LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleiding door dating site www.be2.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jan-Joris
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2010 22:57

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Jan-Joris »

Ook ik ben er in gestonken bij Be2. Na wat vrijblijvend ( dacht ik) rondkijken op de site vorig jaar werd er vorige maand geïncasseerd van mijn bankrekening. Deze incasso heb ik gestorneerd omdat geen overeenkomst dacht te hebben. Mis dus, werd per mail gesommeerd binnen 30 dagen te betalen. Anders werd een incassobureau ingeschakeld. De mailtjes met Be2 zal ik u besparen. Men hield voet bij stuk. Ik ook met het argument dat ik me misleid voelde. Om niet te zeggen opgelicht. Niets hielp, men deed zelfs de suggestie dat ik best een partner via hen gevonden zou kunnen hebben. Sic ! Gisteren kwam er een mail met de mededeling dat ze hun vordering bij "Intrum Justitia " uit handen hadden gegeven. Is er een manier (ervaring) hoe uit deze slangenkuil te komen ? Iedere reactie is meer dan welkom.

Am I Evil?
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2010 01:47

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Am I Evil? »

Hallo Jan-Joris, gewoon een vraagje, je zegt vrijblijvend rondkijken, heb je net zoals ik een 'gratis' account aangemaakt, en verder geen gegevens zoals een bankrek. nr. doorgegeven? Het is mij duidelijk dat met het aanmaken van een gratis account je vrijwel geen contacten kunt leggen of profielen kunt bekijken namelijk.

sjeng83
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2009 01:32

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door sjeng83 »

Mensen,

Ook ik heb problemen bij be2.nl
Ik krijg 5 reacties op dag 1 die allemaal in het Engels zijn????
Ook krijg ik 2 reacties dat iemand mij een bericht stuurt, maar in werkelijkheid is het be2 die de mail maakt en naar je toestuurt met de mededeling van er is iemand nieuw. Het zou leuk zijn als je hem of haar een berichtje stuurt.

be2.nl is een van de grootste datingsite met valse profielen die ik ken.
Beetje onderzoek (5 min.) laat het volgende naar voren komen voor ons consumenten:

1. http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... ?WT.srch=1

2. Bij aankopen via internet, bij postorderbedrijven, via teleshopping (telefoon) of fax gelden andere regels (dus ook bij het afsluiten van een dienst). Bij kopen op afstand geldt een wettelijk zichttermijn van zeven werkdagen. Binnen die zeven werkdagen kun je zonder opgaaf van redenen de (koop)overeenkomst eenzijdig ontbinden en/of het produkt terugsturen, mits het produkt niet is gebruikt en dit zonder betaling van een boete. Je krijgt dan indien van toepassing je geld terug (uiterlijk binnen dertig dagen) en er mogen geen annuleringskosten in rekening worden gebracht. Wel zijn de kosten van verzending naar de verkoper voor rekening van de koper. De bedenktijd voor goederen gaat in op de dag dat de koper de zaak (het bestelde produkt) ontvangt. Let op: bij diensten gaat de termijn in op de eerste dag waarop de overeenkomst feitelijk werkt en dus niet op de dag waarop je de aanvraag gedaan hebt. Dus als u via internet een overeenkomst afsluit met bijvoorbeeld een dating-site, dan gaat de bedenktijd in op het moment dat u op de accoordknop drukt.
Een wettelijk verplichte schriftelijke bevestiging van de bestelde goederen of (sommige) diensten (bijvoorbeeld een overeenkomst tot het leveren van energie) dient uiterlijk bij levering te worden verstrekt. Dit kan een bevestigingsbrief zijn maar bijvoorbeeld ook een e-mail of fax. Vaak ontvang je de bevestiging gelijktijdig met het bestelde produkt of dienst. Indien de leverancier niet tijdig heeft voldaan aan de wettelijke verplichting van de schriftelijke bevestiging, dan is de bedenktijd wettelijk opgerekt tot drie maanden.

Koopt u een product via de telefoon dan heeft u dus recht op zeven dagen bedenktijd. De bedenktijd gaat in op de dag dat u het produkt krijgt.
Als u niet goed geïnformeerd bent over de dienst of het product dat u koopt, dan wordt deze bedenktijd 3 maanden. In de wet is geregeld dat u over een aantal punten goed geïnformeerd moet worden op het moment dat u het aanschaft. Zo moet duidelijk zijn wat de bedenktijd is en wanneer die bedenktijd ingaat, welk bedrijf u aan de lijn heeft, welk product of welke dienst u koopt, wat de voorwaarden zijn en bijvoorbeeld voor welke termijn u een contract afsluit.

Hopelijk is het een beetje duidelijk voor u hoe u tegen dit soort bedrijven in kan gaan binnen 7 werkdagen.

Gr. Stephan

pieter1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:23
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door pieter1969 »

Ik heb inmiddels mijn profiel verwijderd bij be2.

De lijst met gevonden profielen werd wel langer, maar het was een lijst van niks. De nicknames bestonden uit een aantal willekeurige karakters en hadden ook geen foto. Slechts een enkel profiel dat echt leek.

Ik kreeg meerdere keren per dag een email met het bericht dat ze weer iemand voor mij gevonden hadden. Het stelde alleen allemaal niets voor.

Waardeloos!

elly1
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:08

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door elly1 »

Ik ben ook zo stom geweest om mij 28-11-2010 te laten vereliden tot het aangaan van een premium membership met be2! Ik heb per internet 149,50 betaald en kreeg daarna alleen maar vreemde berichten en wazige foto's uit alle delen van het land - mijn profiel had ik een provincie gemeld! Dat vond ik al raar + rare emails van mensen. Ik las ergens dat je binnen 5 dagen mag afzien van het contract dus ik heb meteen gisteren een email naaar hun klantenservice gestuurd [email protected] en kreeg een bevestiging dat men binnen twee dagen contact met mij op zal nemen. Mijn vraag is of iemand mij op hele korte termijn kan adviseren wat te doen. Ik wil hier zo snel mogelijk vanaf en heb helaas de revieuws van Radar pas achteraf gelezen! Heeft iemand dezelfde ervaring en kan die mij zo snel mogelijk adviseren in deze wat mijn rechtspositie is? U mag mij ook mailen [email protected] en ik zal het forum in de gaten houden. Alvast bedankt! alice99

Knipoogje
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 nov 2010 14:58

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Knipoogje »

Jou verzonden mail goed bewaren, ook de ontvangstbevestiging van Be2 bewaren, en de bank opdracht geven het bedrag terug te boeken.
Als je hier mee wacht, en een 4 weken termijn verloopt, word het namelijk een stukje ingewikkelder om je geld dan terug te krijgen.
Je zou dan hoogstwaarschijnlijk een brief krijgen met een hoop dreigementen, middels deurwaarders, totaal negeren, en als dan incasso werkleijk voor de rechtbank kom, heb jij je bewijs netjes achter de hand, dat je op hebt gezegd.
Jij hoeft dan niks te betalen, en de deurwaarder loopt een blauwtje, en moet zijn rekening dan neerleggen bij Be2..
Waarom zelf terug boeken, je hebt ten alle tijden je recht, dat Be2 het geld moet terugboeken.
Ik zou dus daar niet echt op vertrouwen, vandaar gewoon zelf terug laten boeken.

En voor al die mensen die gratis een date willen zoeken, er is ook een gratis site, google maar op Knuz.

elly1
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:08

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door elly1 »

U gaat het niet geloven maar ik heb binnen een week mijn geld teruggeboekt gekregen! Ik heb een email + aangetekende brief middels consuwijzer gestuurd met als onderwerp: -vernietiging koop wegens onduidelijke website en/of stappenplan + gerefereerd aan uitzending Radar + Revieuws op Forum.
Men heeft mijn profiel verwijderd en geld teruggestort.
Nog een tip: Betaal dit soort zaken niet met Ideal want ik had mijn abn/amro bank gebeld en ze konden het niet stoneren omdat ik middels Ideal had betaald!

sandrakaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2011 09:04

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door sandrakaas »

Hoi,

Ik heb een artikeltje gevonden waar meer info staat over het opzeggen van je lidmaatschap! http://www.be2.nl/blog/het-opzeggen-van ... maatschap/

Stuiterball
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2011 15:06

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Stuiterball »

Hallo,

Ik heb zojuist geld op mijn rekening ontvangen afkomstig van dit rekeningnummer.
Omdat mij dit totaal niet bekend is ben ik gaan zoeken en kwam ik hier uit. Ik vind het sowieso raar geld van hun te krijgen omdat ik geen lid ben en nooit geld naar hun heb overgemaakt.. Wat moet ik hiermee doen??

Alvast bedankt voor de tip..

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door tiptoo »

@Stuiterball

je ken dat geld beter apart leggen , als ze het terug willen dan ken je het terug storten, nooit daar reageren gezien wat hierboven staat.

Stuiterball
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2011 15:06

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Stuiterball »

Dat was ik inderdaad van plan.
Hoelang zouden ze dit terug mogen vorderen?
zit daar een termijn aan??

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door tiptoo »

Stuiterball schreef: Hoelang zouden ze dit terug mogen vorderen?
zit daar een termijn aan??

Ik heb geen idee.

elly1
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:08

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door elly1 »

Ìk zou het gewoon netjes terugstorten en een briefje schrijven dat er sprake is van een misverstand. Als je niets laat horen denken ze misschien dat je akkoord gaat met lidmaatschap be2.nl en zit je er na de bedenktijd van 7 dagen aan vast!

Stuiterball
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2011 15:06

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Stuiterball »

Ik heb geen profiel, dat is het rare. ook nooit gehad.
ze hebben dus verder geen gegevens van mij lijkt mij.
en ik ben bang dat als ik terugstort dat ze dan deken dat het een betaling is met als gevolg meer incasso's..

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door tiptoo »

Stuiterball schreef:Ik heb geen profiel, dat is het rare. ook nooit gehad.
ze hebben dus verder geen gegevens van mij lijkt mij.
en ik ben bang dat als ik terugstort dat ze dan deken dat het een betaling is met als gevolg meer incasso's..

ik zou het maar gewoon apart zetten zodra je een profiel maakt ben je nog verder van huis.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Stuiterball schreef:Ik heb geen profiel, dat is het rare. ook nooit gehad.
ze hebben dus verder geen gegevens van mij lijkt mij.
en ik ben bang dat als ik terugstort dat ze dan deken dat het een betaling is met als gevolg meer incasso's..
Je kan natuurlijk een mail sturen.

Geef aan dat je van hun een bedrag hebt ontvangen, en dat je niet weet waarom.
Geef indien aanwezig het kenmerk van de betaling, en het bedrag - dan kunnen zij je vertellen hoe/wat. En, als het terug moet - zullen ze je moeten kunnen vertellen naar welk rekeningnummer.

Natuurlijk kan je door behulpzaam te zijn, en hen te helpen een fout te herstellen, niet ergens aan vast zitten. Zou toch te zot zijn.

elly1
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:08

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door elly1 »

Helemaal mee eens! Je hoeft helemaal geen profiel aan te maken, gewoon even naar de website van BE2 gaan en mailen naar het emailadres onder kopje contact of ze bellen.
Ik heb het toen ook via de mail afgehandeld. Geen probleem. Geld onrechtmatig op je rekening laten staan is gewoon niet handig. Nooit
!

coolcatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2011 21:00

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door coolcatje »

Heb donderdag 12 mei nadat ik op een banner had geklikt me aangemeld. Zag er de lol wel van in dacht vrijdag de 13e dat premiumlid 19,95 per jaar was dus dacht ach laat ik dat maar eens doen. Heb een machtiging gegeven en kreeg daarna een factuur van 238 euro binnen oeps. Ik mij meteen afgemeld per e-mail zoals vermeld staat op de site. Ben binnen de 7 werkdagen dus kan me kosteloos afmelden. Ontvang ik vandaag een mail dat het per 2012 wordt beeindigd en ze hebben gewoon het geld afgeschreven. Dus denk nu nog een mail of 5 gestuurd dat ik op tijd heb gereageerd en dat het geld terug gestort dient te worden. Ik kan het bedrag ook niet laten storneren bij de bank want ik heb een machtiging gegeven.

elly1
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:08

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door elly1 »

Tjeetje dat is echt vrijdag de dertiende!! Maar doe zoals ik gedaan heb. Zoek op http://www.consuwijzer.nl even een voorbeeldbrief over het niet willen aangaan van deze verplichting wegens verkeerde voorlichting or whatever. Binnen 7 dagen heb je het recht aan je kant om het contract weer te ontbinden! Zonder opgaaf van reden overigens ook nog en eis je geld terug. Maar meteen morgen aangetekend versturen naar het adres in Luxemburg en hen nogmaals ook de brief als attachment per email aaan hen mailen onder kopje contact! Sterkte ermee
elly1
Kijk even verder terug op het forum bij mijn naam.

elly1
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:08

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door elly1 »

Kijk even bij mijn opmerking op het forum van 30 november en 6 december 2010.
Nogmaals sterkte en actie....
elly1

Gesloten