LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Maarten je hebt het hartstikke goed beschreven!!!
Mijn vriend vindt zijn werk hartstikke leuk, afwisselend en meestal leuk contact met andere mensen. Hij moet er niet aan denken om, net als ik, een hele dag op kantoor te zitten.
Een aantal jaar geleden hebben de medewerkers van het Stadsvervoer Dordrecht een aantal verlofdagen ingeleverd, zodat de lunchpauze bij de werkdag hoorde. Een dag van 8,5 uur, was dus 8 uur rijden (met kleine pauzes ertussen) en een half uur lunchpauze. Met de nieuwe cao is dat weer teruggedraaid. Een werkdag is dus nu 8,5 rijden + een half uur lunchpauze, dus 9 uur. Het salaris is echter hetzelfde gebleven. Dus eerst dagen inleveren (dagen = geld), later wordt het weer teruggedraaid, maar daar krijg je niets voor terug.
Nu werk ik inclusief lunchpauze ook 9 uur, maar ik zit de hele dag achter een computer. Ook intensief, maar veel minder intensief dan 8,5 op een bus rijden. En nu hebben ze nog buffertijden, zodat als er geen vertraging is de chauffeur even zijn benen kan strekken. Arriva wil deze buffertijden weghalen. Vertragingen zijn dus niet meer in te lopen en een chauffeur kan dus niet meer zijn benen strekken o.i.d. Gevolg: ritten gaan vervallen omdat de vertraging niet meer in te lopen is, wat niet leuk is voor de reizigers. Gevolg: chauffeur moet vaak 3, 4 misschien wel 5 uur achter elkaar rijden, zonder enige vorm van een pauze. Gevolg: chauffeur wordt moe, minder geconcentreerd. En wat kan er dan gebeuren? Ongelukken!! Ook niet leuk voor de reizigers.
In Dordrecht heeft een of andere eikel de prioritering (voorrang) van bussen gestopt. Op de meeste plekken heeft een bus voorrang en door middel van lussen in het wegdek gaat er een seintje naar het verkeerslicht waardoor deze sneller op groen gaat. Deze prioritering is op veel plekken in Dordrecht beeindigd, waardoor het verkeer en de bus langer stilstaat. Zelfs op een busbaan die vorig jaar is aangelegd. Gevolg voor de reiziger: 5, in de spits soms zelfs 10 minuten te laat op bestemming. Niet leuk voor de chauffeur, maar ook niet leuk voor de reiziger.
Voor bovenstaande gevallen kan het gebeuren dat ook het Stadsvervoer Dordrecht gaat staken. En dit staken is dus niet alleen voor hun eigen!! De chauffeurs willen in normale omstandigheden hun werk kunnen doen, en dit is beter voor de chauffeur en ook voor de reiziger.
En let wel: een goede chauffeur die het naar zijn zin heeft is fijn voor de reiziger. Een slechte chauffeur die het niet naar zijn zin heeft en het totaal niet interesseert is niet fijn voor de reiziger.
Ik hoop dat sommig mensen eens gaan inzien dat chauffeurs die staken dit niet alleen voor hun zelf doen, maar ook voor de reizigers. Maar ben bang dat dat niet lukt, sommige hebben een 10 kilometer dik bord voor hun kop.
Mijn vriend vindt zijn werk hartstikke leuk, afwisselend en meestal leuk contact met andere mensen. Hij moet er niet aan denken om, net als ik, een hele dag op kantoor te zitten.
Een aantal jaar geleden hebben de medewerkers van het Stadsvervoer Dordrecht een aantal verlofdagen ingeleverd, zodat de lunchpauze bij de werkdag hoorde. Een dag van 8,5 uur, was dus 8 uur rijden (met kleine pauzes ertussen) en een half uur lunchpauze. Met de nieuwe cao is dat weer teruggedraaid. Een werkdag is dus nu 8,5 rijden + een half uur lunchpauze, dus 9 uur. Het salaris is echter hetzelfde gebleven. Dus eerst dagen inleveren (dagen = geld), later wordt het weer teruggedraaid, maar daar krijg je niets voor terug.
Nu werk ik inclusief lunchpauze ook 9 uur, maar ik zit de hele dag achter een computer. Ook intensief, maar veel minder intensief dan 8,5 op een bus rijden. En nu hebben ze nog buffertijden, zodat als er geen vertraging is de chauffeur even zijn benen kan strekken. Arriva wil deze buffertijden weghalen. Vertragingen zijn dus niet meer in te lopen en een chauffeur kan dus niet meer zijn benen strekken o.i.d. Gevolg: ritten gaan vervallen omdat de vertraging niet meer in te lopen is, wat niet leuk is voor de reizigers. Gevolg: chauffeur moet vaak 3, 4 misschien wel 5 uur achter elkaar rijden, zonder enige vorm van een pauze. Gevolg: chauffeur wordt moe, minder geconcentreerd. En wat kan er dan gebeuren? Ongelukken!! Ook niet leuk voor de reizigers.
In Dordrecht heeft een of andere eikel de prioritering (voorrang) van bussen gestopt. Op de meeste plekken heeft een bus voorrang en door middel van lussen in het wegdek gaat er een seintje naar het verkeerslicht waardoor deze sneller op groen gaat. Deze prioritering is op veel plekken in Dordrecht beeindigd, waardoor het verkeer en de bus langer stilstaat. Zelfs op een busbaan die vorig jaar is aangelegd. Gevolg voor de reiziger: 5, in de spits soms zelfs 10 minuten te laat op bestemming. Niet leuk voor de chauffeur, maar ook niet leuk voor de reiziger.
Voor bovenstaande gevallen kan het gebeuren dat ook het Stadsvervoer Dordrecht gaat staken. En dit staken is dus niet alleen voor hun eigen!! De chauffeurs willen in normale omstandigheden hun werk kunnen doen, en dit is beter voor de chauffeur en ook voor de reiziger.
En let wel: een goede chauffeur die het naar zijn zin heeft is fijn voor de reiziger. Een slechte chauffeur die het niet naar zijn zin heeft en het totaal niet interesseert is niet fijn voor de reiziger.
Ik hoop dat sommig mensen eens gaan inzien dat chauffeurs die staken dit niet alleen voor hun zelf doen, maar ook voor de reizigers. Maar ben bang dat dat niet lukt, sommige hebben een 10 kilometer dik bord voor hun kop.
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Wat die vetag-lussen betreft kan ik het beamen.
In het begin werkt het uitstekend...dan is er wegwerkzaamheden aan de weg en alles ligt buiten werking, dit is dan tijdelijk denkt men.
Maar wat schets de verbazing...het lijkt wel of de wegenbouwers opdracht krijgt (van de gemeente??) het na gedane arbeid het gewoon buiten werking te laten.
Daar is de vervoerder ook niet echt blij mee, en op hoog niveau wordt verzocht dit weer te herstellen, maar enkel kopstukken hebben daar waarschijnlijk geen belang bij als ze met hun lease-auto (onnodig) op passerende bussen extra moeten wachten.
Dan b.v de snelheidsverlagende drempels...wel zo verlagend dat stapvoets nog te snel is bij sommige bussen met hun starre vooras.
Niet elke bus is hetzelfde..de laagvloerbussen van de eerste serie heeft de vervoerder dusdanig aan moeten passen (lees--> verhogen en nog stugger), omdat er met een aantal gemeente functionarisen erbij zelfs bleek, deze zelfs milimeter voor milimeter niet zonder schade normaliter genomen kon worden.
Een extra schade post op de toch al uitgekenepen O.V. begroting....
Commentaar van de gemeente?? we hebben onze eigen eisen en bepalingen omtrent de hoek en hoogte van verkeersdrempels (zonder rekening te houden met wegverzakkingen van de weg??) en die hanteren we, en sloot af met de opmerking "We hebben verder niets met het OV te maken".
Is op t.v. Gelderland geweest,
een x-aantal jaar geleden.
In het begin werkt het uitstekend...dan is er wegwerkzaamheden aan de weg en alles ligt buiten werking, dit is dan tijdelijk denkt men.
Maar wat schets de verbazing...het lijkt wel of de wegenbouwers opdracht krijgt (van de gemeente??) het na gedane arbeid het gewoon buiten werking te laten.
Daar is de vervoerder ook niet echt blij mee, en op hoog niveau wordt verzocht dit weer te herstellen, maar enkel kopstukken hebben daar waarschijnlijk geen belang bij als ze met hun lease-auto (onnodig) op passerende bussen extra moeten wachten.
Dan b.v de snelheidsverlagende drempels...wel zo verlagend dat stapvoets nog te snel is bij sommige bussen met hun starre vooras.
Niet elke bus is hetzelfde..de laagvloerbussen van de eerste serie heeft de vervoerder dusdanig aan moeten passen (lees--> verhogen en nog stugger), omdat er met een aantal gemeente functionarisen erbij zelfs bleek, deze zelfs milimeter voor milimeter niet zonder schade normaliter genomen kon worden.
Een extra schade post op de toch al uitgekenepen O.V. begroting....
Commentaar van de gemeente?? we hebben onze eigen eisen en bepalingen omtrent de hoek en hoogte van verkeersdrempels (zonder rekening te houden met wegverzakkingen van de weg??) en die hanteren we, en sloot af met de opmerking "We hebben verder niets met het OV te maken".
Is op t.v. Gelderland geweest,
een x-aantal jaar geleden.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Bailey helemaal mee eens. Zelf ben ik ook werkzaam in het OV, maar dat wist je al. Ik weet niet of mijn collega Kampvuur het ook heeft vernomen in welke regio hij werkt, maar binnen ons bedrijf willen de hogere managers het zogenoemde: "Rust Op Standplaats" invoeren. Dit houdt in dat we gewoon een gebroken dienst krijgen van 2 maal 4,5 uur achter elkaar non stop rijden.
De pauze komt dan, met deze nieuwe regeling, vervolgens voor onze eigen rekening, omdat deze tussen 2 dienstdelen in wordt gehouden. Deze tijd is zo kort dat je min of meer wordt gedwongen, om deze tijd op de garage te nuttigen, omdat naar huis gaan geen zin heeft, omdat de tijd daarvoor tekort is. Zo gaat het dus voorkomen dat wij minimaal 10 uur of langer op ons werk komen te zitten.
Wettelijk is er niets mis mee, want je mag niet langer rijden dan 9 uren op een dag. Dus dat betekent legaal over de ruggen van de chauffeurs bezuinigen.
En sorry dat ik zo'n ontzettend saaie pleidooi heb gehouden, maar ik kan er echt niet tegen dat mensen die heel het reilen en zeilen van het OV niet kennen, toch alles naar hun eigen mening willen draaien en ons op dit forum gewoon openlijk als werktuig uitmaken. Gaan we staken, begrijpen ze niet waarom, maar ze staan ons als werknemer wel te beschuldigen en uit te schelden. Als klap op de vuurpijl wordt ons werk ef als makkelijk en simpel uitgemaakt en dat jan en alleman wel ef chauffeur wordt terwijl dat minimaal 1 jaar duurt en dan ben je nog niet eens volledig All-Round. Vandaar dat ik ef onze selektieprocedure gedeponeerd heb. Sorry daarvoor, maar ik hoop dat ze het nu begrijpen dat buschauffeur echt een vak apart is.
De pauze komt dan, met deze nieuwe regeling, vervolgens voor onze eigen rekening, omdat deze tussen 2 dienstdelen in wordt gehouden. Deze tijd is zo kort dat je min of meer wordt gedwongen, om deze tijd op de garage te nuttigen, omdat naar huis gaan geen zin heeft, omdat de tijd daarvoor tekort is. Zo gaat het dus voorkomen dat wij minimaal 10 uur of langer op ons werk komen te zitten.
Wettelijk is er niets mis mee, want je mag niet langer rijden dan 9 uren op een dag. Dus dat betekent legaal over de ruggen van de chauffeurs bezuinigen.
En sorry dat ik zo'n ontzettend saaie pleidooi heb gehouden, maar ik kan er echt niet tegen dat mensen die heel het reilen en zeilen van het OV niet kennen, toch alles naar hun eigen mening willen draaien en ons op dit forum gewoon openlijk als werktuig uitmaken. Gaan we staken, begrijpen ze niet waarom, maar ze staan ons als werknemer wel te beschuldigen en uit te schelden. Als klap op de vuurpijl wordt ons werk ef als makkelijk en simpel uitgemaakt en dat jan en alleman wel ef chauffeur wordt terwijl dat minimaal 1 jaar duurt en dan ben je nog niet eens volledig All-Round. Vandaar dat ik ef onze selektieprocedure gedeponeerd heb. Sorry daarvoor, maar ik hoop dat ze het nu begrijpen dat buschauffeur echt een vak apart is.
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Ik schat zo in een minuutje of 5. De bakken van de uitzendbureaus en UWV's zitten vol met chauffeurs die wel bereid zijn om te werken en niet de reiziger de dupe laten worden van hun onvrede,Binnen hoeveel tijd denk jij het aantal benodigde chauffeurs te hebben aangenomen en opgeleidt.....
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Mag ik vragen, Maarten, welk bedrijf jij werkt? Mijn partner is 18 jaar werkzaam in het OV, eerst als bus/tramchauffeur, nu als roostermaker/planner en inmiddels vanwege een wisseling in concessiehouder ook werkzaam bij een ander bedrijf. Hij legt me, n.a.v. jouw verhaal uit dat Rust Op Standplaats roostertechnisch erg ongunstig is; het houdt namelijk in dat je rusttijd "eigen tijd" is, en dat vertragingen nooit ten koste van "eigen tijd" mogen gaan. Met andere woorden: als je door vertraging 10 minuten later op de stalling aankomt, heb je toch recht op je volledige "pauze" (omdat het eigen tijd is). De bus moet echter weer op tijd vertrekken, en dat maakt de inzet van reserves noodzakelijk... en dat is kostenverhogend. Wellicht kan je OR hiermee uit de voeten??
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Dilbert, die zijn waarschijnlijk ongeschikt of niet geïnteresseerd, gezien het gegeven dat de meeste OV bedrijven een schreeuwend tekort aan chauffeurs hebben en samenwerking met UWV en ROC's zoeken om ze zelf op te leiden.De bakken van de uitzendbureaus en UWV's zitten vol met chauffeurs
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Ze moeten al die werkschuwen de zak geven kiz
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
zonder chauffeurs staat ALLES stil...
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Ik vind je wel aardig hoor kiz
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Als hij van rust op standplaats gehoord heeft dan zal het waarschijnlijk hetzelfde bedrijf zijn.
Inderdaad de reden die jij schetst maakt het ook erg moeilijk en misschien wel onmogelijk, maar toch stoppen ze het er langzaam maar zeker in. Een aantal vestigingen schijnen er al mee bezig te zijn.
Het zal je nog zwaar tegenvallen Dilbert hoeveel mensen er echt in die bakken zitten die gekwalificeerd en gecertificeerd zijn, want je kan wel een D-rijbewijs en CCV-B hebben, maar dat maakt je nog steeds geen goed gekwalificeerd chauffeur en juist die mensen worden gezocht en benadert door OV bedrijven. Deze worden intern dan alsnog opgeleid en wanneer als nog blijkt NIET GESCHIKT, leg je er onherroepelijk uit en kom je nooit meer aan bod. Dus mensen met rijbewijs misschien wel genoeg, maar met andere vereiste diploma's en kwalificaties absoluut niet.
Het lijnenpakket is niet geleerd in 5 minuten. Wij hebben iets van 32 lijnen in ons pakket zitten, verdeelt over een aantal woonplaatsen. Hier heb je minimaal anderhalve maand voor nodig om deze door te krijgen en daarnaast moet je het zoneringssysteem oook nog eens kennen. Wat dacht je van info verstrekken over ander OV bedrijven welke in de regio rijden waar ook wij rijden. Je moet toch wel een aardige dosis OV kennis beschikken hoor als je op jezelf wilt rijden anders komt er niets van terecht.
Dilbert hoe oud ben jij als ik vragen mag en wat voor werk verricht jij. Ik weet namelijk wel zeker dat je heel erg kortzichtig bent, want jij vergelijkt ons werk met jou werk, want elders in dit topic stel jij dat als jij onvrede hebt met je baas jij gaat praten. Wat denk je dat wij doen. Daar hebben wij onze OR's etc voor. Die praten met hogere hand. Deze organisaties houden het reilen en zeilen in de gaten en moeten de roosters goedkeuren of deze aan de wettelijk verplichte eisen voldoen. Ook de benodigde rijtijd wordt door deze jongens gemeten en daar geeft het hoger management soms geen gehoor aan, want de dienst kan wel mooi op papier kloppen, maar praktisch klopt er niets van. Zo gebeurd het dat wij in onze verplichte pauze minuten doorrijden om JULLIE ALS REIZIGER van dienst te WILLEN zijn. Ook gebeurd het dat hierdoor ritten uitvallen, want op den duur houd het voor ons ook op en zetten wij de bus aan de kant om te rusten. Na de rust zoeken wij onze tijd dan weer op om weer verder te gaan met de dienst. Dit zijn wij zelfs wettelijk verplicht volgens de wet ATB (Arbeids Tijden Besluit) Deze wetgeving is geregeld op Europees niveau en daar kan onze regering niet zomaar iets aan veranderen. De reden dat we dan stoppen en een rit laten vervallen is niet om jullie te pesten, maar om jullie en onze eigen veiligheid te waarborgen tijdens de rit, want daar zijn wij verantwoordelijk voor. Ook de veiligheid van de rest van het verkeer valt onder onze hoede. Als je te moe bent dan reageer je niet meer actief genoeg en kun je geen ongevallen meer voorkomen en wij vangen heel wat op hoor op 1 dag, maar dat zie jij als klant niet. De uitzendkracht wordt ook op deze manier opgeleidt. Want als er iets gebeurd dan zijn de gevolgen niet te overzien en kan de chauffeur juridisch vervolgt worden.
Om even terug te komen op het praten wat erg veel vooraf gaat aan een staking. Wanneer er dus geen gehoor wordt gegeven dan schakelen de OR de bonden in en dan proberen die het ook nog eens. Lukt het dan nog niet dan gaat de boel plat en ook een uitzendkracht doet dan mee, want het gaat namelijk ook hem of haar aan.
Het gros hebben zin genoeg om dit werk te verrichten, maar ook deze groep houd het op den duur voor gezien en leggen ook het werk neer.
Jij doet precies hetzelfde alleen jij zal waarschijnlijk niet de hoeveelheid mensen treffen. Staken is echt het allerlaatste wat er gebeurd en naar die mogelijkheid kun en mag je wettelijk niet zomaar naar grijpen. Je moet er grondige en aannemelijke redenen voor hebben, want anders kan de rechter ingrijpen. Zo zijn er al meerdere acties waar jullie als reiziger niets van afweten door de rechter tegengehouden.De pers publiceert niet alles en hetgeen wat zij publiceren geven zij meteen een draai waardoor er onjuistheden worden rondgestrooid en hun verhaal intressant wordt.
Wij staan in ons recht en dat recht nemen wij aan. Wij vinden het zeer spijtig dat het dan zover moet komen, maar naast het feit dat wij het voor onszelf doen, doen wij het ook voor jullie, omdat er anders gevaren om de hoek komen kijken. Het feit Brabant staat hier los van. Brabant had eerst een nieuwe concessiehouder, maar deze heeft zijn handen teruggetrokken om financiële redenen welke later bekend werden omdat er werd herberekend. Hieruit bleek dat Connexxion zich in de vingers gaat snijden. Als er dan alsnog wordt doorgezet dan moet er op dat moment op kort termijn sterk worden bezuinigd. Dat houd in, bezuinigen op onderhoud, lijnen inkrimpen danwel laten vervallen, minder haltes en minder voorzieningen bij haltes zoals een abri, als gevolg van inkrimping van het lijnenpakket moeten er mensen uit, kunnen er minder bussen in de stalling staan, want elke bus wordt namelijk van onze vloot "gehuurd". Zo wordt er dan bezuinigd. Dus wij worden gepakt, maar ook jullie. Dat wilt Connexxion niet op zijn goede naam hebben dus die trekken de handen af. Laat dan een ander het maar doen, maar geloof ons als chauffeur nu maar. Wie er ook gaan rijden, er zal vroeg of laat bezuinigd moeten worden en dat gaat ook ten koste van jullie en dat proberen wij nu te voorkomen. Ik geef toe dit was een plotselinge actie, maar die komen veelal het hardste aan.
De staking van de RET waar dit topic over gaat was weken van te voren aangekondigd, zodat jullie als reiziger een alternatief konden zoeken. Een alternatief is er altijd je moet er alleen wel wat voor over hebben, maar dat is eigen verantwoording en dat moet je dan niet gaan neerleggen bij de RET. Op het laatste moment vind je ook niets meer, maar dat houdt niet in dat wij verzuimd hebben als vervoerder, maar jullie gefaald hebben omdat je te laat gaat kijken naar een alternatief.
Ja het is aan de gemeente om voor OV te zorgen, maar als deze geen bedrijven vinden, omdat deze niet voor die prijs gaan rijden dan rijd er echt GEEN OV dat kan ik je welverzekeren. OV is niet meer zoals vroeger vanzelfsprekend. Dat is verpest door de Wet Personen Vervoer 2000 door mevr. Maij-Wegge.
Wat ik al eerder schreef. Reageer niet als je niet weet waar je over praat. Jij bent te kortzichtig net als J. Vermeer. Jullie denken aan jullie eigen hachie, wij dus ook, maar het verschil bij ons is dat wij ook aan jullie hachie denken. Goed OV regelen door druk op de ketels te zetten is in dit geval noodzakelijk.
Inderdaad de reden die jij schetst maakt het ook erg moeilijk en misschien wel onmogelijk, maar toch stoppen ze het er langzaam maar zeker in. Een aantal vestigingen schijnen er al mee bezig te zijn.
Het zal je nog zwaar tegenvallen Dilbert hoeveel mensen er echt in die bakken zitten die gekwalificeerd en gecertificeerd zijn, want je kan wel een D-rijbewijs en CCV-B hebben, maar dat maakt je nog steeds geen goed gekwalificeerd chauffeur en juist die mensen worden gezocht en benadert door OV bedrijven. Deze worden intern dan alsnog opgeleid en wanneer als nog blijkt NIET GESCHIKT, leg je er onherroepelijk uit en kom je nooit meer aan bod. Dus mensen met rijbewijs misschien wel genoeg, maar met andere vereiste diploma's en kwalificaties absoluut niet.
Het lijnenpakket is niet geleerd in 5 minuten. Wij hebben iets van 32 lijnen in ons pakket zitten, verdeelt over een aantal woonplaatsen. Hier heb je minimaal anderhalve maand voor nodig om deze door te krijgen en daarnaast moet je het zoneringssysteem oook nog eens kennen. Wat dacht je van info verstrekken over ander OV bedrijven welke in de regio rijden waar ook wij rijden. Je moet toch wel een aardige dosis OV kennis beschikken hoor als je op jezelf wilt rijden anders komt er niets van terecht.
Dilbert hoe oud ben jij als ik vragen mag en wat voor werk verricht jij. Ik weet namelijk wel zeker dat je heel erg kortzichtig bent, want jij vergelijkt ons werk met jou werk, want elders in dit topic stel jij dat als jij onvrede hebt met je baas jij gaat praten. Wat denk je dat wij doen. Daar hebben wij onze OR's etc voor. Die praten met hogere hand. Deze organisaties houden het reilen en zeilen in de gaten en moeten de roosters goedkeuren of deze aan de wettelijk verplichte eisen voldoen. Ook de benodigde rijtijd wordt door deze jongens gemeten en daar geeft het hoger management soms geen gehoor aan, want de dienst kan wel mooi op papier kloppen, maar praktisch klopt er niets van. Zo gebeurd het dat wij in onze verplichte pauze minuten doorrijden om JULLIE ALS REIZIGER van dienst te WILLEN zijn. Ook gebeurd het dat hierdoor ritten uitvallen, want op den duur houd het voor ons ook op en zetten wij de bus aan de kant om te rusten. Na de rust zoeken wij onze tijd dan weer op om weer verder te gaan met de dienst. Dit zijn wij zelfs wettelijk verplicht volgens de wet ATB (Arbeids Tijden Besluit) Deze wetgeving is geregeld op Europees niveau en daar kan onze regering niet zomaar iets aan veranderen. De reden dat we dan stoppen en een rit laten vervallen is niet om jullie te pesten, maar om jullie en onze eigen veiligheid te waarborgen tijdens de rit, want daar zijn wij verantwoordelijk voor. Ook de veiligheid van de rest van het verkeer valt onder onze hoede. Als je te moe bent dan reageer je niet meer actief genoeg en kun je geen ongevallen meer voorkomen en wij vangen heel wat op hoor op 1 dag, maar dat zie jij als klant niet. De uitzendkracht wordt ook op deze manier opgeleidt. Want als er iets gebeurd dan zijn de gevolgen niet te overzien en kan de chauffeur juridisch vervolgt worden.
Om even terug te komen op het praten wat erg veel vooraf gaat aan een staking. Wanneer er dus geen gehoor wordt gegeven dan schakelen de OR de bonden in en dan proberen die het ook nog eens. Lukt het dan nog niet dan gaat de boel plat en ook een uitzendkracht doet dan mee, want het gaat namelijk ook hem of haar aan.
Het gros hebben zin genoeg om dit werk te verrichten, maar ook deze groep houd het op den duur voor gezien en leggen ook het werk neer.
Jij doet precies hetzelfde alleen jij zal waarschijnlijk niet de hoeveelheid mensen treffen. Staken is echt het allerlaatste wat er gebeurd en naar die mogelijkheid kun en mag je wettelijk niet zomaar naar grijpen. Je moet er grondige en aannemelijke redenen voor hebben, want anders kan de rechter ingrijpen. Zo zijn er al meerdere acties waar jullie als reiziger niets van afweten door de rechter tegengehouden.De pers publiceert niet alles en hetgeen wat zij publiceren geven zij meteen een draai waardoor er onjuistheden worden rondgestrooid en hun verhaal intressant wordt.
Wij staan in ons recht en dat recht nemen wij aan. Wij vinden het zeer spijtig dat het dan zover moet komen, maar naast het feit dat wij het voor onszelf doen, doen wij het ook voor jullie, omdat er anders gevaren om de hoek komen kijken. Het feit Brabant staat hier los van. Brabant had eerst een nieuwe concessiehouder, maar deze heeft zijn handen teruggetrokken om financiële redenen welke later bekend werden omdat er werd herberekend. Hieruit bleek dat Connexxion zich in de vingers gaat snijden. Als er dan alsnog wordt doorgezet dan moet er op dat moment op kort termijn sterk worden bezuinigd. Dat houd in, bezuinigen op onderhoud, lijnen inkrimpen danwel laten vervallen, minder haltes en minder voorzieningen bij haltes zoals een abri, als gevolg van inkrimping van het lijnenpakket moeten er mensen uit, kunnen er minder bussen in de stalling staan, want elke bus wordt namelijk van onze vloot "gehuurd". Zo wordt er dan bezuinigd. Dus wij worden gepakt, maar ook jullie. Dat wilt Connexxion niet op zijn goede naam hebben dus die trekken de handen af. Laat dan een ander het maar doen, maar geloof ons als chauffeur nu maar. Wie er ook gaan rijden, er zal vroeg of laat bezuinigd moeten worden en dat gaat ook ten koste van jullie en dat proberen wij nu te voorkomen. Ik geef toe dit was een plotselinge actie, maar die komen veelal het hardste aan.
De staking van de RET waar dit topic over gaat was weken van te voren aangekondigd, zodat jullie als reiziger een alternatief konden zoeken. Een alternatief is er altijd je moet er alleen wel wat voor over hebben, maar dat is eigen verantwoording en dat moet je dan niet gaan neerleggen bij de RET. Op het laatste moment vind je ook niets meer, maar dat houdt niet in dat wij verzuimd hebben als vervoerder, maar jullie gefaald hebben omdat je te laat gaat kijken naar een alternatief.
Ja het is aan de gemeente om voor OV te zorgen, maar als deze geen bedrijven vinden, omdat deze niet voor die prijs gaan rijden dan rijd er echt GEEN OV dat kan ik je welverzekeren. OV is niet meer zoals vroeger vanzelfsprekend. Dat is verpest door de Wet Personen Vervoer 2000 door mevr. Maij-Wegge.
Wat ik al eerder schreef. Reageer niet als je niet weet waar je over praat. Jij bent te kortzichtig net als J. Vermeer. Jullie denken aan jullie eigen hachie, wij dus ook, maar het verschil bij ons is dat wij ook aan jullie hachie denken. Goed OV regelen door druk op de ketels te zetten is in dit geval noodzakelijk.
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Ja Maarten, heb ook zoiets gehoord omtrent de nieuwe gebroken diensten.
Maar zoals altijd gaat dit altijd via de wandelgangen, want de directie houd alles zoveel mogelijke in het verborgene voor de direkt betrokkenen personeel.
Ze laten er alle reken methode's oplos om te kijken of er in het cao nog mazen of gaten te vinden zijn om over de rug van chauffeurs te bezuinigen. In pratijk moet je minimaal 2 x 15 minuten pauze hebben, of aan ééngesloten stuk, dus wettelijk mag je 4,5 uur nonstop rijden , dan je wettelijke halfuur, hierna vrijaf 29 minuten (geen dienst) daarna kom je op voor het tweede gedeelte, kan in pratijk ook weer 4,5 uur nonstop zijn.
Wat bereiken ze hier mee?? ja je voelt h'm al...geen gebrokendienst toeslag meer!! (enkele tientjes)
Het is namelijk geen gebroken dienst als de "niet dienst periode" minder dan 30 minuten bedraagt.
In pratijk <althans op papier> ben je dan minder dan 10 uur in dienst (9:59)...een gebrokendienst mag overigens ook nooit langer zijn dan 12 uur incl. de periode dat je de standplaats wel kan verlaten.
Eigenlijk is het te zot voor woorden, je staat met deze nieuwe "klepper" gewoon stand-by, moet je opletten..gaan ze je nog ook hand- en spandiensten vragen als de nood aan de man is bij de centrale. (bussen verzetten of opstarten, iets printen of andere zaken) En let wel onbetaald! als vrijwilligers werk.
En Dilbert en J.Vermeer, we zijn geen slavenarbeiders hé...nog niet!
Maar zoals altijd gaat dit altijd via de wandelgangen, want de directie houd alles zoveel mogelijke in het verborgene voor de direkt betrokkenen personeel.
Ze laten er alle reken methode's oplos om te kijken of er in het cao nog mazen of gaten te vinden zijn om over de rug van chauffeurs te bezuinigen. In pratijk moet je minimaal 2 x 15 minuten pauze hebben, of aan ééngesloten stuk, dus wettelijk mag je 4,5 uur nonstop rijden , dan je wettelijke halfuur, hierna vrijaf 29 minuten (geen dienst) daarna kom je op voor het tweede gedeelte, kan in pratijk ook weer 4,5 uur nonstop zijn.
Wat bereiken ze hier mee?? ja je voelt h'm al...geen gebrokendienst toeslag meer!! (enkele tientjes)
Het is namelijk geen gebroken dienst als de "niet dienst periode" minder dan 30 minuten bedraagt.
In pratijk <althans op papier> ben je dan minder dan 10 uur in dienst (9:59)...een gebrokendienst mag overigens ook nooit langer zijn dan 12 uur incl. de periode dat je de standplaats wel kan verlaten.
Eigenlijk is het te zot voor woorden, je staat met deze nieuwe "klepper" gewoon stand-by, moet je opletten..gaan ze je nog ook hand- en spandiensten vragen als de nood aan de man is bij de centrale. (bussen verzetten of opstarten, iets printen of andere zaken) En let wel onbetaald! als vrijwilligers werk.
En Dilbert en J.Vermeer, we zijn geen slavenarbeiders hé...nog niet!
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
IK heb gedeeltes van dit topic gevolgd. Vind het toch tijd dat ik maar eens ga reageren.
Ik ben ook gedupeerd door de staking van de RET. Ben daar zeer ontevreden over als jaarkaarthouder. IK vind ook dat het best op een andere manier kan. Een staking is een uiterst middel zo ook door de Hoge Raad geformuleerd en mag pas ingezet worden als alle andere middelen uitgeput zijn. Er waren bij de Ret nog mogelijkheden zoals overleg, gratis vervoer e.d. maar de chauffeurs hadden daar geen zin (letterlijk citaat van een Chauffeur). Ze wilden de boel plat hebben en de reiziger mocht het maar uitzoeken. Alleen de RET heeft ook laf gereageerd door de chauffuers hun gang te laten gaan. Zij hadden de staking moeten verbieden en desnoods de gang naar de rechter moeten maken.
Ik vind het allemaal heel vervelend dat de chauffeurs van de verschillende bedrijven te maken hebben met marktwerking. Maar het is nu eenmaal zo. Ik werk binnen een commercieel dienstverlenend bedrijf en moet daar ook mijn prestaties behalen, anders wordt ik er ook uitgeknikkerd.
IK heb/krijg ook geen baangarantie als mijn werkgever wordt overgenomen e.d. En dit zal voor iedere werknemer slechter worden, want Europa wil de regels voor ontslag nog verder gaan versoepelen. Gegarandeerd dat wij mij zullen moeten doen.
Daarom zullen bedrijven als de RET naar oplossingen zoals Randstadbus moeten gaan zoeken. IK denk dat de chauffeurs slechter af zijn als de RET helemaal aan een ander wordt verkocht/overgenomen.
Denk maar eens aan Arriva en de problemen die zich nu in bv Dordrecht of Groningen/friesland afspelen.
Ik ben ook gedupeerd door de staking van de RET. Ben daar zeer ontevreden over als jaarkaarthouder. IK vind ook dat het best op een andere manier kan. Een staking is een uiterst middel zo ook door de Hoge Raad geformuleerd en mag pas ingezet worden als alle andere middelen uitgeput zijn. Er waren bij de Ret nog mogelijkheden zoals overleg, gratis vervoer e.d. maar de chauffeurs hadden daar geen zin (letterlijk citaat van een Chauffeur). Ze wilden de boel plat hebben en de reiziger mocht het maar uitzoeken. Alleen de RET heeft ook laf gereageerd door de chauffuers hun gang te laten gaan. Zij hadden de staking moeten verbieden en desnoods de gang naar de rechter moeten maken.
Ik vind het allemaal heel vervelend dat de chauffeurs van de verschillende bedrijven te maken hebben met marktwerking. Maar het is nu eenmaal zo. Ik werk binnen een commercieel dienstverlenend bedrijf en moet daar ook mijn prestaties behalen, anders wordt ik er ook uitgeknikkerd.
IK heb/krijg ook geen baangarantie als mijn werkgever wordt overgenomen e.d. En dit zal voor iedere werknemer slechter worden, want Europa wil de regels voor ontslag nog verder gaan versoepelen. Gegarandeerd dat wij mij zullen moeten doen.
Daarom zullen bedrijven als de RET naar oplossingen zoals Randstadbus moeten gaan zoeken. IK denk dat de chauffeurs slechter af zijn als de RET helemaal aan een ander wordt verkocht/overgenomen.
Denk maar eens aan Arriva en de problemen die zich nu in bv Dordrecht of Groningen/friesland afspelen.
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Blijkbaar heb je niet alles gelezen, want dan had je ook gelezen dat het gratis vervoer in Rotterdam verboden was door de rechter. Overleg was er al tig keer geweest, maar heeft toen niets opgeleverd. Staking was het enige middel dat de chauffeurs nog hadden.Er waren bij de Ret nog mogelijkheden zoals overleg, gratis vervoer e.d. maar de chauffeurs hadden daar geen zin (letterlijk citaat van een Chauffeur).
Dat 1 chauffeur zegt dat ze geen zin hadden in gratis vervoer, wil nog niet zeggen dat het zo is. Ik weet dat ze in Dordrecht liever voor gratis vervoer gaan. Hier tref je het bedrijf het hardste mee, en hebben de reizigers er geen last van. Maar als dat net als bij de RET verboden wordt zit er niks anders op dan staken.
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
En als je hart hebt voor je werk en je reizigers, dan ga je dus iets bedenken wat wel mag van de rechter en waar je reizigers geen last van hebben.
Protesteer je tegen te korte pauzes? Neem langer pauze en spreek dit met zn allen af. Dan veroorzaak je vertraging, maar je reizigers komen nog wel op plaats van bestemming.
Of staak alleen een aantal uur. (tussen 9 en 13 oid.) Dan kunnen reizigers dezelfde dag nog vroeger weggaan of later aankomen.
Zomaar dingen die mij te binnen schieten in 5 minuutjes nadenken. Kortom: niet zo snel schreeuwen dat je niet anders kan dan de hele dag staken.
Protesteer je tegen te korte pauzes? Neem langer pauze en spreek dit met zn allen af. Dan veroorzaak je vertraging, maar je reizigers komen nog wel op plaats van bestemming.
Of staak alleen een aantal uur. (tussen 9 en 13 oid.) Dan kunnen reizigers dezelfde dag nog vroeger weggaan of later aankomen.
Zomaar dingen die mij te binnen schieten in 5 minuutjes nadenken. Kortom: niet zo snel schreeuwen dat je niet anders kan dan de hele dag staken.
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Ja hoor, en dan heb je 10 minuten om je trein te halen. Bus komt 10 minuten te laat, trein gemist en je moet een half uur wachten.Protesteer je tegen te korte pauzes? Neem langer pauze en spreek dit met zn allen af. Dan veroorzaak je vertraging, maar je reizigers komen nog wel op plaats van bestemming.
Of staak alleen een aantal uur. (tussen 9 en 13 oid.) Dan kunnen reizigers dezelfde dag nog vroeger weggaan of later aankomen.
Scholieren rijden niet alleen tijdens de spits, mensen die naar een sollicitatiegesprek moeten of een afspraak hebben in het ziekenhuis rijden ook vaak buiten de spits.
Hoe je het ook doe, je doet het nooit goed!!! Alleen gratis rijden is in de ogen van de reizigers prima, maar dan gaan mensen met een abonnement ook weer klagen, want hun hebben wel betaald. Dus wat je ook doet het is never nooit goed.
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Mensen, reizigers, luister naar mij dan ook ff , 1 minuutje.
Schiet me ook zo maar te binnen.....
Jullie en de medewerkers van het O.V. intresseerd de overheid totaal niet, al hun mooie woorden stroken niet met de daadwerkelijke daden.
Het glijdt af op het niveau van een derde wereldland, de top bovenaan de piramide lacht zich dood om ons..slacht elkaar maar af daar beneden, ze gaan uitsluitend voor eigen eer en glorie.
Ze houden uitsluitend rekening met zichzelf en andere direkt nabijen. (hun top en familie)
Het is politiek niet populair om geld uit te geven (wat niet eens van hun is) maar inkrimpen is het sleutelwoord, dan kunnen ze zelf doorstomen!
Your did a good job, schouderklopje en promotie..zo gaat dat daar maar door boven aan de piramide....hahahah moet je die wormen nou eens zien, broodkruimeltje strooien?? gaan ze erom vechten.
Dit lijkt overdreven, maar het is een corrupte elite schijnwereldje dan menigéén ooit zal vermoeden.
Staken??...als de mediamacht en de mensenmassa zich gaat verzetten, dat is hun een doorn in het oog, ze geven iets toe, tijdelijk want hun plannen gaan hoe dan ook door, desnoods een paar jaar later.
Dus verwacht niet te veel..het wordt hoe dan ook steeds duurder en je krijgt er steeds minder voor, en dit geldt niet alleen voor het O.V. uiteraad, maar voor alle voorzieningen...(waar de politiek macht op uitoefend)
Schiet me ook zo maar te binnen.....
Jullie en de medewerkers van het O.V. intresseerd de overheid totaal niet, al hun mooie woorden stroken niet met de daadwerkelijke daden.
Het glijdt af op het niveau van een derde wereldland, de top bovenaan de piramide lacht zich dood om ons..slacht elkaar maar af daar beneden, ze gaan uitsluitend voor eigen eer en glorie.
Ze houden uitsluitend rekening met zichzelf en andere direkt nabijen. (hun top en familie)
Het is politiek niet populair om geld uit te geven (wat niet eens van hun is) maar inkrimpen is het sleutelwoord, dan kunnen ze zelf doorstomen!
Your did a good job, schouderklopje en promotie..zo gaat dat daar maar door boven aan de piramide....hahahah moet je die wormen nou eens zien, broodkruimeltje strooien?? gaan ze erom vechten.
Dit lijkt overdreven, maar het is een corrupte elite schijnwereldje dan menigéén ooit zal vermoeden.
Staken??...als de mediamacht en de mensenmassa zich gaat verzetten, dat is hun een doorn in het oog, ze geven iets toe, tijdelijk want hun plannen gaan hoe dan ook door, desnoods een paar jaar later.
Dus verwacht niet te veel..het wordt hoe dan ook steeds duurder en je krijgt er steeds minder voor, en dit geldt niet alleen voor het O.V. uiteraad, maar voor alle voorzieningen...(waar de politiek macht op uitoefend)
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
@Maarten:
Nee, het bedrijf waar hij nu zit wil daar niet aan omdat het kostenverhogend is. Het bedrijf waar hij voorheen zat had al jaren geleden deze plannen, maar ze zijn (ieder geval in de regio rondom Utrecht) nooit langs de Raco/Roco gekomen.
@tienepien:
Er worden sowieso reizigers gedupeerd, óók als je alleen buiten de spits staakt, óók als je besluit je pauzes onverkort te nemen. Het doel van een actie is om aandacht te vragen voor een onderliggend probleem, en dat lukt natuurlijk niet als niemand wat van je actie merkt.
Kampvuur heeft het goed verwoord in zijn betoog... het gaat om het "scoren" op hoger niveau. Connnexxion heeft de concessie Brabant binnengehaald, maar kan voor de aangeboden prijs niet werken zeggen ze nu. Dat is niet alleen een blunder van Connexxion, maar óók van de Provincie, die blijkbaar voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten! De rechtszaak die a.s. woensdag dient kan derhalve alleen maar verliezers opleveren.
en ter info (voor wie het nieuws niet heeft gezien):
Nee, het bedrijf waar hij nu zit wil daar niet aan omdat het kostenverhogend is. Het bedrijf waar hij voorheen zat had al jaren geleden deze plannen, maar ze zijn (ieder geval in de regio rondom Utrecht) nooit langs de Raco/Roco gekomen.
@tienepien:
Er worden sowieso reizigers gedupeerd, óók als je alleen buiten de spits staakt, óók als je besluit je pauzes onverkort te nemen. Het doel van een actie is om aandacht te vragen voor een onderliggend probleem, en dat lukt natuurlijk niet als niemand wat van je actie merkt.
Kampvuur heeft het goed verwoord in zijn betoog... het gaat om het "scoren" op hoger niveau. Connnexxion heeft de concessie Brabant binnengehaald, maar kan voor de aangeboden prijs niet werken zeggen ze nu. Dat is niet alleen een blunder van Connexxion, maar óók van de Provincie, die blijkbaar voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten! De rechtszaak die a.s. woensdag dient kan derhalve alleen maar verliezers opleveren.
en ter info (voor wie het nieuws niet heeft gezien):
Sterkte allemaal!Buschauffeurs van Veolia/BBA in Brabant leggen opnieuw het werk neer.
Alleen daluren
FNV Bondgenoten en CNV Bedrijvenbond hebben opgeroepen tot acties die de hele dag duren. Alleen tijdens de spits rijden de bussen; in de daluren ligt het busvervoer stil.
Banen
De chauffeurs weten nog altijd niet wie hun werkgever is na 10 december en of ze hun banen de komende acht jaar behouden. Vrijdag legden de chauffeurs het werk ook al neer. Toen reden er de hele dag geen bussen, ook tijdens de spits niet.
Connexxion
Bij Veolia/BBA in Brabant werken 1150 mensen. Vanaf 10 december zou Connexxion hun nieuwe baas zijn. Die vervoerder heeft een rekenfout ontdekt in de eigen offerte en wil nu onder een pas gesloten contract met de provincie Noord-Brabant uit. De provincie wil Connexxion aan het contract houden. Woensdag dient daarover een rechtzaak.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Er is grote kans dat Connexxion er niet onderuit kan komen. Helaas zal dat betekenen dat er hier en daar bezuinigd gaat worden. Dit zal allemaal volledig bij de concessie Brabant vandaan komen, maar ook andere concessiedelen van het land.
Voor het geval dat er mensen zijn die het nieuws zwart op wit geloven, Dit is inderdaad slordig, maar je kunt voor de naam Connexxion ook BBA/ Veolia, Syntus, Hermes, Zuidangenent etc etc etc in de plaats zetten, want dit is een fout die een ieder OV bedrijf kan maken en ze doen dan allemaal hetzelfde....bezuinigen om de concessie alsnog draaiend te houden.
Jullie als reiziger zien het niet, maar Connexxion is niet alleen Connexxion, maar Connexxion is een holding met meerdere OV bedrijven ineen. Hermes is bijvoorbeeld van Connexxion, Zuidangenent is deels van Connexxion, Syntus is Connexxion. Je kunt dat allemaal onder het tabblad: "Ook Connexxion" vinden van hun site. Randstadbus komt bijvoorbeeld ook voor 51 procent onder deze holding terecht.
Kiz ter jouw info. Ik werk inderdaad bij Connexxion. Regio laat ik buiten beschouwing, omdat ik daar uit principe heel erg voorzichtig mee ben.
Niet omdat ik er werk, maar Connexxion is 1 van de beste OV bedrijven in Nederland. Hetgeen wat er nu gebeurd, gebeurd in elk bedrijf. Wees blij dat je daar in Brabant geen ARRIVA krijgt. Wanneer dat het geval is dan kun je er donder op zeggen dat het OV in die regio naar zijn grootje gaat. Hun kleden alles uit en verlaten het gebied. Hoe ze het achter laten intresseert hen niet, Hun hebben winst gemaakt door een gebied naar zijn grootje te helpen. Het draait gewoon allemaal om poen en dat is het ergste.
Voor het geval dat er mensen zijn die het nieuws zwart op wit geloven, Dit is inderdaad slordig, maar je kunt voor de naam Connexxion ook BBA/ Veolia, Syntus, Hermes, Zuidangenent etc etc etc in de plaats zetten, want dit is een fout die een ieder OV bedrijf kan maken en ze doen dan allemaal hetzelfde....bezuinigen om de concessie alsnog draaiend te houden.
Jullie als reiziger zien het niet, maar Connexxion is niet alleen Connexxion, maar Connexxion is een holding met meerdere OV bedrijven ineen. Hermes is bijvoorbeeld van Connexxion, Zuidangenent is deels van Connexxion, Syntus is Connexxion. Je kunt dat allemaal onder het tabblad: "Ook Connexxion" vinden van hun site. Randstadbus komt bijvoorbeeld ook voor 51 procent onder deze holding terecht.
Kiz ter jouw info. Ik werk inderdaad bij Connexxion. Regio laat ik buiten beschouwing, omdat ik daar uit principe heel erg voorzichtig mee ben.
Niet omdat ik er werk, maar Connexxion is 1 van de beste OV bedrijven in Nederland. Hetgeen wat er nu gebeurd, gebeurd in elk bedrijf. Wees blij dat je daar in Brabant geen ARRIVA krijgt. Wanneer dat het geval is dan kun je er donder op zeggen dat het OV in die regio naar zijn grootje gaat. Hun kleden alles uit en verlaten het gebied. Hoe ze het achter laten intresseert hen niet, Hun hebben winst gemaakt door een gebied naar zijn grootje te helpen. Het draait gewoon allemaal om poen en dat is het ergste.
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
venantius, de aanbestedingen in het OV kennen alléén maar verliezers.
Marktwerking is ongewenst in collectieve voorzieningen! Dat hebben Maarten1234, kampvuur, Bailey en ik proberen duidelijk te maken.
overigens...
@Maarten:
ik wees niet alleen naar Connexxion als "blunderaar", de Provincie Brabant heeft zijn huiswerk óók niet goed gedaan, met alle gevolgen van dien!
Marktwerking is ongewenst in collectieve voorzieningen! Dat hebben Maarten1234, kampvuur, Bailey en ik proberen duidelijk te maken.
overigens...
@Maarten:
ik wees niet alleen naar Connexxion als "blunderaar", de Provincie Brabant heeft zijn huiswerk óók niet goed gedaan, met alle gevolgen van dien!
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Dat gaat er dus nu in Dordrecht gebeuren. Terwijl Regiolinq (SVD-NS) van de provincie een 10 kreeg voor het vervoersplan, heeft de provincie toch voor Arriva gekozen. Geld he....dat is het belangrijkste tegenwoordig. Jammer, want Dordrecht had een goed stadsvervoer, Arriva gaat dat nu verpesten.Wees blij dat je daar in Brabant geen ARRIVA krijgt. Wanneer dat het geval is dan kun je er donder op zeggen dat het OV in die regio naar zijn grootje gaat. Hun kleden alles uit en verlaten het gebied.