Ach toch, ze zegt dat mijn engels niet goed is omdat er een nederlands typefoutje in zit.
Het artikel waar trijntje naar verwijst is niet significant groter dan dat wat door mij werd aangehaald en gaat over het vergelijk tussen homeopatisch en regulier terwijl dat van mij over homeopatisch versus placebo ging. Een onzinnige vergelijking dus.
Er staat zelfs bij dat dit onderzoek systematisch en voldoende groot van opzet moet zijn . (iets wat blijkbaar bij het eerste onderzoek heeft ontbroken, dit is een duidelijk hint)
Weer een voorbarige conclusie want het latere onderzoek is geen onderzoek in de vorm van een patienten onderzoek maar een studie van de uitkomsten van meerdere onderzoeken met een andere doelstelling en bovendien is het gemiddelde onderzoek niet significant groter dan het eerste onderzoek.
Je trekt dus conclusies die helemaal nergens op slaan.
Enfin, kern van de zaak is dat de conclusie in de Lancet zelf heel anders is dan de conclusie die je homeopaatbroeders in hun artikel schrijven.
Ook dit is een uit de duim gezogen verhaal. Ten eerste trekken de homeopaatbroeders geen conclusies en ten tweede is de conlusie die jij trekt anders dan die de auteurs in Lancet zelf trekken.
En je zoveelste overtreding van de forumregels zullen we maar over het hoofd zien. Het is al erg genoeg dat je zo moet manipuleren terwijl jij en TW je eigen hypotheses (want meer zijn die meningen van jullie niet) weigeren te onderbouwen met bewijzen. Dan kan ik me wel voorstellen dat je in paniek raakt als iemand die tegengas geeft wel met feiten en bewijzen aankomt en dat je dan alles uit de kast moet trekken (inclusief verdraaiingen en insinuaties en regelrechte leugens) om dat bewijs de nek om te draaien.
@TW:
De onderzoekers pleiten hier ook niet meer voor vervolgonderzoek. Het is inmiddels wel duidelijk dat homeopathie niet beter werkt dan een placebo en dus voor echte ziektes niet gebruikt kan worden.
Heerlijk hoe je een artikeltje hebt gevonden dat over iets anders gaat dan mijn artikel en daar een conclusie uittrekt ongeacht het vele aantal onderzoeken dat anders aantoont. Het toont de kwaliteit van jouw conclusies aan: Of je nu tientallen onderzoeken vind die het één beweren, als jij er maar ééntje vind dat het ander beweert wat in jouw straatje past dan is dat het enige onderzoek dat waarde heeft en concludeer je dat homeopathie niet beter werkt dan een placebo.
Hier laat ik het vanavond maar bij al zal mijn afwezigheid ongetwijfeld misbruikt worden.