LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoezo 3 j. na contractdatum

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door cornelis »

Misschien heeft DSB deze gegevens uit de databank van het BKR verkregen?
Daar is toch niet bekend waar iemand werkt

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Als jullie in het verleden misschien een hypotheek of een lening hebben afgesloten of aangevraagd, moesten jullie toch ook salarisgegevens verstrekken aan de geldgever? (Behalve natuurlijk in het geval van Dexia want die vroegen nergens naar!)

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Janny »

Cornelis,
dan is het hoog tijd om daar verder werk van te maken. Probeer eerst bij de DSB er achter te komen hoe ze aan die gegevens zijn gekomen, zonder dat je meer prijs hoeft te geven. De adressen om klachten in te dienen staan hieronder, ik zou er zeker werk van maken.

College Bescherming Persoonsgegevens.

http://www.cbpweb.nl/index.stm

http://www.cbpweb.nl/vv/vv_1.shtml

http://www.cbpweb.nl/downloads_modelbri ... eme=purple

Janny

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Ja, Eyedaho, B17 en ik begrijpen elkaar heel goed. Tot jou echter dringt niets door vanwege die enorm dikke plaat voor je kop.

Er is nòg een verschil tussen ons en jou: WIJ kunnen elkaar straks heel goed verstaan als we het glas gaan heffen na de voorspoedige afloop van het hele Dexia-gedoe. WIJ hebben dan geld van Dexia omhanden. JIJ hoort daar niet bij en zal moet uit ellende en frustratie wel op een houtje moeten bijten. Daaaaaag Robert. :lol:

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Eyedaho »

WIJ kunnen elkaar straks heel goed verstaan als we het glas gaan heffen na de voorspoedige afloop van het hele Dexia-gedoe.
:lol: Dat glas heb ik al geleden gedronken.

Slaap gerust verder. :wink:

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door cornelis »

Procesvoerder,

De enige lening die ik ooit heb afgesloten is een hypotheek bij een "normale"bank,en natuurlijk zonder dat ik het wist door die listige gasten van Dexia
DSB kan nooit weten waar mijn vrouw werkt of heeft gewerkt,maar weet het dus wel,en hoe komen ze aan de bedragen van de contracten ik wwet dat er melding is gemaakt bij het BKR door dexia,maar staat daar dan ook voor welk bedrag de contracte staan geregistreerd,anders kan het alleen maar van dexia afkomen die weet voor welk bedrag aan contracten zijn verkocht.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door cornelis »

Janny ik wacht af wat DSB gaat doen nemen ze weer contact op zal ik zeker vragen hoe ze aan mijn gegevens komen.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Janny »

cornelis,

ja, de bedragen staan daar geregistreerd. voor de volle honderd procent. Dus het zogenaamde leenbedrag inclusief de daarover te betalen zogenaamde rente.
Voor iedereen die gerechtigd is om de BKR registratie in te zien valt waar te nemen, Wat we geleend hebben, en ook bij wie!!!

----------------------------------------------
Kredietsoort:
contractnummer:
Bedrag:
ingangsdatum:
verwachte einddatum:
werkelijke einddatum:
registratieweek:

Bijzonderheden.
code omshrijving : met ingang van.

geregistreerd door :


---------------------------------------------------------------------------

als deze vragen zijn netjes beantwoord, en dus in te zien.

janny

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door Janny »

Bij mij rijst de vraag:

is de BKR voor dit soort doeleinden in het leven geroepen!!!!!!!!!!!!!!! voor reclame doeleinden van andere financiele instanties.?????????
En gaat de DSB hier niet over de schreef?
allesins een zaak om te onderzoeken.
Uit de folder van de BKR:

Vraag: wie kan er bij mijn gegevens?
alleen U en de kredietverleners kunnen bij de BKR informeren naar uw gegevens.

Meer info over de werkwijze van de BKR:
http://www.bkr.nl/home/1.html
janny

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Hoezo 3 j. na contractdatum

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

DSB Bank die persoonsgegevens zou hebben ontvangen van het BKR? Wat een flauwekul.

Allereerst is elke bank die de kredietgegevens van iemand opvraagt hierover verantwoording verschuldigd aan het BKR. Ze moeten kunnen aantonen dat ze deze gegevens met toestemming van de betrokkene hebben opgevraagd, wanneer hierover klachten binnenkomen en ze e.e.a. niet kunnen aantonen zal het BKR de betreffende kredietverlener royeren en heeft de kredietverlener bovendien het college bescherming persoonsgegevens achter zich aan. DSB Bank mag zich dan misschien bezighouden met schimmige leningen, zo ver zullen ze nu ook weer niet gaan.

Daarnaast staat informatie met betrekking tot de werkgever van jouw vrouw helemaal niet in het BKR vermeld.

Ik denk dat het aannemelijker is dat je zelf eens onbewust wat informatie aan de DSB Groep hebt doorgegeven of dat ze het via een andere bron hebben ontvangen. BKR acht ik uitgesloten.

Gesloten