Pagina 7 van 7

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 23 jun 2007 00:25
door alfatrion
Dat zou hooguit kunnen beteken dat de vorige eigenaar aansprakelijk is, maar niet dat je als klant geen rechten meer hebt.

In het geval van een BV of NV is het bedrijf altijd aansprakelijk, omdat dit een apprate rechspersoon is.

Alleen in het geval van een failisement kan het zo zijn dat je als koper je in de praktijk rechten verliest.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 23 jun 2007 10:24
door boefhjuu
het zit allemaal iets ingewikkelder in elkaar....eigenaar 1 was eerst een bv...die heeft ie nu over gedaan aan zijn broer als eenmansbedrijf...maar eigenaar 1 die heeft wel de vinger in de pap daaro...want alles is nog zoals het oude ..zowel de bankrekening als het adres ..en de achternamen zijn het zelfde.... :shock: er is nooit een nieuwe heropening geweest van dat bedrijf... en het volgende doet zich voor...de huidige eigenaar beweert dat ie geen lid is van Uneto-VNI wat de bv wel was...word uitgezocht nu anders hebben we er een ander probleem erbij :!: :evil:

word vervolgt..... was trouwens de enigste op de afspraak bij de geschillencommissie...afgelopen 20 juni!!

het bedrijf liet het af weten!! :?

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 24 jun 2007 19:14
door skippy
anders zal je naar de rechter moeten, geschillen commissie,s doen alleen bindende uitspraken over bedrijven die bij hun aangesloten zijn.
dat moge duidelijk zijn,maar zoals ik al eerder schreef heb geen hoge verwachtingen voor een toestel van bijna 5 jaar oud. de ontwikkelingen gaan zo snel dat de apparatuur snel is afgeschreven.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 30 aug 2007 19:32
door skippy
en toen was het al bijna 2 maanden stil,is de klacht door de geschillencomissie in behanfdeling genomen? of de moed maar opgegeven?

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 31 aug 2007 10:09
door boefhjuu
:oops: oeps...kreeg toevallig van de week een brief van de geschillencommissie dat het erg druk van op het secreteriaat en het nog een paar weken kon duren de uitspraak van hun(als ze die al kunnen doen omdat het bedrijf nog al vaag in elkaar zit .....zoals ik in de afgelopen reactie,s al vermeld had)..ik blijf hier de boel op de hoogte houden hoe de zaak ook afloopt ten goede of ten slechte!!! :D

is voor mijn meer een principe questie geworden.... :roll:

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 09 sep 2007 19:42
door boefhjuu
De kogel is door de kerk!
De geschillencommissie heeft een bindende uitspraak gedaan.
1) ondanks het feit dat de huidige eigenaar (de eenmanszaak) niet is aangesloten bij Uneto-VNI, heeft de commissie de zaak toch in behandeling genomen omdat de ondernemer die indertijd de TV aan mij verkocht (een B.V.) en de ondernemer die de reparatie heeft uitgevoerd (eenmanszaak) als één geheel worden beschouwd omdat het broers van elkaar zijn en de eenmanszaak de reparatieovereenkomst met mij heeft afgesloten onder de handelsnaam die sterk gelijkt op die van de B.V.
2) de koopovereenkomst wordt niet ontbonden
3) uit het door mij in depot gestorte bedrag (€ 275,00) wordt de eenmanszaak een bedrag van € 80,00 vergoed.
4) de principekwestie van mij heeft toch grote voldoening gegeven en wel omdat:
- de eenmanszaak mijn klachtengeld van € 50,00 moet betalen
- de eenmanszaak daarnaast aan de commissie € 45,00 behandelingskosten moet betalen
- de eenmanszaak ook nog eens aan mij € 100,00 afregelkosten moet betalen
FF plussen en minnen resulteert dus in het onder 3) genoemde bedrag

Per saldo hoef ik dus niet € 275,00 maar € 80,00 aan reparatiekosten te betalen.
Ik mag aannemen dat de eenmanszaak een sommatie tot betalen aan de commissie heeft ontvangen en ik dan de rest, t.w. € 195,00 van de commissie zal overgemaakt krijgen.

Het heeft niet opgeleverd wat ik had verwacht, maar ik mag in deze toch redelijk tevreden zijn.
het ging mijn er ook echt om dat die firma niet zo maar met elke klant zo te werk moet gaan want er zijn nog veel meer de dupe van het handelen van deze firma.

ik denk dat ie na dit gedoe wel uit kijkt want meer gedupeerde zullen de weg dan volgen naar de commissie of andere maatregelen treffen.

einde bericht :lol: ....en hoop dat iedereen toch ziet dat dit zo allemaal niet kan.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 09 sep 2007 20:02
door hharteman
Hieruit begrijp ik dat de tv na afregelen wel goed werkt.
Is dus slordig gewest van het bedrijf dat ze niet de moeite genomen hebben het apparaat na de reparatie volledig af te regelen en te testen.
Zeker niet nadat het allemaal zo moeizaam verlopen is.

Reparatie is uiteindelijk een koopje geworden, maar de tijd en moeite die het gekost heeft maakt het rechtvaardig.

Fijn dat je nog even liet weten hoe het afliep.
Vaak loopt het voor beide partijen onbevredigend af.
Ik denk dat je jezelf gelukkig mag prijzen, maar was het alle ergernis en moeite ook waard?

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 09 sep 2007 20:11
door boefhjuu
voor mijn gevoel wel ja ..en ook voor de rest van de klanten die nog volgen....zijn nog meer klachten ..die op een niet aangename manier worden opgelost en ik vind dat die firma maar eens op de feiten gedrukt moet worden en iets klantvriendelijker te werk moet gaan en zich niet achter die oude bv moet schuilen..zoals hij dat bij meerdere klanten dus doet. das nu afgelopen dus ,want nu is het de lusten zoals men wel eens zegt maar ook de lasten.....

de tv word nu door een erkend bedrijf verder afgestelt van die 100€ die ik retour krijg en dus de focus en geometrie....en dan hoop ik nog een aantal jaren te kunnen doen met die tv(heb inmiddels reeds een 107 lcd ..maar goed deze kan dan mooi naar de kids)...wuahhahaha dank jullie voor al jullie advies en of reactie s en hoop dat deze zaak toch meer duidelijkheid heeft gegeven dat ook bedrijven zich niet achter oude bv,s moeten gaan verschuilen ..zoals die firma dacht..van broer op broer en zo onder zijn verantwoordelijkheden uit te komen.!!! :? :P

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 27 nov 2007 20:56
door Lunar
Klantvriendelijker bij Sony kun je wel schudden.
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat zij hun support hebben uitbesteed aan een ander bedrijf.

Dat andere bedrijf heeft omdat de overeenkomst nog jong is, totaal geen zeggenschap.
Ze hebben wel inzage in wat er gebeurt en kunnen adhv de gegevens alleen maar mededelen wat er in het systeem staat, maar hebben geen ruimte om uitzonderingen te maken.

voorbeeld:
je koopt een tv en hij gaat stuk net nadat de garantie is verlopen maar je laat hem maken.
De kosten bedroegen 500 euro bijvoorbeeld.

Nu gaat hij weer stuk, 4 maanden na de reparatie en wat blijkt, het is exact hetzelfde... uiteraard verlies je nu het vertrouwen in dit product en wat blijkt, ze vragen nu 600 euro omdat het langer heeft geduurd om het(zelfde) probleem te vinden, het verschil is kennelijk te wijten aan arbeidsloon.

Nu ben je kwaad dus je belt Sony (althans dat denk je), de meneer/mevrouw aan de lijn werkt voor een ander bedrijf dus die ziet wel de gegevens wat er eerder gebeurd is en wat er nu gebeurt is maar kan geen uitzonderingen voor je maken, omdat ze dat niet mogen en niet kunnen, uiteraard zullen ze je dit niet mededelen.

"ja meneer, het apparaat is helaas uit garantie en de garantietermijn op de reparatie is ook tevens verstreken, dus de kosten zijn terecht"

Uiteraard verwacht je in dit geval als service een soort van coulance die je vast ook gekregen zou hebben in de tijd dat je echt Sony zelf aan de lijn had.
Maar je heb een ander bedrijf aan de lijn die zich uitgeeft als Sony dus die 'kan' geen uitzonderingen maken dus al je energie is voor noppes.

Daar komt ook nog eens bij dat een bedrijf die de support doet voor een ander bedrijf, betaald wil worden.
Dit gaat meestal aan de hand van de telefoongesprekken, hoe langer een klant aan de lijn blijft 'hangen', des te duurder moet Sony betalen aan dit bedrijf.

Het gevolg is dat als men met de support belt, dan hebben zij maar beperkt de tijd om met je te (mogen) praten.
Als je als klant eenmaal 'de grens' bent overschreden qua tijdsbestek, gaan ze ALLES eraan doen om het gesprek te beeindigen, anders krijgen ze op hun kop van Sony, want dan word het te duur.

Als klant denk je dat als je maar lang genoeg je gelijk wilt halen dat je je zin kunt krijgen, maar omdat je het bedrijf zelf niet aan de lijn hebt voelen zij zich niet verantwoordelijk.
Tevens ook het feit dat ze geen middelen hebben om individueel uitzonderingen te maken op procedures en het feit dat je maar in 'beperkte tijd' kunt spreken, anders overstijg je hun telefoontijden per gesprek die ze moeten hanteren, kun je je wel voorstellen wat dit doet met de kwaliteit van een bedrijf op de lange termijn.

Helaas gaan meer en meer en meer bedrijven hun support bij andere bedrijven leggen, dus als klant kun je weinig beginnen behalve een rechtszaak.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 27 nov 2007 21:11
door hharteman
Het is bij Sony al zolang ik me kan heugen knudde op reparatiegebied.
In de tijd van de Hr Brandhout Badhoevedorp kwam ik er geregeld.
Ik ben er eigenlijk nooit zonder me bedonderd te voelen weg gegaan.
De prijzen van onderdelen en reparaties waren giganties.
Nu apparaten geen fluit meer waard zijn kunnen ze al die huppelkutjes met roodgelakte nageltjes die er zaten om je te woord te staan niet meer aanhouden, dus uitbesteden maar.

Op een gegeven moment ben ik omgeschakeld met verkoop naar Sanyo.
Daar zat gewoon Ome Piet in het magazijn in Meijdrecht, en de prijs van onderdelen was zeer schappelijk.
Ik kwam daar weinig, want die dingen gingen bijna niet stuk.(NB: eigenlijk slecht voor mijn handel maar prima voor de klant)
Het heeft mijn leven een stuk rustiger gemaakt in die tijd.
Geen videoreparaties meer van FL 700.- zoals bij Sony gebruikelijk was.
Ik wil Sony voor mijn verdriet nog niet in de huiskamer hebben door deze ervaringen.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 06 dec 2007 19:19
door skippy
die videoreparaties van FL700- hadden zeker betrekking op de good old
slc5 en slc 7. idd de koppen van de sanyo recorders bleven heel lang heel. in tegenstelling tot de videokop,upperdrum,ctl kop en capstanmotor welke bij de genoemde sony recorders werden vervangen.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 06 dec 2007 19:59
door hharteman
Precies, helemaal correct.
Het is jammer dat Sanyo niet meer in Nederland vertegenwoordigd wordt.
Ik heb er goede handel mee gedaan en het was technisch een goed product.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 19 dec 2007 19:51
door hpb
Sony, pfff wat een flutprodukten. Daar ben ik inmiddels wel achter nadat het ene na het andere apparaat de geest gaf (en natuurlijk vlak na het verstrijken van de garantie natuurlijk). Reparaties van minimaal 3 maanden. Zelfs een koptelefoonverloopplugje van 3,5 mm naar 6 mm brak door de midden na een paar x in en uitpluggen. Tenzij je natuurlijk geen probleem hebt om elke 2 a 3 jaar alle produkten te vervangen. Bij mij komt Sony er niet meer in, zelfs geen oplaadbare batterij!