en Philip doet verwoede pogingen om onder zijn 2 aliassen op dit forum zijn gal te spuwen op de onrechtvaardige rest van de wereld die hij allemaal voor het tribunaal brengt. Dat hij zelf geen cent heeft om een advocaat in te schakelen, laat hij gemakswege onvermeld. Uiteraard zal hij ook geen bewijsstukken zoals zittingsdata etc kunnen ophoesten, eenvoudig omdat die niet bestaan. Zoals we al veel langer weten is de fantasiewereld waarin Philip leeft ongekend groot.
Ik zou dan ook zeggen, houdt het topic gaande en waarschuw zoveel mogelijk potentiele kopers. Zij zien dan zelf wel dat ze te maken hebben met een gacastreerde leeuw zonder manen. Veel gebrul, niet gevaarlijk en niet in staat zich voort te planten.
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 17 jun 2008 21:43
door krientje666
Een paar dagen terug kreeg ik deze mail en nog een aantal andere dreigmails ook van 1000 euro van PLAYCO. Ik heb helemaal geen 2-jarig contract aangegaan, ik heb wel op 1 november 2006 een eura+ voordeelkaart (25 euro) betaald, (die ik trouwens nooit heb ontvangen), waarmee je "zogezegd kortingen in andere winkels" mee kon krijgen...
HERINNERING – DRINGEND !
Beste,
Uw 2de jaar lidmaatschap is ingegaan (of gaat binnenkort in).
We willen alle misverstanden uit de wereld helpen en maken hierbij duidelijk dat uw bijdrage VERPLICHT (en dus altijd verschuldigd) is, gezien uw minimaal 2-jarig contract waarmee u begonnen bent.
We herinneren u dat er nog slechts 7 dagen resten om te betalen !
Na die periode moeten we helaas andere maatregelen gaan nemen
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 18 jun 2008 18:03
door z12
Hier weer een nieuwe gedupeerde!
Zouden we ons niet kunnen verzamelen, en dan met zijn allen iets tegen playco doen?
* die niet meer bestaat, maar waarbij je nog wel kunt bestellen
* die verwijst naar de alg. voorwaarden, maar die staan niet op de site
* die zijn voorwaarden / condities / levertijden etc. etc. nog vaker verandert, dan dat hij van schone onderbroek verandert
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 18 jun 2008 18:33
door naamloos2
Ja dreigen kunnen ze als de beste.
Zo heb ik een mailtje mogen ontvangen.
Zo vriendelijk geschreven.
Alleen ik heb maar 1 jarig lidmaatschap en volgens zijn zeggen zou dit door mij gemanipuleerd zijn.
HERINNERING – DRINGEND !
Beste,
Uw 2de jaar lidmaatschap is ingegaan (of gaat binnenkort in).
We willen alle misverstanden uit de wereld helpen en maken hierbij duidelijk dat uw bijdrage VERPLICHT (en dus altijd verschuldigd) is, gezien uw minimaal 2-jarig contract waarmee u begonnen bent.
We herinneren u dat er nog slechts 7 dagen resten om te betalen !
Na die periode moeten we helaas andere maatregelen gaan nemen.
Deze voorwaarde stonden op de site toen ik iets kocht en die zou ik nu gemanipuleerd hebben.
Wij werken met een lidmaatschap.
Dit lidmaatschap geeft enkel privileges en houdt geen enkele verplichting in.
Dit wil zeggen dat u tijdens uw periode KAN gebruik maken van de supervoordelige prijzen en voorwaarden MAAR u NIET MOET.
Er zijn 2 soorten lidmaatschap:
JAARLIJKS VERNIEUWBAAR: € 25,00 per jaar.
Steeds geldig voor 12 maanden + de extra tijd van het kwartaal waarin u lid wordt.
B.v. U wordt lid op 15 mei 2007, dan duurt uw lidmaatschap tot en met 30.06.2008 (het einde van dat kwartaal het jaar erop).
Bij verlenging zal het volgende lidmaatschap lopen van 01.07.2008 tot en met 30.06.2009 en zo verder.
* Uw lidmaatschap wordt automatisch hernieuwd, wanneer u niet per aangetekend schrijven uiterlijk op de laatste dag van februari, mei, augustus of november heeft opgezegd (de maand die in het laatste kwartaal van uw lidmaatschap valt). In ons voorbeeld is dat dan 31.05.2008.
Dit aangetekend schrijven richt u naar
Business Promotions NV
Naamsesteenweg 303
3001 Leuven - België
* De verlenging houdt in dat u aan dezelfde voorwaarden verder lid mag blijven.
* De prijs van het lidmaatschap verandert niet meer.
Ja het is echt een zeer professioneel bedrijf, ja deuh....
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 18 jun 2008 18:40
door z12
Het jammere is, dat hij al zo veel mensen (maar vooral ook kinderen) gedupeerd heeft.
Hier moet toch eens een einde aan kunnen komen?!?!
Spullen worden allemaal te laat (na zijn vastgestelde leveringsdatum van 90 dagen) geleverd, of ze worden helemaal niet geleverd.
En terugstorten wordt er niet gedaan.
Vervolgens krijg je een tegoedbon, die gelijk wordt afgetrokken van het te betalen jaarlidmaatschap. (ook al heb je te kennnen gegeven, dat je niet meer wilt verlengen)
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 18 jun 2008 22:10
door krientje666
Deze is 1 vd verschillende dreigmails die ik heb ontvangen, wat moet ik er mee doen ?
Dit was de allerlaatste keer dat we reageerden, maandag geven we uw dossier uit handen (en wees gerust: er zijn er nog enkele die dachten dat het niet nodig was om te betalen, maar die kwamen van een kale reis terug, gemiddeld legden ze uiteindelijk 1.000 euro op tafel, wij krijgen er maar 25 euro van, maar de volledige som komt wel uit uw zak).
Als u dat liever heeft, dan is dat uw goed recht.
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 18 jun 2008 23:01
door playmo_gast
Hoi Nico,
Groot gelijk hoor. Maar aangezien hij nog steeds het hele gamma kan aanbieden MOET er nog een handelaar tussenzitten. Ik dacht dat Philip ging samenwerken met een Duitse Partner (mevrouw rond Aachen, ik zoek even het adres op).
Parallelverkoop op deze schaal met bedreigingen en talloze gedupeerde klaten, daat laat Playmo toch niet over zich lopen.
Mensen met klachten :
Federale Ombudsmannen
Bevoegdheid: o.a. federale ministeries, inkomstenbelastingen, vreemdelingen, RVA, RSZ, Economische zaken…
De heer Guido Schuermans
Hertogstraat 43, 1000 Brussel
Tel. 02 289 27 27 - fax 02 289 27 28
E-mail: [email protected]
Internet: http://www.federaalombudsman.be
Eveneens mogelijk :
Test-Aankoop, Hollandstraat 13 te 1060 Brussel. en [email protected]
Dit is zowat de enige consumentenorganisatie, met eigen juridische ondersteuning etc.
Succes !!
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 20 jun 2008 11:38
door nico71
@ Playmo_gast
Die duitse dame zou gaan opereren onder de naam Toys Plus. Het lijkt erop dat zij allang niet meer in beeld is en Philip daarom nu opgezadeld zit met de namen Playco en ToysPlus. Alle emails, posts en pakketten komen vanzelfde adres. Er is dus geen groter geheel meer maar slechts 1 man die alle ellende veroorzaakt : onze Philip Heylen. ( zijn fantasie vriendjes niet meegerekend)
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 20 jun 2008 17:18
door Mfihlo
Die rare mails over verlengen van het lidmaatschap gecombineerd met bedreigingen van incassobureaus krijg ik ook al. Vorig jaar lid geworden, voor een jaar. Heb drie maanden op mijn pakket moeten wachten, maar de tweede zending was redelijk snel.
Nu gaat mijn tweede jaar in, maar daar was nooit sprake van. hij verwijst naar de algemene voorwaarden die ik had moeten lezen, maar die niet op zijn website staan. Ik weet genoeg, ik betaal helemaal NIETS aan deze oplichter.
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 24 jun 2008 22:56
door gretl
Natuurlijk niet betalen. En ik vind een klacht een goed idee. Bedankt voor de tip, Playmo_gast!
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 03 jul 2008 09:08
door naamloos2
Hebben jullie de site van playco al gezien?
Je kan er nu lidmaatschappen (wurgcontracten) afsluiten voor 10 jaar.
Hahaha of dat iemand zal doen.
Hij heeft meteen ook de prijzen maar iets verhoogd.
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 03 jul 2008 23:32
door playmo_gast
Hoi Naamloos,
Ja, inderdaad. Ook contrcaten van 10 jaar. Maar er klopt iets niet denk ik. Met Playco hun rekenmachine althans...
10-jaar contract = 20,00 euro per jaar of 150,00 euro ineens
==> 6e, 7e, 8e, 9e en 10e jaar gratis
Dus als ik 5 jaar gratis krijg, krijg ik toch 5*20 = 100 Euro. Maar ik dien 150 te betalen, of eigenlijk 7.5 maanden. Ik krijg dus maar 2.5 maand gratis hé
Swat, het zal wel niemand verbazen zeker dat het niet correct is.
Surf er eens naartoe, kan je ook eens lachen
Greetz
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 15 jul 2008 13:07
door Mjelle
Ik was een beetje verbaasd toen ik vandaag toevallig op deze site terecht kwam toen ik naar de site van playco.eu wilde gaan; daar kon ik vandaag niet op.
Ik ben al enkele jaren "lid" van playco met een LIFE TIME MEMBERSHIP, dus voor altijd en heb al meerdere keren grote bestellingen gedaan en altijd alles ontvangen (het duurde wel ooit lang, maar ik kreeg alles wel)
Ze zijn het zelf een keer thuis aan de deur komen brengen toen het lang geduurd had.
Onlangs kreeg ik ook een mail over betalen lidmaatschap en heb ik geantwoord dat ik lidmaatschap voor altijd had. Ik kreeg een mail terug met de vraag wanneer en op welke rekening, daar heb ik op geantwoord en ook reactie teruggekregen dat het in orde was.
Ik wou dus nu na hur "jaarlijkse vakantie" weer wat bestellen, maar nu gaat me de zin natuurlijk toch wel over.
De prijzen zijn volgens mij toch altijd nog een stuk lager dan in de belgische winkels en in nederland is het volgens mij meestal nog duurder.
Ik wou dit toch even melden en volg de reacties op deze site nog wel een tijdje...
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 15 jul 2008 14:12
door Biam
HAllo,
Ik heb voor de zekerheid de voorwaarden die vorig jaar op de site stonden gekopieerd.
Zie hieronder. Geen enkele afspraak over een 2-jarig lidmaatschap dus.
Succes!
Wij werken met een lidmaatschap.
Dit lidmaatschap geeft enkel privileges en houdt geen enkele verplichting in.
Dit wil zeggen dat u tijdens uw periode KAN gebruik maken van de supervoordelige prijzen en voorwaarden MAAR u NIET MOET.
Er zijn 2 soorten lidmaatschap:
JAARLIJKS VERNIEUWBAAR: € 25,00 per jaar.
Steeds geldig voor 12 maanden + de extra tijd van het kwartaal waarin u lid wordt.
B.v. U wordt lid op 15 mei 2007, dan duurt uw lidmaatschap tot en met 30.06.2008 (het einde van dat kwartaal het jaar erop).
Bij verlenging zal het volgende lidmaatschap lopen van 01.07.2008 tot en met 30.06.2009 en zo verder.
* Uw lidmaatschap wordt automatisch hernieuwd, wanneer u niet per aangetekend schrijven uiterlijk op de laatste dag van februari, mei, augustus of november heeft opgezegd (de maand die in het laatste kwartaal van uw lidmaatschap valt). In ons voorbeeld is dat dan 31.05.2008.
Dit aangetekend schrijven richt u naar
Business Promotions NV
Naamsesteenweg 303
3001 Leuven - België
* De verlenging houdt in dat u aan dezelfde voorwaarden verder lid mag blijven.
* De prijs van het lidmaatschap verandert niet meer.
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 23 jul 2008 11:12
door vp
Hallo, ik lees dit bovenstaande hier allemaal! Ik kom er eerlijk gezegd niet goed van. Bestaat Playco nu nog of niet?? Ik deed een bestelling einde maart 2008, zal ik mijn spullen nog ontvangen?? Wie kan me dit zeggen?? Ik kreeg wel een mailtje dat de volledige bestelling binnen is maar wordt die dan effectief geleverd??? Please, graag snel een reactie!!
vp
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 23 jul 2008 12:19
door vp
kent ons adres toch
Research Park Unit R-18
E-zone Vredenberg
Curaçao, Nederlandse Antillen
en hier is geen Philip Heylen, maar goed dat wisten jullie al.
Om het duidelijk te maken: er werkt niemand van ons in België, niemand van ons in Nederland of Duitsland, wij werkten enkel van uit ons eigen land, let goed op, verleden tijd, want wij stopten 8 maanden geleden al met het uitbaten van Playco.eu
Een domeinnaam geregistreerd via Philip Heylen, iemand die domeinnamen verkoopt en hosting levert.
Daaraan had nog niemand gedacht wellicht.
Welnu, de gegevens van de registratie werden niet gewijzigd, omwille van de extra kosten, maar straks vervallen ons domein en dan zijn wij ervan verlost.
Toch wel vreemd dat een bedrijf dat al meer dan 7 maanden niet meer actief is, nog zo in het nieuws komt he, we zijn populairder dan ooit tevoren.
en ik heb wel degelijk gestort op naam van Philip Heylen, hoe kan dat dan???
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 29 jul 2008 20:34
door vp
hallo, ik zat met schrik toen ik dit hier allemaal las maar het is allemaal flauwe kul!!! Ik heb mijn pakketje netjes ontvangen zonder aanmerkingen!!! Echt super playco maar je moet er rekening mee houden dat wanneer je iets zeldzamers koopt, je lang moet wachten! Dat hoort er nu eenmaal bij.
Ik ben blij dat gans dit forum dikke zever is!!!!!!!!