Pagina 7 van 7
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 15 okt 2010 17:33
door tiptoo
pbarendse schreef:Effect is het zelfde...
nee hoor aangetekend kost geld zo sturen enkel een velletje papier en een postzegel
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 15 okt 2010 18:00
door pbarendse
Klopt. Als het echter tot een rechtzaak komt sta je met een aangetekende opzegging wel een stuk zekerder... Het vergroot je kansen op slagen aanzienlijk.
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 15 okt 2010 18:33
door tiptoo
pbarendse schreef:Klopt. Als het echter tot een rechtzaak komt sta je met een aangetekende opzegging wel een stuk zekerder... Het vergroot je kansen op slagen aanzienlijk.
daar heb jij gelijk in
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 11 nov 2010 11:05
door MoggeJan
Oke, ik lees hier zoveel dat ik mijn verhaal er ook even bij zet, wie weet heeft iemand er iets aan.
In oktober 2007 heb ik mijn lidmaatschap bij FFF opgezegd. De opzegtermijn was net verstreken en ik heb daarom ook de contributie voor het lopende jaar betaald. Tot zover prima. Nu komt het: eind 2008 kreeg ik een herinnering voor de contributie over 2009. Daar was ik natuurlijk niet mee akkoord, en geprobeerd dit telefonisch op te lossen. Dat is niet gelukt. Eerst kon men niets nakijken vanwege een storing, en vervolgens werd mij gewoon schriftelijk gemeld dat ik moest betalen.
Nu bewaar ik kopieeen van mijn verzonden brieven, dus het hele pakket gekopieerd en naar FFF gestuurd.
In december een sommatie van Direct Incasso. Dus opnieuw gebeld, situatie uitgelegd, ook kopieen van het hele pakket gestuurd en gezegd dat ik niet ging betalen.
Daarna heb ik nog drie telefoongesprekken met Direct Incasso gevoerd, waarin ze uit alle macht hebben geprobeerd mij te laten betalen. Ze boden een betalingsregeling aan en zeiden dat het me wel heel veel geld ging kosten als ik de procedure zou verliezen, maar dat laatste daar was ik niet bang voor. Gewoon gezegd dat ik dat risico nam omdat ik simpelweg vond dat ik in mijn recht stond. Uiteindelijk gezegd dat ze me maar moesten dagvaarden met de woorden: "Ik ga wel verweer voeren"
Diezelfde middag werd ik nog teruggebeld met de mededeling dat ik niets hoefde te betalen en dat de zaak werd gesloten.
Het probleem ligt volgens mij gewoon bij FFF. Ze proberen gewoon keihard geld te incasseren, en gokken erop dat je zwicht voor de druk van Direct Incasso. Die doet gewoon haar werk, maar ik vraag me af of het aannemen van de zaken van FFF een slimme beslissing was als ik deze klachten allemaal lees. Zeker omdat ze destijds aangaven te werken volgens het 'no cure no pay' principe. (Zelf werk ik ook al zo'n 15 jaar in de incassowereld dus ik denk dat ik daar redelijk over kan oordelen.)
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 11 nov 2010 18:39
door MAXIEM
MoggeJan
Het is inderdaad een feit (zie de consumentfora), dat dit incassobureau een aantal opdrachtgevers heeft, waarbij je duidelijk een vraagteken kunt zetten.
Maxiem.
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 03 mar 2011 18:49
door Lizanne
k heb op 22 september 2009een contract afgesloten met stilzwijgende verlenging van een jaar... Ik heb in MAART 2010 een brief gestuurd dat ik verhuist was met de wens per direkt opzeggen. Hiervan heb ik niks gehoord waardoor ik later contact opnam en alles nog een keer moest sturen. Dit was door de klantonvriendelijke regel niet mogelijk ivm de kilometers tussen deze stad en een ander filiaal van hun.
Daarna ging ik ervanuit dat hun wel zo slim waren dat ik in september 2010 GEEN verlening kreeg vanwege dat ik het in Maart al had opgezegd. Dit heb ik voor de zekerheid aan een colliga van de Vestiging in Arnhem nagevraagd. Zij vertelde dat als ik door reden van verhuizing had opgezegd en dit door de kilometers niet kon mijn contract automatisch in september zou stoppen. Ik vertelde haar dat ik mijn pasje zou weggooien. Dit vond ze niet slim want als ik besloot nog in Venlo te gaan sporten zou ik moeten betalen voor een nieuwe pas. Dit maakte mij niet uit want ik wil niet in venlo sporten dus ik kon het gewoon weggooien.
Vervolgens word het contract verlengd omdat ze blijkbaar niet begrijpen als ik in MAART al wil opzeggen dat ik dit in SEPTEMBER nog steeds wil! Hierna heb ik contact gehad en er werd gezegt dat ik niet goed had opgezegd?? Toen heb ik maar om een nieuw pasje gevraagd zodat ik het geld niet NOG een jaar weggooi en deze kreeg ik niet want het was mijn eigen keuze mijn pasje weggegooid te hebben (dit heb ik gedaan doordat een medewerker bevestigd had dat mijn contract in 2010 al zou stoppen) Ik heb hierna het rekeningnr geblokkeerd.
Vandaag heb ik een tweede aanmaning ontvangen terwijl ik nooit een eerste gehad heb alleen per sms (niet rechtsgeldig).
Ik ben echt heel boos! Ik ben bereid om te betalen omdat je zo te lezen toch niks aan deze slechte sportschool kunt doen maar ik ga geen extra boete betalen omdat ik nooit een aanmaning heb gehad. Ik ben benieuwd hoe ze hierop gaan reageren. Ik vind dat ik onrechtvaardig behandeld word en ik hoop dat er snel wat gaat gebeuren.
Lizanne
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 03 mar 2011 20:05
door kimmik
Zoooo, en ik sta versteld van het aantal mensen wat dus blijkbaar dezelfde frustraties hebben over fit for free!
Ik probeer al 2 jaar van mijn abonnement af te komen, maar het lukt alsmaar niet!
Eerst was ik net te laat met opzeggen, en nu zijn ze mn opzegbrief kwijt. Ze blijven me maar via mail uitleggen hoe ik mijn abonnement moet opzeggen, alsof ik dat zelf niet weet. Terwijl zij degenen zijn die niet lijken te snappen hoe stopzetten van abonnementen werkt. De oplossing die zij aanbieden, om mij tegemoet te komen (!): een nieuwe opzegbrief sturen en gewoon nog een jaar doorbetalen!
Wat kun je toch doen tegen dit soort malafide bedrijven?!?!?!
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 03 mar 2011 20:36
door MAXIEM
kimmik
Ik lees uit jouw bericht, dat je de opzeggingsbrief wel tijdig maar niet aangetekend verzonden hebt en dat is dus erg dom. Bij dit ********bedrijf komt een gewone standaard niet aan. Zorg er ook voor, dat je het pasje tijdig inlevert en dat je daarvan een schriftelijk bewijs krijgt.
Maxiem.
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 15 mar 2011 12:13
door rebeccac92
De meeste fitnesscentra doen hier totaal niet moeilijk over. Die betalen je zelfs terug (die van mij in ieder geval wel)
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 24 mei 2013 19:24
door onbekend001
Hallo,
Op drie mei kreeg ik de sms dat ik achterstand met de betaling had.. Vanochtend de sms dat ik nog kan voorkomen doorgestuurd te worden naar een incasso bureau door nu alsnog te betalen met daaronder het telefoonnummer.
Ik sport al jaren niet meer en heb daar nooit gesport of mezelf aangemeld.
Zojuist gebeld, waarna ik het bandje kreeg dat ze dicht waren en ik 40 cent per minuut moet betalen.
Heel leuk en aardig allemaal maar hoe kom ik hier vanaf? ze hebben niet eens een emailadres.. en ik hou er niet van om 20 minuten aan het bandje te hangen.
Iemand? Help?
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 10 jun 2013 08:55
door Trepwox
Is hier inmiddels al wat uitgekomen? Is nu redelijk wat tijd over heen gegaan, dus weet niet of het al opgelost is? Als je geen contactgegevens van ze hebt was ik er in ieder geval even heen gegaan om te vragen hoe het zit. Kan natuurlijk ook een administratieve dwaling zijn geweest, vragen kan geen kwaad.
Laat maar even weten wat er uit gekomen is!
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 14 jul 2014 19:45
door gentleman123
Ik wil het kort en bondig houden:
Fit 4 free en Fit All day zijn boeven eerste klas. Ja je kan er fitnessen
en ja het is niet duur maar ZODRA je alles beeindigd begint het pas.
Ze schrijven elke maand 2.95 af van je rekening!
Ja zelfs als je kaartje netjes hebt ingeleverd en hebt opgezegd!
Ze blijven gewoon zo geld stelen.
NIET INSCHRIJVEN.
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 20 aug 2014 16:46
door Tinus14
Ik ben het helemaal eens met alle andere forumbezoekers op deze website aangaande Fit for Free. Het lijkt zo aantrekkelijk om goedkoop te sporten maar goedkoop is in dit geval duurkoop. Neem dus geen abonnement bij Fit for free. Ik heb begin dit jaar opgezegd en krijg nog 10/12 deel van mijn jaarabonnement teruggestort. Iedereen moet 1 jaar vooruit betalen dus als je vlak daarna opzegt, ben je de spreekwoordelijke sigaar. Ik ben nu al 5 maanden bezig om mijn teveel betaalde abonnementsgeld terug te krijgen. Fit for Free heeft altijd wel weer een ander smoesje waarom mijn geld nog niet is teruggestort. To be continued....
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 12 sep 2014 11:30
door Lex Black
Hallo allemaal,
Ook ik ben inmiddels de dupe van Fit for Free.
Nadat ik had opgezegd, bevestigingsbrief daarvan ontvangen en bewaard ging ik op de laatste dag dat ik daar aanwezig kon zijn, mijn pas inleveren.
De eerste medewerker was net weg naar de sportzaal voor zijn buikspierenkwartiertje en had geen tijd, de 2e medewerker was bezig met iemand te begeleiden.
Op hem afgelopen en verteld dat ik mijn abbo bij hen had opgezegd en dat ik daar een bevestigingsbrief van had. Daarna verteld dat ik mijn pasje nog wilde inleveren. Geen enkel probleem ik mocht hem bij de balie achterlaten en aangezien ik de bevestigingsbrief van opzeggen had was dit voldoende en kon ik gaan.
Tot mijn verbazing bleef FFF 2,95 euro bij me afschrijven wegens het in het bezit zijn van de pas, die ik nota bene had ingeleverd.
Gebeld hierover, geen contact. Brief gestuurd geen reaktie. Email via de vragen mogelijkheid op hun site gestuurd, geen reaktie.
Ik heb via internet bankieren de automatische incasso door FFF laten blokkeren, ik ben immers geen lid meer en heb ook helemaal niets meer van hen in bezit, behalve de opzegbevestiging.
Nu begint het gelazer pas echt.
Nu krijg ik dreigbrieven van FFF dat ik een betalingsachterstand zou hebben bij hen, en dat zij de kosten vermeerderd met incassokosten etc wilden opeisen.
Weer contact gezocht, weer geen reaktie. Dit keer maar eens via facebook geprobeerd en ja daar kreeg ik een reaktie van ene Kelly.
Ik het verhaal uitleggen, en het eerste dat ze zei, als je geen afgiftebewijs hebt dan kan ik niks voor je doen en kon ik de pas afkopen voor 15 euro maar dan ook nog wel even de openstaande kosten à 44 euro betalen.
Nu valt er natuuurlijk wat te zeggen voor het feit van een afgifte bewijs, maar je mag er toch van uit gaan dat de medewerkers hun bedrijfsprocedure kennen, en dat wanneer zij zeggen dat het zo in orde is dat dan ook daadwerkelijk zo is. Dit heb ik ook tegen Kelly gezegd.
Wederom haar standaard antwoord en ik kon alleen maar van hun af komen als ik het bedrag zou betalen en daarna de pas zou afkopen voor 15 euro.
Na wat speurwerk op internet zie ik tot mijn spijt dat ik niet de eerste en zeker niet de enige ben en gezien het feit dat ik al berichten uit 2008 voorbij zie komen speelt dit al een tijdje.
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van degenen die hier ook mee te maken hebben gehad en er echt van af zijn. Wat hebben jullie hiervoor moeten doen etc, want dan kan ik dezelfde stappen gaan ondernemen.
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 15 sep 2014 13:32
door Lex Black
Iemand heeft mij verteld aangifte te doen wegens oplichting en melding te doen bij Fraudehelpdesk.nl, over FFF
Re: Fit4FREE
Geplaatst: 14 okt 2014 12:25
door Julie4444
Lex Black schreef:Iemand heeft mij verteld aangifte te doen wegens oplichting en melding te doen bij Fraudehelpdesk.nl, over FFF
Als in het contract vermeld staat dat het pasje ingeleverd moest worden om van dat lidmaatschap af te komen is het geen oplichting. Netjes is het natuurlijk niet, maar u heeft ook geen ontvangstbevestiging gekregen en wel het pasje ingeleverd. Misschien kunt u terug naar het filiaal en daar alsnog om een bevestiging vragen, maar lijkt me ook niet echt handig.
U kunt het afkopen of anders weigeren te betalen en wachten tot het voor de rechter komt. De vraag is of u dat risico wilt nemen.