LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Suus-r
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2008 15:06

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Suus-r »


Hi allemaal,

Naar aanleiding van al deze berichtjes heb ik ook een e-mail naar singlecard gestuurd. Ook ik was toendertijd te jong om me in te schrijven. Onderstaande e-mail heb ik verstuurd, misschien heeft iemand er wat aan? Daaronder heb ik het antwoord toegevoegd. Er wordt gevraagd naar een ID, maar ik weet niet zeker of ik die opstuur. Je weet maar nooit wat er kan worden gedaan met je handtekening..
Daarnaast vind ik het erg opvallend dat alle e-mails worden beantwoord door Maarten Janssen. Runt hij deze toko soms in zijn eentje?? Als het een groot en respectabel bedrijf zou zijn, is hij echt niet de enige werknemer daar.. Maargoed. Aan deze zaak zit iniedergeval een luchtje en ik ben erg benieuwd wat eruit komt!

Gr,



--------------------------------------------------------------------------------
Verzonden: donderdag 25 december 2008 11:56
Aan: [email protected]
Onderwerp: Verlenging Singlecard


Hallo medewerker van Singlecard,

Een aantal dagen geleden ontving ik een brief voor het verlengen van een singlecard. Ik kon mij de naam singlecard herinneren, maar toen ik de brief verder las, bleek dat ik daadwerkelijk een kaart zou hebben moeten ontvangen. Dit is echter nooit gebeurd. Ik heb nooit gebruik gemaakt van een kaart en zou dat bij nader inzien ook niet willen.
Ik had toendertijd op de site rondgekeken en heb mij aangemeld, omdat in de Algemene Voorwaarden stond dat het lidmaatschap gratis was. Hierin stond niets vermeld over een automatische verlenging, wat eventueel kosten met zich mee zou brengen.

Ik vind het erg stijlloos dat de organisatie niets van zich heeft laten horen betreft opzegging van de singlecard. Daarbij wil ik niet opdraaien voor de kosten, aangezien ik ten tijde van de inschrijving zeventien (26-11-1989) was. Uit de algemene voorwaarden blijkt dat mijn lidmaatschap dan ongeldig is, tenzij mijn ouders daar toestemming voor hebben gegeven. Dat hebben zij nooit gedaan. Als u wenst, kan ik u een kopie van mijn identiteitsbewijs sturen.

Mvg,
***** *****

____________________________________________________________

Geachte mevrouw *****,

Graag ontvangen wij zo spoedig mogelijk een kopie van uw legitimatie.

Dit kan digitaal (per e-mail) of op ons correspondentieadres:

Singlecard
Postbus 97770
2509 GD Den Haag

Als inderdaad blijkt dat u ten tijde van inschrijving nog geen 18 jaar was zullen wij uw inschrijving verwijderen.

Vanzelfsprekend vervalt dan ook de betalingsverplichting.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Singlecard

Maarten Janssen

Ben S.
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2009 00:55

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Ben S. »

Ook ik heb de bekende brief van Intrum ontvangen.

Onderstaande mail heb ik gestuurd aan het adres [email protected]:

Geachte heer/mevrouw,

Begin december 2008 heb ik een brief van u (Intrum Justitia) ontvangen. Referentie: ******, Relatienummer: ****

Hierin wordt gesteld dat ik vorig jaar (2007) mijzelf heb ingeschreven als kaarthouder, en dat aangezien ik me niet binnen de gestelde 2 maanden voor het verstrijken van de einddatum heb afgemeld, deze automatisch wordt verlengd voor de duur van 2 jaar.

Hierop heb ik het volgende te zeggen:

1. Ik kan mij nog herinneren dat ik inderdaad deze kaart heb aangevraagd, dit was echter onderdeel van een of andere actie waarbij je deze kaart gratis kreeg!! (en daarbij kans maakte op een Ipod Shuffle).
2. Ik ben iemand die alle correspondentie altijd keurig bewaard. Ik heb echter nooit een digitale bevestiging gehad, nog enige andere vorm van contact per mail.
3. Ik heb de betreffende kaart inclusief bijbehorende brief opgezocht, hierbij wordt met geen enkel woord gesproken over een contract, een bepaalde "contract" duur, een opzegtermijn of welke vorm van betaald lidmaatschap dan ook!
4. Ik heb nooit een betaling gedaan of handtekening gezet, er is dus geen sprake van een betaalverplichting.
5. De einddatum op de klaart is 30-06-2008. Dit betekend dat er al bijna een half jaar is verstreken tot op het moment van jullie schrijven, dit vindt ik een erg vreemde gang van zake!
6. Ik vindt het zeer klantonvriendelijk om op deze manier benaderd te worden, waarbij ik ook het tijdstip (midden in de feestmaand december) als zeer vervelend ervaar!! zeker ook gezien hierboven genoemd punt 5.

Kort samengevat is er naar mijn stellige menig dus volstrekt geen enkel geldige overeenkomst, dan wel betalingsplicht van mijn kant!
Ik ben dan ook zeer zeker niet van plan om aan enige betaling te voldoen, als vermeld in uw brief met referentie *******. Ook zogenaamde bijkomende administratieve kosten zullen niet worden geaccepteerd.

Indien u van mening bent dat bovengenoemde zaken niet juist zijn, verzoek ik u om binnen 14 dagen na verzending van deze mail mij de betreffende bewijzen te doen toekomen.

Een eventuele rechtzaak zie ik met vertrouwen tegemoet.

Met vriendelijke groet,

***** *****

Tot op heden heb ik nog geen reactie van ze mogen ontvangen, zodra ik meer weet zal ik dit ook hier plaatsen.

Grtz,
Ben

lida-55
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2009 14:48

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door lida-55 »

Wie of wat is singlecard eigenlijk? Kan iemand mij dat vertellen?
Ook ik kreeg vandaag een acceptgiro via Intrum Justitia. Ooit, in november 2007, kreeg ik de 'gratis' kaart thuisgestuurd na een of andere internetactie. Bij mijn weten is Intrum Justitia een incassobureau. Inmiddels begrijp ik dat ook IJ zijn zaakjes niet zo nauw neemt. Na een aantal vergeefse pogigen kreeg ik iemand van IJ aan de lijn. (Het telefoonnummer speciaal voor Single card is 070-4528726). Het eerste wat ze vragen is je dossiernummer. Ik vertelde dat ik geen dossier heb en noemde het referentienummer. In eerste instantie zegt men dan, dat het nummer niet klopt en ze vinden mijn gegevens pas als ik zeg dat het om een referentienummer gaat. Verder kunnen ze je niets vertellen en zeggen contact op te nemen met singlecard om na te gaan of ik inderdaad geen overeenkomst heb. Terwijl ik mijn verhaal deed werd ik gewoon van de lijn gegooid. Dat gebeurde tot 3x toe. Ik geef toe, ik was behoolijk boos, maar bleef correct, zoals altijd. Wat waarschijnlijk de doorslag gaf mij van de lijn te gooen waren mijn woorden dat ik niet begreep dat IJ zich leende voor zulke onfatsoenlijke praktijken. Hoe dan ook, ik ben niet van plan iets te betalen.
Ik ben benieuwd of iemand mij iets meer kan vertellen over de ware identiteit van SingleCard....

Groet,
Lida

derrie57
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2009 21:04

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door derrie57 »

Ook ik krijg een acceptgiro van Intrum Justitia op 14-01-2009 met een bedrag van 25 euro om te betalen voor mijn Singlecard. Mijn kaart was 15-12-2008 al afgelopen. Dus ik snap niet dat die rekening nog na komt. Mijn dochter was al eerder lid , omstreeks juni 2008 en heeft nooit een rekening gehad, zij heeft mij lid gemaakt gratis. Ik denk dat ze geld tekort komen door die energiecrisis. Ik vind het heel verdacht allemaal.

lida-55
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2009 14:48

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door lida-55 »

Onderstaand de reactie van singlecard als reactie op mijn mail aan [email protected].
Betaal dus nooit die € 25,-. Kennelijk hebben we allemaal het 'akkoord met de voorwaarden' hokje aangekruist. Tja, hoeveel mensen nemen de mooite om dat ellenlange verhaal te lezen voor iets onbenulligs als een graitis singlecard. Maar goed, ik twijfel nog of ik ie € 6,- administratie moet betalen.


Graag reageren wij op uw onderstaande e-mail.

U bent tijdens uw inschrijving akkoord gegaan met onze Algemene Voorwaarden. Na het invullen van de persoonlijke gegevens verzoeken wij de aanvrager een vakje aan te vinken waarbij staat "ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden". Dit vakje staat bewust "uit" zodat de aanvrager deze moet aanvinken en dus op de hoogte zou moeten zijn van de Algemene Voorwaarden. Indien de aanvrager dit vakje niet aanvinkt is het niet mogelijk om de Singlecard aan te vragen.

Voor alle duidelijkheid, als een gebruiker expliciet moet aanklikken dat de Algemene Voorwaarden geaccepteerd worden is er sprake van een aanvaarding en daarmee van een overeenkomst en daarmee van gebondenheid aan die voorwaarden. Uiteraard moet er een mogelijkheid zijn om van deze Algemene Voorwaarden kennis te nemen, daarom hebben wij direct naast het vakje wat aangeklikt moet worden een directe link geplaatst naar deze Algemene Voorwaarden. Bovendien zijn deze op onze site te vinden zijn in een eenvoudig te printen versie.
Onder artikel 10 van deze Algemene Voorwaarden staat dat de aanvrager de inschrijving kan beëindigen indien dit minimaal twee maanden voor het verstrijken van de betreffende einddatum wordt doorgegeven.

Omdat u zich niet had afgemeld als kaarthouder gingen wij ervan uit dat u wederom van de Singlecard gebruik wilde maken. Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft u zich toen u zich inschreef niet goed genoeg op de hoogte gesteld van de Algemene Voorwaarden. Desalniettemin kunnen wij uw inschrijving beëindigen.

Wij verzoeken u hiervoor vriendelijk binnen 14 dagen de door ons gemaakte administratiekosten van € 6,- over te maken. De rest van de vordering € 19,- zullen wij dan intern afboeken. Postbank rekeningnummer: 2871391 ten gunste van Singlecard te 's-Gravenhage. Graag uw relatienummer vermelden bij het betalingskenmerk.

Tot slot willen wij graag het volgende aan u kwijt. Wij zijn een professioneel bedrijf en doen niets onwettigs. Sterker, wij proberen zoveel mogelijk korting en voordeel te bedingen bij bedrijven voor onze kaarthouders. Wij betreuren het daarom dat u, door nalatigheid uwerzijds, op voorhand refereert aan de 'klachten' die op het forum van Tros Radar staan. Wij krijgen ontzettend veel complimenten van kaarthouders, die zich net als u niet op tijd hebben afgemeld, voor de coulante afhandeling (alleen rekenen van de administratiekosten) door ons. Helaas staan deze niet op de diverse fora vermeld.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Singlecard

Maarten Janssen




Van: Verzonden: woensdag 14 januari 2009 14:12
Aan: [email protected]
Onderwerp: kaarthouder??


- Tekst uit oorspronkelijke bericht niet weergeven -
referentienummer: xxxxx

Dames en heren,

Vandaag ontving ik via Intrum Justitia (!) een acceptgirokaart voor mijn vermeende lidmaatschap van singlecard. Ik heb deze kaart ooit (november 2007!) gratis gekregen bij een of andere actie via internet. Dat er een 'spelletje' met me gespeeld zou worden had ik toen niet verwacht, anders was ik natuurlijk nooit op dit aanbod ingegaan. Ik heb nooit van uw card gebruik gemaakt en wens dat in de toekomst ook niet te doen. Ik eis dan ook dat u mij met onmiddellijke ingang uit uw bestand verwijderd.
Dreigementen als in genoemde brief geuit - "wanneer het bedrag van € 25,- niet binnen 21 dagen is bijgeschreven zult u van ons een nieuwe acceptgiro ontvangen voor het gebruikelijke bedrag van € 50,- ...." enzovoort, getuigen van een zeer aggressieve verkoopmethode waar ik geenszins van gediend ben. Ik wens deze dan ook volledig te negeren. Ik vertrouw dan ook op uw gevoel van fatsoen. Mocht u toch overgaan tot het versturen van een acceptgirokaart voor € 50,- dan zal ik niet schromen om mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen. Vandaag zal ik ook, net als vele anderen, contact opnemen met de consumentenprogramma's Kassa en Radar.
Ik zie uw bevestiging van onmiddellijke beeindiging van mijn kaarthouderschap graag zo spoedig mogelijk tegemoet.

xchidax
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2009 16:30

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door xchidax »

Ook ik heb vandaag een brief ontvangen, heb al een e-mail naar singlecard gestuurd en heb naar intrum justitia gebeld, deze vrouw vertelde mij dat ze alleen de brief hadden verstuurd en niet de administratie van single card deden (wat wel op de brief staat) ze vertelde mij een e-mail te sturen naar het email adres in de brief, toen ik het adres etc. opzocht kwam ik uit op een schoenen groothandel..?

xchidax
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2009 16:30

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door xchidax »

Hun adres en postcode bleek hierom te gaan: http://www.goudengids.nl/bedrijven/Scho ... ?tab=email

ik heb dit nummer gebeld en dit ging over schoenen, zonnebrillen etc. ze vertelde mij dat ze iemand liet terug bellen die hier meer over wist

xchidax
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2009 16:30

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door xchidax »

ik heb net radar gebeld, en zodra ze het onderwerp gaan behandelen dan zouden ze me mailen/bellen ook zei ze al veel mailtjes binnen gehad te hebben en bekend met het onderwerp te zijn ik hoop dat er nu wat aan gedaan wordt.
ik vraag me af hoe het met de eerdere gedupeerden is verlopen? hebben jullie nog wat er van gehoord?

xchidax
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2009 16:30

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door xchidax »

Aangepast i.v.m. overtreden gedragsregels.

Renno
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2009 19:04

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Renno »

Ook ik heb vandaag de brief + acceptgiro van singlecard ontvangen.. En dit terwijl de einddatum 10-10-2008 was.
Vind het echt belachelijk! Ook omdat nu wordt gezegd dat je maar €25 hoeft te betalen als je binnen 21 dagen betaalt, zo proberen ze je gewoon over te halen meteen maar te betalen!
Maar mooi niet dat ik dat ga doen dus.. Het was toen echt een gratis kaart. Heb hem 1x gebruikt voor €50 korting en daarna nooit meer... (heb gelukkig mn geld er dan nog uit :roll: )

Hoop dat radar hier heel snel aandacht aan besteed!

Nancy87
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 19:01

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Nancy87 »

Hallo,

Ook ik heb vandaag een acceptgiro gekregen met hetzelfde verhaal. Mijn kaart is echter al 10 oktober 2008 verlopen. Late reactie dus. Ik heb ook nog nooit gebruik gemaakt van deze kaart. Heeft al iemand een aanmaning gehad door niet te betalen???
Wat is aan te raden?
Groetjes Nancy

shaartje16
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2009 20:10

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door shaartje16 »

nou beste mensen deze mail kreeg ik retour van singlecard....
Geachte mevrouw,

Graag reageren wij op uw e-maill.

Het registratieformulier om de Singlecard aan te vragen is door ons zo ontwikkeld dat bij inschrijving alleen die geboortejaren te zien zijn van het huidige jaar minus 18 jaar. Met andere woorden, als er minderjarige zich willen inschrijven zal hun geboortejaar niet zichtbaar zijn. Als minderjarigen zich desondanks toch inschrijven kan dat alleen door bewust een afwijkend geboortejaar te kiezen.

Daarnaast hebben wij de persoonlijke Singlecard van uw dochter naar hetzelfde adres verzonden als waarop u de brief van Intrum Justitia heeft ontvangen. Dat zij haar Singlecard nooit heeft ontvangen kunnen wij niet weten als uw dochter ons hierover niet informeert. U zult begrijpen dat wij er dan vanuit gaan dat u deze wel heeft ontvangen en ook gebruikt aangezien uw dochter deze wel heeft aangevraagd. Bovendien hebben wij het afgelopen jaar meerdere nieuwsbrieven naar verstuurd.

Omdat uw dochter zich niet had afgemeld als kaarthouder gingen wij ervan uit dat zij wederom van de Singlecard gebruik wilde maken. Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft uw dochter toen zij zich inschreef niet goed genoeg op de hoogte gesteld van de Algemene Voorwaarden. Desalniettemin kunnen wij haar inschrijving beëindigen.

Graag ontvangen wij zo spoedig mogelijk een kopie van legitimatie van uw dochter.

Dit kan digitaal (per e-mail) of op ons correspondentieadres:

Singlecard
Postbus 97770
2509 GD Den Haag

Als inderdaad blijkt dat uw dochter ten tijde van inschrijving nog geen 18 jaar was zullen wij haar inschrijving verwijderen.

Tot slot willen wij graag het volgende aan u kwijt. Wij zijn een professioneel bedrijf en doen niets onwettigs. Sterker, wij proberen zoveel mogelijk korting en voordeel te bedingen bij bedrijven voor onze kaarthouders. Wij betreuren het daarom dat zeer, dat u door nalatigheid van uw dochter, op voorhand refereert aan de 'klachten' die op het forum van Tros Radar staan. Wij krijgen ontzettend veel complimenten van kaarthouders, die zich net als uw dochter niet op tijd hebben afgemeld, voor de coulante afhandeling (alleen rekenen van de administratiekosten) door ons. Helaas staan deze niet op de diverse fora vermeld.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,
Singlecard



Maarten Janssen

shaartje16
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2009 20:10

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door shaartje16 »

En deze heb ik weer retour gestuurd ....

Graag reageer ik op jullie e-mail

Ten eerste Ik kan jullie vertellen dat er van alles bij ons is binnenkomen., maar never een singlecard....anders had ik op dat moment wel gevraagd aan mijn dochter wat is dat !!!!....sterker nog ik had voordat ik een brief kreeg van intrum nog nooit gehoord van een singlecard.....
..
ten tweede waarom zijn jullie tel niet te bereiken !!!! en alleen via een mail met altijd de afz Maarten Janssen...???? (Vaag)

Ten derde je zegt e-mails gestuurd te hebben naar een hotmail adres!!!??? ook jullie weten als erkende oplichters !!!dat je wel 100 verschillende e-mails kunt aan maken via hotmail........

Ten vierde... houd het dus in dat als je iemand zijn naam weet en adres ,hem gewoon in een val kan laten lopen, door hem aan te melden voor een singlecard.....zo kun je dus iemand een flinke loer draaien......

Ten 5e ....vind ik het heel link dat ik nu een kopie van de legitimatie moet maken van mijn dochter en vervolgens naar jullie toe moet sturen...wie weet wat jullie daar mee kunnen doen...

Ten 6e Jullie zeggen een professioneel bedrijf te zijn maar jullie zijn niet eens tel te bereiken ...jullie zijn heel slim!! en gerust zullen jullie ook niet iets onwettigs doen ,maar jullie spelen wel een vies spel.......waar alleen jullie de spelregels van weten ..!!

en mijn dochter nalatig wat verwacht je nou van een meisje van 15 ...merendeel van jullie klanten ...meisjes van 15 , 14 jaar... Nee jullie zijn nalatig waarom nooit eerder van jullie post ontvangen voor accoord hantekening etc....wie is er hier nou nalatig....??!!!

Als jullie zo een geweldig bedrijf zijn geef me dan jullie tel nr zodat ik normaal met jullie kan praten......maar die hebben jullie niet eens....

zou wel graag een antwoord willen op mijn vragen .......mijn benieuwen.....
From: [email protected]

xchidax
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2009 16:30

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door xchidax »

Geachte mevrouw -,

Graag reageren wij op uw onderstaande e-mail.

U bent tijdens uw inschrijving akkoord gegaan met onze Algemene Voorwaarden. Na het invullen van de persoonlijke gegevens verzoeken wij de aanvrager een vakje aan te vinken waarbij staat "ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden". Dit vakje staat bewust "uit" zodat de aanvrager deze moet aanvinken en dus op de hoogte zou moeten zijn van de Algemene Voorwaarden. Indien de aanvrager dit vakje niet aanvinkt is het niet mogelijk om de Singlecard aan te vragen.



Voor alle duidelijkheid, als een gebruiker expliciet moet aanklikken dat de Algemene Voorwaarden geaccepteerd worden is er sprake van een aanvaarding en daarmee van een overeenkomst en daarmee van gebondenheid aan die voorwaarden. Uiteraard moet er een mogelijkheid zijn om van deze Algemene Voorwaarden kennis te nemen, daarom hebben wij direct naast het vakje wat aangeklikt moet worden een directe link geplaatst naar deze Algemene Voorwaarden. Bovendien zijn deze op onze site te vinden zijn in een eenvoudig te printen versie. Onder artikel 10 van deze Algemene Voorwaarden staat dat de aanvrager de inschrijving kan beëindigen indien dit minimaal twee maanden voor het verstrijken van de betreffende einddatum wordt doorgegeven.



Singlecard heeft op 11 mei 2007 een prijsaanpassing gedaan van de Singlecard. Deze aanpassing is dus ruim vóór uw inschrijving geweest en derhalve niet van u op toepassing. Daarnaast mag het voor zich spreken dat wanneer iemand zich heeft ingeschreven door middel van een speciale kortingscode (eerste jaar gratis) dit artikel 7.c van de Algemene Voorwaarden overstijgt. Bovendien staat in artikel 7.h van de Algemene Voorwaarden: "wanneer een kaarthouder gebruik heeft gemaakt van een actiecode betekent dit niet automatisch dat bij een eventuele verlenging van de deelname eenzelfde aanbieding/korting geldig is".



Omdat u zich niet had afgemeld als kaarthouder gingen wij ervan uit dat u wederom van de Singlecard gebruik wilde maken. Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft u zich toen u zich inschreef niet goed genoeg op de hoogte gesteld van de Algemene Voorwaarden. Desalniettemin kunnen wij uw inschrijving beëindigen.



Wij verzoeken u hiervoor vriendelijk binnen 14 dagen de door ons gemaakte administratiekosten van € 6,- over te maken. De rest van de vordering € 19,- zullen wij dan intern afboeken. Postbank rekeningnummer: 2871391 ten gunste van Singlecard te 's-Gravenhage. Graag uw relatienummer vermelden bij het betalingskenmerk.



Tot slot willen wij graag het volgende aan u kwijt. Wij zijn een professioneel bedrijf en doen niets onwettigs. Sterker, wij proberen zoveel mogelijk korting en voordeel te bedingen bij bedrijven voor onze kaarthouders. Wij betreuren het daarom zeer dat u, door nalatigheid uwerzijds, op voorhand refereert aan de 'klachten' die op het forum van Tros Radar staan. Wij krijgen ontzettend veel complimenten van kaarthouders, die zich net als u niet op tijd hebben afgemeld, voor de coulante afhandeling (alleen rekenen van de administratiekosten) door ons. Helaas staan deze niet op de diverse fora vermeld.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,
Singlecard


Maarten Janssen

wjdebruin
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2009 18:45

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door wjdebruin »

Van de week brief en accept gehad. Uiteraard niet betaald en gelijk een mail verstuurd naar [email protected] en naar [email protected]

Onze mail
Geachte mevrouw/ meneer,

Na aanleiding van uw brief, heden ontvangen op 20 januari 2009, mail ik u.

Tot mijn grote schrik las ik in deze brief dat mijn dochter een bedrag van 25,- euro over moet maken.

Dit berust echter op een misverstand.
Mijn dochter vertelde dat ze ooit ergens aan mee heeft gedaan via hyves.
Als beloning kreeg zij, zo'n gratis singelcard.

Zij heeft deze singlecard zelfs nooit gehad, geen brief, niets !!!!
En nu wel een brief dat ze moet betalen?

Dit moet toch echt op misverstanden berusten?!
U kunt in uw bestand misschien ook wel zien of het ooit geactiveerd is en er gebruik van gemaakt is?
Maar dan niet door mijn dochter!

Willen jullie alsjeblieft zo spoedig contact met mij als moeder opnemen.

hun reactie van vandaag
Geachte mevrouw de Bruin,

Graag reageren wij op uw onderstaande e-mail.

U geeft aan dat uw dochter de Singlecard nooit heeft aangevraagd. Volgens
onze gegevens heeft iemand vanaf het IP adres 194.171.121.15 vorig jaar het
registratieformulier ingevuld op onze site. De aanvrager is tevens akkoord
gegaan met de Algemene Voorwaarden anders wordt de registratie niet
geaccepteerd. Na de aanvraag wordt er direct een validatiebericht verstuurd
naar het e-mailadres wat is opgegeven bij het aanvraagformulier. In uw
dochters geval staat bij ons het e-mailadres [email protected]
geregistreerd. Pas nadat de aanvrager op de link in dit bericht klikt wordt
de aanvraag geactiveerd.

Wij hebben de Singlecard naar hetzelfde adres verzonden als waarop u de
brief van Intrum Justitia heeft ontvangen.

Aangezien wij geen afmelding hebben ontvangen is uw inschrijving, conform de
Algemene Voorwaarden, automatisch verlengd. Wij gingen er daarom vanuit dat
u uw Singlecard wilde verlengen omdat u weer van de voordelen van deze kaart
wilt genieten.

Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft u
zich toen u zich inschreef niet op de hoogte gesteld van de Algemene
Voorwaarden. Desalniettemin zullen wij uw inschrijving per direct beëindigen
en de vordering intern afboeken. U bent ons daarom vanaf heden niets meer
verschuldigd.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Singlecard


Maarten Janssen
-------------------

Moet zeggen dat het mij erg meevalt hoe snel en correct ze dit hebben afgehandeld.

Ik wens de andere (gedupeerde) veel succes! Volgende keer dus goed de voorwaarde lezen. Gratis is dus toch niet helemaal gratis :?

shaartje16
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2009 20:10

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door shaartje16 »

Zoals jullie mijn brief lezen krijg ik weer een een ander antwoord bij u zeggen ze..........

Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft u
zich toen u zich inschreef niet op de hoogte gesteld van de Algemene
Voorwaarden. Desalniettemin zullen wij uw inschrijving per direct beëindigen
en de vordering intern afboeken. U bent ons daarom vanaf heden niets meer
verschuldigd.

En ik moet een kopie legitimatie opsturen ja met spoed nog wel nou vraag je is toch raaar voor mijn dochter van 15 ze worden zeker milder door al die klachten nou ik zal ze het toe sturen ...wor :twisted: d vervolgt

Mireille72
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mireille72 »

Nou, ze zijn weer lekker bezig! :-D Wat betreft het ontkennen van de wijziging van de voorwaarden: het is absoluut niet waar dat ze dit alleen hebben gedaan bij het aanpassen van de prijzen. Iemand anders op dit forum zag dat ze dit bijv. hadden gedaan op het moment dat de eerste klachten op dit forum verschenen vorig jaar. Oplichters zijn het! :evil:

M. Jacobs
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2009 01:39

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door M. Jacobs »

Ook ik ben slachtoffer geworden van SingleCard. Ik heb de bekende brief ontvangen van Intrum Justitia en ook ik heb toentertijd de voorwaarden niet zorgvuldig gelezen. Maar het is toch te gek voor woorden dat één ieder die de voorwaarden niet aandachtig lezen, wat negen van de tien keer gebeurt, vast zit aan zo'n vaag contract?! En daarbij, volgens SingleCard was de kaart gratis, zonder verplichtingen! Ik heb de kaart overigens nooit ontvangen, dus heb er niet eens gebruik van gemaakt.
Om een lang verhaal kort te maken :roll: heb ik een boze mail gestuurd naar beide e-mail adressen, maar heb tot op heden nog geen reactie terug gehad.
Ook heb ik een uitgebreide mail gestuurd naar "dasjegoedrecht.nl" om ook daar deze zaak bekend te maken. Deze "Maarten Jansen" of ieder ander die voor dit belachelijk "bedrijf" werkt MOET gestopt worden!

:twisted: :evil:

Wimpiej
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2009 15:44

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Wimpiej »

ook ik ben de dupe geworden van Singlecard.
ook mij hebben ze een brief met aangehechte accpeptgiro gestuurd waar in staat dat ik die 25.00 euro binnen 21 dagen moet betalen, zo niet wordt het bedrag 50.00 euro!!
ik heb die brief ontvangen op 16-01-2009 maar pas vandaag kunnen lezen omdat mijn postadres een ander adres is dan mijn woonadres in verband met een scheiding.
nu heb ik vandaag een mailtje gestuurd naar [email protected] (wat ik overigens een raar e-mail adres vind want volgens mij moet dit naar intrum justitia en niet naar singlecard zelf) in de hoop dat het hiermee afgehandeld is.
ik zal jullie op de hoogte houden over hoe het er voor staat, maar ik vind het echt belachelijk dat dit soort praktijken gewoon kunnen worden toegelaten.
het is (volgens mij) onrechtvaardig. als dit bijv. binnen komt bij een bedrijf of iets dergelijks zou het zo kunnen zijn dat dit bedrag wel overgemaakt wordt omdat het niet wordt nagekeken.
dit snap ik niet. maar goed ik kijk in ieder geval uit naar een reactie op mijn brief en zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen.

M. Jacobs
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2009 01:39

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door M. Jacobs »

Ik heb de boze mail op 20 januari j.l. verstuurd en heb tot op heden nog steeds geen reactie mogen ontvangen, dus ik ben benieuwd of ik nog wat hoor.

Naar het geld kunnen ze zoiezo fluiten.. Ik betaal geen cent! :twisted:

Gesloten