Wij zijn een hard groeiende onderneming, een postorder bedrijf dat ooit zaken gedaan heeft met TNT Post. Zoals jullie weten zijn jullie al eens bij Tros Radar op televisie geweest in verband met het zoekraken van poststukken waarvoor TNT Post zelf voor ontvangst tekent. Dat is valsheid in geschrifte en diefstal.
Die uitzending staat nog steeds op internet:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... t/speel/1/
Helaas heeft ook onze onderneming flinke schade van TNT Post ondervonden met soortgelijke verdwijningen van onze dure orders.
Zo zijn we al 9 maanden bezig met een pakket dat met een valse handtekening is verdwenen bij TNT Post.
Deze aanvraag hebben we inmiddels al 8x opgestuurd. Je hoort er dan niets meer van, en als je belt dan melden ze dat het afgesloten is omdat de zending afgeleverd is (met hun eigen valse handtekening).
We hebben vele aanvragen ingediend voor "Onderzoek voor zoekgeraakte stukken" (met alle vele bijlagen en bewijsmateriaal erbij), maar deze blijken stelselmatig in hun “waterdichte” systeem kwijt te raken (5x) of klakkeloos zonder enige onderzoekseffort afgesloten te worden (3x).
Ze blijven daar net zo lang mee door gaan tot je als klant opgeeft achter schadevergoeding aan te gaan.
Dat TNT personeel verdient natuurlijk al geen ****, en het lijkt erop dat onze zendingen worden gezien als aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.
En TNT Post klachten vind dat kennelijk geen probleem...
Zoals u weet bestaan er op internet vele forums met “Klachten of TNT Post”.
Wij posten daar net als vele andere ondernemers hun bevindingen over de postpakketten die zoekraken.
TNT Post wist ons te melden dat ze (nu nog) 125.000 pakketten per dag vervoeren en daar maar “slecht 1 % van kwijtraken”, aldus een medewerker van TNT Post.
Dat zijn dus 1250 pakketten die ze per dag kwijtraken!
Hun echte slogan:
“Sure, we can’t!”.
Tegenwoordig worden onze pakketten uitsluitend via UPS verzonden, met reeks van voordelen:
• Goedkoper,
• Sneller,
• Geen stakingen,
• Geen diefstal,
• Geen valsheid in geschrifte,
• Trackingnummers worden automatisch naar de klant verzonden,
in plaats dat je ze van thermisch uitgeprinte bonnetjes moet overtikken,
• Nette online BTW facturen en overzichten
Dus geen bonnetjes meer inscannen en uploaden voor de administratie.
TNT Post moet nu constant opnieuw reorganiseren omdat ze in hoog tempo marktaandeel aan het verliezen is.
Dezelfde onderzoekers van TNT Post die ons steeds hebben afgescheept mogen zich straks bij het UWV inschrijven en staan solliciteren naar een nieuwe baan, zodra ze straks op straat komen te staan.
Want TNT Post heeft straks GEEN werk meer voor hen.
En wij willen ze ook niet (als ex-TNT Post medewerker kom je bij ons echt niet binnen!)
Een tevreden UPS klant.