LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand problemen met Solveon?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door __oi__ »

Paar opm.
Mar42 laat ik even buiten beschouwing aangezien zij te kansloos is.
Wellicht kan jij haar even aangeven ( wel eerlijk zijn) of Solveon eerst netjes naar de rechtbank is geweest.

Als het je vak is om mensen te helpen die in problemen komen dan ontgaat het mij waarom je hier op een forum loopt te janken.

Hard werkend is niet relevant.
Niet betalend dat is relevant.

Niet 1/50 maar 1/12 ( 3000 ipv 35000, zoals jezelf zegt). Overdrijven is geen helpen. Daarnaast, voldoende tijd gehad om te betalen, en de voorraad te verkopen toen ze er nog zelf onver konden beschikken.

De rest van je opmerkingen kan niet worden gecontroleerd. Paar nono's die wat zaken aandikken en vervolgens als waarheid neerzetten/verkondigen.

Basbv2005
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2009 18:05

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Basbv2005 »

Het is geen janken maar mensen waarschuwen voor de werkwijze van Solveon.

Wellicht ben je nog dommer dan ik al vermoedde.
Jammer dat je deze discussie vertroebeld.

Het gaat hier om ervaringen uit te wisselen, en niet om gedrag van mensen die anderen de les gaan lezen.

Je bent vast wel erg belangrijk !!!

kenikjou?
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2009 16:52

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door kenikjou? »

Het gaat niet om de reden. Het gaat puur om het feit dat ze zaken verkopen ver beneden de prijs terwijl ze op de hoogte zijn van een hoger bod. HOEZOOOOOOOOOOOOOOOOOO komen ze op voor de belangen van hun eigen failliete cliente ABN/AMRO ???????????????
Ehhm..volgens mij komen ze ook niet op voor de belangen van de clienten, enkel voor de belangen van de Bank (opdrachtgever). Als Solveon denkt op deze manier meer uit het faillisement te kunnen halen dan doen ze dat, en zijn ze aan niemand rekening en verantwoording schuldig...mi terecht...

Basbv2005
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2009 18:05

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Basbv2005 »

Het lijkt mij dat ook de bank het hoogste bod had moeten kiezen in hun eigen belang.

Er is geen enkele logica te bedenken als je kiest voor een langere opbrengst, je zou denken dat het dan doorgestoken kaart is.
Ik stel het niet vast, begrijp me goed, ik vind het alleen vreemd.
Uiteraard bepaalt de bank dit zelf, en ook indrdaad terecht, het is alleen niet logisch.

verslaggever
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2009 16:55

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door verslaggever »

Wat dachten jullie om eens te gaan demonstreren. Ik ga meedoen en desnoods wil ik het organiseren. Maar dan moet wel iedereen aan zelfde eind trekken. Wil zeggen we moeten zoveel mogelijk mensen verzamelen. In opstand komen is het eerste wat ons te doen staat. dus, wie mee wil doen mag zich melden met zijn gegevens (email, naam, tel enz) bij [email protected]

En ze bombarderen met emails en telefoontjes (maar wel beleefd blijven he)
(+31 30) 265 11 02
[email protected]
[email protected]
Of vragen naar ene R.Bakker want vor zover ik nu weet was de zaak met de man die zelfmoord heeft gepleegd bij hem in beehandeling.

Draag het ook voor aan ministerie van sociale zaken
[email protected]

postbus 51
[email protected] t.a.v Michelle Hagebeek-Stok

En dit is wat ik kreeg op een van mijn persberichten

Geachte heer Van Laan

In onderstaand bericht wijst u erop dat er kennelijk banken in Nederland zijn, die cliënten financieel benadelen en op oneigenlijke wijze incassobureaus inschakelen tegen cliënten.

Indien er sprake is van ongerechtvaardigd handelen van een financiële instelling jegens een cliënt, kan daartegen actie worden ondernomen. De meest gangbare weg is een klacht indienen bij het KIFID, maar ook het informeren van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) is van belang. De AFM is toezichthouder op het gedrag van en de informatieverstrekking door alle partijen op de financiële markten in Nederland. Het statutaire doel van de AFM is "het bevorderen op de financiële markten van een ordelijk en transparant marktproces, een zuivere verhouding tussen marktpartijen en de bescherming van de consument". Gegevens:


Autoriteit Financiële Markten
t.a.v. afdeling Consumentenvoorlichting
Postbus 11723
1001 GS AMSTERDAM

Telefoon: 0900- 5400 540 (0,05 euro per minuut.)
Dit is het nummer van het Meldpunt Financiële Markten van de AFM.
Je kunt bellen op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur.

verslaggever
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2009 16:55

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door verslaggever »

ouwja, wie mij een mail wil sturen. Er staat een lage streep tussen bart en vanlaan Ik hoop dat er nog meer mensen actie willen ondernemen.

wuppie1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2010 08:08

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door wuppie1 »

Ook ik ben in 2007 in aanraking gekomen met deze criminele organisatie. Door een administratieve fout bij ABN ben ik rood komen staan terwijl mijn rekening opgeheven zou moeten zijn wegens het afsluiten van een hypotheek bij SNS. Naar bijna een jaar viel er ineens een brief op de deurmat van onze vrienden. Inderdaad enig zinvol gesprek met deze mensen gaat niet lukken, hebben het IQ van een kip, communicatief niveau van nul. Intussen stond er natuurlijk wel een A-codering achter mijn naam, geheel onterecht dus. Ik heb vorige maand het hele bedrag ineens ingelost en nu staat er inmiddels een H-codering achter mijn naam. Maar ik wil de hele codering uiteraard weg hebben, het was tenslotte een fout van ABN. En dan begint het gezeik natuurlijk, inmiddels heeft ABN toegegeven een grove fout te hebben gemaakt. Solveon is de partij die deze codering weg kan/moet halen, maar ja ik zei het al geen communicatie mogelijik met deze fijne mensen. Inmiddels is mijn rechtsbijstand ingeschakeld, en deze vinden dit een uiterst leuke zaak, temeer omdat Solveon vaste klant bij hun wat betreft rechtzaken die er tegen lopen. Ook heb ik al contact gehad met het tv programma "Das je goed recht"...grote kans dat Solveon nu de media gaat halen
Alle betrokken partijen stellen mij in mijn volste recht, op 1 partij (jawel Solveon) na,.......ik ben inmiddels schuldvrij, maar dit gevecht ga ik heeeeel graag aan met deze crimi's desnoods persoonlijk

Hey
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2010 15:08

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Hey »

DonQuichot schreef:Ik ben op zoek naar recente dossiers van mensen die problemen hebben met Solveon/ABN AMRO. Er bestaat enorm veel ellende met dit incassobureau en ik weet inmiddels uit ervaring dat zij in veel gevallen regels met voeten treden en kunnen worden aangepakt.
Zij houden zich o.a. niet aan de regels m.b.t. incassokosten. Dit heeft als voordeel dat je ze ook niets meer hoeft te betalen ! Gezien hun methodes vraag ik mij wel af hoe het mogelijk is dat ze een incasso keurmerk hebben.

Hey
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2010 15:08

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Hey »

Evident dat Solveon zich niet aan incassoregels houdt gezien de vele reacties.
Kortom allemaal niets meer betalen en refereren naar Trosradar !
Ook roep ik iedereen op zijn/haar klacht te deponeren bij; http://www.nvio.nl/contact teneinde hun keurmerk ter discussie te stellen.

Dries1234
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2009 16:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Dries1234 »

Beste forumleden,

Ik heb tevens problemen met Solveon. Normaliter geven incasso bureaus je de kans een regeling te treffen en na te komen. Dit is bij mij altijd goed gegaan en hoewel ik schulden heb betaal ik ze tegenwoordig netjes af. Met al mijn schuldeisers heb ik geen enkel probleem..totdat Solveon kwam! Het blokkeren vanmijn drie rekeningen en leeghalen van enkele plus het in beslag nemen van een deel van mijn loon mag Solveon juridisch dan wel doen maar het helpt iemand die schulden heeft en daar vanaf wilt niet echt verder. Door Solveon zit ik nu in problemen terwijl dit voorkomen had kunnen worden indien we eerst een afbetaling konden regelen en niet meteen (zonder bericht!) mijn rekeningen leeg gehaald werden. Ik begrijp dat Solveon meer kan omdat zij van ABNAMRO is maar een de aggresieve houding helpt gewoon niet.

Ik wou hier mn verhaal kwijt dus dankjewel voor het lezen en mochten mensen graag samen een dag voor Solveon willen staan tomaten gooien dan schaar ik me er maar al te graag tussen.

Dries1234
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2009 16:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Dries1234 »

Update: ik heb een regeling afgesloten en binnen vijf uur worden de blokkades opgeheven. Na ervaringen van anderen te hebben gelezen (niet betalen = blokkade) ben ik vastberaden mij aan deze regeling te houden!

Verder heb ik met een juridisch loket gesproken en mocht het helpen hier zijn mijn bevindingen:
- Zonder overleg met rechtdeurwaarder mag geen beslag op loon worden gelegd
- Solveon mag gewoon je rekeningen blokeren en verrekening verrichten (geld eraf halen dat erop zit)
- Ook al wordt loon in beslag genomen heb je recht om je eerste levens behoeften te betalen (beslagvrije voet).

Succes

Hey
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2010 15:08

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Hey »

Solveon is onderdeel van ABN-AMRO welke niet meer staat ingeschreven bij de kamer van koophandel sinds het faillissement, wat op zich dubieus is, los gezien van het feit dat een bank haar eigen incassobureau'tje heeft en gebruikt.
Kortom, alle handelingen die Solveon pleegt te doen in naam van diezelfde ABN-AMRO zijn daardoor wederrechtelijk.
U hoeft dus helemaal niets meer te betalen en/of ergens aan mee te werken inzake zgn. incassovorderingen die men probeert op u te verhalen.

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door tsja.. »

Hey schreef:Solveon is onderdeel van ABN-AMRO welke niet meer staat ingeschreven bij de kamer van koophandel sinds het faillissement, wat op zich dubieus is, los gezien van het feit dat een bank haar eigen incassobureau'tje heeft en gebruikt.
Kortom, alle handelingen die Solveon pleegt te doen in naam van diezelfde ABN-AMRO zijn daardoor wederrechtelijk.
U hoeft dus helemaal niets meer te betalen en/of ergens aan mee te werken inzake zgn. incassovorderingen die men probeert op u te verhalen.

u hoeft niets meer te betalen? dat is echt het slechtste en domste advies wat ik ooit gehoord heb. zowel Solveon als ABN AMRO staan nog steeds ingeschreven bij de KvK. En over welk faillissement hebt je het? geen van beiden zijn ooit failliet gegaan.

Beiden zijn aparte juridische entiteiten, en opereren onafhankelijk van elkaar, ondanks dat ABN AMRO enig aandeelhouder is. volkomen legaal.

en nee, ik werk er niet.

Hey
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2010 15:08

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Hey »

De incasso methodes van Solveon komen overeen met die van de opgeheven DSB bank die er ook een eigen incassobureau'tje op na hielden. Gelukkig weten we allemaal wat daar de afloop van is geweest. Het kan toch niet zo zijn dat een bank die bestaansrecht heeft middels alle belastingbetalers in nederland, als bestuurder van haar eigen incassobureau, hun eigen incasso methodes hanteren. Dan kan er ook geen sprake meer zijn van objectiviteit.
M.b.t. jurisprudentie inzake de incasso methodes van Solveon zal ik via dit forum informatie gaan geven.
Mr. vd Burgt, van het gelijknamige kantoor te Rotterdam.

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door tsja.. »

Hey schreef: Dan kan er ook geen sprake meer zijn van objectiviteit.

wie zegt dat er sprake dient te zijn van objectiviteit tussen een opdrachtgever - incassobureau of dochter - moeder bedrijf?

Hey
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2010 15:08

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Hey »


bret
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 18:23

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door bret »

hallo

ik wou ook graag mijn beleving met solveon hier vertellen om dat ik al enige tyd met solveon temaken hebt.en hoop en hoop dat echt in de grond van mijn hart dat hier iets aan gedaan word.want als dit de manier is van het leven om mensen zo te straffen kan ik goed begrijpen dat er mensen zijn die compleet door draaien.

ik heb echt een moeilijke tyd.en moet zeggen dat ik langzaam eruit aan komen bent gedeelte maar mede door solveon was het niet meer uit tehouden.
ze zijn zo arogant je kan er bijna niet mee onderhandellen.

ik heb mede door solveon alleen maar meer schuldeisers gekregen waarna ik er 18 had in totaal.dus was gewoon niet meer goed uit te houden begon echt aan me te vreten ja je werk voor niks alles gaat weg.
ik heb op een punt gestaan waarna ik heb geprobeerd zelfmoord teplegen om dat ik gewoon geen uitweg meer zag.en mijn pas geborren dochter en me vriendin zo toekomst niet kon geven of niet verdienen.ik weet uit eindelijk dat dat ook niet het juiste weg was als het wel was gelukt maar kon het niet meer aan.

maar goed.het was een keer zo solveon hield al mijn geld in.omdat ik telaat was met mijn krediet aftelossen waar ik ook mijn reden voor had.ik weet dat ze dan aktie voor moeten nemen maar zonder enige aanleiding werd dat gedaan.
dus ik solveon bellen en kreeg ene meneer martin dijkhuizen aan de telefoon.
ik me hele situatie uitgelgd proberen dan tedoen. waarna hij alleen maar zei dat hij niks eraan kon doen ik zei van ik moet ook schuldeisers betalen en anders kom ik echt in de problemen.hij bleef stug voll houden niks meer te kunnen doen.maar ook heel erg arogant.zelfs misselijk makend.
ik was erg over mijn toeren daar door.en in eens zeg meneer dijkhuizen lachend oke meneer ik ga de helft terug storten voor u hebt u tog nog iets zegt hij.
ik allang blij natuurlijk toch nog iets.dus zo gezegd zo gedaan hij beloofd dat het de dag erna erop zou staan.en dat was de dag van kerst avond.en nog zeggen nee meneer maak u zich geen zorgen.want ik moest schuld eisers betalen die dag was mijn laatste dag die ik kon betalen dan.maar de volgende dag ik uit het werk snel internet bankieren en wat bleek meneer dijkhuizen had niet niet de helft terug gestort.maar het dubbelle eraf gehaald van mijn rekening waarna ik dubbel en dwars rood stond en nog meer schulden erbij had gekregen.
dus ik met spoed bellen en helemaal over mijn toeren en zijn antwoord was ja sorry de mensen zaten al met de jassen aan om naar huis tegaan is vast wat fout gegaan.en ik anwoorde dankje wel ik kom echt in de problemen nu en dat ik als hij me echt ni ging helpen weer zelfmoord ging plegen waarna hij antwoorde van doe maar ik luister wel even hoe je dat doet.
tja waar gaat dit heen???? en ik heb nog meer veel meer klachten mvr hatimi.meneer bakker.ken ze allemaal ze hebben me kapot gemaakt finacieel en van binnen.klachten brieven schrijven met me maatschappelijk werkster reageren ze niet als je ze belt er over gooien ze de hoorn erop.
ik heb donderdag 35 euro moeten betalen voor afschriften tekrijgen die ik nu niet hebt voor belastingdienst iets moet aan tonen anders komen ze hier beslag leggen op mijn in boedel heb het uitgelegd waarom ik het met spoed moet hebben aan mvr hatimi.ze zeg meneer als het geld binnen is heb je ze de volgende dag.heb ze nou nog niet elkedag moet ik bellen weet je wat ze zeggen?ligt aan de postbode.ik heb de tyd tot aanstaanden maandag de 20ste anders is het gebeurd.wie oh wie kan helpen deze incasso bureau aan tepakken dit mag gewoon niet door gaan.
sorry dat het zo lang verhaal is.het is niet alles maar moest het kwijt

groetjes bret.

€alain
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2010 04:17

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door €alain »

Ik wil ook wel wat kwijt over de werkwijze :lol: :lol: van Solveon.
Ik had in 1999 een krediet afgesloten van 8000 gulden,maar was best wel jong en ging al heel snel mis met terug betalen,op een gegeven moment dacht ik LAAT MAAR!!!( ik was toen echt net 18).Ik was dus echt helemaal gestopt met betalen.
Niks meer van gehoord...verleden jaar gewoon zonder enige problemen een huis gekocht :lol: ,na een maand in mn koophuis kreeg ik een brief van hun
,echt een hele vriendelijk nog wel,ze boden me efteling kaartjes :lol: :lol: aan als ik een bedrag van 500 zou storten,zaak is natuurlijk zwaar verjaard maar als ik tot betaling zou overgaan ga ik een regeling aan en is de verjaring niet meer geldig,dus heb natuurlijk niks betaald.
Maand later is er een medewerker langs geweest,ik was niet thuis,en had een brief door de bus gedaan waarin stond dat ik binnen 2 dagen contact op te nemen en hoofdletters: BIJ GEEN REACTIE BESLAG OP INBOEDEL.
Ik heb niks van me laten horen en de maand erop zijn ze weer langs geweest en weer was ik niet thuis en weer een brief ,2dagen de tijd etc..nu stond er :
Bij geen reactie volgt beslag op inboedel en inkomen.
Week later kreeg ik weer een brief dat ze me gingen dagvaarden,maar dat kon ik dan voorkomen als ik binnen 48 uur zou betalen.
Laatst gewijzigd door €alain op 12 okt 2010 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

stefan1982
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 feb 2010 15:21

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door stefan1982 »

€alain schreef:Ik wil ook wel wat kwijt over de werkwijze :lol: :lol: van Solveon.
Ik had in 1999 een krediet afgesloten van 8000 gulden,maar was best wel jong en ging al heel snel mis met terug betalen,op een gegeven moment dacht ik LAAT MAAR!!!( ik was toen echt net 18).Ik was dus echt helemaal gestopt met betalen.
Niks meer van gehoord...verleden jaar gewoon zonder enige problemen een huis gekocht :lol: ,na een maand in mn koophuis kreeg ik een brief van hun
,echt een hele vriendelijk nog wel,ze boden me efteling kaartjes :lol: :lol: aan als ik een bedrag van 500 zou storten,zaak is natuurlijk zwaar verjaard maar als ik tot betaling zou overgaan ga ik een regeling aan en is de verjaring niet meer geldig,dus heb natuurlijk niks betaald.
Maand later(02-11-2009) is er een medewerker langs geweest,ik was niet thuis,en had een brief door de bus gedaan waarin stond dat ik binnen 2 dagen contact op te nemen en hoofdletters: BIJ GEEN REACTIE BESLAG OP INBOEDEL.
Ik heb niks van me laten horen en de maand erop zijn ze weer langs geweest en weer was ik niet thuis en weer een brief ,2dagen de tijd etc..nu stond er :
Bij geen reactie volgt beslag op inboedel en inkomen.
Week later kreeg ik weer een brief dat ze me gingen dagvaarden,maar dat kon ik dan voorkomen als ik binnen 48 uur zou betalen.
Niks gedaan en niks gehoord.

Het is echt lachwekkend hoe die mensen zaken doen...proberen je helemaal bang te maken en dat lukt ze aardig denk ik zo bij veel mensen,ik bedoel dat mag toch niet dreigen met loonbeslag en beslag op inboedel,ze geven ook echt aan dat het gaat gebeuren in de brieven :lol:
Meer lachwekkend, dat je geld leent en denkt dit te hoeven terugbetalen, en dit soortkredieten verjaren niet zo snel....

Mindbug
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2010 13:15

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Mindbug »

BidaBingbidabang...

Soms wil je iemand wel wat aandoen.. wie is de aangewezen persoon daarvoor? natuurlijk het popetje achter het telefoontje van de grote organisatie die uiteraard poeslief is om je naar binnen te lokken maar je niet laat gaan zonder het maximale uit je te halen,,

popetje x achter het telefoontje voelt zich gesteund en kan nu zijn frustraties bot vieren op de onwillige gedwongen klanten.

Heeft iemand wel eens four brothers gezien, hoe in een restaurant een chique paar van de grond moet eten van de eigenaar en werkgever van die mensen.

Think about it... in a way... die mensen van incasso bureau's je betekend niets voor ze.. je bent de reden dat zij loon ontvangen en ze dwingen je door te dreigen en de situatie te verergeren bijna een moderne slaaf te worden voor ze.

heeft ooooooit een incassobureau geprobeert een bijdrage te leveren aan de situatie heeft ooit een incassobureau erbij stilgestaan dat het ook wel eens zou kunnen zijn dat die persoon wel wil betalen maar niet KAN betalen?

doodgooien met briefen met leugens en dreigementen ooit wel eens gerealiseerd dat dat averechts kan werken dat mensen je niet meer serieus nemen?

En maar blijven hameren op de verantwoordelijkheid van mensen ik hoop dat al die mensen zich gaan realiseren dat niet alles om geld draait in deze wereld en dat ze ook aanspraak doen op de verantwoordelijkheid van al die mensen die hun zakken vullen met ons geld en totaal geen bijdrage leveren what so ever aan onze maatschappij (maar alleen als spil voor rijken fungeren om het geld naar hen toe te doen stromen) en goed dat je je fooitje erbij meeneemt maar realiseerd je wel waaraan je meedoet.

Die mensen die bellen hebben echt frustraties alles gaat fout je kunt al een bijdrage aan hun situatie leveren door eerlijk, daadkrachtig en consistent te zijn, zoals het hoort.

Gesloten