LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Transfair
Re: Transfair
is hier een rechtzaak van geweest zo niet dan kunnen ze niets doen dan moet uw een brief hebben gehad met een uitspraak en als deze er niet is dan mag uw werkgever ook geen info geven dit ivm persoons bescherming
Re: Transfair
Het vervelende is dat ze dat wel kunnen. De deurwaarder kan al beginnen met beslagleggen voordat de rechter uitspraak heeft gedaan.
Hoe wordt loonbeslag gelegd?
Het loonbeslag wordt door de deurwaarder, in opdracht van een schuldeiser, uitgevoerd. Hij komt bij uw bedrijf langs om een executoriaal of conservatoir beslag te leggen. Bij een executoriaal beslag ligt er al een vonnis van de rechter. Dit vonnis kan dan direct ten uitvoer worden gebracht. Het conservatoir beslag is een bewarende maatregel, in afwachting van een vonnis van de rechter. Dit houdt in dat de schuldeiser verzekerd is van betaling wanneer hij, na toestemming van de rechter, overgaat tot invordering.
Wat valt onder het loonbeslag?
De hoogte van het loonbeslag is per individu verschillend. Sowieso geldt voor iedereen een beslagvrije voet. Dit wordt gezien als het minimum inkomen waar alle vaste lasten, zoals huur, levensonderhoud, ziektekostenverzekering, van moeten worden betaald. Op dit bedrag kan geen beslag worden gelegd. De hoogte van de beslagvrije voet is onder meer afhankelijk van de burgerlijke status (getrouwd, vrijgezel, alleenstaand met kinderen) en het eventuele inkomen van de partner. Naast het reguliere maandsalaris vallen ook het vakantiegeld, bonussen en een dertiende maand onder het loonbeslag. Eventuele onkostenvergoedingen vallen hier niet onder.
Wat zijn uw plichten?
Als werkgever heeft u de plicht het loonbeslag uit te voeren. Naast het beslagexploot ontvangt u van de deurwaarder een uitgebreide lijst met vragen. U bent verplicht deze binnen vier weken te beantwoorden, te ondertekenen en te retourneren. Doet u dit niet dan loopt u het risico zelf te worden gedagvaard. In dat geval kunt u aansprakelijk worden gesteld voor de gehele vordering.
Verder bent u verplicht het loon, wat onder het beslag valt, van het salaris in te houden. Dit maakt u periodiek over naar de deurwaarder. Indien u weigert het loonbeslag na te leven, en het loon toch maandelijks aan uw werknemer uitkeert, dan pleegt u een ‘onrechtmatige daad’. Ook dan kunt u door de schuldeiser aansprakelijk worden gesteld voor de gehele vordering op uw werknemer.
Hoe kunt u uw werknemer helpen?
U kunt een werknemer in financiële problemen op verschillende manieren helpen. Zo kunt u natuurlijk de gehele vordering voor uw rekening nemen, en deze in een keer afbetalen. Houd u er dan wel rekening mee dat dit wordt gezien als verkapt loon aan uw werknemer. Hierover moet dus wel loonbelasting en sociale premies worden afgedragen. U kunt ook met de crediteuren van uw werknemer om de tafel gaan zitten om te onderhandelen. Een derde mogelijkheid is de werknemer een voorschot op zijn salaris, vakantiegeld, bonus of dertiende maand te geven. Hiermee koopt u slechts tijd, het daadwerkelijke probleem wordt niet aangepakt. Dit geldt ook als u de vordering gaat voorfinancieren door middel van een lening aan uw werknemer. Hierdoor wordt u schuldeiser en verschuift u het probleem alleen maar.
Het belangrijkste is dat de werknemer hulp zoekt bij een instantie. Dit kan bij het Nibud, de kredietbank of bij schuldsaneringsinstanties. Helpt u de werknemer in ieder geval om bij een van deze instanties terecht te komen.
Onterecht beslag
Het is bij ons op het werk al een paar keer voorgevallen en aangezien ik als vakbondsconsulent en als vertrouwenspersoon er bij betrokken raakte weet ik dit zeker dat dit ook elders gebeurt.
Het enige wat je kunt doen is een rechtzaak aanspannen waarbij je de correspondentie eveneens naar P&O stuurt van het bedrijf waar je werkt.
Je kunt dus bij de rechtbank een klacht indienen wegens afpersing.
Stuur echter eerst een brief naar het incassoburo, en P&O, dat je voornemens bent dit te doen wanneer ze je niet met rust laten.
De eerstvolgende keer zijn ze dan de pineut.
Alle gerechtskosten dienen door het incassoburo te worden betaald. Het voorschot, ik meen €75,= overleef je wel een paar weken.
Hoe wordt loonbeslag gelegd?
Het loonbeslag wordt door de deurwaarder, in opdracht van een schuldeiser, uitgevoerd. Hij komt bij uw bedrijf langs om een executoriaal of conservatoir beslag te leggen. Bij een executoriaal beslag ligt er al een vonnis van de rechter. Dit vonnis kan dan direct ten uitvoer worden gebracht. Het conservatoir beslag is een bewarende maatregel, in afwachting van een vonnis van de rechter. Dit houdt in dat de schuldeiser verzekerd is van betaling wanneer hij, na toestemming van de rechter, overgaat tot invordering.
Wat valt onder het loonbeslag?
De hoogte van het loonbeslag is per individu verschillend. Sowieso geldt voor iedereen een beslagvrije voet. Dit wordt gezien als het minimum inkomen waar alle vaste lasten, zoals huur, levensonderhoud, ziektekostenverzekering, van moeten worden betaald. Op dit bedrag kan geen beslag worden gelegd. De hoogte van de beslagvrije voet is onder meer afhankelijk van de burgerlijke status (getrouwd, vrijgezel, alleenstaand met kinderen) en het eventuele inkomen van de partner. Naast het reguliere maandsalaris vallen ook het vakantiegeld, bonussen en een dertiende maand onder het loonbeslag. Eventuele onkostenvergoedingen vallen hier niet onder.
Wat zijn uw plichten?
Als werkgever heeft u de plicht het loonbeslag uit te voeren. Naast het beslagexploot ontvangt u van de deurwaarder een uitgebreide lijst met vragen. U bent verplicht deze binnen vier weken te beantwoorden, te ondertekenen en te retourneren. Doet u dit niet dan loopt u het risico zelf te worden gedagvaard. In dat geval kunt u aansprakelijk worden gesteld voor de gehele vordering.
Verder bent u verplicht het loon, wat onder het beslag valt, van het salaris in te houden. Dit maakt u periodiek over naar de deurwaarder. Indien u weigert het loonbeslag na te leven, en het loon toch maandelijks aan uw werknemer uitkeert, dan pleegt u een ‘onrechtmatige daad’. Ook dan kunt u door de schuldeiser aansprakelijk worden gesteld voor de gehele vordering op uw werknemer.
Hoe kunt u uw werknemer helpen?
U kunt een werknemer in financiële problemen op verschillende manieren helpen. Zo kunt u natuurlijk de gehele vordering voor uw rekening nemen, en deze in een keer afbetalen. Houd u er dan wel rekening mee dat dit wordt gezien als verkapt loon aan uw werknemer. Hierover moet dus wel loonbelasting en sociale premies worden afgedragen. U kunt ook met de crediteuren van uw werknemer om de tafel gaan zitten om te onderhandelen. Een derde mogelijkheid is de werknemer een voorschot op zijn salaris, vakantiegeld, bonus of dertiende maand te geven. Hiermee koopt u slechts tijd, het daadwerkelijke probleem wordt niet aangepakt. Dit geldt ook als u de vordering gaat voorfinancieren door middel van een lening aan uw werknemer. Hierdoor wordt u schuldeiser en verschuift u het probleem alleen maar.
Het belangrijkste is dat de werknemer hulp zoekt bij een instantie. Dit kan bij het Nibud, de kredietbank of bij schuldsaneringsinstanties. Helpt u de werknemer in ieder geval om bij een van deze instanties terecht te komen.
Onterecht beslag
Het is bij ons op het werk al een paar keer voorgevallen en aangezien ik als vakbondsconsulent en als vertrouwenspersoon er bij betrokken raakte weet ik dit zeker dat dit ook elders gebeurt.
Het enige wat je kunt doen is een rechtzaak aanspannen waarbij je de correspondentie eveneens naar P&O stuurt van het bedrijf waar je werkt.
Je kunt dus bij de rechtbank een klacht indienen wegens afpersing.
Stuur echter eerst een brief naar het incassoburo, en P&O, dat je voornemens bent dit te doen wanneer ze je niet met rust laten.
De eerstvolgende keer zijn ze dan de pineut.
Alle gerechtskosten dienen door het incassoburo te worden betaald. Het voorschot, ik meen €75,= overleef je wel een paar weken.
Re: Transfair
Ook ik kreeg vandaag een brief binnen van m.g de jong die namens Lindorff Purchase een rekening stuurden van 273,02 euro.
Het moet binnen 8 dagen betaald zijn en dat was het! Verder geen informatie waarvan de schuld was of iets. Totaal niks! Ik ken dat hele bedrijf niet eens en begrijp er niks van!
Ik heb M.G de Jong gebeld, die zetten je eerst 10 minuten in de wacht waarna je te horen krijgt dat het te druk is op het moment en je op een later tijdstip terug moet bellen en dan hangen ze je op!! Dat kan toch niet?? Krijg ik de telefoon kosten dan terug vergoed??? Belachelijk!
Ik vertrek over een paar dagen op wereldreis en zal een jaar weg zijn! Ik heb dus geen tijd om brieven heen en weer te moeten sturen. Ik wil dit zo snel mogelijk afgerond hebben en ik hoop alleen niet dat ze dan namens mij mijn ouders gaan lastigvallen.
Weet er iemand of ze dat kunnen doen? Ik sta nu bij mijn ouders ingeschreven en zal me voor ik wegga moeten uitschrijven bij de gemeente! Dat ben je namelijk verplicht als je langer dan 9 maanden weggaat.
Ik zou dit graag willen weten anders kan ik niets anders doen dan ze maar betalen omdat ik mijn familie niet in de problemen wil brengen.
Vriendelijke groet ,Joan
Het moet binnen 8 dagen betaald zijn en dat was het! Verder geen informatie waarvan de schuld was of iets. Totaal niks! Ik ken dat hele bedrijf niet eens en begrijp er niks van!
Ik heb M.G de Jong gebeld, die zetten je eerst 10 minuten in de wacht waarna je te horen krijgt dat het te druk is op het moment en je op een later tijdstip terug moet bellen en dan hangen ze je op!! Dat kan toch niet?? Krijg ik de telefoon kosten dan terug vergoed??? Belachelijk!
Ik vertrek over een paar dagen op wereldreis en zal een jaar weg zijn! Ik heb dus geen tijd om brieven heen en weer te moeten sturen. Ik wil dit zo snel mogelijk afgerond hebben en ik hoop alleen niet dat ze dan namens mij mijn ouders gaan lastigvallen.
Weet er iemand of ze dat kunnen doen? Ik sta nu bij mijn ouders ingeschreven en zal me voor ik wegga moeten uitschrijven bij de gemeente! Dat ben je namelijk verplicht als je langer dan 9 maanden weggaat.
Ik zou dit graag willen weten anders kan ik niets anders doen dan ze maar betalen omdat ik mijn familie niet in de problemen wil brengen.
Vriendelijke groet ,Joan
Re: Transfair
Beste Mensen,
Een incassobureau stelt niets voor. Zij hebben net zoveel macht als de buurvrouw die de afwas doet. Dus je moet je daarover geen zorgen maken. Wanneer die vent aan de deur komt geef je hem een zodanige schop aan de voorzijde van zijn scrotum, dat hij nooit meer langskomt anders dan in een rolstoeltje. Ik ben nooit zo onder de indruk van die bobo's. Ik heb ook van zeer lucratieve incassobureautjes een aanmaning tot betaling gekregen over een periode dat ik niet van dat bedrijf afnam en zo moest ik voor iets betalen, waar ik niets mee te maken had. Kijk het is heel simpel.
Ze manipuleren maar raak. Ik kan zo zeggen dat jij als debiteur een product bij me hebt gekocht. Dat ik dan vervolgens met een dromerige debiteur nummer naar een incassobureau ga en dan zeggen dat u da mij moet betalen, terwijl jij geen notie hebt waar het in hemelsnaam over gaat Het incasso volgt natuurlijk zijn klant op. Zet u nog onder een druk ook en om er maar van af te zijn betaalt u.
Zoals er dubieuze debiteuren bestaan, zo hebben we ook dubieuze crediteuren. Zie de internetbranche en wanneer je hier in de fora kijkt, dan behoeft dat geen verdere uitleg. Kijk dan kunnen ze ook naar de rechter stappen en dan moet u bewijze dat zij niets maken heeft met u of omgekeerd, terwijl u juist het slachtoffer bent geworden in een zwendel tussen de crediteur en het incassobureau. Dan kunnen ze nog overwegen om naar een Gerechtsdeurwaarder te gaan, maar dan kan je nog naar de rechter. Dan kan je nog in Hoger Beroep wanneer je het met de rechter niet eens zou zijn en dat is het dan. De rechter doet een vonnis, dat u al dan niet moet betalen, maar wanneer hij er achter komt, dat u niets heeft besteld bij die duvieuze crediteur, dan hangt de crediteur en hij moet zijn nota intrekken en hij betaalt de Gerechtskosten.
Een incassobureau stelt niets voor. Zij hebben net zoveel macht als de buurvrouw die de afwas doet. Dus je moet je daarover geen zorgen maken. Wanneer die vent aan de deur komt geef je hem een zodanige schop aan de voorzijde van zijn scrotum, dat hij nooit meer langskomt anders dan in een rolstoeltje. Ik ben nooit zo onder de indruk van die bobo's. Ik heb ook van zeer lucratieve incassobureautjes een aanmaning tot betaling gekregen over een periode dat ik niet van dat bedrijf afnam en zo moest ik voor iets betalen, waar ik niets mee te maken had. Kijk het is heel simpel.
Ze manipuleren maar raak. Ik kan zo zeggen dat jij als debiteur een product bij me hebt gekocht. Dat ik dan vervolgens met een dromerige debiteur nummer naar een incassobureau ga en dan zeggen dat u da mij moet betalen, terwijl jij geen notie hebt waar het in hemelsnaam over gaat Het incasso volgt natuurlijk zijn klant op. Zet u nog onder een druk ook en om er maar van af te zijn betaalt u.
Zoals er dubieuze debiteuren bestaan, zo hebben we ook dubieuze crediteuren. Zie de internetbranche en wanneer je hier in de fora kijkt, dan behoeft dat geen verdere uitleg. Kijk dan kunnen ze ook naar de rechter stappen en dan moet u bewijze dat zij niets maken heeft met u of omgekeerd, terwijl u juist het slachtoffer bent geworden in een zwendel tussen de crediteur en het incassobureau. Dan kunnen ze nog overwegen om naar een Gerechtsdeurwaarder te gaan, maar dan kan je nog naar de rechter. Dan kan je nog in Hoger Beroep wanneer je het met de rechter niet eens zou zijn en dat is het dan. De rechter doet een vonnis, dat u al dan niet moet betalen, maar wanneer hij er achter komt, dat u niets heeft besteld bij die duvieuze crediteur, dan hangt de crediteur en hij moet zijn nota intrekken en hij betaalt de Gerechtskosten.
Re: Transfair
En jawel..hierbij een nieuwe melding...vandaag vers op de mat voor een 168 eurotjes.
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32
Re: Transfair
U heeft daar toch kennelijk een afvalbak voor dit soort dingen? Dan kan je die zo met het huisvuil mee weg laten gooien. Niets aan de hand.
Groet,
Uranus.
Groet,
Uranus.
Re: Transfair
Dat heb ik zeker, maar gezien de berichten hierboven begint het hele circus nu voor mij..maak me hier idd niet te druk om. Zal via dit forum aangeven hoe het verloopt. Zit te twijfelen over aangifte. Gelukkig een goede advocaat in de familie
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 nov 2008 13:12
Re: Transfair
Heyy,
Ik heb net ook zo een brief gekregen met een schuld van 1580,11
wat moet ik nu doen?
groetjes
kimberley
Ik heb net ook zo een brief gekregen met een schuld van 1580,11
wat moet ik nu doen?
groetjes
kimberley
Re: Transfair
Hey Kim, zowiezo dit forum even goed doorlezen. Staan volgens mij wel wat goed adviezen op. Pas op want Transfair houdt dit forum ook bij; vooral geen gegevens aan hun geven als hun "klantenservice" ernaar vraagt. Ik doe persoonlijk nog even niks tot ik eventueel een tweede bericht krijg..maar dan zijn ze ook zeker nog even niet van mij af
Re: Transfair
Goedendag Kimberley0003,
U geeft aan dat u een brief van Lindorff heeft ontvangen en dat u niet weet wat u hiermee moet doen. Ik raad u aan om contact op te nemen met Lindorff en niet af te wachten.
Indien u wilt, kunt u rechtstreeks met mij in contact komen. Ik zal u uitleg geven betreffende deze vordering en u indien nodig voorzien van de onderbouwende stukken. Mijn e-mailadres is: [email protected].
Ps; bovenstaande geldt ook voor Ev78.
Met vriendelijke groet,
Mevr. Bosch
Lindorff B.V.
www.lindorff.nl
U geeft aan dat u een brief van Lindorff heeft ontvangen en dat u niet weet wat u hiermee moet doen. Ik raad u aan om contact op te nemen met Lindorff en niet af te wachten.
Indien u wilt, kunt u rechtstreeks met mij in contact komen. Ik zal u uitleg geven betreffende deze vordering en u indien nodig voorzien van de onderbouwende stukken. Mijn e-mailadres is: [email protected].
Ps; bovenstaande geldt ook voor Ev78.
Met vriendelijke groet,
Mevr. Bosch
Lindorff B.V.
www.lindorff.nl
Re: Transfair
zo mevrouw bos lekker op vakantie geweest van de centen van de klanten die moeten betalen uw heeft er wel lang overgedaan he
ik roep mensen op om geen antwoord te geven op de ze mevrouw
geef geen mail anders word uw lastig gevallen met mailtjes van deze oplichters
ik roep mensen op om geen antwoord te geven op de ze mevrouw
geef geen mail anders word uw lastig gevallen met mailtjes van deze oplichters
Re: Transfair
@Rene117:
Ikzelf heb de afgelopen week mede dankzij mevrouw Bosch een goede afloop kunnen regelen voor mijn vordering van Transfair/Lindorff.
Zomaar roepen dat ze niet moet mailen is juist in haar nadeel.
Kimberley, ik spreek vanuit ervaring: mail even naar mevrouw Bosch, dat kan absoluut geen slechte gevolgen hebben. In het ergste geval wordt er in ieder geval duidelijk waar het vandaan komt, en alles meer is meegenomen.
Met vriendelijke groet,
Jeroen
Ikzelf heb de afgelopen week mede dankzij mevrouw Bosch een goede afloop kunnen regelen voor mijn vordering van Transfair/Lindorff.
Zomaar roepen dat ze niet moet mailen is juist in haar nadeel.
Kimberley, ik spreek vanuit ervaring: mail even naar mevrouw Bosch, dat kan absoluut geen slechte gevolgen hebben. In het ergste geval wordt er in ieder geval duidelijk waar het vandaan komt, en alles meer is meegenomen.
Met vriendelijke groet,
Jeroen
Re: Transfair
Ik ben het met bovenstaande spreker eens.
Ik heb liever dat men wél reageert dan dat men je in het ongewisse laat.
Alle informatie is welkom en ik heb niks met een incassobedrijf van doen maar in het verleden heb ik ervaringen opgedaan met een incassobedrijf welke mijn ogen openden.
Bleek dat de opdrachtgever volledig de plank mis sloeg.
Verder geen excuses of een briefje, dat vond ik dan wel weer jammer.
Ik bedoel maar, ze zijn niet allemaal "slecht".
Het kan ook zijn dat jij even niet meer weet wat er speelt.
Ik heb liever dat men wél reageert dan dat men je in het ongewisse laat.
Alle informatie is welkom en ik heb niks met een incassobedrijf van doen maar in het verleden heb ik ervaringen opgedaan met een incassobedrijf welke mijn ogen openden.
Bleek dat de opdrachtgever volledig de plank mis sloeg.
Verder geen excuses of een briefje, dat vond ik dan wel weer jammer.
Ik bedoel maar, ze zijn niet allemaal "slecht".
Het kan ook zijn dat jij even niet meer weet wat er speelt.
-
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13
Re: Transfair
Ik kan het met Caesar eens zijn, hoewel ik nog steeds eerlijk moet zeggen dat ik het niet sterk vind dat Lindorff achteraf via een internetforum problemen oplost in plaats van dat dat meteen gebeurt. Ik hoor links en rechts wel dat mevrouw Bosch daadwerkelijk problemen oplost, en tenzij de schrijvers sokpoppen van Lindorff zijn ben ik dus geneigd dat te geloven. Hoe dan ook, het zou sterker overkomen als de medewerkers van Lindorff zorgen dat het zo ver niet komt.
Re: Transfair
Ik ben zeker geen sokpop van wie dan ook, maar kan alleen voor mijzelf spreken. In andere gevallen is het misschien minder goed gegaan, maar ik ben blij met de bemiddeling van mevrouw Bosch.
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat de beste gang van zaken is, maar ik denk dat het volgende voor alle incassobureau's en deurwaarders geldt:
Blijf communiceren! Als je niets laat horen en zaken op hun beloop laat is dat NOOIT in je voordeel. Als ze bereid zijn om iets te doen of een betaalafspraak te maken is dat ALTIJD coulance, ze zijn tot niets verplicht, zeker niet als er al een loonbeslag ligt.
In zekere zin ben je afhankelijk van een stukje goodwill van de deurwaarder om een stap extra voor je te doen, en die goodwill kun je kweken door gewoon contact te houden.
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat de beste gang van zaken is, maar ik denk dat het volgende voor alle incassobureau's en deurwaarders geldt:
Blijf communiceren! Als je niets laat horen en zaken op hun beloop laat is dat NOOIT in je voordeel. Als ze bereid zijn om iets te doen of een betaalafspraak te maken is dat ALTIJD coulance, ze zijn tot niets verplicht, zeker niet als er al een loonbeslag ligt.
In zekere zin ben je afhankelijk van een stukje goodwill van de deurwaarder om een stap extra voor je te doen, en die goodwill kun je kweken door gewoon contact te houden.
-
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13
Re: Transfair
Zelf denk ik dat dit de manier van Lindorff is om het imago te verbeteren na de vele klachten hier (ze propageren immers klantvriendelijk te zijn). Op zich is daar niks mis mee, het is een commerciele onderneming zoals iedere andere.
Ik ben het niet echt eens wat je zegt over coulance. Die dient slechts om klanten sneller te laten betalen en een klantvriendelijk imago op te houden. Van een kale kip kan je immers toch niet plukken, en een te starre houding leidt er misschien wel toe dat de debiteur alsnog naar een jurist of advocaat stapt. Als er loonbeslag ligt zijn ze nergens toe verplicht, dat is waar, maar de debiteur kan hierdoor wel zo gedemotiveerd worden dat hij wordt ontslagen en dan krijgt de schuldeiser nog minder. Bovendien hou je door coolant te zijn een stok achter de deur. Coulant zijn loont in de zin dat er dan ook medewerking van de schuldenaar komt, maar daar zit wel degelijk een gedachte achter, dat is echt niet pure goodwill.
Ik kan me voorstellen dat je positief over mevrouw Bosch bent, en nogmaals, ik hoor meer van dat soort geluiden en ik ben geneigd dit te geloven. Maar ze bemiddelt niet, vergeet nooit bij wie ze op de salarislijst staat. Daarom raad ik altijd aan voorzichtig te zijn als je contact zoekt en vooral zakelijk te blijven en geen dingen te zeggen die later tegen je gebruikt kunnen worden. Mevrouw Bosch wordt betaald door Lindorff en zal altijd aan de kant van Lindorff staan.
Dat ze problemen oplost geloof ik graag, maar dan neem ik aan dat het eerder problemen zijn over een vordering die niet geplaats kan worden of miscommunicatie met medewerkers van Lindorff. Zaken als ‘er ligt een brief op de mat van Lindorff en ik weet niet waar het voor is’, of ‘ik krijg geld terug van Lindorff en ze betalen maar niet’, of ‘ik krijg niemand te spreken’.
Als er echter een meningsverschil is over de rechtmatigheid van de vordering of over de incassokosten zal ze je echt niet gaan helpen. Hooguit zal ze toezeggen contact met de opdrachtgever op te nemen mocht de plank echt faliekant zijn misgeslagen (bijvoorbeeld niet-kloppend bedrag of persoon, of een duidelijk frauduleuze vordering die door Lindorffs KYC is geglipt). Zoniet, reken er dan niet op dat ze bemiddelt of aan jouw kant staat. Want niemand bijt in de hand die haar voedt.
Ik ben het niet echt eens wat je zegt over coulance. Die dient slechts om klanten sneller te laten betalen en een klantvriendelijk imago op te houden. Van een kale kip kan je immers toch niet plukken, en een te starre houding leidt er misschien wel toe dat de debiteur alsnog naar een jurist of advocaat stapt. Als er loonbeslag ligt zijn ze nergens toe verplicht, dat is waar, maar de debiteur kan hierdoor wel zo gedemotiveerd worden dat hij wordt ontslagen en dan krijgt de schuldeiser nog minder. Bovendien hou je door coolant te zijn een stok achter de deur. Coulant zijn loont in de zin dat er dan ook medewerking van de schuldenaar komt, maar daar zit wel degelijk een gedachte achter, dat is echt niet pure goodwill.
Ik kan me voorstellen dat je positief over mevrouw Bosch bent, en nogmaals, ik hoor meer van dat soort geluiden en ik ben geneigd dit te geloven. Maar ze bemiddelt niet, vergeet nooit bij wie ze op de salarislijst staat. Daarom raad ik altijd aan voorzichtig te zijn als je contact zoekt en vooral zakelijk te blijven en geen dingen te zeggen die later tegen je gebruikt kunnen worden. Mevrouw Bosch wordt betaald door Lindorff en zal altijd aan de kant van Lindorff staan.
Dat ze problemen oplost geloof ik graag, maar dan neem ik aan dat het eerder problemen zijn over een vordering die niet geplaats kan worden of miscommunicatie met medewerkers van Lindorff. Zaken als ‘er ligt een brief op de mat van Lindorff en ik weet niet waar het voor is’, of ‘ik krijg geld terug van Lindorff en ze betalen maar niet’, of ‘ik krijg niemand te spreken’.
Als er echter een meningsverschil is over de rechtmatigheid van de vordering of over de incassokosten zal ze je echt niet gaan helpen. Hooguit zal ze toezeggen contact met de opdrachtgever op te nemen mocht de plank echt faliekant zijn misgeslagen (bijvoorbeeld niet-kloppend bedrag of persoon, of een duidelijk frauduleuze vordering die door Lindorffs KYC is geglipt). Zoniet, reken er dan niet op dat ze bemiddelt of aan jouw kant staat. Want niemand bijt in de hand die haar voedt.
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14
Re: Transfair
Wiens brood men eet.........
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Transfair
.......diens woord men spreekt !
Re: Transfair
Waarom zou Bor het woord spreken van een incassoburo?