Re: HP slechte service en wat is mijn recht??
Geplaatst: 15 feb 2008 23:38
Klopt.BBCS,
Jij bent als winkelier aanspreekpunt voor de consument.
Klopt ook.Jij hebt wettelijk gezien de verantwoording voor het uitvoeren van de garantie.
Maar vergeet niet dat als een fabrikant geen onderdelen beschikbaar stelt, dat ik dan de laptop niet kan repareren.
En als ik dan wettelijk verplicht ben om de reparatie uit te voeren, gaat dat dus niet, omdat ik dan geen onderdelen heb om mee te repareren.
Vergeet niet dat de keten niet is tussen de consument en de winkelier, de keten is vanaf de fabrikant tot aan de consument.
Al heeft de consument niet direct iets met de fabrikant te maken, de winkelier wel en de winkelier is ook afhankelijk van de fabrikant.
En dat probeer ik dus steeds aan jouw verstand te brengen, maar jouw zeggen is dat het in de wereld alleen om de consument draait en dat is dus niet zo. In de wereld draait het niet alleen om de schakel tussen de winkelier en consument. In de wereld gaat het om de gehele keten, vanaf de fabrikant tot aan de consument.
En als bijvoorbeeld HP geen moederborden van laptops verstrekt en dat er ook totaal niet aan te komen is, dan kan de winkelier wel verplicht worden om het moederbord te vervangen, maar als hij dat moederbord niet kan bestellen, valt er ook niks te vervangen.
Wettelijk verplicht of niet. Zonder een nieuwe moederbord valt er dus niks te vervangen.
En daar heeft Honda dus heel erg gelijk in:
De feitelijk slecht en onduidelijk geregelde service bij compters - bv ook de vraag wie verantwoordelijk is voor wat - roept zowel bij Computer-gebruikers als bij Computer-verkopers en -reparateurs heel vervelende en stressvolle situaties op. Het wordt hoog tijd dat hierop van hogerhand aktie wordt ondernomen.