duiner schreef:ciske schreef:dan ken ik zeker alleen maar uitzonderings -honden, volgens jou, .. vreemd , he ?..
Je moet altijd een hond in de gaten houden, ook geen vechthonden.
vooral met kleine kinderen.
ik heb het over volwassenen , ik heb geen ervarring met honden die mensen bijten
misschien een ander wel, en die maakt er dan van dat " alle" honden kunnen bijten
maar er zijn ook honden , die dat niet willen (!!) doen , zoals jachthonden
bijten kunnen ze wel als ze in nood zitten, of als ze dement worden
.
Een hond blijft een beest...en kan nog NOOIT iets misdaan hebben...maar het kan altijd ineens gebeuren, hoe haard baasje ook roept, dat "ie niets doet"
Ik spreek uit ervaring. Als kind hadden we thuis een retriever, NOOIT iets misdaan...beestje was trouw, lief en aanhankelijk voor ons. Maar...ineens, uit het niets....greep ie, toen we 'm dus al 12 jaar hadden en nog NOOIT iets hadden meegemaakt met 'm, mn zus......een hele lap huid van haar bovenarm af (waar ze tot op de dag van vandaag de gevolgen van meedraagt)!!
En ja...zomaar ineens,
zonder dat ze hem zat te jennen of iets dergelijks (want dat is altijd het eerste wat liefhebbers dan gaan roepen).
M'n ouders hebben het beest direct laten inslapen (ook op aandringen van de dierenarts) om herhaling te voorkomen. Je wilt niet op je geweten hebben dat een beest je 7-jarige dochtertje (of zoon) nógmaals grijpt.
En dan heb ik het over een Golden Retriever...die dan bekend staan/stonden als DE ultieme gezinshond, met zacht karakter. Eén "storinkje" in de kop en hoppa....
Sindsdien vertrouw ik geen enkele hond meer
klakkeloos. Dat jij nog geen ervaring hebt met zogenaamde "niet-bijters" die ineens wel bijten, is jouw geluk. Ik heb ervaren dat het ook anders kan. Jij kennelijk niet...mooi voor jou!