Pagina 7 van 24

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 11 jan 2008 16:01
door delijzer
Ook ik ben erin getrapt. Ik kreeg telefoon, dat ik een sudoku-pakket had gewonnen t.w.v. 30 euro. De rest is hier bekend. Toen ik het nakeek kwam ik op deze site. Ik heb gelijk mijn bank gebeld, wat ik moet doen. Nadat ze de 4,95 hebben afgeschreven moet je gelijk naar de bank voor een SELECTIEVE BLOKKADE. Dan is het 100% zeker dat ze niks meer kunnen afschrijven

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 14 jan 2008 09:50
door m@rretje
Hallo allemaal,

Ik ben behoorlijk geschrokken na wat ik hier allemaal heb gelezen.
Ik trap normaal dus nooit in dit soort dingen maar helaas is dit mij ook overkomen. Alleen ik ben getrapt in de Triple white. Zelfde bedrijf volgens mij. Zij incasseren ook via Global collect.

Ik werd telefonisch benaderd om eenmalig, tegen de verzendkosten, dit produkt uit te proberen. Ik heb hierop ja gezegd en heb een aantal weken later het pakketje ontvangen. Hartsikke leuk allemaal.

In december, een maand later, ontvang ik weer zo een pakketje en is er 4,95 afgeboekt. Ik kreeg het toen al een beetje benauwd. Ik heb toen contact met triple white opgenomen. Zij zeiden dat ik een abbonoment had. Ik gaf aan dat ik dit niet wilde en dat dit ook niet de voorwaarden waren. Toen was ik zogenaamd te laat en had ik eerder moeten bellen. Ik heb toen per direct het abbonoment stopgezegd en zij zei dat de zaak hiermee was afgedaan. Toen mijn grote schrik werd er op 27 december jl. 39,95 afgeboekt. Toen werd ik dus witheet.

Ik heb toen global collect gebeld en werd heel vriendelijk geholpen. Zij legden mij uit dat zij de incasso opdrachten doen voor triple white.
Hij vroeg mij hem direct te mailen met alle gegevens en hij zou contact met ze opnemen. Hij gaf mij te verstaan dat als triple white niks terugboekte dat hij ervoor kon zorgen dat het toch binnen 2 weken wordt terug gestort. Hij zei ook dat ik aangifte kon doen omdat het abbonoment waarschijnlijk niet eens rechtsgeldig is.

Ik heb nog eenmaal contact gehad met triple white. Zij zeiden dat ik ze moest mailen en dat ze het dan zouden onderzoeken. Mocht de uitslag negatief zijn dan boeken ze nog een keer 39,95 en dan was het klaar.
Hiermee ben ik het natuurlijk niet eens en heb gezegd dat ik dan aagifte zou doen.

Ik wacht de uitslag af :D

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 14 jan 2008 11:58
door amster
Bij mij ook allemaal hetzelfde verhaal.
Werd tijd terug opgebeld, ook ingestemd om éénmalig €4,95 af te boeken.
€4,95 afgeboekt, wel het boekje ontvangen..
Ik heb gebeld op nummer 040-2302412 om mijn 3maanden proefabonnement op te zeggen. Om bevesting per post of iets dergelijks gevraagd, moest daarvoor het ook via de mail opzeggen.
Dit heb ik ook gedaan, naar [email protected] . Nog geen reactie gehad.
Ik heb mijn bank gebeld, verhaal uitgelegd en het bedrag zou terug gestort worden(€4,95), en afboekingen door hun zouden geblokkeerd worden. Ik hoop dat het hierbij blijft.. En dat er binnenkort niet nog eens €29,95 wordt afgeboekt of wat dan ook.
Zijn er nog meer stappen die mensen mij aanraden om te ondernemen???

Groetjes, Amanda

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 14 jan 2008 13:00
door graham27
nee hoor meer kan je niet doen ;)

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 14 jan 2008 18:01
door delijzer
Hallo allemaal,
Ik heb eens gekeken in het register van de KvK. Hier staat het volgende:

Dossiernummer: 34234950 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel
Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor
Amsterdam
____________________________________________________________________________
Rechtspersoon:
Rechtsvorm :Besloten vennootschap
Naam :Global Collect B.V.
Statutaire zetel :Amsterdam
Eerste inschrijving in het
handelsregister :17-10-2005
Akte van oprichting :14-10-2005
Oprichting :15-10-2005
Akte laatste statuten-
wijziging :17-03-2006
Maatschappelijk kapitaal :EUR 90.000,00
Geplaatst kapitaal :EUR 18.000,00
Gestort kapitaal :EUR 18.000,00
----------------------------------------------------------------------------
Onderneming:
Handelsna(a)m(en) :Global Collect B.V.
Adres :Planetenweg 43 - 59, 2132HM Hoofddorp
Telefoonnummer :023-5671500
Faxnummer :023-5548666
Datum vestiging :11-09-2000
De besloten vennootschap
drijft de onderneming sinds:15-10-2005
Bedrijfsomschrijving :Het collecteren, converteren, bewaren en
afdragen van gelden en het aangaan van
financiële transacties ten behoeve van derden,
aangeduid als "merchants", waarmee de
vennootschap een overeenkomst is aangegaan,
alsmede houdster- en financieringsmaatschappij
Werkzame personen :0
----------------------------------------------------------------------------
Enig aandeelhouder:

Naam :Stichting Global Collect Trust
Adres :Planetenweg 43 - 59, 2132HM Hoofddorp
Inschrijving handelsregister
onder dossiernummer :34235257
Enig aandeelhouder sedert :17-10-2005
----------------------------------------------------------------------------
Bestuurder(s):

14-01-2008 Blad 00002 volgt.
Dossiernummer: 34234950 Blad 00002
____________________________________________________________________________

Naam :Stichting Global Collect Trust
Adres :Planetenweg 43 - 59, 2132HM Hoofddorp
Inschrijving handelsregister
onder dossiernummer :34235257
Infunctietreding :17-10-2005
Titel :Directeur
Bevoegdheid :Alleen/zelfstandig bevoegd
----------------------------------------------------------------------------
Gevolmachtigde(n):

Naam :Vollebregt, Ronaldus Antonius Josef
Geboortedatum en -plaats :12-10-1965, Berkel en Rodenrijs
Adres :Molenlaan 108, 3055EP Rotterdam
Infunctietreding :25-01-2006
Titel :general manager/proxy holder
Bevoegdheid :Beperkte volmacht
____________________________________________________________________________
Alleen geldig indien door de kamer voorzien van een ondertekening.

Woerden, 14-01-2008
Uittreksel is vervaardigd om 09.05 uur

Voor uittreksel



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Dossiernummer: 34255713 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel
Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor
Amsterdam
____________________________________________________________________________
Onderneming:
Handelsna(a)m(en) :Hoshi Media B.V. i.o.
Rechtsvorm :Rechtspersoon in oprichting
Adres :Kromhoutstraat 54 unit 0020 B, 1976BM IJmuiden
Datum vestiging :12-09-2006
Bedrijfsomschrijving :Electronische (betaal)diensten
Werkzame personen :1
----------------------------------------------------------------------------
Bevoegde functionaris(sen):

Naam :Simpson, Shane John
Geboortedatum en -plaats :06-09-1977, Vancouver, Canada
Adres :2126 Saint George Street Port Mood Y, British
Columbia, Canada
Infunctietreding :12-09-2006
____________________________________________________________________________
Alleen geldig indien door de kamer voorzien van een ondertekening.

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 18 jan 2008 18:54
door Yvon78
Ik heb 14 januari een niet al te vriendelijk mailtje gestuurd naar ze:

Hierbij deel ik u mede dat ik het flut puzzelboekje heb teruggestuurd en dat ik geen toestemming geef om bedragen te incasseren.
Indien u toch wederom dingen toestuurt zal ik dit blijven terugsturen via uw antwoordnummer en indien u toch wederom bedragen incasseert zal ik dit wederom laten storneren. AUB u mij uit systeem verwijderen! Dit is geen verzoek maar een eis, hou namelijk niet van oplichters!!!

Kreeg vandaag zowaar antwoord:

Geachte mijnheer/mevrouw,

Om uw vraag/verzoek zo spoedig mogelijk in behandeling te kunnen nemen hebben wij uw adresgegevens en eventueel uw klantnummer nodig. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Hoshi Sudoku
Klantenservice

Heb mijn adres doorgegeven en nu maar hopen dat ze me ook echt verwijderen want ik sta er blijkbaar ook al dubbel in; 1x onder mijn meisjesnaam en 1x onder mijn aangetrouwde naam. Kreeg dan ook 2 van die flutboekjes die ik heb teruggestuurd, heb de incasso's daarvoor teruggedraaid en een selectieve blokkade aangevraagd.

Op hoop van zege maar dat het nu afgelopen is. :twisted:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 18 jan 2008 21:08
door graham27
ik kreeg van de week een brief van intrum justicia met een verhoging van 30 € of ik ff wilde betalen.
dat heb ik natuurlijk n iet gedaan.
stond erbij dat ik ook met ze kon chatten.
kreeg een gebruikersnaam en wachtwoord.
dus dat heb ik meteen gedaan.
werd ik vriendelijk door een medewerkster te woord gestaan.
en het verhaal uitgelegd.
ze zou het met succes verlag zoals het heet navragen.
ze vond het ook vervelend voor mij.
ik wacht het af

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 18 jan 2008 22:34
door debby86
Toen vandaag weer een bedrag af werd geschreven ben ik maar eens gaan neuzen op internet of ik het ergens kon stop zetten en kwam zo op deze site waar van ik erg schrok.

Bij mij is inmiddels in een maand tijd een bedrag afgeschreven van €54,85 om dezelfde redenen die ik zo snel heb gelezen hierboven. (persoon belde op vanwege enquete ingevuld, blabla)
Bij het eerste boekje zouden ze een brief meesturen waarmee ik het abonement meteen kon opzeggen, niet dus....

Nu ik al deze verhalen gelezen heb, ga ik morgenochtend vroeg meteen naar de bank om mijn geld te storneren en die rekening laten blokkeren. Verder ook contact opnemen met het telefoonnummer dat bij mijn afschriften staat (09001030103) of anders het andere telefoonnummer dat al meerdere malen te lezen is geweest in de berichten van andere.

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 19 jan 2008 11:27
door Yvon78
Debby86, mag ik vragen waarom je een maand hebt gewacht? Zou inderdaad maar gauw gaan storneren, vaak kun je dat ook telefonisch doen, want het moet binnen 30 dagen. En niet aan de bank vertellen dat je door Global ben benaderd en dat je eerst ja heb gezegd voor die puzzel want dan heb je kans dat ze het niet doen onder het mom van je bent zelf accoord gegaan. Ik heb gezegd dat ik dat wil laten storneren omdat ik dat bedrijf niet kende en toen op internet heb gelezen dat het een stelletje oplichters zijn.

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 19 jan 2008 11:48
door debby86
Ik heb een maand gewacht omdat ik een tijd niet op mijn internetrekening heb gekeken. Toen ik gisteren keek bleek ineens dat grote bedrag eraf te zijn gehaald.
Ik ga nu naar de bank om het te regelen met dat verhaaltje.

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 21 jan 2008 11:00
door m@rretje
Ik heb inmiddels het bedrag gestorneerd en heb het rekeningnummer geblokkeerd.
Wat kan ik nu gaan verwachten? Ik ben bang dat ik bericht krijg van Intrum justtie waar jullie het over hadden. Als ik dit krijg wat moet ik hier dan mee? Welk recht heb?

Ik heb ze net gebeld en de geluidsopname opgevraagd. Ze zeggen het mij toe te sturen via de mail.
Ook vrroeg ik of we nu eens klaar waren met de afboekingen. Ze zei dat dat al zo was sinds december. Ik vertelde haar dat haar collega zei dat er 28 januari nog een keer wordt afgeboekt. Ze zei dat dat niet klopte en dat het nu over was.
Ze zeggen dus allemaal wat anders.......

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 21 jan 2008 13:11
door graham27
heel simpel in je recht blijven niet bang worden en zeker NIET betalen..daarmee ga je namelijk accoord.
en krijg je een brief van intrum kijk je meteen of er een code en een wachtwoord bij zit dan kun je met ze chatten en het allemaal uitleggen.

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 21 jan 2008 14:31
door m@rretje
Ik heb inmiddels een mail gehad:

Geachte mevrouw l,

Wij hebben inmiddels het geprek geluisterd en er is wel verteld dat u tot wederopzegging klant ben bij ons bedrijf.
Als u zelf het gesprek wil beluisteren neem dan contact op met ons klantenservice. Het afgeschreven bedragen kan
helaas niet worden teruggestort.

Met vriendelijke groeten,

Triplewhite klantenservice


Dit is ntauurlijk idioot. Ik heb het abbonnoment opgezegd en 4 dagen daarna wordt 49,95 afgeboekt waar niemand een verklaring voor heeft.
Ik heb een beetje een boze mail terug gestuurd:

Geachte heer/mevrouw,

Leuk verhaaltje allemaal maar ik heb het abbonoment opgezegd. Dit na de het tweede bedrag van 4,95 betaald te hebben. Toen heb ik tot 2x aan toe het abbonoment opgezegd en jullie collega zei dat het hiermee klaar was. Toch hebben jullie een dag of 4 daarna 49,95 afgeboekt. Waarom dit bedrag? Waar halen jullie dit vandaan? Ik heb nu tweemaal 4,95 betaald en dat is prima maar met de 49,95 ga ik absoluut niet akkoord. Ik heb het laten storneren en jullie rekeingnummer geblokkeerd.
Ik heb vanochtend u collega gesproken en die zei dat het nu afgelopen zou zijn. Ze zei dat ik geen last meer van jullie zou hebben. Hebben jullie hier ook opname van? Dat zal wel niet.
Inmiddels ben ik ook even wezen speuren op het internet.. En ik blijk niet het enige slachtoffer te zijn van jullie oplichtingspraktijken. De eerste beste keer dat ik weer last van jullie heb zit ik op het poltitiebureau om aangifte te doen. Met mij trouwens nog meer slachtoffers.

Nogmaals, ik ga akkoord met 2 maal die 4,95 maar niet met die 49,95. Het bedrag staat inmiddels alweer op mijn rekening. Jullie kunnen mij dit toch niet verplichten. Ik heb nergens mijn handtekening gezet en ik ben alleen akkoord gegaan met die 4,95 en heb jullie geen toestemming gegeven om 49,95 van mijn rekening te halen.

Ik zou ook wat meer overleg hebben met uw collega's want jullie vertellen allemaal wat anders.
Ik heb 2 collega's gesproken. Eentje in december en eentje vanmorgen en zij hebben mij beide gezegd dat het al over was sinds ik het abbonoment heb opgezegd. Dus vanwaar die 49,95?


Ben benieuwd!

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 22 jan 2008 14:30
door leatitia
Begin van 2007 werd ik gebelt over het puzzelblad leuk leek mij voor een keertje voor de vakantie, kosten a 4,95 en werd mij verzekerd ik kon het gelijk opzeggen per mail.
Dit dus ook gedaan 2x trouwens omdat ik geen mail terug kreeg dacht ik nou dat is geregeld.
Op 4-1 was er 24,90 van mij rekening afgehaald dit terug laten halen door de bank.
Krijg ik eind december 2007 een incassobrief op de deurmat van hoshi omdat ik weigerde te betalen bedrag was inmiddels verdubbeld en kosten van het buro erboven op.
Gelijk gebelt met het incassoburo ik alles uitgelegt waaronder ook dat ik nooit een brief of iets dergelijks van hun heb ontvangen over achterstallige betaling?? Die mw vond het ook heel vreemd en die ging uitzoeken, nog gebelt met die hoshi maar die wilde niet met mij praten...

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 22 jan 2008 19:32
door graham27
dat heb ik nou ook je hoort helemaal niets meer van ze geen herinnering ofzo geen contact en ineens vind je de brief van intrum justicia in je brievenbus of op je deurmat.
en die mensen van intrum vinden het net zo raar als dat jij het vind.

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 23 jan 2008 13:35
door LadyXochi
Die mensen van Intrum zouden het bedrijf allang op hun zwarte lijst hebben moeten staan, gezien het aantal meldingen. Als nu nog iemand brieven krijgt van Intrim, zou ik me serieus af gaan vragen of zij niet gewoon lekker meedoen...

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 23 jan 2008 14:06
door carola1806
Ik ben vandaag uit mijn dak gegaan. ook ik ben dus belazerd en bestolen (want zo zie ik het) ze hebben dus al drie maanden dit bedrag van mijn rekening af geschreven terwijl ik nog nooit ergens toestemming voor gegeven heb en ook niemand hier over gesproken heb.
ik heb allereerst de 2 keer laten blokkeren dit kon gelukkig nog. (binnen 30 dagen) en daar na Global connect services gebeld. toen ik eindelijk iemand aan de telefoon had heb ik ze verzocht om het bedrag van november binnen een week terug te laten storten en mijn adresgegevens en bankgegevens te verwijderen en erbij gemeld: als dit niet voor volgende week woensdag geregeld is en het geld om mijn rekening is teruggestort ik de rechtsbijstand zal inschakelen voor hun bedrijf en Hoshi. enook heb ik gemeld dat ik aangifte zou doen bij de politie van diefstal (want dat is het). ik ben vandaag ook bij de politie geweest en moet alle gegevens wat ik gedaan heb en mijn bankafschriften etc. meenemen en dan wordt er een aangifte gedaan en zal de digitale reserche er op gezet worden.

ook hoop ik radar er verder wat mee kan en gaat doen. ik zag dat ze al bijna 1 1/2 jaar bezig zijn en vindt dat dit moet stoppen.

succes allemaal
Tip! laat je niet van je stuk brengen als je iemand van Global of wie dan ook aan de lijn hebt

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 23 jan 2008 19:11
door Shinma
het jammere is dat je altijd alleen maar negatieve dingen leest over Global collect.

Zelf heb ik ooit een ticket geboekt via KLM (waar zij ook betalingen voor regelen en laten we zeggen KLM zal echt wel niet met een malafide organisatie in zee gaan, of wel?) maar die tickets werden gecancelled.

Ik werd (gelukkig) prima geholpen door hun en had mn geld binnen niet al te lange tijd weer op mn rekening staan.

en nou kan ik begrijpen dat iedereen met negatieve ervaringen bij zulke bedrijven wel gaan posten op inet etc en mensen met positieve ervaringen niet, maar kijk even verder dan dat je neus lang is.
Het lijkt mij zowieso voor de naamsbekendheid van Global Collect niet goed om met bedrijven samen te werken waar alleen maar klachten over binnenkomen..

maargoed dus bij deze een keer een positief berichtje!

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 23 jan 2008 23:06
door graham27
het gaat niet speciaal over globel collect alsmeer over waar zij het geld voor innen.
hoshi sudoku.
zij innen alleen het geld en ja dan hebben ze ermee te maken en dan komen er negatief in "beeld" het gaat eerdeer om hoshi sudoku dan om hun.
en als je wilt opzeggen is dat heel moeilijk.
ik zag trouwens ook dat je daar wel vriendelijk behandeld wordt en je maar niets van hoshi hoort.
en het postbus adres op hun site klopt ook niet dat moet zijn postbus 214 en niet 124 ik heb ze een aangetekende brief gestuurd en dat is door de tnt post verbeterd van 124 naar 214 (ik heb het gestuurd met ontvangstbevestiging)

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 24 jan 2008 09:00
door van der ent
ook wij kregen in november een pakketje toegestuurd dat we kosteloos konden retouren dat hebben wij gedaan nu krijg ik gisteren een pakket dat ik 44.90 moet betalen omdat w in november niet betaald hebben. ik heb hierover opgebeld en de telefoon werd er opgegooid. asociaal bedrijf dus!
ik heb terug gebeld en toen werd mij verteld dat als ik niet zou betalen justitie ingeschakeld word! ik heb gezegd dat wij het vorige pakketje retour hebben gezonden en daar is niets van bekend natuurlijk!
wat moet ik nu doen?