LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interactieve TV van KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Patrick19
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2011 23:36

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Patrick19 »

Ik heb interactieve TV van KPN sinds december 2010 omdat KPN Compuserve overgenomen had. Daarom heb ik een abonnement internet, TV en bellen extra genomen. Ik heb hiermee meerdere problemen.

Het eerste jaar had ik continue een traag internet en geregeld TV storing m.b.t. de interactieve TV. Uiteindelijk zou de oplossing een premium pakket zijn, want blijkbaar betaalde ik voor een pakket dat te traag was. Maar ik hoorde ineens niets meer van KPN.

Na meerdere klachten bleek dat ik minder dan 8 MBS geleverd kreeg terwijl ik 4,5 MBS nodig heb voor de TV en 20 zou krijgen voor internet, dat is dus 24,5 MBS i.p.v. minder dan 8 MBS. Vervolgens ben ik terug gegaan naar een goedkoper pakket omdat ik voor internet genoeg heb aan 8 MBS. Nu hoor ik 12,5 MBS te krijgen, maar ook dat lukt KPN geregeld niet. Hetgeen mij storingen bij TV kijken oplevert zelfs als ik geen internet gebruik en de computer uitstaat. Volgens KPN moet ik de meterkast verbouwen en alles draadloos gaan doen. Want de snelheid daling ligt volgens hun aan mijn telefoonkabel aansluiting in huis. Bij Compuserve gebruikte ik dezelfde telefoonkabel en heb ik nog nooit enig probleem gehad en bij KPN heb ik het ene probleem na het andere.

Meerdere keren een gedeeltelijke vergoeding gehad van door hun gemaakte fouten en beloofde zaken die ze niet waar konden maken. Mijn vraag blijft hoe kan het dat Compuserve wel kwaliteit kon leveren en dat KPN geregeld storingen heeft. Ik heb nu geld geïnvesteerd in Digitenne ontvangers, flatscreens met DVB-T en HDMI aansluiting, etc. en daarom ben ik nog bij KPN, maar anders was ik al gelijk weggeweest. Want ik heb nu al 1,5 jaar geregeld een traag internet en een digitale TV met geregeld een stilstaand beeld of een totale reset. Geweldig. daarvoor had ik bij KPN bellen en TV kijken via UPC nooit enig probleem.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door cvproductions »

UPC zal wel iets aparts moeten zijn. Zij adverteren landelijk op TV! Maar ik kan het NIET krijgen!!!
KPN: hoe ver zit je van de centrale? Staat het modem dicht bij het ISRA punt of vlak bij de TV? Digitale TV vraagt wel een beter kabeltje dan een internet verbinding. Hier ben ik zelf achter gekomen!
Probeer eens met speedtest hoe snel/langzaam alles is.
Wanneer het niet sneller kan, waarschuwt KPN (bijna) altijd vooraf! Zo heb je in buitengebieden slechts de langzaamste mogelijkheid en kun je dus digitaal tv kijken vergeten!!! Daar zou KPN eerst eens aan moeten doen. Minder winst en geen bonussen moeten ze hier maar voor over hebben. (Investeringen zijn daarenboven ook nog eens aftrekbaar van de te betalen belastingen). :lol:

Trouwens: ik vraag me af wanneer KPN nou eens overal glasvezel bekabeling heeft liggen. Ik zie ze bijna nergens graven in de buurt.

Wel gezien: een mannetje graaft een greppeltje, een ander mannetje (10 meter achter hem) gooit het greppeltje weer dicht. Eens gevraagd wat zij aan doen zijn. Antwoord: We leggen namens KPN draadloos Internet aan! :D

koekie22
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2011 22:25

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door koekie22 »

Ik heb sinds december vorig jaar interactieve televisie van kpn. Als ik op basis van mijn ervaringen een suggestie mag doen: Neem alstublieft geen abonnement! Het is een verschrikking! Ik heb alle pakketten erbij genomen, inclusief het eredivisie live pakket. We kunnen dus gebruik maken van de opname functie, maar niet op het HD gedeelte van het zender pakket. Als ik tijdens een programma op pauze druk en na +- een minuut weer op play, blijft het programma haperen. Verschrikkelijk irritant! Ik heb minimaal 1 keer per avond wel in gele letters op mijn televisie scherm staan dat er een storing is en dat ik moet over schakelen naar een andere zender. En als dit aanhoud, moet ik contact op nemen met mijn leverancier. Uiteraard heb ik dit na de 6e keer gedaan. Pluspuntje, na 2 dagen stond er een monteur op de stoep. De man heeft van alles gereset, opnieuw geinstalleerd en weet ik veel wat allemaal, maar nu zou alles weer tiptop in orde moeten zijn. Niet dus. Hij was koud 4 uur de deur uit en daar begon het weer.
Ik heb zoals ik al zei alle pakketten. Ik zou dus ook gewoon programma gemist moeten kunnen gebruiken. Niet dus. Na ongeveer 7 keer gebeld te hebben, blijkt het voor die mensen bij kpn heel erg moeilijk om het juiste knopje in te drukken. U mag gerust weten, mijn maat is vol. Morgen ga ik bellen om te kijken of ik onder mijn contract uit kan komen.

koekie22
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2011 22:25

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door koekie22 »

Oohja, ik heb nog nooit een kastje zo ongelooflijk traag zien reageren zeg. Niet normaal!

Groetjes

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door cvproductions »

Indien KPN niet na kan komen wat ze beloofd hebben, moet het aangegane contract onmiddellijk, zonder kosten van de klant, ontbonden kunnen worden. De klant moet dan in ieder geval schadeloos gesteld worden.
Nogmaals:
- je moet in de buurt van een centrale wonen (binnen 4 km).
- de kabel moet er geschikt voor zijn (zowel buiten als binnen)
- je hebt een snelle verbinding nodig

Uitzending gemist: veel beloofd (aan het begin), maar nu zeer beperkt. (Moet ik meer voor betalen, volgens KPN). Dat vertik ik. Ik ben een bepaald contract aangegaan dat door KPN is gewijzigd (lees beperkt is).

Gelukkig geen storingen de laatste maanden. Soms wel eens met twee computers op het net en de TV aan (die dan ook nog een uitzending op neemt).

paulawiersema
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2011 11:45

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door paulawiersema »

Ik zit te denken om interactie tv te nemen van kpn maar hier staan nogal slechte ervaringen. ik zat er over te denken om gebruik te maken van de korting http://www.kortingscode.nl/kortingen/20 ... actieve-tv

maar raden jullie het mij aan of zeggen jullie allemaal begin er niet aan? Zit momenteel bij ziggo niet echt problemen mee maar zitten weinig opties op

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door cvproductions »

KPN rekent € 11,00 per maand!
En .... ook daar aanbiedingen, zoals gratis een set adapters!!!
Dan heb je hier MEER voordeel!!!!
Bekijk eerst je snelheid en de afstand tot de centrale. Binnen pakweg 2,5 à 3 km zit je goed.

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Wat spijtig om te zien dat zoveel mensen hier problemen mee hebben. Wij hebben hier inmiddels al 5 jaar interactieve tv van KPN. Wij waren een soort van proefkonijnen toen het net uitkwam. En ik kan vertellen dat het toen niet zonder slag of stoot ging.. Chagerijnige monteurs, scheldende helpdesk medewerkers.. We zaten met de handen in het haar.

Wonder boven wonder is het allemaal in vrij korte tijd opgelost en konden we heerlijk genieten van interactieve tv.

Later zijn we over gegaan op draadloos internet, en nog steeds geen problemen. Het enige punt waar wij wel eens mee te maken hebben is dat het beeld kan gaan storen als ik aan het downloaden ben, waarschijnlijk vreet dat te veel bandbreedte. Maar dat is een heel klein dingetje..iets wat een paar seconden duurt. Het langzame zappen e.d. zijn we inmiddels wel aan gewend, dus dat is geen probleem meer.

Wat ik nog wel kan meegeven is dat het zappen naar het schijnt een stuk sneller gaat als je de digitale tv gids uitzet bij instellingen. Succes allemaal, en ik hoop dat jullie in de toekomst er ook van kunnen gaan genieten, iets wat wij al jaren doen..

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door cvproductions »

Ik schaar mezelf ook onder de eersten die ervan gebruik maken. (lees elders).

Mijn modem staat onder de TV! NIET in de meterkast. De hoofd PC is met behulp van adapters (internet over mains) verbonden met het modem. Ik kan volop downloaden zonder dat de TV gaat haperen!! Elders kan ik dan nog met een laptop (draadloos) of met een andere PC (ook over mains) nog, zij het moeizaam, het Internet op.

KPN = OK

In de praktijk ben ik meer problemen tegengekomen bij Ziggo, vooral toen ze net Casema overgenomen hadden.

UPC adverteert landelijk o.a. op de TV. Dit vind ik zeer misleidend, daar ze niet overal hun diensten (kunnen/mogen) aanbieden!!!!!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, het Parool adverteert ook landelijk, terwijl het een Amsterdamse krant is. En bv. in de Noordelijke regio's wordt het treinverkeer door Arriva uitgevoerd, terwijl de NS wel landelijk adverteert. Dat zegt dus niet zo veel over het beschikbaar (moeten) zijn.

RoLJaM
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2011 20:34

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door RoLJaM »

je kan beter naar artis bellen en de chimpansees vragen om ITV of wat dan ook.

bij KPN gaat er maar weinig goed.

bijna 3 jaar tevreden klant geweest van digtenne, totdat je ze een keer moet bellen. dan krijg je ineens extra tuners thuis gestuurd terwijl je maar 1 tv hebt, of erger nog je krijgt bevestiging van een nieuw digitenne abbonnement.

digitenne opgezegd(2x en bij KPN niet bekend). heb inmiddels KPN bankrek geblokkeerd. had nog wel ITV en internet aangevraagd, maar ook daar doen ze maar wat, heb duidelijk aangegeven dat ik maar 1 TV had...allemaal geen probleem. na een week worden de spullen bezorgd en ik krijg weer alles voor 3 TV's en blijkt ook dat ze mijn oude ISP niet hadden opgezegd.
maat is vol. heb KPN nog voor activatie van internet + ITV gebeld en gezegd dat ze de zooi weer op konden komen halen.

ook hangt het personeel van KPN regelmatig de telefoon op. dat is nieuw voor mij een service verlenend bedrijf????? KPN leeft nog steeds in de tijd dat ze de monopolie positie in nederland hadden en hebben van klantvriendelijkheid nooit gehoord(enkele uitzonderingen daar gelaten). personeel schijnt niet te begrijpen dat wanneer KPN klanten verliest er ook banen gaan vallen. dat begrijpen chimpansees waarschijnlijk toch beter. KPN ga eens personeel werven in Blijdorp!!!

heb nu alles opgezegd bij KPN, denk toch dat ik mijn geld op de apen zet!!

heb recenties gelezen van tele2...zag er goed uit, maar ik ben wat voorzichtiger na al die ellende met KPN

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door cvproductions »

Aan RoLJaM:
Stuur je reactie ook eens op deze manier naar het hoofdkantoor in Den Haag.
Misschien gaat daar dan een heel klein kerstboombelletje rinkelen. Wie weet hoe een koe een haas vangt, om in jouw beestentermen te blijven!!

muntingbayan
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2011 23:11

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door muntingbayan »

W.G.G.M.Opstal schreef:Ik heb al enige tijd digitene van kpn ( en redelijk tevreden)ik overweeg om interactieve tv te nemen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met interactieve tv van kpn. ?????

Alvast bedankt voor Uw reaktie.
Heb je al een IPtv van kpn besteld. De draadloos pakket is niks hoor. Elke 1 uur of zo moet ik de router resetten want de scherm verdwijnt en krijg ik een bericht op de scherm om de modem te resetten want de verbinding is verloren. Mijn dochter wil geen tv meer van uit iptv kijken ze gaat liever op de laptop en online tv kijken.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door cvproductions »

Onbegrijpelijk! Neem een set adapters erbij. Dan gaat het prima!
Draadloos is altijd lastig...: hoe dik zijn de muren / vloeren .... is er vloerverwarming ..... ligt er laminaat of parket met een isolatielaag ... wat is de afstand tussen modem en het apparaat .... etc.

Sommige mensen zijn hardleers en verwijten KPN dan. Dit terwijl er bij hen in huis van alles en nog wat zorgt voor zwakke (sterk verzwakte) signalen.

Ik ben zeer tevreden en nu nog meer met de mogelijkheid online te kijken via PC / laptop.

rnoordenne
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2011 18:38

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door rnoordenne »

Eentip, KPN is hopeloos. Helpdesk zijn werkeloze die een baan hebben d.m.v voorgekouwde oplossingen op het scherm antwoord geven. STap naar Telfort, is onderdeel KPN. Heb al jaren internet, vorige week Zaterdag interactieve TV aangevraagd in Telfort shop, is a.s Vrijdag aangesloten en geraliseerd. Bovendien zijn de kosten veler malen lager, je kan zelf een bestaand Digitenne abonnement meenemen, alleen de maandelijkse kosten voor de TV ontvanger betaal je aan Telfort, de abonnementskosten van KPN komen dus te vervallen. :D

Basro2
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2011 22:13

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Basro2 »

Ik heb al jaren internet+bellen van KPN en tv van UPC.
Bij UPC heb ik al een hele tijd slechte ontvangst van de HD-uitzendingen.
Dus ik heb mij bij de KPN laten informeren omtrent het interactieve tv kijken met HD zenders.
De dame van KPN heeft mij een Interactieve tv+internet+bellen contract aangeboden met extra zenderpakket en HD zenders.
Ik kreeg dus het hele pakket toegezonden en heb de UPC afgemeld.
Ik het hele systeem geïnstalleerd en opgestart, en wat bleek? Ik had geen HD zenders !
Ik de KPN gebeld en wat zij de heer aan de andere kant van de lijn ijskoud toen ik vroeg waarom ik de HD zenders niet kon ontvangen...... sorry mijnheer maar uw huis ligt 3 km van onze centrale en dus is het signaal niet sterk genoeg om HD-signalen te kunnen versturen !
Heb ik g**verd***e alles opgezegd en besteld en dan werkt het niet !
Ik zei tegen de heer van KPN dat dit valse verkoop praatjes waren en dat ze eerst wel eens mochten vertellen dat ik geen HD zenders kon ontvangen op mijn adres, terwijl ik er specifiek naar had gevraagd!
Dus ik heb alles weer in de doos gedaan en retour naar de KPN gestuurd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door bprosman »

En misschien waren de problemen met UPC ook wel op te lossen geweest.
TV direct met een korte kabel op het aop werkte ook niet ?

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door cvproductions »

Ik ben altijd nogal positief geweest over KPN. Bijna nooit problemen bij mij thuis, althans.
Nu ben ik erachter gekomen dat er bij enkele van mijn klanten wel problemen voorkomen. Deze hebben dan vooral te maken met het waardeloze modem dat ze leveren. Waardeloos in de zin van draadloze sterkte.
Een goede vergelijking kwam ik tegen in Digitaalgids 2011, nummer 6 (november/december). Titel van dit artikel: "Overal Internet, behalve op zolder.
Voor KPN gaat dit zeker op!!!
Telfort komt als beste uit de bus (76 / 79) en XS4ALL als slechtste (15 / 20).
KPN scoort 29/48.
Dit zijn respectievelijk de snelheden op 20m en 10m afstand in Mbit/s.
Telfort gebruikt Zyxel, XS4ALL Frtiz!Box en KPN ZTE (zonder gigabit switch).

hellehond
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2011 09:02

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door hellehond »

Ik ben zo dom geweest om in te gaan op een telefonische aanbieding van KPN voor een drie-in-één pakket. De dame aan de andere kant van de lijn vertelde me dat ik naast internet en telefonie dan ook draadloze interactie televisie zou krijgen. Apparatuur werd kosteloos bijgeleverd, zo beloofde mevrouw.

Het begon ermee dat ik vier dagen voor de ingangsdatum van het nieuwe abonnement van internet werd gegooid. Volgens een mededeling van KPN zou dat maar vijf minuten duren, maar dat bleek niet het geval. Het was de eind van de maand, maar ik kon als ZZPér mijn rekeningen naar mijn klanten niet versturen.

Op de ingangsdatum nog steeds geen internet. Kon nog een paar dagen duren, zei KPN-klantenservice. Na die paar dagen zeiden ze opeens dat de aansluiting er al lang was, maar dat het lag aan mijn bekabeling in huis. Ik vroeg ze waarom ze geen nieuwe expediabox hadden geleverd, zoals in de handleiding was beschreven. Nee, met mijn bestaande box moest het ook lukken.
Een vriendje van mij (een ex-KPNér) kwam er achter dat het probleem wel degelijk bij die bestaande box lag. Dankzij zijn aandringen kreeg ik een nieuwe box, waardoor het internetcontact weer is hersteld. Inmiddels ben ik een week verder en heb ik dankzij de problemen met KPN omzet verloren.

Nu kom ik er achter, bij de installering van de televisie dat het helemaal niet draadloos is. Daarvoor moet ik weer apart spullen bijkopen. Ik voel me mooi bekocht en voorgelogen door die lui van KPN. Ik heb ze al aangegeven dat ik terug wil naar een abonnement met alleen bellen en internet. Gelukkig heb ik mijn kabelabonnement nog niet opgezegd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door bprosman »

en heb ik dankzij de problemen met KPN omzet verloren.
maar ik kon als ZZPér mijn rekeningen naar mijn klanten niet versturen.
Wat ik me steeds weer afvraag (niet alleen in deze post maar ook in andere) dat er mensen zijn met een bedrijf die beweren sterk afhankelijk te zijn van Internet zoveel risico lopen door (goede of bruikbare) schoenen eerst weg te gooien voor ze zeker zijn van de levertijd en bruikbaarheid van de nieuwe. Nog even afgezien van de professionaliteit die een @KPN of @Home of whatever mailadres uitstraalt.... laat je internet abbo gewoon een maandje of 2 dubbel lopen (en inderdaad dat kost wat extra) of registreer voor een tientje (of paar tientjes) je (bedrijfs)domein met mail functionaliteit. Dan verstuur je die facturen desnoods via de internetverbinding van 'Oma',de bibliotheek of de gratis WiFI bij McDonalds.

Gesloten