LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Sophos houd niet veel tegen :shock:
Waar heb jij je info dan vandaan (bron)

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door Moppentappers »

het houdt opzich wel redelijk wat tegen, maar van wat ik kon zien van iemand die zelf sophos had was dat het in elk geval geen virussen tegen hield voor zijn doelgroep (hij was mods voor spellentjes aan het downloaden, msnnen ect.) en daar kwam ik best wel vaak problemen tegen
nu gebruikt hij kaspersky en heb ik hem toevallig week geleden logje laten maken een geen probleem
komt overigens wel door meer zaken, gebruik van MVP host file en enkele andere maatregelen
maar ik heb opzich niet zo'n goede indruk van de database van sophos.
kan ook komen dat ze opzich weinig van hun kennis laten zien met bijv. artikelen
wil nogmaals zeggen dat de informatie die ze bij houden over de virussen wel zéér handig is

Spiderben
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:57

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door Spiderben »

Vind het helemaal niet erg dat Norton van alles en nog wat overneemt als het maar om beveiliging gaat. Ik had Norton 2005 met de heerlijke reclameonderdrukker daarop en ben overgegaan naar Norton 2008 zonder recalmeonderdrukker. En dat heb ik al ergens anders aangegeven vind ik zeer betreurigs waardig.

Verder wil ik vermelden dat ik 3 x een chat heb gehad met Norton en binnen een kwartier werd geholpen. De medewerkers doen er hun best je te helpen maar de ene is gewoon iets slimmer dan de andere. Later heb ik het dure nummer gebeld van Synmantic maar hoefde niets te betalen aangezien mijn vraag correct was en ze ruitelijk toegaven dat reclameonderdukken niet meer aanwezig was bij Norton 2008.

Heb al een paar jaar geen vervelende virussen etc. op mijn computer gehad. Ook wil ik graag vermelden dat Norton 2008 veel sneller werkt als 2005.
Ik heb dus maar een maartje over Norton 2008 en ben tot nu toe verder heel erg tevreden over Norton en de service.

Vind verder dat er behoorlijk negatief wordt gedaan over Norton en Macafee produkten op deze side. Wie zegt dat de rus (naam even kwijt) perfect is. Okee zij zijn net nieuw en zullen heel erg hun best doen. Zo is dat altijd met nieuwkomers. Maar dat wil niet zeggen dat Norton niet goed werkt etc. En trager ?? heb ik geen problemen mee. Bedenk wel dat je computer van een hele hoop andere troep ook trager wordt. Tja en dan is het makkelijk om met een beschuldige vinger naar b.v. Norton te wijzen.

Ik denk maar zo. Als je computer goed draait is alles goed. Loopt het niet goed dan ga je denken hoe komt dit. En dan schrijft zelf een goede pen niet meer goed.

Natuurlijk ben ik geen expert en vele op deze side zullen dat wel zijn. Maar vervelende mails krijg ik via Norton netjes in mijn antispammap en tot nu toe heb ik geen virussen en Trojan paarden. Verder ben ik er van overtuigd dat er altijd hackers zullen zijn die alles kunnen blijven omzeilen. Dat zijn gewoon criminele kunstenaars!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door BBCS »

Vind verder dat er behoorlijk negatief wordt gedaan over Norton en Macafee produkten op deze side. Wie zegt dat de rus (naam even kwijt) perfect is. Okee zij zijn net nieuw en zullen heel erg hun best doen. Zo is dat altijd met nieuwkomers. Maar dat wil niet zeggen dat Norton niet goed werkt etc. En trager ?? heb ik geen problemen mee. Bedenk wel dat je computer van een hele hoop andere troep ook trager wordt. Tja en dan is het makkelijk om met een beschuldige vinger naar b.v. Norton te wijzen.
Klopt helemaal.

Mijn oordeel over Norton en McAfee is niet om hun onderuit te halen, ik oordeel alleen wat ik als proffecional tegenkom.
Bij Norton was dat het systeem trager werd, maar ook dat het heel lastig van de computers af te halen was. Daarnaast dat er ook diverse fatale foutmeldingen waren.

McAfee laat meer dan eens trojans door. En trojans zijn de gevaarlijkste virussen.

Daarnaast heb je gelijk dat de computer vaak door andere dingen langzaam wordt. En dat is dan weer het gevolg van spyware.

En een Anti-Virus programma is er niet op gemaakt om spyware te verwijderen. Daar zijn dan ook weer andere programma's voor.
Wie zegt dat de rus (naam even kwijt) perfect is.
Kasperksy heten ze.
En dat ze perfect zijn?
Op dit moment behoren ze wel tot de besten, maar de tijd zal het leren of dat ook zo blijft.

En over Norton 2008:
De eerste systeem van een klant met 2008 moet ik nog tegenkomen. Dan pas kan ik er een goed oordeel over geven.
Maar met de lessen van de laatste 2 jaar ben ik daar wel heel sceptisch over geworden.

Ik geloof niet mee met wat ze zeggen. Laat ze het maar eens zien. Eerst zien, dan geloven.

Nogmaals:
Ik beoordeel de verschillende anti-virus fabrikanten niet wat er in de media gezegd wordt, maar ik oordeel puur met wat ik zelf tegenkom als proffesionele computermonteur.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door Moppentappers »

kaspersky bestaat al behoorlijk lang, sinds 1997 sowieso en daarvoor hete het antiviral.
en ze zijn al behoorlijk lang de beste
en als ik hier liep te raaskalken, dan zouden de security experts (bijv. Mieke verburgh die ik eerder noemde) melden dat norton een prima product is
wat nogsteeds niet het geval is
norton 2008 is nog niet zoveel getest, die firewall toevallig wél en dat laat niet echt bepaald goede resultaten zien
http://rockdotrock.com/
DAT is de kwaliteit van symantec

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door BBCS »

RockdotRock was formed in late Summer 2006 by Symantec Corporation as an alternative to broadcast advertising. The band was selected from a pool of 20 competing acts who were ready to lend their chops to the cause of internet freedom. As the world's first adverband, their goal is to create awareness for their sponsor through the majesty of rock n' roll.
What the f*ck?????

Die gasten van Symantec zijn echt lijp geworden! :evil:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door jor »

Het is mij niet meer duidelijk welk doel dit allemaal dient. Je roept midden in de nacht onzin, stop toch met je gezeur!. In elk topic probeer je anderen jou mening op te dwingen en nu ga je zelfs s'nachts nog slap ouweh*eren. Heb je gezopen of zo??

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door BBCS »

norton 2008 is nog niet zoveel getest, die firewall toevallig wél en dat laat niet echt bepaald goede resultaten zien
http://rockdotrock.com/
DAT is de kwaliteit van symantec
Daar reageerde ik op.

Symantec heeft een eigen rockgroep.

En dat is geen onzin.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door jor »

We krijgen geen lijst te zien met gevonden bedreigingen - zoals bij de meeste andere scanners - maar moeten per bedreiging een pop-up beantwoorden. Wanneer er een ernstige bedreiging ontdekt wordt, speelt het programma een geluid dat doet denken aan een varken dat gekeeld wordt. Niet fijn als een test erin bestaat tientallen van dergelijke bedreigingen op een systeem los te laten. Op sommige testsystemen ontdekt het meteen na installatie malware in het geheugen, en vraagt toelating om een speciale scan uit te voeren. Wanneer die voltooid is, herstart ons systeem automatisch.

De firewallcomponent verbergt alle poorten, zodat uw pc van buitenaf niet op te sporen valt. Hoe goed de firewall is in het blokkeren van uitgaande programma's, hangt af van de instellingen die u kiest. De spamfilter werkt in onze tests maar matig, zelfs nadat we hem uitgebreid getraind hebben met een dieet van goede en slechte mail.

Ouderlijk toezicht
De module voor ouderlijk toezicht is gloednieuw, en dat is te merken. U kunt verschillende profielen linken aan Windows-gebruikersaccounts. Standaard krijgen alle gebruikers een kindprofiel, tenzij u expliciet een ouderprofiel kiest. Er is ook een aanpasbaar tienerprofiel waaraan u meer rechten kunt toekennen.

Het filteren van webtoegang gebeurt op het netwerk, en werkt dus in elke browser. De webfilter combineert een databank met bekende URL's en een actieve real-time filter. U kunt ook een limiet zetten op het pc-gebruik per dag, maar er is geen handige manier om dat per week te doen. Wanneer de tijd verstreken is, schakelt de internettoegang zichzelf zomaar uit, zonder waarschuwing. Hier is meer werk aan. Wanneer u ouderlijk toezicht gebruikt, wordt elke URL geregistreerd - ook de URL's die u zelf bezoekt.


Kaspersky Internet Security 7.0
Prijs: 69,90 euro (oktober 2007)
Kaspersky Internet Security 7.0 laat een gemengde indruk achter. De spamfilter is ondermaats en de module voor ouderlijk toezicht is niet meer dan een verdienstelijke eerste poging
Best oke, maar ook op kaspersky zijn dingen aan te merken.Ook hier schijn je dus flink wat zelf te moeten aanpassen voor het beste reslutaat.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

:wink:

Ratz
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:56

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door Ratz »

AVAST virusscanner
COMMODO Firewall
Ad-Aware spywareremover

Ccleaner
MRU blaster

Allemaal gratis en werkt perfect, maar zoals met alles geld dat u eind-verantwoordelijk bent. :wink:

Gesloten